"Wij willen minder vluchtelingen"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:13

Maar dan mag je toch niet klagen? Wees blij dat je in een land woont waar je een uitkering krijgt. :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:14

Janneke2 schreef:
...eh, mij ontgaat van alles.

Ik doe geen aanname. Geen enkele. Ik zeg expliciet dat we het niet weten.

En smerig...? Ik had gisteren nogal fel op haar (?) gereageerd :o en ik dacht: laat ik dit wat nuanceren, een mens v/m kan 100 redenen hebben om zich zo te voelen.



Je maakt zeker wel een aanname door te zeggen "misschien is ze wel verbitterd door ... of ... ". Dat zijn aannames toch.. Dingen roepen waar je eigenlijk geen weet van hebt. Zeg dan gewoon niks als je niks beters kan zeggen als dat!!

En inderdaad mensen kunnen 100 redenen hebben om zich slecht te voelen, maar dat gaat jou geen reet aan. En ja ik vond je opmerking smerig..

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:18

MarlindeRooz schreef:
Maar dan mag je toch niet klagen? Wees blij dat je in een land woont waar je een uitkering krijgt. :)

waar klaagt ze dan precies?

Janneke2

Berichten: 22802
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:27

mvdende schreef:
En Ja, daarnaast ben ik wel van mening dat de Nederlandse overheid op dit moment andere bevolkingsgroepen zoals de ouderen en de Wajongers behoorlijk laat Stikken.

Ja, dat ben ik weer wel met je eens.
Een serie rechtse kabinetten Balkenende (accoord, 1tje met de PvdA, dat kabinet leek nog ergens op) toen een serie rechtse kabinetten Rutte (ook Rutte II met de pvda ervoer ik als een rechts kabinet) - er wasit een kille rechtse wind door de politiek, dat klopt. |(

Janneke2

Berichten: 22802
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:33

CharmingS schreef:
Janneke2 schreef:
...eh, mij ontgaat van alles.

Ik doe geen aanname. Geen enkele. Ik zeg expliciet dat we het niet weten.

En smerig...? Ik had gisteren nogal fel op haar (?) gereageerd :o en ik dacht: laat ik dit wat nuanceren, een mens v/m kan 100 redenen hebben om zich zo te voelen.



Je maakt zeker wel een aanname door te zeggen "misschien is ze wel verbitterd door ... of ... ". Dat zijn aannames toch.. Dingen roepen waar je eigenlijk geen weet van hebt. Zeg dan gewoon niks als je niks beters kan zeggen als dat!!

En inderdaad mensen kunnen 100 redenen hebben om zich slecht te voelen, maar dat gaat jou geen reet aan. En ja ik vond je opmerking smerig..


Over woorden kunnen we eindeloos debatteren, zoals oma wel vaker zegt...
Is een aanname dat je zonder grond, harde feiten etc roept 'zo zit het!' (..in die zin deed ik dus nul aannames...).
Maar als je de mogelijkheden die ik in expliciet meervoud aandraag (het zou A kunnen zijn, of Z of iets er tussen in) ziet als aanname, dan deed ik het inderdaad wel.

En het smerige zie ik nog steeds niet. (Ik heb doorgaans, Cer ;) , pittige meningen. Ik ben gewend om daar kritiek op te krijgen. Kritiek op een vriendelijker, nuancerender posting is een soort van nieuw.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:34

MarlindeRooz schreef:
Maar dan mag je toch niet klagen? Wees blij dat je in een land woont waar je een uitkering krijgt. :)

Allereerst, waar klaagt ze?

Daarnaast, als jij aan alle kanten gekort zou worden zou jij daar blij mee zijn?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:38

Natuurlijk zijn vluchtelingen niet het hele probleem, ook het afschaffen van de dividendbelasting en het "gratis" geld voor de miljoenen bedrijven. En nog wel meer van die scheve verhouding tussen de aller rijkste en de mensen die minder te besteden hebben, maar als je dan leest dat een vluchteling een pak meer "gratis" geld krijgt terwijl er minder van betaald moet worden, dan mensen die om een vervelende rede ook in de sh+t zitten, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:40

Janneke2 schreef:
En het smerige zie ik nog steeds niet. (Ik heb doorgaans, Cer ;) , pittige meningen. Ik ben gewend om daar kritiek op te krijgen. Kritiek op een vriendelijker, nuancerender posting is een soort van nieuw.)


Ja ik weet dat je pittige meningen hebt, die heb ik ook. Ik heb dan ook niks gezegd over 'smerig'... dus mijn naam in jouw post snap ik niet helemaal..

wel komt het op mij over als een gevalletje 'ik doe nu even HEEL flauw'. Ik snap de omgedraaide psychologie hierachter wel hoor :j

Je beweert trouwens dat ze zeurt, dan is dat dus een aanname, als ik jouw uitleg goed begrijp?

Je geeft wel aan "misschien is ze verbittert".. dus daarin geef je de mogelijkheid dat het zo zou kunnen zijn, maar misschien ook niet zo is.
Dan nog vind jij het verbittert, waar het niet zo is... :j

maar dit is allemaal compleet naast het punt..

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:42

Janneke2 schreef:
...al is het natuurlijk niet gezegd dat Mvdende paarden heeft.
Misschien is ze wel verbitterd omdat vriendlief haar bedroog met zijn gokverslaving en ze nu in de schuldsanering loopt...
"Je weet het niet".



Vind dit een smerige opmerking ja.. Je schrijft het alsof het de waarheid is, en alsof je haar persoonlijk kent. Zo kwam het op mij over, en blijkbaar niet alleen op mij ;)

Nu blijkt dat ze dus single is, dus is dit een aanname (aanname = veronderstelling, dus niks feiten).

En fijn dat je een pittige mening hebt, maar die zou je ook anders kunnen formuleren.

Janneke2

Berichten: 22802
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:45

mvdende schreef:
Natuurlijk zijn vluchtelingen niet het hele probleem, ook het afschaffen van de dividendbelasting en het "gratis" geld voor de miljoenen bedrijven. En nog wel meer van die scheve verhouding tussen de aller rijkste en de mensen die minder te besteden hebben, maar als je dan leest dat een vluchteling een pak meer "gratis" geld krijgt terwijl er minder van betaald moet worden, dan mensen die om een vervelende rede ook in de sh+t zitten, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat


Die snap ik wel - emotioneel.

Rationeel: het is niet waar. Ik weet niet waar en hoe je woont (behalve op jezelf) - maar de meeste mensen met een bijstandsuitkering (of uitkeringen van vergelijkbare hoogte) wonen zeer beslist luxueuzer dan de asielzoeker waar we het nu deze bladzijde over hebben in dat azc. Er staat ergens lekker schimmig 'dat de overheid de huur betaalt': je een kippenhok van een kamer waar je dus met de hele familie wordt geacht te bivakkeren; keukens, douche toilet worden gedeeld. (Met mensen die je niet verstaat, of met oude vijanden.)
Dat is vast minder huur dan een 2 of drie kamerflatje met eigen keuken douche en toilet.

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:51

maar er zit dus een verschil tussen een asielzoeker en een statushouder...

Een statushouder woont net zoals iedere bijstandsuitkeringsgerechtigde, met het voordeel van urgentie op de woningmarkt (als die woningen er zijn dan he) .

Een vluchteling waarvan de aanvraag nog loopt, moet het met minder doen. Maar heeft ook 'minder' kosten. Ik vroeg me af of je die mensen dan ook 500 euro pm of meer moet geven. Lijkt mij dat dat niet echt kan...

Dus het is van beide kanten iets genuanceerder :j

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:01

Janneke2 schreef:
mvdende schreef:
Natuurlijk zijn vluchtelingen niet het hele probleem, ook het afschaffen van de dividendbelasting en het "gratis" geld voor de miljoenen bedrijven. En nog wel meer van die scheve verhouding tussen de aller rijkste en de mensen die minder te besteden hebben, maar als je dan leest dat een vluchteling een pak meer "gratis" geld krijgt terwijl er minder van betaald moet worden, dan mensen die om een vervelende rede ook in de sh+t zitten, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat


Die snap ik wel - emotioneel.

Rationeel: het is niet waar. Ik weet niet waar en hoe je woont (behalve op jezelf) - maar de meeste mensen met een bijstandsuitkering (of uitkeringen van vergelijkbare hoogte) wonen zeer beslist luxueuzer dan de asielzoeker waar we het nu deze bladzijde over hebben in dat azc. Er staat ergens lekker schimmig 'dat de overheid de huur betaalt': je een kippenhok van een kamer waar je dus met de hele familie wordt geacht te bivakkeren; keukens, douche toilet worden gedeeld. (Met mensen die je niet verstaat, of met oude vijanden.)
Dat is vast minder huur dan een 2 of drie kamerflatje met eigen keuken douche en toilet.


Maar ze zijn veilig van de oorlog waar ze voor gevlucht zijn toch! Ik kan niet zeggen wat ik precies in zo'n situatie zal doen omdat ik er gelukkig nooit in heb gezeten. Maar ze zijn hier veilig, hebben een dak boven hun hoofd en eten drinken en zorg. Het zijn vluchtelingen, die weer terug gaan naar hun eigen land als het weer veilig is. Prioriteit nummer 1 is toch bovenstaande (eten drinken zorg en een dak boven hun hoofd).

Het verschil is dat "Nederlanders" iedere maand belasting afdragen. En dus hebben gewerkt voor hun uitkering of whatever ze krijgen. Maar als je jaren hard hebt gewerkt iedere maand je belasting hebt betaald, en je krijgt een uitkering waar je amper van rond kan komen en er komen vluchtelingen die vaak meer te besteden krijgen dan mensen die daar hard voor hebben gewerkt. Kan ik begrijpen dat er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.

Om even een voorbeeld te geven ben ik nu al 3 jaar opzoek naar een woning, maar kan helaas niets betaalbaars vinden. Heb me ook al ingeschreven en al maar alle beschikbare woningen die ik zou kunnen betalen worden weg gegeven aan vluchtelingen. Ja erg vervelend als ze met meerdere mensen op een kamer moeten slapen, en een douche moeten delen.. In de meeste studentenhuizen is het niet anders hoor.. daar delen vaak ook meerdere mensen een huis.
Maar deze mensen zijn toch op de vlucht, en nu zijn ze veilig.
Vraag me dan alleen af waarom deze mensen continue op alles voorrang krijgen, en zeg niet dat dat aan vluchtelingen ligt maar dat ligt voor een groot deel aan de overheid.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:00

Charming
Helemaal mee eens. Ze willen vaak graag hetzelfde (bijstands) inkomen als een "Nederlander" prima, maar ga dan ook ff hetzelfde betalen als een "nederlander" dan kom je er vanzelf achter dat het Sociaal Minimum echt wel het minimale is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:08

@CharmingS, ze krijgen simpelweg 'voorrang' omdat zij helemaal niks hebben en de gemeente verplicht is voor X aantal vluchtelingen een woning te zoeken.

Dat dit als oneerlijk ervaren wordt, kan ik heel goed begrijpen.

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:10

mvdende schreef:
Charming
Helemaal mee eens. Ze willen vaak graag hetzelfde (bijstands) inkomen als een "Nederlander" prima, maar ga dan ook ff hetzelfde betalen als een "nederlander" dan kom je er vanzelf achter dat het Sociaal Minimum echt wel het minimale is.

Nou nou...
als het goed is, vallen ze, zodra ze statushouder zijn, gewoon in de bijstand.. met niks meer of minder dan de 'nederlander'.. dus dan moeten ze ook betalen... :j

Janneke2

Berichten: 22802
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:39

_San87_ schreef:
@CharmingS, ze krijgen simpelweg 'voorrang' omdat zij helemaal niks hebben en de gemeente verplicht is voor X aantal vluchtelingen een woning te zoeken.

Dat dit als oneerlijk ervaren wordt, kan ik heel goed begrijpen.



Emotioneel kan ik het ook goed begrijpen.

Rationeel is het "verdeel en heers".
Wat wrevel geeft - terecht!!! - dat zijn de wachtlijsten. En de hoge huren.
Tja - ooit waren woningcorporaties een kwestie van arbeiders zelf. Je werd lid en er werd gebouwd voor leden.

Honderd jaar later zijn zeker de grotere corporaties bedrijven waarvan de directeuren dus graag in een dure auto rondrijden |( en zich sowieso richten op de bovenkant van de markt.
(Leden? Hebben ze allang niet meer. Arbeiders? Niets mee te schaften...)

En de politiek heeft hier op aangestuurd.
En de mode de laatste plm tien jaar: de corporaties moeten verplicht huurwoningen verkopen.

Dus dat die wachtlijsten er zijn: het is vreselijk.
Maar het is een soort doel op zich in de rechtse politiek.

"Verdeel en heers" - de oude Romeinen wisten het al en Wilders kan het ook erg goed: Wilders bevordert de verkoop van huurwoningen - in de hoop dat mensen dan boos worden op asielzoekers....

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:15

_San87_ schreef:
@CharmingS, ze krijgen simpelweg 'voorrang' omdat zij helemaal niks hebben en de gemeente verplicht is voor X aantal vluchtelingen een woning te zoeken.

Dat dit als oneerlijk ervaren wordt, kan ik heel goed begrijpen.


Ja en dat vind ik dus niet kunnen, er word gezegd ze hebben helemaal niks. Maar dat is ook niet altijd waar. Er zijn genoeg vluchtelingen die ik rond zie lopen in kleding die ik helaas niet kan betalen. In mijn straat stond een huis te huur, 900 euro per maand. Kon ik niet op reageren omdat ik dat helaas niet kan betalen, maar er wonen nu wel vluchtelingen in.. Maar prima ik wacht rustig af en ik ga er niet te veel bij stil staan, ik gun die mensen heus wel iets. Behalve het feit dat hun kinderen stenen naar mijn honden gooien en laatst uit het niets mijn hond een trap verkochten. Zich niet aan kunnen passen en ik door vader werd uitgescholden omdat ik in een jurkje over straat liep. Maar ik ken er ook genoeg die zich wel erg goed aan willen passen en daar heb ik respect voor.

En ik ben absoluut niet tegen vluchtelingen en ben blij dat we ze op kunnen vangen, maar ik vind dat er eerst gekeken moet worden naar mensen die hier al hun hele leven wonen werken en belasting betalen. Want die mensen worden hard in de steek gelaten. En dan spreek ik niet alleen over mezelf. Maar ik wil daar niet te veel over klagen. Maar als ik er iets van zeg dan word er meteen geroepen "die arme vluchtelingen hebben niets". Nou moet zeggen ze moeten blij zijn dat ze zover zijn gekomen, er zijn genoeg vluchtelingen kampen waar de omstandigheden heel anders zijn als hier.

Maargoed door hier te gaan roepen en klagen schiet ik ook niks mee op dus ik ontstip dit topic :)

Janneke2

Berichten: 22802
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:34

....over woorden kunnen we eindeloos debatteren - maar soms ook niet.
Woordgebruik luistert soms nauw en hier staan een paar zaken die wellicht subtiliteiten bevatten, maar naar de letter van de wet niet waar zijn.
CharmingS schreef:
Maar ze zijn veilig van de oorlog waar ze voor gevlucht zijn toch! Ik kan niet zeggen wat ik precies in zo'n situatie zal doen omdat ik er gelukkig nooit in heb gezeten. Maar ze zijn hier veilig, hebben een dak boven hun hoofd en eten drinken en zorg. (....)
Het verschil is dat "Nederlanders" iedere maand belasting afdragen. En dus hebben gewerkt voor hun uitkering of whatever ze krijgen.

Subtiliteit: we hebben in Nederland verschillende soorten uitkeringen.
Citaat:
Maar als je jaren hard hebt gewerkt iedere maand je belasting hebt betaald, en je krijgt een uitkering waar je amper van rond kan komen en er komen vluchtelingen die vaak meer te besteden krijgen dan mensen die daar hard voor hebben gewerkt. Kan ik begrijpen dat er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.

Het zij herhaald dat ik begip heb voor de emotie.
Maar nou de feiten.
Nederlanders die jaren hebben gewerkt voor hun uitkering: dat is per definitie de ww, wao of wia - en geen uitkering zoals bijstand of wajong.
Voor alle duidelijkheid: geen van deze uitkeringen zie ik als vetpot- maar afhankelijk van iemands harde werken jarenlang kan het toch aanzienlijk hoger uitvallen dan de bijstandsnorm/ het sociale minimum. Mensen met een bijstandsuitkering zie ik als waardevolle mensen, niet als luie 'handophouders'.

Dus maak je niet boos over dat vluchtelingen meer zouden krijgen - dat is niet zo.
Vluchtelingen krijgen een variant op de bijstand (ze krijgen minder, ivm aftre voor huur van het kippehok, gezondheidszorg etc).

Accoord: hoeveel iemand te besteden heeft - dat is een tweede.
Enne: mijn dure Armanibroek: voor 2 euro bij de kringloop. Dus maak je niet te sappel over "kleren die jij je niet kunt veroorloven", die zouden wel eens erg goedkoop kunnen zijn...
Citaat:
Om even een voorbeeld te geven ben ik nu al 3 jaar opzoek naar een woning, maar kan helaas niets betaalbaars vinden. Heb me ook al ingeschreven en al maar alle beschikbare woningen die ik zou kunnen betalen worden weg gegeven aan vluchtelingen. Ja erg vervelend als ze met meerdere mensen op een kamer moeten slapen, en een douche moeten delen.. In de meeste studentenhuizen is het niet anders hoor.. daar delen vaak ook meerdere mensen een huis.
Maar deze mensen zijn toch op de vlucht, en nu zijn ze veilig.
Vraag me dan alleen af waarom deze mensen continue op alles voorrang krijgen, en zeg niet dat dat aan vluchtelingen ligt maar dat ligt voor een groot deel aan de overheid.


Ja - baaie irritant.

Maar als gezegd: jij geeft de schuld aan de vluchtelingen en ontziet de politiek díe hier op heeft aangestuurd.
("Schuld geven": niet zeuren: leef maar als student en wees blij met je veiligheid. Je zou ook kunnen zeggen "dat het een schande is, zo weinig huurwoningen er nog zijn tegenwoordig...! Laten ze eens fatsoenlijk bijbouwen ipv verplicht verkopen!!")

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:48

Ik bedoel hier niet mee dat de vluchtelingen hier over klagen, maar dat was meer een antwoord op iemand die daar op reageerde dat ze het daar zo slecht hebben in de opvangen. En ik wil daar alleen maar mee zeggen dat het zo slecht nog niet is. Als ik geen 2 honden zou hebben gehad zou ik ook best in een studentenhuis willen wonen hoor, zo erg is dat namelijk niet.

Daarnaast staat in mijn post ook onder aan dat ik niet zeg dat het allemaal aan de vluchtelingen ligt, in tegendeel. Die kunnen hier helemaal nergens iets aan doen, maar de overheid wel!! Prima inderdaad dat hun een huis krijgen en ben blij dat ze wat privacy hebben. Maar de overheid moet niet vergeten dat er nog meer mensen in Nederland wonen die ook heel erg graag een huis willen.

Ik ben alleen en heb niet genoeg inkomsten om te kunnen kopen helaas. Anders had ik dit al lang gedaan, maar ben het wel zat iedere keer leuke huizen onder mijn neus naar vluchtelingen te zien gaan. Nogmaals daar kunnen hun niks aan doen, maar de gemeente en overheid wel. En daar ligt mijn frustratie en absoluut niet bij de vluchtelingen..




Behalve die uit mijn straat die mogen van mij een part meteen vertrekken.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:59

Maar ze wonen dus gewoon niet in een kippehok Janneke2.
Ik heb voor mijn werk heel regelmatig met statushouders (en asielzoekers, maar bon dat is nog wel verschillend) te maken. Ze krijgen gewoon hele mooie appartementen op een prima plek.

Ik ben hier geboren. Betaal al mijn hele werkleven (flinke) belasting. Zie daar zelf nooit wat van terug want zit modaal. Maar als ik dan serieus van de week nog lees dat mensen met kleine kinderen na een scheiding op straat komen te staan omdat ze geen urgentieverklaring meer kunnen krijgen want die gaan naar de vluchtelingen...en ja ik wil dat bericht best opzoeken! Dat waren 300 verhalen van mensen die hun kind geen huis konden geven en op een vakantiepark mochten wonen. En dat terwijl zij wel bijgedragen hebben op de arbeidsmarkt en belasting betaalt hebben! Maar nee, niets geenrechten dat gaat naar mensen die nooit een cent hebben ingelegd en dat zeer waarschijnlijk ook nooit zullen doen omdat ze rechtsstreeks de bijstand ingaan.

Ik vind het gewoon niet terecht om je eigen bevolking te laten stikken en mensen te helpen over de rug van een ander.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:13

gekvanfleur schreef:
Maar ze wonen dus gewoon niet in een kippehok Janneke2.
Ik heb voor mijn werk heel regelmatig met statushouders (en asielzoekers, maar bon dat is nog wel verschillend) te maken. Ze krijgen gewoon hele mooie appartementen op een prima plek.

Ik ben hier geboren. Betaal al mijn hele werkleven (flinke) belasting. Zie daar zelf nooit wat van terug want zit modaal. Maar als ik dan serieus van de week nog lees dat mensen met kleine kinderen na een scheiding op straat komen te staan omdat ze geen urgentieverklaring meer kunnen krijgen want die gaan naar de vluchtelingen...en ja ik wil dat bericht best opzoeken! Dat waren 300 verhalen van mensen die hun kind geen huis konden geven en op een vakantiepark mochten wonen. En dat terwijl zij wel bijgedragen hebben op de arbeidsmarkt en belasting betaalt hebben! Maar nee, niets geenrechten dat gaat naar mensen die nooit een cent hebben ingelegd en dat zeer waarschijnlijk ook nooit zullen doen omdat ze rechtsstreeks de bijstand ingaan.

Ik vind het gewoon niet terecht om je eigen bevolking te laten stikken en mensen te helpen over de rug van een ander.


Hier ben ik het dus echt heel erg mee eens!
Maar de vluchtelingen kunnen hier niets aan doen, als ik in hun schoenen had gestaan had ik natuurlijk ook de woning geaccepteerd. Maar eerlijk is het niet, en dat is aan de overheid om daar iets aan te doen, en ligt niet aan de vluchtelingen, statushouders, asielzoekers of hoe je ze ook wil noemen.

Maar vind het een beetje jammer dat dan meteen wilders de schuld in zijn schoenen word geschoven, terwijl hij hier in Nederland nog steeds weinig te zeggen heeft als ik het goed heb begrepen.. Denk dat je dan eerder bij Rutte kunt gaan lopen klagen. Hij heeft trouwens niets te klagen hoor in zijn villa met dikke wagen onder zijn reet.

Het is zo jammer dat deze wereld zo verdeeld is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:23

Maar wat maakt dat Nederlanders meer recht hebben op een huis dan vluchtelingen? Dat zijn toch net zo goed mensen die een veilig huis zoeken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:52

MarlindeRooz schreef:
Maar wat maakt dat Nederlanders meer recht hebben op een huis dan vluchtelingen? Dat zijn toch net zo goed mensen die een veilig huis zoeken?


Ja, datzelfde geldt voor Nederlanders in een hachelijke situatie. Het recht op een woning hoort gelijk te zijn, maar in de praktijk lijkt het erop dat statushouders voorrang hebben. En ik kan me heel goed voorstellen dat dat scheef gaat groeien.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:57

MarlindeRooz schreef:
Maar wat maakt dat Nederlanders meer recht hebben op een huis dan vluchtelingen? Dat zijn toch net zo goed mensen die een veilig huis zoeken?

Tja, de historie op deze aardkloot leert dat mensen hun identiteit ontlenen aan het zijn van een groep. Het ergens bijhoren. Tot nu toe is het niet gelukt in de ganse historie om een groot rijk te maken waar het pais en vree was. Sterker nog: elke poging liep verkeer af en eindigde in grote veldslagen omdat gebieden zelf willen heersen en autonoom wilde worden. (Kijk even wat er nu gebeurd binnen de EU. Maar ook Catalonie, Friesland zelfs begint soms over onafhankelijk worden.)

Toch maken we weer dezelfde fout als iedereen in de geschiedenis; we denken nu dat het ons wel gaat lukken, want wij zijn zo beschaafd anno 2017.

De grenzen gaan niet weg en dat is goed. Ik ben Nederlander en dat maakt niet dat ik mijzelf geen wereldburger vind, maar wel dat ik absoluut niet geloof in alle grenzen weg, want geloof mij. Ook jij bent dan binnen no time om en gaat je eigen gebied afbakenen. Experimenten te over die dit aangetoond hebben.

Je zou de vraag ook eens andersom kunnen stellen: wat maakt dat in sommige gebieden op deze aardkloot het werkelijk waar nog nooit gelukt is om een land met wat toekomst te stichten en een beetje pais en vree..

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:03

MarlindeRooz schreef:
Maar wat maakt dat Nederlanders meer recht hebben op een huis dan vluchtelingen? Dat zijn toch net zo goed mensen die een veilig huis zoeken?


Hoop voor jou dat jij nooit zo zonder pardon op straat word gezet.. Voor jou word er niet met man en macht naar een huis gezocht, jij mag het lekker zelf uitzoeken.

Vind dat je als Nederlander zijnde toch wel net zo veel mag verwachten als vluchteling en denk zelfs nog wel een beetje meer..

Daarnaast heb je al mens allemaal dezelfde rechten, dus dat wil zeggen dat het niet erg netjes is als ik iedere keer weer in dit geval een huis onder mijn neus weg word gegeven aan vluchtelingen, die hebben daar blijkbaar meer recht op als iemand anders.. En geloof mij dit gebeurd mij keer op keer.