Horrorkoppel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 17:31

Hebben jullie dit ook gevolgd?
Het horrorkoppel die zijn kinderen vast hield. En waarvan er 1 gelukkig kon ontsnappen!

Ik las vandaag dit stukje..oke weliswaar telegraaf...maar kreeg de tranen in mijn ogen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1587104 ... na-besluit

Wat is dit toch afschuwelijk dat dit nog kan...oke gebeurd vaker dan we denken. Maar jeetje las in een ander artikel dat de kinderen die eigenlijk al volwassen waren de politie dacht dat ze minderjarig waren. Zo ondervoed etc.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:55

Mijn hart huilt bij deze zaak. Arme kinderen. Wat een hel zijn zij doorgegaan. Ik hoop dat zij goed worden opgevangen en vooral samen mogen blijven.

Die ouders. Walgelijk. Dit kun je geen mensen noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:55

Ik kijk tegenwoordig nergens meer van op... :(

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:57

Wat voor discussie hoop je hiermee te starten?
Regels NM schreef:
Dit forum is bedoeld voor discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten. Nieuws en Maatschappij is géén algemeen nieuwsforum...

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:03

Jezus. Wat ontzettend erg. Heb er nog even op gegoogeld en toen kwamen er nog ergere dingen tevoorschijn, zoals dat er misschien zelfs kinderen zijn begraven in de tuin ;(
Schijnbaar was de oudste 29...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:03

Ik snap niet waarom zulke mensen dan uberhaupt kinderen nemen als ze ze blijkbaar zo intens haten? :?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:18

Wat ik ook niet zo goed snap is dat er meerdere foto's circuleren van het gezin op vakantie(?) oa in Disneyland. Als er nu volwassen kinderen bij zijn, waarom is er toen niet 1 kind geweest die toen hulp heeft gevraagd? Of zou de situatie de laatste jaren zoveel erger zijn geworden (dat dit nog niet van toepassing was ten tijde van de foto's?).

Wat een zieke mensen. En dan maar 40-50 jaar riskeren.... Lang niet genoeg...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:21

Misschien gehersenspoeld? Dat was met Elizabeth Smart en haar kinderen ook het geval. Op het einde van hun ontvoering werden zij ook meegenomen op tripjes, maar zij durfden ook niet aan de bel te trekken.
Soms groeien ze helaas zo op dat ze ook niet beter weten?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 18:24

oomens schreef:
Wat voor discussie hoop je hiermee te starten?
Regels NM schreef:
Dit forum is bedoeld voor discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten. Nieuws en Maatschappij is géén algemeen nieuwsforum...


Excuses verkeerd geplaatst. Geen discussie is niet nodig rondom dit onderwerp denk ik zo

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:24

Cayenne schreef:
Misschien gehersenspoeld? Dat was met Elizabeth Smart en haar kinderen ook het geval. Op het einde van hun ontvoering werden zij ook meegenomen op tripjes, maar zij durfden ook niet aan de bel te trekken.
Soms groeien ze helaas zo op dat ze ook niet beter weten?

Dat is zo ja. Je hebt natuurlijk ook het Stockholm syndroom... Ik las wel in een artikel dat een van de dochters jaren terug er op de lagere school al vreselijk bij liep en niemand daar iets achter zocht. Die mensen slaan zichzelf nu (terecht) voor de kop. Tenminste, als ik de Amerikaanse kranten moet geloven waren er toen al genoeg aanwijzingen dat er iets niet klopte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:46

Cayenne schreef:
Ik snap niet waarom zulke mensen dan uberhaupt kinderen nemen als ze ze blijkbaar zo intens haten? :?



Ik denk dat dit weinig meer met haat te maken heeft, eerder met een ongelofelijke zware afwijking. Dit doet een helder denkend mens niet... :n

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:56

Ik denk altijd hoe komt zoiets samen tot stand? Je zou zeggen dat de een toch meer verstand zou hebben dan de ander. Wel opvallend dat ze wel geld uitgaven aan de kinderen in de zin van disney is ook echt voor kinderen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:12

Is er ergens het volledige verhaal te vinden? Ik kan er niet zoveel meer over vinden dan dit..

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 19:25

Zou het niet zo kunnen zijn dat de kinderen niet beter weten dan dit? Ze kwamen volgens mij ook niet bij kinderen thuis dus voorbeelden hadden ze niet.
Wel bijzonder dat er niemand aan een bel heeft getrokken

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 19:28

SuperAssie schreef:
Is er ergens het volledige verhaal te vinden? Ik kan er niet zoveel meer over vinden dan dit..

Even zoeken op turpin familie

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:34

SuperAssie schreef:
Is er ergens het volledige verhaal te vinden? Ik kan er niet zoveel meer over vinden dan dit..

https://www.youtube.com/watch?v=oV-8bx-Q0Lk
Dit is de persconferentie waar ze bij 16:00 de situatie zoals bekend schetsen

Echt hartverscheurend wat die kinderen hebben doorstaan. Ben ook bang dat vooral de oudere kinderen voor hun leven getekend zijn en misschien nooit echt zullen meekomen in de maatschappij.
Laatst bijgewerkt door mooney op 25-01-18 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:39

Dit is ook weer zoiets vreselijks dat hopelijk maar zelden voorkomt....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:55

Ik vind het vooral hartverscheurend dat dit soort taferelen as we speak gewoon gebeuren en er zoveel gevallen zijn waar we nog niets vanaf weten ;(

thriam

Berichten: 86
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:56

so sad,.... hoe kunnen mensen toch zo ziek in hun hoofdjes zijn...... arme kinderen

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:35

mooney schreef:
Ben ook bang dat vooral de oudere kinderen voor hun leven getekend zijn en misschien nooit echt zullen meekomen in de maatschappij.
De oudere kinderen zijn zo verwaarloosd dat ze lichamelijke beschadigingen hebben opgelopen. Dan hebben we het nog niet eens over de geestelijke kant van deze zaak. Ik vrees dat alleen voor de jongste kinderen nog echt toekomst perspectief is maar ik hoop dat ik het mis heb en er wel degelijk nog goed leven is weggelegd voor al deze kinderen.

Ik heb vooral heel erg veel vragen bij deze zaak. Hebben deze ouders alleen gehandeld of gaat dit veel verder dan deze twee ouders? Is hier ook sprake van seksueel mishandeling dus dat verder gaat dan deze twee? Daarnaast zou ik graag een serieus onderzoek zien naar de geestgesteldheid van deze mensen. Ze komen over als zeer overtuigd van hun onschuld. Dat is zo bizar, net als dat deze hele zaak bizar is en vreselijk om te geloven dat dit heeft kunnen gebeuren, dat ik deze lui graag onderzocht zou zien. Zijn het puur slechte mensen, of zijn het mensen die bijvoorbeeld een verstandelijke beperking hebben of wat is er aan de hand?

Hoe het ook zal zijn, voor deze arme kinderen verandert dit vrij weinig want zij zullen waarschijnlijk de rest van hun leven hier last van hebben als er überhaupt nog sprake kan zijn van een acceptabel toekomstig leven. Enne wat ook iemand schreef hierboven, waarschijnlijk zijn er elders op de wereld ook nog andere (jonge) mensen die onder erbarmelijke mishandelende omstandigheden moeten opgroeien. Dat idee is natuurlijk afschuwelijk.

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:45

Als je tot zo iets in staat bent dan is er aan jou zonder twijfel ook een steekje los.

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:54

Babootje schreef:
Als je tot zo iets in staat bent dan is er aan jou zonder twijfel ook een steekje los.


Wat bedoel je hiermee Babootje? Want dat zou je kunnen lezen alsof je het schrijft over mij :=

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:23

Ik zag die ouders in de rechtzaak zitten en het leek net alsof alles ze overkwam. Het leek net alsof ze echt dachten dat ze niet slecht gehandeld hadden en onschuldig waren, ze waren echt verbaast. Ik heb zo’n idee dat deze mensen een zware beperking hebben oid...

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:26

Precies Ballard_L, vandaar mijn post. Ik heb exact het zelfde beleefd als jij aan die twee.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Horrorkoppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:28

Wat ik vooral heel gek vind, één ouder die zo'n beperking heeft oké. (Maakt het niet minder verschrikkelijk natuurlijk), maar hoe komen beide ouders aan een beperking waarmee ze zoiets doen?

En vooral, waarom hebben buren en familie niet veel eerder hulp ingeschakeld? Familie wist dat de kinderen er waren, maar dat ze ze nooit meer mochten zien. En ze woonden ook gewoon in een woonwijk. Dat vind ik eigenlijk nog het meest vreemd.