Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:57

Ersina schreef:
Maar ik ben dan ook opgroeit zonder internetsites. De boosaardige uitleg van sommige ouders over verhalen en de onwil het te willen zien als een verhaal, maakt een afstand tussen mij en mensen die verhalen willen verbieden. Vind ze ontzettend krom denken.


Welke mensen? Er is één bericht over één vrouw in Engeland, met een (waarschijnlijk) ludieke actie naar aanleiding van het hele Me-too verhaal...
Vind het zo overdreven hoe dat dan opgeblazen wordt in zo'n topic :+ Alsof er honderden mensen de straat op zijn gegaan om sprookjes te verbieden :=

Ik had vroeger een boekje met de "oude" verhalen, waar roodkapje dood ging, de tenen van de zussen van assepoester afgehakt werden en Ariel uiteindelijk schuim van de zee werd := :=

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:42

Palmera schreef:
Mavelle schreef:
Ben het wel eens met sanne83. Het is natuurlijk ook een raar verhaal. In deze tijd zou dat nooit meer zo geschreven kunnen worden zonder een heleboel heibel. Je kunt het nu af doen als een sprookje, maar stel dat het ooit in een hedendaags jasje gehesen wordt dan zou ik dat inderdaad niet voorlezen aan mijn kinderen.

Waarom moet altijd alles bekeken worden met 'als' en 'stel dat'?

Stel dat sprookjes in een modern jasjes gestoken worden. Maar dat is toch niet gebeurd? En dat moet je ook niet willen. ;)



Omdat dat mag en omdat het onderdeel is van mijn visie op het gebeuren :)*