Verlaging van de wajong

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:02

daantjuhhh schreef:
Dat ligt geheel aan de situatie van de wajonger
Als je een wajonger uitkering krijgt dan heb je medisch wel problemen

Het kan dus zijn dat je meer kwijt bent aan medicijnen en hulpmiddelen.
Dat is niet bij iedere wajonger natuurlijk maar dat zou wel naar gekeken moeten worden
En misschien individueel moeten worden bepaald

Mijn broertje heeft het geluk gehad dat mijn ouders hem altijd op een net brengen van een naar het ziekenhuis, hij hoeft nooit benzine of parkeer kosten te betalen.
Er zijn periodes geweest dat we 3X per week met hem op een neer moesten wat 600km in de week is!

Hij heeft iemand nodig die zijn geld voor hem beheerd.
Hij kan niet rekenen of lezen dus dat zal hij nooit kunnen, kost hem wel 80 euro in de maand
Dit zijn kosten die iemand u de bijstand niet heeft


Dat ligt niet alleen aan de situatie van een Wajonger ;). Ook de situaties van mensen in de bijstand zijn zeer uiteenlopend.

Ik zou qua zorgvoorzieningen niet graag ergens anders willen wonen dan in Nederland. Maar het geld moet wel ergens vandaan komen. Dat het geld niet goed verdeeld wordt in Nederland ben ik het an sich wel mee eens. Ik begrijp met de beste wil van de wereld bijvoorbeeld niet waarom politiemensen, leraren, zorgmedewerkers etc niet veel beter betaald worden.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:10

Sees schreef:
Apple schreef:
Als je als Wajonger 70% krijgt van het netto minimumloon dan krijg je dus hetzelfde als iemand die in de Bijstand zit. Geen vetpot inderdaad, maar ik zie niet zo in waarom een Wajonger meer zou moeten ontvangen dan een bijstandsgerechtigde.


Hier ben ik het mee eens. Gelijke monnikken, gelijke kappen.

Maar een Wajonger (vaak gehandicapt geestelijk of lichamelijk, of met een ziekte, geen uitzicht op een lang pijnloos onbezorgd leven) is toch niet vergelijkbaar met een gezonde bijstandstrekker?
Overigens vind ik ook de bijstand te laag, maar dit topic gaat over Wajongers. Dat is toch wel een hele kwetsbare groep.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Verlaging van de wajong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:14

Ersina, als je geen wajong krijgt - en die krijg je tegenwoordig bijna niet meer - dan wordt je doorverwezen naar de bijstand. Niet iedereen in de bijstand is per difinitie dus gezond.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:23

[quote="Ersina"
Hier ben ik het mee eens. Gelijke monnikken, gelijke kappen.[/quote]
Maar een Wajonger (vaak gehandicapt geestelijk of lichamelijk, of met een ziekte, geen uitzicht op een lang pijnloos onbezorgd leven) is toch niet vergelijkbaar met een gezonde bijstandstrekker?
Overigens vind ik ook de bijstand te laag, maar dit topic gaat over Wajongers. Dat is toch wel een hele kwetsbare groep.[/quote]

Iedereen die nu 5% moet inleveren die al in de wajong zat, zou met de participatiewet (dus vanaf 2015) niet meer in de wajong komen maar in de bijstand. Er is namelijk arbeidsvermogen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:27

Ersina schreef:
Sees schreef:


Hier ben ik het mee eens. Gelijke monnikken, gelijke kappen.

Maar een Wajonger (vaak gehandicapt geestelijk of lichamelijk, of met een ziekte, geen uitzicht op een lang pijnloos onbezorgd leven) is toch niet vergelijkbaar met een gezonde bijstandstrekker?
Overigens vind ik ook de bijstand te laag, maar dit topic gaat over Wajongers. Dat is toch wel een hele kwetsbare groep.



wie zegt dat alle mensen met een bijstandsuitkering zo gezond zijn.. vaak is er een reden voor langdurige werkeloosheid.. en vaak worden die mensen ook ziek door alle stress en eindjes breierij..

waarom zou je als je langdurig ziek bent persee meer moeten krijgen als dan wanneer je langdurige werkeloos bent.. ook niet iedere werkeloze zit thuis omdat ze zo graag thuis zitten.

Jij vind dus dat je gestraft moet worden omdat je 'gezond' bent en beloond moet worden als je iets mankeert? want je zegt letterlijk dat de situaties van geen werk hebben en moeten leven van een uitkering twee heel verschillende dingen zijn als het gaat om iemand die een chronische aandoening heeft (maar wellicht wel enkele uren kan werken), of iemand die langdurig werkeloos is buiten eigen schuld om (en gewoon geen werk kan krijgen op welke manier dan ook)..

in beide groepen zitten uitzuigers en moeten de filters goed bewaakt worden.. dus controle voor de ene groep en herkeuren voor de andere groep.. maar indien men dan thuis zit met stempel 'ok'.. dan ben je in mijn ogen gelijk.. De mensen met een chronische aandoening hebben vaak al nog extra potjes als pgb voor aanvullende zorg, daar waar mensen met een aandoening maar geen chronische zelf maar moeten zien hoe ze extra zorg of behandelingen bekostigen.

daantjuhhh

Berichten: 26907
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Verlaging van de wajong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:30

Dat is niet wat er bedoeld wordt
Als je ernstig ziek bent heb je gewoon ontzettend veel kosten die een gezond persoon niet heeft

Dit is ook niet zo bij elke zieke
Maar ik vind dat je op dit moment soms gestraft wordt als je langdurig ziek bent

Er zou daar gewoon individueel naar gekeken moeten worden

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:37

daantjuhhh schreef:
Dat is niet wat er bedoeld wordt
Als je ernstig ziek bent heb je gewoon ontzettend veel kosten die een gezond persoon niet heeft

Dit is ook niet zo bij elke zieke
Maar ik vind dat je op dit moment soms gestraft wordt als je langdurig ziek bent

Er zou daar gewoon individueel naar gekeken moeten worden



jij gaat er van uit dat iedere wajonger een enorme berg aan kosten heeft.. maar dat is ook helemaal niet het geval.. lang niet iedere wajonger is ook 'ziek', sommigen zijn zwaar beperkt, maar hebben verder niet of nauwlijks medicaite nodig.

En wat dan als niet wajonger, maar gewoon terwijl je in de bijstand zit ook nog eens ernstig ziek zijn?

wajong betekent niet ernstig ziek, maar al van jongs af aan een beperking waardoor je niet of niet volledig kunt werken.

en vergeet ook niet dat het kan zijn dat heel veel vergoed wordt bij langdurige aandoeningen, terwijl je bij iets dat niet chronisch is, je behandeling wellicht voor 100 procent zelf moet betalen.

ik heb door een zware kaakontsteking een dikke bijbetaling liggen voor 500 euro, nu al..
ik heb dit jaar extra fysiotherapie nodig..

ongeacht of ik werk of in een uitkering zou zitten, dat moet ik zelf betalen..
terwijl er meer dan voldoende aandoeningen zijn die voor 70 of 80 procent vergoed worden .. ja dan heb je enkele tientjes per maand die je extra moet betalen.. maar dat moet iemand met een uitkering of iemand die wel kan werken ook..

waarom zou je met een wajong uitkering dan specialer zijn als iemand die altijd wel iets mankeert omdat het lichaam gewoon brak in elkaar steeks en daardoor niet of nauwelijks aan werk kan komen. Een stevige verstandelijke handicap is behoorlijk beperkend. maar ben je dan zieker als iemand met chronische pijnen, doch niet erkend als arbeidsongeschikt?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-02-18 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Berichten: 26907
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:39

elenaMM77 schreef:
daantjuhhh schreef:
Dat is niet wat er bedoeld wordt
Als je ernstig ziek bent heb je gewoon ontzettend veel kosten die een gezond persoon niet heeft

Dit is ook niet zo bij elke zieke
Maar ik vind dat je op dit moment soms gestraft wordt als je langdurig ziek bent

Er zou daar gewoon individueel naar gekeken moeten worden



jij gaat er van uit dat iedere wajonger een enorme berg aan kosten heeft.. maar dat is ook helemaal niet het geval.. lang niet iedere wajonger is ook 'ziek', sommigen zijn zwaar beperkt, maar hebben verder niet of nauwlijks medicaite nodig.

En wat dan als niet wajonger, maar gewoon terwijl je in de bijstand zit ook nog eens ernstig ziek zijn?

wajong betekent niet ernstig ziek, maar al van jongs af aan een beperking waardoor je niet of niet volledig kunt werken.


Néé dan lees je dus niet

Ik zeg juist dat ze dat individueel moeten gaan bekijken
Wellicht dus ook voor mensen in de bijstand
En dus ook niet iedere wajonger

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:48

daantjuhhh schreef:
Néé dan lees je dus niet

Ik zeg juist dat ze dat individueel moeten gaan bekijken
Wellicht dus ook voor mensen in de bijstand
En dus ook niet iedere wajonger



maar ik reageer toch ook op het feit dat een wajonger altijd 'ziek' zou zijn en een bijstandstrekker blijkbaar gezond en dat de twee niet vergelijkbaar zijn..

ik zeg juist dat het per individu bekeken moet worden.. maar ik ben alleen niet van mening dat je beloond moet worden met meer inkomen als je een stempel hebt..

na aftrek van alle standaardkosten moet er een basis overblijven.. ben je in een mooier huis gaan wonen, prima, maar dat gaat uit die overblijvende basis.. heb je een paard, prima uit die overblijvende basis.

en hoe hoog dat leefgeld moet zijn, daar mag best eens goed naar gekeken worden imo.
als je een medische indicatie kunt krijgen waarom het voor jouw situatie goed is om een eigen paard te hebben.. prima, dan kan dat als extra worden opgevoerd.

maar waar velen zich aan storen is het feit dat na alles dat er blijkbaar uit potjes moet komen om iemand te helpen om te leven.. ongeacht of dat bijstand is, wajong, of andere geldpotjes, dat er blijkbaar dusdanig veel gegeven is, dat er nogal dure hobbies op nagehouden kunnen worden.. die iemand in gelijke omstandigheden die naast alle potjes pist, absoluut niet kan betalen (mede omdat er belasting wordt afgedragen die mede gaat naar mensen die hulp nodig hebben en daar soms dusdanig veel van overhouden dat ze een 500kg dier kunnen voeden).


ik zeg het niet in andere topics, omdat ik mensen ook niet persee wil kwetsen.. Maar heel eerlijk gezegd denk ik soms echt wel eens.. Nou, leuk.. ik draag belasting af, zodat iemand anders er mee een paard kan aanschaffen en voeden.. dat geld zou ik wel graag dan op zak houden en zelf iets leuks mee gaan doen..

dat mijn geld gaat naar medicatie van anderen, of kinderbijslagen van anderen, of zaken waar ik geen gebruik van maak maar wel impact hebben op gezondheid en leven.. soit.. logisch dat is een sociaal vangnet.. Maar ik blijf het een beetje raar vinden dat mensen die echt moeten leven van wat anderen bijeenbrengen, dusdanig veel geld over kunnen houden..

daarom zeg ik op mijn beurt.. feitelijk zou het inderdaad per individue bekeken moeten worden.. huisvesting, verzekeringen, zorg, en daarboven op leefgeld. en dat leefgeld hoeft in mijn ogen echt geen vetpot te zijn, maar ook geen complete armoede. Immers er leven ook zat anderen buiten hun eigen schuld om op minimum inkomen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-02-18 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14083
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:48

daantjuhhh schreef:
Dat is niet wat er bedoeld wordt
Als je ernstig ziek bent heb je gewoon ontzettend veel kosten die een gezond persoon niet heeft

Dit is ook niet zo bij elke zieke
Maar ik vind dat je op dit moment soms gestraft wordt als je langdurig ziek bent

Er zou daar gewoon individueel naar gekeken moeten worden


En als werkende heb je gewoon ontzettend veel kosten die een zieke niet heeft.
Belastingen, reiskosten van en naar werk, extra verzekeringen etc.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 16:53

Balou_k schreef:
daantjuhhh schreef:
Dat is niet wat er bedoeld wordt
Als je ernstig ziek bent heb je gewoon ontzettend veel kosten die een gezond persoon niet heeft

Dit is ook niet zo bij elke zieke
Maar ik vind dat je op dit moment soms gestraft wordt als je langdurig ziek bent

Er zou daar gewoon individueel naar gekeken moeten worden


En als werkende heb je gewoon ontzettend veel kosten die een zieke niet heeft.
Belastingen, reiskosten van en naar werk, extra verzekeringen etc.

Een wajonger met arbeidsvermogen heeft dezelfde kosten die een normale werknemer ook heeft. Ik betaal ook gewoon belasting

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:56

purny schreef:
Balou_k schreef:


En als werkende heb je gewoon ontzettend veel kosten die een zieke niet heeft.
Belastingen, reiskosten van en naar werk, extra verzekeringen etc.

Een wajonger met arbeidsvermogen heeft dezelfde kosten die een normale werknemer ook heeft. Ik betaal ook gewoon belasting



ik gokte al dat het belasting zou terugkaatsen :') toen ik het las.

maar een groot deel van inkomsten van een wajonger zijn bedragen die bijeen gebracht zijn door de belasting betaler.. Dus inderdaad een Wajonger betaald ook een beetje belasting als hij/of zij inkomen verkrijgt..

hij/zij betaalt voor een fractie mee aan wat hij/zij zelf krijgt..

want ik denk dat je meer aan toeslagen en uitkeringen krijgt dan dat je aan belastingen betaald toch?

ik niet.. ik betaal mij scheel aan belastingen en krijg ongeveer niets.

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:00

Balou_k schreef:
Wajong was in januari €1001,92
Hier komt volledig huurtoeslag en zorgverzekering toeslag bij.
€246,- huurtoeslag
€94,- zorgtoeslag

€1341,92

Huis
Paard
Vakantie
Uitjes
Eten en drinken
Gas water licht
Sparen

Is schijnbaar goed mogelijk voor deze jongen. Is toch zo slecht niet..?


Een goede bekende van onze familie, alleenstaande vrouw, werkt 32 uur voor diezelfde 1300 euro.
Ze kan geen vakanties betalen maar is gelukkig met wat ze heeft.

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:01

elenaMM77 schreef:
maar een groot deel van inkomsten van een wajonger zijn bedragen die bijeen gebracht zijn door de belasting betaler..


Dat geldt voor iedereen die in een overheidsfunctie werkt, en ook voor de vele mensen die in de semi-overheid werken, of leveren aan de overheid.
Als dat het bezwaar is, please laten we ons dan eerst richten op de boven-Balkenende-groep, de dure consultants waarvoor sluipwegen gecreeerd worden om ze buiten de salarisnormen of cao's te houden, de consultants die erop gericht zijn om publieksgeld zo goed mogelijk te declareren (P5com en Sander Spijker komt hier in me op.)

Voor nu is het gewoon kinderachtig en flauw om mensen terug te zetten in uitkering terwijl bekend is dat die beloofde arbeidsplaatsen er helemaal niet zijn. En in het algemeen zou het goed zijn als we mensen weer wat meer bestaanszekerheid geven waar je ook echt op kunt bouwen ipv dat het iedere paar jaar weer overhoop getrokken wordt. Dat is meer mensen pesten dan een zinvolle manier van besparen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:06

Shadow0 schreef:
elenaMM77 schreef:
maar een groot deel van inkomsten van een wajonger zijn bedragen die bijeen gebracht zijn door de belasting betaler..


Dat geldt voor iedereen die in een overheidsfunctie werkt, en ook voor de vele mensen die in de semi-overheid werken, of leveren aan de overheid.
Als dat het bezwaar is, please laten we ons dan eerst richten op de boven-Balkenende-groep, de dure consultants waarvoor sluipwegen gecreeerd worden om ze buiten de salarisnormen of cao's te houden, de consultants die erop gericht zijn om publieksgeld zo goed mogelijk te declareren (P5com en Sander Spijker komt hier in me op.)

Voor nu is het gewoon kinderachtig en flauw om mensen terug te zetten in uitkering terwijl bekend is dat die beloofde arbeidsplaatsen er helemaal niet zijn. En in het algemeen zou het goed zijn als we mensen weer wat meer bestaanszekerheid geven waar je ook echt op kunt bouwen ipv dat het iedere paar jaar weer overhoop getrokken wordt. Dat is meer mensen pesten dan een zinvolle manier van besparen.


absoluut shadow, maar de mensen die voor de overheid werken, doen daarvoor ook iets terug..
ik zou het zelf niet genoemd hebben.. als er niet gezegd was, ja maar iemand met een wajong betaalt ook belasting.

wat je stelt ben ik het verder ook mee eens.. maar dat is een tweede discussie waard, wat te doen aan de hoge inkomens.. maar daar wat aan doen, neemt verder niets weg aan deze discussie toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:14

Mojito schreef:
Waarom wil iedereen het toch altijd slechter hebben dan een ander? Waarom kan andermans ellende niet erkend worden zonder dat er angst is om zelf tekort te komen aan erkenning?

Helemaal mee eens, mooi gezegd. Dit soort discussies lopen zo vaak uit op: ja maar, denk je dat ik het makkelijk heb?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:31

Ik ben het eigenlijk wel met Elena eens. Zij verwoord het alleen op een manier dat ik het niet zou kunnen :o.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:21

Ik vind het verdrietig te merken dat veel mensen in dit topic de groep wajongers afschilderen als soort profiteurs. Mensen die werken moeten blij zijn dat ze dit uberhaupt kunnen. Ook jij kunt morgen een ongeluk of ernstige ziekte krijgen. Natuurlijk ben je dan dankbaar dat er dan een vangnet is, zodat je in ieder geval nog wat te eten kunt kopen en niet bedelend op straat hoeft te zitten. Al denk ik dat je dan liever toch had gehad dat je gewoon net als de meeste mensen wel gewoon nog kon werken.
De korting op wajongers vind ik schandalig. De banen waar wajongers op hopen zijn wegbezuinigd. Of werkgevers nemen je domweg niet aan omdat je een ziekte hebt/gaten in je CV. Laten we eerst daar wat aan doen. Of de groep rijken aanpakken die steeds rijker worden. DAT zijn de echte profiteurs! Niet de gehandicapten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110771
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:24

Ik kwam eens bij de Arbo arts op afspraak en het eerste wat hij zei (nog voordat hij me uberhaupt een hand had gegeven := ) 'Ik zal maar meteen duidelijk zijn: 'behalve terminaal zieke mensen kan iedereen werken'.

Ga daar dan nog maar eens je verhaal doen. Ik klapte helemaal dicht :=
Gelukkig hebben we toen een second opinion kunnen aanvragen bij een begripvolle collega van deze beste man. Daar kwam een totaal ander advies uit.
En geloof me, ik zou niets liever willen als gewoon aan het werk gaan, maar het gaat gewoon echt niet. Slaap is vrij essentieel om te kunnen functioneren en laat dat nou een flink probleem zijn :Z
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-02-18 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:29

Sabri schreef:
Ik vind het verdrietig te merken dat veel mensen in dit topic de groep wajongers afschilderen als soort profiteurs. Mensen die werken moeten blij zijn dat ze dit uberhaupt kunnen. Ook jij kunt morgen een ongeluk of ernstige ziekte krijgen. Natuurlijk ben je dan dankbaar dat er dan een vangnet is, zodat je in ieder geval nog wat te eten kunt kopen en niet bedelend op straat hoeft te zitten. Al denk ik dat je dan liever toch had gehad dat je gewoon net als de meeste mensen wel gewoon nog kon werken.
De korting op wajongers vind ik schandalig. De banen waar wajongers op hopen zijn wegbezuinigd. Of werkgevers nemen je domweg niet aan omdat je een ziekte hebt/gaten in je CV. Laten we eerst daar wat aan doen. Of de groep rijken aanpakken die steeds rijker worden. DAT zijn de echte profiteurs! Niet de gehandicapten!


Mensen die echt ziek zijn kunnen inderdaad echt niet werken. Maar er zijn ook genoeg mensen die wel werken en genoeg lichamelijk of psychische klachten hebben. Maar deze laten zich niet op de kop zitten en gaan gewoon werken. Het probleem is dat er in de wajong gewoon teveel mensen zitten die wel kunnen werken maar niet willen werken. Ik vind ook dat iedereen die een uitkering ontvangt toch moet proberen iets terug te doen voor de maatschappij. Al is het een kopje koffie drinken met eenzame ouderen. Wat dit is een groep waar wij ons wel zorgen om moeten maken! En waar veel meer geld heen zou moeten gaan dan naar uitkeringen. Zolang je kan wonen en kan eten heb je geen klagen. Zoals ik hier lees hebben de meeste ook nog een hobby. Er zijn mensen in de bijstand die dat niet kunnen of hun kinderen geen hobby kunnen geven.

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:31

Cayenne schreef:
Ik kwam eens bij de Arbo arts op afspraak en het eerste wat hij zei (nog voordat hij me uberhaupt een hand had gegeven := ) 'Ik zal maar meteen duidelijk zijn: 'behalve terminaal zieke mensen kan iedereen werken'.

Ga daar dan nog maar eens je verhaal doen. Ik klapte helemaal dicht :=
Gelukkig hebben we toen een second opinion kunnen aanvragen bij een begripvolle collega van deze beste man. Daar kwam een totaal ander advies uit.
En geloof me, ik zou niets liever willen als gewoon aan het werk gaan, maar het gaat gewoon echt niet. Slaap is vrij essentieel om te kunnen functioneren en laat dat nou een flink probleem zijn :Z


Jeetje, dat meen je niet... Wat een idioot. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:34

Ik ben dolblij met mijn uitkering , werk 12 uren per week ernaast en het sociale contact en het bezig zijn is fijn . Ben vaak wel moe van alle prikkels erna (pdd-nos) , heb een fijne werkplek waar mijn baas en collegas mij in mijn waarde laten en ik op eigen tempo (dan ben ik maar later thuis , stel ik mij altijd op in ) werken mag. Wacht er een klant dan even tempo erop , zulke werkplekken zijn schaars voor mijn gevoel . Maar ik wil wel heel graag werken , neem graag aan . Wajong is fijn maar die zuurverdiende euro's aan het eind van de maand al is het nog zo weinig die geef ik liever uit .


Vind het ook tenenkrommend dat er mensen hun handje ophouden en verder niks doen , ben blij met het vangnet maar wil zelf ook gewoon inkomen hebben vanuit mijzelf.

Janneke2

Berichten: 22838
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:36

Citaat:
Ja, voor 70 euro minder zou ik mijn bed ook uitkomen


Ja. Ik ook.
Volgende vraag: wat verdien jij...?
Ik zit boven modaal.
Dus die 70 euri - efkes heel grof: die interesseert mij niet.
Mijn werk interesseert mij - en ik krijg nog geld toe ook.

Citaat:
en dat is nu net waar de schoen wringt in Nederland. Het word mensen met een uitkering moeilijk gemaakt om van uit een uitkering te gaan werken omdat ze zo gepamperd worden door honderden euro's aan toeslagen dat ze vaak al helemaal geen moeite meer doen.


...ik probeer vriendelijk en geduldig te zijn.
Ik zeg tegen mijzelf: "dit soort dingen krijg je, na -tig rechtse kabinetten inclusief Rutte II".

Maar dit liegen en belasteren emotioneert mij eerlijk gezegd.

Het gemak waarmee met 2 maten wordt gemeten.

...wie heeft er weet van, hoe 'makkelijk' wij het mensen met een uitkering maken?

Waar komt die kronkel van dst pamperen vandaan?
Nooit nagedacht over tochtige huurwoning met hoge energierekening? Verplicht eigen risico in de zorg (dat maar stijgt)..?
Er is echt meer dan enkel die toeslagen, hoor - maar in navolging van Lubbers en zeer veel anderen %) mag je dat negeren als het om kwetsbare mensen gaat...

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:38

En dan de opmerking dat er op de rijke gekort moet worden... waarom? De meeste van deze rijke mensen werken dag en nacht voor hun geld. Hebben soms erg dure studies gevolgd. Waarom verdienen deze mensen het niet en moeten ze gekort worden? Weet jij waarom iemand rijk is geworden en waar deze vandaan komen??? Ken zat mensen die uit een arm gezin komen en nu miljonair zijn door kei en kei hard te werken. Ik gun het deze mensen! Vergis je niet dat bij een normaal salaris iemand al helemaal niks meer aan subsidies of iets krijgt. Moeten huren boven de huurgrens en krijgen niks maar dan ook niks extra. Ik weet dat een vriendin van mij meer uitkering kreeg als dat ik dik fulltime werkte. Ikm kreeg niks aan zorg of huurtoeslag zij wel.

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:41

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ja, voor 70 euro minder zou ik mijn bed ook uitkomen


Ja. Ik ook.
Volgende vraag: wat verdien jij...?
Ik zit boven modaal.
Dus die 70 euri - efkes heel grof: die interesseert mij niet.
Mijn werk interesseert mij - en ik krijg nog geld toe ook.

Citaat:
en dat is nu net waar de schoen wringt in Nederland. Het word mensen met een uitkering moeilijk gemaakt om van uit een uitkering te gaan werken omdat ze zo gepamperd worden door honderden euro's aan toeslagen dat ze vaak al helemaal geen moeite meer doen.


...ik probeer vriendelijk en geduldig te zijn.
Ik zeg tegen mijzelf: "dit soort dingen krijg je, na -tig rechtse kabinetten inclusief Rutte II".

Maar dit liegen en belasteren emotioneert mij eerlijk gezegd.

Het gemak waarmee met 2 maten wordt gemeten.

...wie heeft er weet van, hoe 'makkelijk' wij het mensen met een uitkering maken?

Waar komt die kronkel van dst pamperen vandaan?
Nooit nagedacht over tochtige huurwoning met hoge energierekening? Verplicht eigen risico in de zorg (dat maar stijgt)..?
Er is echt meer dan enkel die toeslagen, hoor - maar in navolging van Lubbers en zeer veel anderen %) mag je dat negeren als het om kwetsbare mensen gaat...


Maar mensen die gewoon werken hebben ook een hoge huur en hoge energie rekening. Een ongelukje en die moeten ook het eigen risico betalen. Ik als werkende moet dit elk jaar ook volledig ophoesten. Betaal ook 150 euro zorg verzekering per maand. Krijg hier geen zorg toeslag voor.