Rapper Boef

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:45

Ersina schreef:
estja schreef:
Ik ging ervan uit dat we die fase eindelijk achter ons gelaten hadden en vrouwen gelijk waren aan mannen. Dan laat ik me niet door een derderangs rappertje als vrouw terug in het verdomhoekje duwen waar we als vrouwen lang genoeg in hebben gezeten. Het feit dat termen als slet of afgelikte boterham alleen voor vrouwen en niet voor mannen gebruikt wordt zegt veel over hoe er tegen vrouwen aangekeken wordt. Als we dit als vrouwen accepteren staat de deur terug open naar onderdrukking.

Als iemand door woorden van een rapper zich al onderdrukt voelt , vind ik dat een slap persoon. Wat verwacht je ? Dat rappers allemaal netjes gaan praten? Misschien dat ze dan heel wat minder fans zullen hebben. Dat alles wat je zegt ook consequenties kan hebben, heeft Boef nu wel ervaren. Maar wat ik kwalijk vind is dat men zo'n oproer maakt over een paar lelijke woorden, waar je je niet eens iets van aan hoeft te trekken en het blijkbaar niet erg vind, dat op hetzelfde paaspop festival artiesten komen, die losse handjes hebben of aangeklaagd zijn wegens sexueel wangedrag. Zo zijn er nog wel meer mensen die een fout voorbeeld geven en nooit daarop zijn aangekeken. Woorden, daar kun je gehoor aan geven, of niet. Ik ben klaar met die mensen naar een ander wijzen en vergeten dat ze zelf ook verkeerde dingen zeggen.Walg van organisatoren die onder druk (dus niet uit zichzelf) van een hysterische massa Boef nu weigeren en niet kijken of de rest wel zo "correct "is. Hij is geen visitekaartje van ons land, trekt een groep fans aan die anders in elkaar zitten dan de fans van klassieke muziek, maar zolang het bij woorden blijft, gaat hij zijn gang maar.


Amen _/-\o_

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:48

Ik heb overigens geen idee welke band er losse handjes zou hebben, of is aangeklaagd voor seksueel wangedrag... ik kan alleen maar een band vinden (NBT) die beschuldigingen ontkennen..

Dat is ook nog een dingetje.. heeft iemand het gedaan, of worden ze ervan beschuldigd?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:39

Omdat het óntzettend snel is gegaan. :)
Ik ben van 2000, mijn zus van 1999 en toen wij opgroeiden was YouTube nog heel nieuw. Er waren toen nog niet echt influencers zoals wij die nu kennen. Je had hooguit 5 bekende Nederlandse kanalen en dat waren allemaal jongens. Het enige druk bezochte platform was Hyves, wat heel anders werd gebruikt als Facebook, Instagram en Twitter. Er bestond niet zoiets als 'viral' gaan en je kon niet met slechts een beatje en wat autotune een BN'er worden.

Daarnaast hoor ik het gewoon van mijn ouders en mensen om mij heen, hoe anders de maatschappij was toen al die meuk nog niet bestond. Ik heb ook gewoon het gevoel dat de mensen steeds dommer worden. Ik kijk weleens van die filmpjes op YouTube waarbij random mensen op straat wat algemene vragen worden gesteld. (Echt algemene kennis die íedereen hoort te weten) En je schrikt gewoon van de antwoorden. -O- En nee, dat is niet fake. :P





bruintje123 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ja, social media is 100% zeker weten een van de grootste invloed bronnen van de tegenwoordige jeugd. Vind het heel jammer want zie echt hoe de jeugd veranderd daardoor.

Niet rot bedoeld, maar hoe kun jij als 17(?) jarige dat nu zien als verschil met hoe dat in de jaren 70 of 80 was waar eerder over gesproken werd?