Rapper Boef

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:11

Maar daarmee wil ik zeggen dat deze mensen of wereldberoemde amerikaanse rappers wel ergere dingen eruit slaan en die worden ook niet neergesabeld.
Hij heeft 3 vrouwen ''Kech'' genoemnd.. wellicht woon ik al te lang niet meer in nederland maar Kech was voor mij een totaal onbekend woord.

Als je mannen onder elkaar eens hoort praten worden er wel ergere dingen gezegd.. zijn die dan ook allemaal vrouwenhaters?

Weet je het is niet oke, maar moet hier nu werkelijk zo uitgemeten worden?

Ja, hij is waarschijnlijk niet echt een sjofel ventje, maar dat zijn er zoveel niet. Moeten we nu nog kijken wat hij deed als 16 jarige? Toen was hij een puberjongen. Doen er wel meer stomme dingen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:17

Hij heeft niet alleen maar 3 vrouwen kech genoemd. het gaat om zijn verklaring daarna tegen wel meer vrouwen. Maar dat is al vaker aangegeven.

Hij was toen een puber jongen, wil je zeggen dat hij zich nu wel volwassen gedraagt dan?

En zijn er andere die zich net zo gedragen horen die ook 0 aandacht te krijgen.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:20

Tja ben het er mee eens dat hij geen aandacht zou moeten krijgen maar de media pakt dat dan wel lekker verkeerd aan door het hemelsbreed uit te meten. :')

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:21

ik vind zijn opgetrokken elvis lipje zo debiel! als hij praat trekt ie zo raar met zn lipje, zou hij pijn hebben of is dat stoer rapgedrag? het is allemaal te zielig en hij krijgt veel te veel aandacht.

gordon, wilders leurling en noem er nog maar eens een paar die kunnen ook zeer kwetsende uitspraken doen. Mag allemaal in Nederland, het is totale verloedering. Ben blij dat ik geen kind meer ben in deze tijd, bah, gewoon niet leuk!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:24

connie64 schreef:
Ben blij dat ik geen kind meer ben in deze tijd, bah, gewoon niet leuk!

Zo mee eens! Nu heb ik nooit een kinderwens gehad, en daar ben ik alleen maar blij om :j

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:25

als ik nu zou moeten kiezen wel of geen kinderen wist ik ook wel wat ik zou kiezen.......NOT

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:00

Zoals een rapper hier op de radio stelde: dat je bepaalde taal in je muziek gebruikt die eigen is aan het genre, is één ding. Maar dat je daarnaast dergelijke uitspraken doet als persoon, buiten je muziek, is ronduit lomp en niet ok.

Het is alles opgeteld bij deze persoon wat maakt dat bij velen de maat vol is.

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:47

Shaggy09 schreef:
Vind het een beetje mierenneuken.
Zodra er iets gebeurd op de snapchat van hem in een dronken bui is heel Nederland tegen hem en word hij overal gecancelled. Maar Hans Teeuwen kan wel doodleuk in een cabaret show zeggen dat hij Beatrix heeft gewipt en dat alle vrouwen h*eren zijn.

Ben geen fan van de man in kwestie, maar vind dat heel Nederland het allemaal veel te veel uitvergroot. Die teksten van al die kul rappertjes gaan toch altijd al zo? Het is goed dat hij op z'n sodemieter krijgt maar om nou 'bier gooien op boef' te gaan plannen en al zijn aankomende optredens te boycotten vind ik vrij triest.


Die vergelijking met Hans Teeuwen die óók alle vrouwen (k*t)h0eren noemt, of zelfs vergelijkingen met Gordon etc. zie ik inmiddels overal voorbij komen. Schijtziek word ik daarvan. En niet omdat ik dat ook fout vind. Want de uitspraken van Hans Teeuwen vind ik helemaal niet erg.
Er is namelijk een héél groot verschil tussen satire, en het verkondigen van een mening, of liever gezegd dogma, als die van boef. En ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen satire niet meer snappen, jammer genoeg. Weleens dat hele stuk van Hans Teeuwen gezien en/of geluisterd? Dan blijkt aan het eind daarvan dat hij mannen veel meer een spiegel voor houdt qua denken dan vrouwen.

Boef is van mening dat vrouwen die uitgaan, korte rokjes dragen, alcohol drinken en tussen ‘jongens’ lopen h0eren zijn. Alleen de vrouwen die netjes thuis zitten, naar pappa en mamma luisteren en bovengenoemde vooral niet doen zijn vrouwen. Anders ben je een prutsmuts.

Mag hij die mening verkondigen? Ja hoor, dat mag. Dat is vrijheid van meningsuiting, zoals iemand anders al zei. Maar vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles maar kunt verkondigen en dat vervolgens iemand anders daar niks over mag zeggen. Het betekent juist dat een ander ook een mening over jouw mening mag hebben. En gelukkig hebben meer dan genoeg mensen de mening dat de ideeën van boef enorm achterhaald en belachelijk zijn. En dat mogen ze dus ook zeggen, graag heel duidelijk ook.

En dat al die teksten van die rappertjes zo gaan en het daarom niet erg is vind ik de grootste onzin die er is. Ik erger me persoonlijk kapot aan dat soort teksten.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:20

Nagini schreef:
Hij heeft 3 vrouwen ''Kech'' genoemnd.. wellicht woon ik al te lang niet meer in nederland maar Kech was voor mij een totaal onbekend woord.


Het ging niet alleen om zijn eerste reactie, maar dat hij daarna verklaard.
Dat is wat de mensen nog bozer maakte.
Citaat:
Boef zit in de penarie nadat hij drie vrouwen die hem tijdens Oud & Nieuw een lift gaven uitmaakte voor prutsmutsen in een filmpje.

De 24-jarige rapper was in de nieuwjaarsnacht op weg naar een optreden in Delft toen hij een lekke band kreeg. Drie vrouwen boden hem een lift aan, hij filmde dat vriendelijke gebaar op Snapchat waar hij zei:"Opgehaald door 3 kechs. Mijn leven is een film. Gelukkig oud en nieuw. Ik koop dit jaar een boot, wacht maar."

Kritiek
“Kech” is het Marokkaanse woord voor prutsmuts en dat schoot veel van zijn volgers in het verkeerde keelgat. Er ontstond een golf van kritiek en verontwaardiging waar Sofiane Boussaadia, zoals de rapper heet, lak aan leek te hebben. Hij plaatste zelfs een filmpje waarin hij uitlegde waarom de drie dames ‘prutsmutsen’ zouden zijn: “Ik heb een paar mensen boos gemaakt omdat ik kech zeg, maar wat doen jullie in een club met alcohol, met korte rokjes, om acht uur ’s ochtends, met jongens? Wat ben je aan het doen? Je bent gewoon een kech",

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:24

Ik vind het inderdaad ook best walgelijk hoe hij over vrouwen denkt. Maar vind het een beetje ver gaan om hem overal te boycotten en denk dat het hem zelf ook niet heel veel kan schelen al die aandacht. Hij is laatst nog miljonair geworden dacht ik.




Anoniem schreef:
Shaggy09 schreef:
Vind het een beetje mierenneuken.
Zodra er iets gebeurd op de snapchat van hem in een dronken bui is heel Nederland tegen hem en word hij overal gecancelled. Maar Hans Teeuwen kan wel doodleuk in een cabaret show zeggen dat hij Beatrix heeft gewipt en dat alle vrouwen h*eren zijn.

Ben geen fan van de man in kwestie, maar vind dat heel Nederland het allemaal veel te veel uitvergroot. Die teksten van al die kul rappertjes gaan toch altijd al zo? Het is goed dat hij op z'n sodemieter krijgt maar om nou 'bier gooien op boef' te gaan plannen en al zijn aankomende optredens te boycotten vind ik vrij triest.


Dan huur jii Boef toch in voor een huiskamerconcert Lies?
Het verschil zit m erin dat Teeuwen zoiets tijdens zijn cabaret voorstelling zegt. Boef staat blijkbaar nogal achter z'n eigen uitspraak omdat ie het niet één keer, maar herhaaldelijk verklaart. Dit heeft ook niks meer te maken met een 'kul songtekst' maar hoe iemand daadwerkelijk over vrouwen denkt. En dát is wat er nou zo kwalijk aan is.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:26

Dan kan dat boycotten ook wel, heeft hij er toch genoeg :D
Kan dat geld naar een leuke artiest die wel een normaal beeld heeft.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:28

Zo kun je het ook zien. Tsja, ik maak me er eigenlijk ook echt niet druk om. Vind al die rappertjes in die categorie bar slecht en weet dat je anno 2018 helaas alleen maar meer groeit als je slechte muziek uitbrengt die al op tig andere nummers lijkt. Om maar niet te beginnen over mensen zoals Famke Louise.

mvdbijl

Berichten: 3684
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:30

Snap niet dat je als meisje of vrouw zijnde het normaal vind wat hij uitkraamt. Dat filmpje waarin hij een oud lerares uitschelt is echt de druppel voor mij geweest..

Hij is jong, ineens veel geld en de gekheid steigt hem naar t hoofd maar kom op zeg als vrouw zijnde vind je dit hopelijk toch niet normaal.

Zo jongen krijgt nu alleen maar aandacht, lekker negeren zo kneusje..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:30

Wie?? :+
Die zegt me niks.

Nee al die rappers is sowieso al niks betreft muziek,maar gaan ze zich ook nog zo uiten, exit, next.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:36

Ik snap dit hele gedoe niet hoor. Nu heb je boef en jaren geleden o.a negativ. Luister die liedjes eens. Dat zongen wij op het schoolplein. En toen zagen de 14 jarigen er ook al uit als 18.

En ook toen werd je in de stad gewoon kech genoemd als westerse vrouw. Niks nieuws onder de zon. Hij krijgt nu precies die aandacht die h ij wilt. Over een maand is iedereen het weer vergeten en staat hij overal weer op te treden. Dus druk om maken is zo'n beetje het laatste wat je kan doen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:37

Nou, ik vond er niet veel van, maar die uitspraak over de schooldirectrice... dat vond ik echt shocking :oo Is dat een oude uitspraak?

Lusitana

Berichten: 22448
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:47

Apart dat er van rappers wordt gedacht dat ze alemeen beschaafd nederlands spreken.

Sowieso heeft elke nieuwe generatie andere straattaal.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:50

maar wat ze rappen en wat ze spreken is toch wel een wezenlijk verschil, of niet?
Ik zit niet zo in het wereldje van de rap, maar is het dan echt normaal om dat zo te doen?
#voeltzichoud

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110858
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:55

Lusitana schreef:
Apart dat er van rappers wordt gedacht dat ze alemeen beschaafd nederlands spreken.


Oh, maar ze zijn er wel hoor :)

Balou_k

Berichten: 14107
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:56

Machie schreef:
:+
Hij heeft als BN'er een voorbeeldfunctie.
Ik vind dit 100x erger dan die voetballer van Feijenoord die een broodje kroket wegwerkte in de rust. En dat vind ik ook echt niet kunnen.

Ik ken trouwens geen mannen die hun vrouw een prutsmuts noemen. Gelukkig maar.


Ik dacht dat je een grapje maakte, wat betreft het broodje kroket. Ik heb Google ten rade geslagen en zie dat meneer de voetballer zelfs uit de selectie is gezet. Wat dat inhoud weet ik dan niet precies, maar wauw dat klinkt niet fraai.

Mag ik vragen, wat is er mis om tijdens de pauze een broodje te eten? :')

Zeedraakje

Berichten: 548
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:17

Niet relevant
Laatst bijgewerkt door Zeedraakje op 08-12-23 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:18

Nog meer frappant dat die vrouwtjes die thuis moeten zitten juist naar zijn optredens komen kijken en zijn geld dus binnen brengen. Als die er niet waren had hij nu geen inkomen. Hij zou ze moeten eren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:30

Balou_k schreef:
Machie schreef:
:+
Hij heeft als BN'er een voorbeeldfunctie.
Ik vind dit 100x erger dan die voetballer van Feijenoord die een broodje kroket wegwerkte in de rust. En dat vind ik ook echt niet kunnen.

Ik ken trouwens geen mannen die hun vrouw een prutsmuts noemen. Gelukkig maar.


Ik dacht dat je een grapje maakte, wat betreft het broodje kroket. Ik heb Google ten rade geslagen en zie dat meneer de voetballer zelfs uit de selectie is gezet. Wat dat inhoud weet ik dan niet precies, maar wauw dat klinkt niet fraai.

Mag ik vragen, wat is er mis om tijdens de pauze een broodje te eten? :')


Hier zit wel wat meer achter he... Speler in kwestie wilde sowieso al weg bij de club...


Sunrise19 schreef:
Ik snap dit hele gedoe niet hoor. Nu heb je boef en jaren geleden o.a negativ. Luister die liedjes eens. Dat zongen wij op het schoolplein. En toen zagen de 14 jarigen er ook al uit als 18.

En ook toen werd je in de stad gewoon kech genoemd als westerse vrouw. Niks nieuws onder de zon. Hij krijgt nu precies die aandacht die h ij wilt. Over een maand is iedereen het weer vergeten en staat hij overal weer op te treden. Dus druk om maken is zo'n beetje het laatste wat je kan doen.

Juist een signaal geven dat wat jij noemt niet normaal is...

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:36

Het is ook niet normaal. Maar 10 jaar geleden was het niet anders. Dit soort jongens verdwijnen vanzelf achter de tralies of iets. Gewoon totaal geen aandacht aan geven aan zo'n mafketel. Zolang iedereen erover blijft praten staat hij toch in de belangstelling. Kijk die badr hari. Die flikt ook dingen en verdiend er nog steeds goed aan. Zolang ze in de belangstelling staan of dit nu positief of negatief is maken hun zich echt niet druk. Geld komt toch wel binnen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:39

Je hoeft nu maar een filmpje op YouTube te plaatsen met 'Boef' in de titel en daar gaan de views stijgen. Al die aandacht trekt alleen maar bekijks.