eilleen333 schreef:Ik snap dit niet zo goed, hoe je op het idee komt om je paarden in te sluiten terwijl je zelf moet vluchten...
Ik zat afgelopen zomer in British Columbia in Canada en daar waren ook veel branden. We hebben direct stencils gemaakt om het telefoonnummer in de vacht te scheren, we hadden de ranch klaargemaakt zodat we met een buffer het vuur op afstand zouden kunnen proberen te houden, en er was een plan: alle paarden indien nodig op de open parkeerplaats die aan een weg ligt waarover ze konden vluchten.
Alle instanties zeiden hetzelfde: jaag je paarden uit de wei en doe dan het hek dicht, want ze komen terug naar wat ze “veilig” vinden en dan kunnen ze daarna geen kant meer op.
Hoe je op het idee komt om ze in een afgesloten penn achter te laten vind ik erg gek.
Ik snap ook niet dat deze stalhouder dit goed heeft gekeurd, en vooral omdat je weet dat er in Californië sowieso al een risico is voor wildfires. Arme paarden!! Het vuur komt nu erg dicht bij de stal waar ik heb gewerkt, geeft echt een rotgevoel. Wil zo graag iets doen maar ik kan helemaal niets helaas