Nog een vermiste jongen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:52

Van de Facebookpagina van Signi zoekhonden:
Citaat:
Signi zoekhonden zocht op 3 december naar de sinds 3 dagen vermiste Remon in Leeuwarden. De mantrailhond werd ingezet. Het spoor eindigde bij t water van de Westersingel. Ook de waterzoekhonden verwezen vanaf de kade op t water. Politie te water nam de zoekactie verder over.
Vele zoekacties naar Remon volgden, helaas zonder resultaat.
Op 1e kerstdag zocht signi opnieuw, maar nu op t water met honden, boot, sonar en duikers.
Zowel tot 10 km stroomafwaarts als in de binnenstad werd gezocht.
De enige aanwijzing was ook nu weer, de westerse stadsgracht. Duikers van signi zochten tot s avonds laat tussen de boten.
30 december zochten de duikers de overige boten in dat gebied af. Het zicht was slecht.
Helaas had het duiken geen direct resultaat tot terugvinden van Remon, maar indirect wel. Ruim n dag later kwam t lichaam 600 m stroomafwaarts boven drijven.
Signi zoekhonden wenst familie en vrienden van Remon veel sterkte toe met t verlies...
Signi zoekhonden bedankt ook n ieder die onze zoekacties mogelijk hebben gemaakt (politie, waternet en familie en vrienden).

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:12

Verschrikkelijk voor zijn nabestaanden, maar wel duidelijkheid.. Leefde hier in de omgeving heel erg omdat het vlakbij is.

Maar als ik het niet verkeerd heb, is hij toch niet erg ver gevonden van de plek waar de laatste camerabeelden van hem zijn gemaakt? De Noordersingel is aan de andere kant van het water van de laatste camerabeelden. Is er met zoeken alleen rekening gehouden dat hij met de stroming mee is gegaan? Want naar mijn idee is hij op de zelfde locatie dan blijven liggen maar zoals Germie zei na 4 weken boven gekomen.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:19

Ja, er is door Rijkswaterstaat een stromingsprofiel gegeven. Deze kon 2 kanten uitzijn, afhankelijk van de spuirichting (Dokkum, Harlingen of Lauwersmeer). Maar de stromingsrichting wisselt dus per dag.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:22

In en in triest. Een ware nachtmerrie. Wel een einde aan de hoop en onzekerheid. Alle betrokkenen veel, heel veel sterkte.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:23

Jo_vales schreef:
Ach wat triest.
Hopelijk kan de familie en vrienden beginnen met het verwerken van zijn dood.

Ik zie veel vragen over hoe het gaat wanneer een lichaam in het water wordt gevonden. Laatst heb ik daar een indrukwekkende documentaire over gezien, waarin ze uitgebreid uitleggen hoe het zoeken van een 'waterlijk' in zijn werk gaat. Zoals Germie eerder al schreef, verbaasde het mij hoe enorm veel daar nog bij komt kijken.

Ook na de vondst, want dat begint de zoektocht naar de laatste feiten die de overledene nog aan de pathalogen kan vertellen. Is een heftige, maar interessante docu.

https://www.npo.nl/2doc/18-03-2014/VPWON_1185078

Super bedankt! Ik ben hem meteen gaan kijken, interessante docu.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:08

Bedankt voor de docu link! Die ga ik even bewaren.

Edit: mochten er mensen zijn die nog meer van zulke docu’s weten, ik zou het graag doorgestuurd van je krijgen via PB.

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:28

NYC2B schreef:
Bedankt voor de docu link! Die ga ik even bewaren.

Edit: mochten er mensen zijn die nog meer van zulke docu’s weten, ik zou het graag doorgestuurd van je krijgen via PB.


Zulke als in ..? Docu's over onderzoeken?

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:42

Jo_vales schreef:
NYC2B schreef:
Bedankt voor de docu link! Die ga ik even bewaren.

Edit: mochten er mensen zijn die nog meer van zulke docu’s weten, ik zou het graag doorgestuurd van je krijgen via PB.


Zulke als in ..? Docu's over onderzoeken?



Bijvoorbeeld :) of hoe dat eraan toegaat.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:21

Opmerkelijk... een jongen vermist én gevonden. Stilte... 9 paginas. Meisje vermist en gevonden 145 paginas :=

Maar wat verschrikkelijk! Rust zacht Remon Y;(

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:24

Kabayo schreef:
Opmerkelijk... een jongen vermist én gevonden. Stilte... 9 paginas. Meisje vermist en gevonden 145 paginas :=

Maar wat verschrikkelijk! Rust zacht Remon Y;(


Ik denk dat het verschil ook de omstandigheden zijn. Want ik gok zomaar dat het hier om een ongeluk gaat, waarbij het bij Anne al vrij snel duidelijk werd dat er iets anders aan de hand was.
Ik zou zelf nu niet anders door leeuwarden lopen bijvoorbeeld, terwijl ik door Anne haar zaak wel 3x achterom kijk.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:25

Kabayo schreef:
Opmerkelijk... een jongen vermist én gevonden. Stilte... 9 paginas. Meisje vermist en gevonden 145 paginas :=

Maar wat verschrikkelijk! Rust zacht Remon Y;(



Denk dat de (vermoedelijke) wijze van vermissing ook meespeelt... allebei even triest hoor!

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:26

Ben het zeker met jullie eens! Maar ik vond het wel opmerkelijk.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:45

Nee ik vind dat ook niet opmerkelijk.
Voor de familie blijft het een gemis.
Voor ons is het toch anders engerds die los op straat lopen of een naar ongeluk.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:48

Wie zegt dat het een ongeluk was ? :o

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:51

Dat stond toch al in de krant dat ze uitgingen van een ongeval toen hij gevonden was? Of heb ik dat mis?

Daarnaast hebben meerdere getuigen hem dronken gezien.
Dronken en water werkt vaak niet samen.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:51

Ik had meegekregen dat hij mogelijk gedrogeerd zou zijn.. maar ook ik kan het mis hebben

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:54

Kan.
Maar werkende naast de seh en als er dan weer een (bijna) coma zuiper of pillen slikker binnen komt zeggen ze eerst allemaal ik heb dat niet gedaan.
Tot er bloed uitslagen komen met hoeveelheden en soorten en dan komt vaak de aap uit de mooi.
Echt zelden gedrogeerd maar wel geëxperimenteerd.

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:45

De eerste lijkschouw heeft niks uitgewezen. Donderdag wordt er sectie verricht. Het kan dan nog wel weken duren voordat alle uitslagen bekend zijn.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:45

Jacimatho schreef:
De eerste lijkschouw heeft niks uitgewezen. Donderdag wordt er sectie verricht. Het kan dan nog wel weken duren voordat alle uitslagen bekend zijn.

en hopelijk kan hij snel begraven worden. Dat lijkt me ook erg. Je weet dat hij overleden is, maar afscheid nemen kan nog niet.

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:50

Nou inderdaad Germie.
En dat er iets van reden gegeven kan worden. Anders blijft die onduidelijkheid, het waarom, het gezin achtervolgen.

Heb zelf twee van die blonde knullen van dezelfde leeftijd. Als ik me in hun schoenen verplaats, slaat de kou me om het hart.

Donderdag is er om 19 uur een stille tocht van De Waag naar de vindplaats van Remon.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 23:13

Y;( Y;( rust zacht

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:13


Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:37


Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:11

Vandaag was er een stille tocht, ben er zelf niet bij geweest maar zag hele mooie beelden voorbijkomen :(:)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:06

https://www.ad.nl/binnenland/remon-zou- ... ~a86ca84f/

Toch alcohol.

Ouders willen nu nieuw onderzoek, wat ik wel begrijp. Je wilt nooit dat de oorzaak eigenlijk bij de jongen zelf ligt.
Maar helaas komt het wel vaak voor.
Ik heb zo vaak jongeren op de SEH binnen gebracht zien worden waar de ouders van beweerde die van mij doet dat niet, is niet zo. Heeft een ander gedaan.
Maar uiteindelijk was het elke keer zo dat de patiënt toegaf zelf die hoeveelheden genuttigd te hebben (ook zo met drugs).
Alleen hadden die het geluk geen water tegen te zijn gekomen.

Ik wens de ouders en zijn familie erg veel sterkte.
Maar ik denk dat ze beter kunnen gaan verwerken ipv er tegen gaan vechten.