Nog een vermiste jongen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36656
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:51

Wat ik begrepen heb is dat hij het niet was in Drachten maar zijn tweelingbroer. Twee druppels water.

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:54

Roosch schreef:
Wat ik begrepen heb is dat hij het niet was in Drachten maar zijn tweelingbroer. Twee druppels water.

Dat lijkt mij inderdaad aannemelijker, ik denk niet dat Remon nog gewoon op straat rond loopt. Of hij nog leeft dat weet ik niet, ik hoop keihard dat hij nog leeft natuurlijk, maar als hij nog 'vrij' rond loopt, zou hij zich denk ik allang gemeld hebben bij iemand of zijn ouders, broer etc.

Roosch

Berichten: 36656
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:04

Daar hadden wij het ook over. Als hij vrijwillig vertrokken was dan had ie vast een belletje gedaan naar de politie van "ik wil met rust gelaten worden".

Ik lees eens in de zoveel tijd mee op de Facebookpagina van zijn moeder. Er wordt veel gespeculeerd maar er zitten ook echt opmerkingen bij dat ik denk 'ja.. heeft de politie daar al naar gekeken?'

Zijn telefoon is in de ochtend gevonden. Dan moet die telefoon doorweekt zijn want het plensde die nacht. Hij stond uit en een dame heeft hem opgeladen op haar werk. Toen belde Remons moeder. Om 16.00 uur is de telefoon nog weggedrukt bij de C&A voor.

Hij schijnt hardlopend richting een stuk van de stad te zijn gegaan. Zijn zus heeft gezegd dat ze hem nog nooit heeft zien rennen.

En van de week bleek dat iemand verklaard zou hebben dat Remon gedrogeerd zou zijn. Dit is 3 weken geleden al bij de politie gemeld.

Heel bijzondere situatie. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is voor de familie. Vreselijk zo met deze dagen.

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:32

Roosch schreef:
Daar hadden wij het ook over. Als hij vrijwillig vertrokken was dan had ie vast een belletje gedaan naar de politie van "ik wil met rust gelaten worden".

Ik lees eens in de zoveel tijd mee op de Facebookpagina van zijn moeder. Er wordt veel gespeculeerd maar er zitten ook echt opmerkingen bij dat ik denk 'ja.. heeft de politie daar al naar gekeken?'

Zijn telefoon is in de ochtend gevonden. Dan moet die telefoon doorweekt zijn want het plensde die nacht. Hij stond uit en een dame heeft hem opgeladen op haar werk. Toen belde Remons moeder. Om 16.00 uur is de telefoon nog weggedrukt bij de C&A voor.

Hij schijnt hardlopend richting een stuk van de stad te zijn gegaan. Zijn zus heeft gezegd dat ze hem nog nooit heeft zien rennen.

En van de week bleek dat iemand verklaard zou hebben dat Remon gedrogeerd zou zijn. Dit is 3 weken geleden al bij de politie gemeld.

Heel bijzondere situatie. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is voor de familie. Vreselijk zo met deze dagen.


Precies, al deze dingen welke jij nu noemt, zaten wij ook al mee. Het verhaal klopt gewoon niet. Ik weet niet wat de politie allemaal al weet wat nog niet naar buiten gebracht wordt, maar de dingen die ik gehoord heb kloppen gewoon niet samen. Ook ben ik wel benieuwd naar de reactie van de vriend waarbij hij zou slapen. Het telefoontje wat gefilmd was, waarop Ramon boos leek, was geloof ik ook met hem? Het klopt gewoon niet allemaal..

hilly200

Berichten: 1676
Geregistreerd: 04-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:00

Roosch schreef:
Sterker nog.. er is bewijs dat hij gedrogeerd zou zijn.

Bewijs? Welk bewijs? Er is een vermoeden, dat begreep ik wel. Kan natuurlijk zo zijn dat er iets in z'n drinken is gegooid waardoor hij paranoia is geworden, maar dat is allemaal puur speculatie. Feit is wel dat hij nog kon rennen en op dat moment niet dronken oogde.

Roosch

Berichten: 36656
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:04

Excuus. Heb het even nagezocht en er is dus een getuige die aangaf dat hij mogelijk gedrogeerd was.

@Fenia ik ga er ook vanuit dat de politie niet alle details van het onderzoek prijs geeft. Het kan zomaar zijn dat ze inderdaad al een stuk verder zijn met het onderzoek.

hilly200

Berichten: 1676
Geregistreerd: 04-07-07

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:35

Aaah ik dacht al iets gemist te hebben. En ik las ook iets over een filmpje en ruzie, bleek dat geen hoax te zijn? Het is allemaal een heel raar verhaal in ieder geval..

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:39

Dat van het drogeren heb ik ook gehoord, een klasgenoot van hem ofzo zou ook helemaal van de kaart geweest zijn. Nu gebeurt dat sowieso heel veel de laatste tijd moet ik zeggen, er wordt vanuit de kroegen heel erg gehamerd op letten op je drankje..

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:49

Er was inderdaad iemand die daar ook was ook goed ziek geworden, of dat nou die vriend was waarmee hij er was en waarbij hij zou blijven slapen is mij niet helemaal duidelijk. Ze denken daarom ook dat hij door de eventuele drugs zo aan het rennen was.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:32

Wat ik dan ook wel weer gek vind. Bij drogeren is het toch meestal GHB wat erin gedaan wordt en daar ga je echt niet van rennen. Misschien besefte hij wel dat ie z'n telefoon kwijt was, daar word ik ook altijd een beetje paniekerig van := Maar dat komen we nooit zeker te weten denk ik..

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:59

Wowie veel reacties.
Zoals ik al zei het ging om zijn algemeenheid en ik vind het belachelijk dat je zo abnormaal veel drinkt dat je jezelf in gevaar brengt en daarmee je omgeving pijn doet.
En omdat ik het in zijn algemeenheid zei deed ik ook geen aannames.
Daarbij vond ik het heel erg voor de nabestaande (deze bedoelde ik bij de desbetreffende jongen)

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:22

Ik geloof dat ze vandaag en donderdag opnieuw gaan zoeken met speurhonden? Wie weet levert dat iets op.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:33

Hopelijk.
Beter iets weten, al is het verschrikkelijk, dan niets weten. Dat is nog veel erger.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:02

Smee__ schreef:
Dat van het drogeren heb ik ook gehoord, een klasgenoot van hem ofzo zou ook helemaal van de kaart geweest zijn. Nu gebeurt dat sowieso heel veel de laatste tijd moet ik zeggen, er wordt vanuit de kroegen heel erg gehamerd op letten op je drankje..

Dat is niet iets van de laatste tijd. Ben nu 33 en toen ik 16 was en ik ging nog wel eens weg werd dat er al ingehamerd.
Ik hoop dat ze hem snel vinden

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:31

Nee dat weet ik wel hoor. Bedoelde meer dat het de laatste tijd echt extreem veel weer gebeurd. Soms hoor je er een tijdje helemaal niks over en de laatste tijd dus weer heel veel.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:01

Het duurt ontzettend lang.
Ik had verwacht dat hij al snel gevonden zou worden.

Vreselijk wat een onzekerheid.

En waarom mensen drogeren?
Waarom ze dat bij vrouwen doen is bekend maar waarom bij mannen?
Voor de grap of willen ze je beroven?
Gestoord gedrag.

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:23

linnie050 schreef:
Het duurt ontzettend lang.
Ik had verwacht dat hij al snel gevonden zou worden.

Vreselijk wat een onzekerheid.

En waarom mensen drogeren?
Waarom ze dat bij vrouwen doen is bekend maar waarom bij mannen?
Voor de grap of willen ze je beroven?
Gestoord gedrag.


Ik denk ook om de zelfde reden als met vrouwen gebeurd. Het gebeurt wel minder, maar het gebeurt helaas wel..

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:31

Alle politiehonden blijken naar het water te lopen, waar het spoor ophoud. De politie vermoed dat hij een dezer dagen boven komt..
Echt verschrikkelijk

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:50

sharon488 schreef:
Alle politiehonden blijken naar het water te lopen, waar het spoor ophoud. De politie vermoed dat hij een dezer dagen boven komt..
Echt verschrikkelijk

Weet je ook waar bij welk water ze dit aangeven? Wanneer het bij de noorderstads gracht is, dan kan hij een heel stuk afdrijven, en een heel stuk vanaf leeuwarden gevonden worden..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:52

Denk dat ze daar ook rekening mee houden :)
Hoop dat er snel meer duidelijkheid komt. Positief of negatief, onwetendheid is ook niets :n

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:11

Bah wat een naar nieuws. Ik hoop dat hij gauw gevonden wordt om een einde te maken aan de onzekerheid.

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:27

sharon488 schreef:
Alle politiehonden blijken naar het water te lopen, waar het spoor ophoud. De politie vermoed dat hij een dezer dagen boven komt..
Echt verschrikkelijk


Vrees er ook voor....
Ik had dit nieuws nog niet gelezen. Waar heb je dit gevonden?

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:25

Bah niet bepaald nieuws wat ik wil lezen...

Afgelopen nacht ben ik om 4 uur wakker geworden door een nachtmerrie... ik weet niet waarom maar ik droomde dat we hem gevonden hadden... verdronken in de sloot... hij stond (in mijn droom) rechtop in de sloot met ogen wagenwijd open met gezicht onder water maar nog net zichtbaar...

Waarom ik dit gedroomd heb? Geen idee... ik heb familie wonen in Leeuwarden maar Remon en de familie Bruinsma ken ik verder niet...

De rest van de nacht van slag geweest... lag te hyperventileren en te huilen in mijn bed... nog nooit gehad...

Vind het vreselijk voor alle betrokkenen en hoop dat hij snel gevonden is... maar ik vrees het ergste :( bahbahbah

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:31

Ieuwll klinkt heel naar :( (ben beelddenker.. helaas)

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:34

Fenia schreef:
sharon488 schreef:
Alle politiehonden blijken naar het water te lopen, waar het spoor ophoud. De politie vermoed dat hij een dezer dagen boven komt..
Echt verschrikkelijk

Weet je ook waar bij welk water ze dit aangeven? Wanneer het bij de noorderstads gracht is, dan kan hij een heel stuk afdrijven, en een heel stuk vanaf leeuwarden gevonden worden..



Even een heel praktisch iets.. Lichamen komen maar zelden héél ergens anders boven dan waar ze daadwerkelijk te water zijn geraakt. Zelfs in rivieren met stroming is dit vaak binnen een kleine straal, laat staan in een gracht met relatief weinig stroming.

Ik hoop voor de familie en vrienden dat ze snel iets vinden. Het liefst natuurlijk levend, maar die kans lijkt me nog heel klein. Maar in ieder geval meer duidelijkheid en eventueel een mooi afscheid.