Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:19

Tjongejonge als men zich daar druk over maakt...

...Dan heb je de rest van het verhaal nog niet goed bekeken, dàt is pas ziekelijk gestoord, daarbij vervalt een "gestolen kusje" in het niets!

Dus...we praten hier over een meisje, dat omdat een of andere gekke Peettante iets raars heeft voorspeld, als baby gewoon wordt weggerukt uit haar familie, uit haar huis, uit haar omgeving om jàrenlang middenin in een bos te worden grootgebracht met als enige aanspreekpunt 3 seniele tantes waarvan laten we eerlijk zijn toch minstens 2 van de 3 ernstige psychiatrische trekjes vertonen.
Het kind (het is dan 16 lieve mensen, 16 jaar!) wordt verliefd op de eerste beste machoman die zich in haar buurt begeeft. Om dan, na bijna 16 jaar volledig van de ouders gescheiden te zijn en nooit bewust gekend te hebben, terug naar het kasteel te moeten waar ze zich weer moet aansluiten in het gezin alsof er nooooit iets geweest was en ze -op 16-jarige leeftijd dus!- wordt uitgehuwelijkt aan die ene prins die haar zelfs nog niet eens eerst een keer mee heeft uit eten gevraagd ofzo. Dàt is pas traumatisch.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:21

Nou.... Voordat de gebroeders Grimm veel sprookjes kindvriendelijk hebben gemaakt waren er andere versies...

Doornroosje zou door de prins in haar slaap zijn verkracht. Ze raakte daardoor zwanger van een tweeling en werd pas wakker na de bevalling...

Dus ja...

Ibbel

Berichten: 49203
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:22

Laten we dan alle kinderliedjes ook meteen maar even onder de loep nemen.
De Engelse zijn vast net zo erg als de Nederlandse.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:23

Zou die moeder haar kind nooit een kusje gegeven hebben terwijl het lekker lag te slapen?

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:24

:O echt ongelooflijk waar mensen zich druk over maken

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:26

Een compilatie van wat hier boven is geschreven. Zucht, idioot, ik word doodmoe, overal word nu wat achter gezocht. Ouders even gaan kijken bij hun kind, of deze lekker slaapt en dan een nachtzoen geven, plegen die dan incest?
Je zou toch niet denken dat dit serieus kan zijn?

Ik ben natuurlijk in de ogen van die Britste moeder een takkevrouw (denk dat ik alle sprookjes heb gelezen, dus misschien daarom zo geworden), maar ik lach mensen met dit soort hersenkronkels keihard uit. _O-
Ze kan daar niets tegen doen....nog niet...

luuntje

Berichten: 13990
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:26

Kwanyin zo klinkt die kus maar als een klein probleem. Seniele tantes en buiten gezin opgroeien is erger.

Ik wacht nu maar af wanneer onze zoon mij gaat aanklagen voor sexueel misbruik.
Heb hem ook vaak toegedekt in bed en een kus gegeven.
Ook luiers verschoond en hij was niet bij machte om ertegen te protesteren.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:38

Laten we onze kinderen vooral lekker beschermend opvoeden. Dan kunnen ze zich straks nergens tegen verweren en krijgen we een samenleving van slappelingen. +:)+ Goed plan.

Of juist volwassenen die zich overal tegen verweren. Ook een goede stimulans voor de economie. :=

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:31

Mogen ze eerst weleens wat doen aan al die vrouwonvriendelijke songteksten en videoclips die je voorbij ziet komen. Dat is af en toe pas beschamend. En je dan druk maken over een kus in een sprookje?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57988
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:37

En ze heeft geen probleem met Belle en het beest waar belle in essentie ontvoerd wordt en een stockholm syndroom ontwikkeld. Als je al die kindertekenfilms echt gaat ontleden zijn ze allemaal niet echt uhm... Geweldig. :+

Anoniem

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:44

Valt me mee dat Bambi nog niet verboden is omdat mama wordt doodgeschoten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:52

En de wolf en 7 geitjes dan? Die zijn in het sprookje allemaal wit.. Wat racistisch ;( :')

Of de Indische Waterlelies, waarbij de heks de elfjes ontvoerd en opsluit in waterlelies en ze gedwongen laat dansen. Ik zeg slavernij >;)

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:01

De echte sprookjes van grimm waren gruwelijker en bij Doornroosje was het niet de prins, maar de koning die zich aan haar vergreep terwijl zij sliep. Doornroosje werd zwanger en beviel van haar kindje terwijl zij nog sliep.

Dus TS, die Britse moeder heeft wel eeen beetje gelijk.

Onali

Berichten: 18484
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:01

Ah vroeg mij al af of er een topic over zou komen :+

Tsja wat kan je er nou van zeggen?


Die vrouw is rijp voor het gesticht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:06

Bralindy schreef:
De echte sprookjes van grimm waren gruwelijker en bij Doornroosje was het niet de prins, maar de koning die zich aan haar vergreep terwijl zij sliep. Doornroosje werd zwanger en beviel van haar kindje terwijl zij nog sliep.

Dus TS, die Britse moeder heeft wel eeen beetje gelijk.


Ja als het origineel verteld zou worden wel :+ Maar denk niet dat ze die bedoelt ;)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:22

zo'n moeder die zoiets ziet in een sprookje, diens kind moeten ze acuut uit huis plaatsen, die is niet gezond.
dat kind wordt op deze manier opgevoed met een giga complex.

7ofhearts

Berichten: 2831
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:22

Èn ze leefde nog lang en gelukkig......
Is in heel veel huwelijke die "sprookjes "zouden moeten!! zijn omdat dát de realiteit is wel heel anders.

Dan mag je je af vragen, waar mee is het kind beter af?
Bij een sprookje als bij doornroosje, of bij het zogenaamde sprookje van de "happy familie ", die in te veel gevallen óók niet bestaat.?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:40

rider schreef:
Nou. :+ Disney gebruikt wel een nette versie van het verhaal. In een oudere versie maakt de prins zich wel degelijk schuldig aan seksueel misbruik, aangezien hij Doornroosje bezwangerd terwijl ze slaapt. :D Ze bevalt, nog steeds comateus, van een tweeling en één van de baby's zuigt aan haar vinger, waardoor de betoverde doorn (waardoor ze in deze versie in slaap viel) loslaat en ze wakker wordt.

Los daarvan: wat een onzinnige discussie weer. Als we zo gaan beginnen, kun je 99% van de wereldliteratuur wel op de brandstapel gooien, want dan kun je overal wel iets aan vinden waardoor iemand zich benadeeld voelt.

EDIT: oh, Ierpier was me voor, haha. :')

Inderdaad, vrijwel alle sprookjes zijn kindvriendelijk gemaakt maar het oorspronkelijke verhaal is niet zo.. nouja, netjes zegmaar :+ Er zat wel altijd een boodschap achter, maar het is oorspronkelijk dus zeker geen kinder verhaal.
https://www.alletop10lijstjes.nl/gruwel ... sprookjes/ Is wel grappig om te lezen :D

Waar een mens zich wel geen zorgen over kan maken.. In plaats van zorgen maken over zoiets onzinnigs lijkt het me verstandiger om je kind leuk te laten spelen, kind te laten zijn, goed op te voeden en hem/ haar klaar te maken voor de echte wereld.

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:41

Ayasha schreef:
En ze heeft geen probleem met Belle en het beest waar belle in essentie ontvoerd wordt en een stockholm syndroom ontwikkeld. Als je al die kindertekenfilms echt gaat ontleden zijn ze allemaal niet echt uhm... Geweldig. :+


Vergeet t feit niet dat t beest ook een overmaatse hond is :') dus dat is ook al erg ongezond.. :P

Maar alle gekheid op een stokje.. Wat een onzin..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:45

Het is wel duidelijk dat de sprookjes van vroeger een stuk heftiger waren en dat wij allemaal al zijn beschermt wat dat betreft. De kinderen van echt vroeger niet zo'n watjes waren.
En dan is het voor deze moeder nog weer niet genoeg.

anjali
Berichten: 15146
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:54

Die prins was haar voorbestemde man dus die mocht haar zoenen terwijl ze sliep. Ik snap echt niet dat mensen niets beters tew doen hebben dan zo te zeuren. Gelukkig voor hen zijn de gebroeders Grimm al dood anders werden ze nu aangeklaagd voor het schrijven van een verkeerd verhaal.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:07

Wat te denken van hans en grietje? Worden door de ouders achtergelaten in een eng bos, komen bij een huisje van snoep en koek en eten zich vol, oude heks lokt ze binnen, sluit hans op en mest hem vet met lekkers, grietje word huisslaaf en moet de oven stoken waar haar eigen broertje in geroosterd moet worden! Vervolgen dood ze de heks en bevrijd broertje en vluchten. Traumatisch!!!

Dat wil je je kind toch niet voor lezen? :D Heb het altijd een heerlijk sprookje gevonden, kon er niet genoeg van krijgen.

Maar echt, zie door de jaren heen steeds meer preutsheid ontstaan en steeds meer het kind willen beschermen tegen al dat "walgelijks" in beeld en verhalen. We stuiven af op steeds meer gevoelige zieltjes die te pas en te onpas zich gekrengd gaan voelen.
Bij ons thuis werd geleerd "daar word je hard van". "Leer er mee leven." "Anderen gaan voor jou niet op zijn/haar tenen lopen omdat jij je er gekrengd over voelt."

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:09

Disney heeft trouwens de laatste jaren al heel erg ingezet op modernisering van de verhaaltjes. Zo hebben ze ze al een gekleurde prinses in de hoofdrol gehad, en zijn prinsessen geen bleke hulpeloze vrouwtjes meer met een taille die je door een ring kan halen maar zijn ze vaak zelf de heldin in het verhaal en krijgen ze steeds meer vlees rond de heupen. Dus tja, dat in de tijdsgeest dat die films dateren de prinses hulpeloos lag te slapen en gered werd met een kusje van de prins...ik vraag me in ieder geval af of er zich dan ooit zo'n situatie heeft voorgedaan. Ik heb wel vaker gehoord na de release van Finding Nemo dat kinderen massaal hun vis in het toilet spoelden 'op weg naar vrijheid', en ik heb ook al een artikel gelezen dat mensen (ook volwassenen blijkbaar) oproep om na het zien van "de prinses en de kikker" geen kikkers te kussen want ze zouden heel wat anders kunnen oplopen dan een knappe prins, maar in al die decennia dat doornroosje bestaat heb ik nog nergens een artikel gelezen "kleuter klaagt andere kleuter aan omdat hij haar zonder wederzijdse toestemming een zoentje gaf terwijl ze sliep" :D .

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:11

[quote="Palmera"]|o |o |o
Ik word echt doodmoe van deze wereld.
En maar aangesproken voelem, en maar zoeken naar, en maar overal onrecht in zien.

In de maatschappij, op bokt, op facebook, alles moet afgelast, veranderd, of als een porseleinen beeldje behandeld worden.

Ik snap werkelijkwaar niet hoe het slappe ras mens het voor elkaar krijgt de wereld zo te domineren.[/quot
Precies, ruggengraat als vla schreef iemand in de krant. Alles moet maar gepamperd worden want stel je voor dat er een connectie met iets ongewensts zou zijn. Gewoon moe en wanneer al die mensen zo doorgaan , dan word je ook onverschillig over al dit geneuzel. Get a life.

noviceh

Berichten: 4792
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:18

Die moeder gelooft zeker ook nog in sprookjes? :')