"Wij willen minder vluchtelingen"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:12


Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:31

Wat goed! En super fijn voor de vluchtelingen.

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:21

Kei - goed...!

Als 'de polletiek' haar verantwoordelijkheid niet neemt (binnen de Turkije deal is het zo dat er plm. 6000 Syriërs zouden komen, maar dat is Nederland 'vergeten')
is het prima äls de gezamenlijke kerken (inclusief synagoges en moskeeën) hun verantwoordelijkheid nemen.

Anoniem

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:06


miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:26

@June inderdaad een goed en duidelijk stuk! Ik schrik er overigens wel van hoeveel uitspraken van Wilders dus schijnbaar (grotendeels) kloppen.

Electra63

Berichten: 17856
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:53

Dat weet iedereen, die zich daar een beetje in verdiept.

Je moet kijken naar de oorzaak. Er wordt amper begeleid, mensen spreken de taal niet (genoeg), hebben geen netwerk, sommigen hebben een trauma, de geringe bereidheid van werkgevers. Afgelopen jaren was er een grote crisis en hoge werkeloosheid. Als goed opgeleide Nederlanders al moeite hadden met het vinden van een baan, wat kan je dan verwachten van vluchtelingen?

Het lijkt me fijn, als de politiek zich eens buigt over een oplossing ;)

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:58

miramii schreef:
@June inderdaad een goed en duidelijk stuk! Ik schrik er overigens wel van hoeveel uitspraken van Wilders dus schijnbaar (grotendeels) kloppen.


Schijnbaar kloppen doen ze allemaal.

"De meerderheid van de Nederlanders met een bijstandsuitkering heeft een migratieachtergrond" - is hetzelfde en klonkt heel anders.
Aangezien ik zelf allochtoon schijn te zijn (geboren in Rotterdam), zegt dit zinnetje mij vrij weinig.
Ook ben ik de experimenten met solliciteren zonder achternamen nog niet vergeten: toen werden er opeens erg veel mensen v/m met buitenlands klinkende achternamen uitgenodigd.

Het is dus weer het oude liedje:
1) Surimaanse achternaam (of vul maar in)
2) als je na 200 sollicitatiebrieven eindelijk een gesprek hebt, praat je met iemand die jouw achtergronden minder goed kent
3) kans op afwijzing groter

4) Foei! Luie Surinamer!


...en dit was dan de uitspraak de geacht werd waar te zijn.
Doe andere uitspraken waren lekker met leugens vermengd en zo geformuleerd dat het errug sielug klonk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41704
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:03

Anoniem schreef:
https://www.nu.nl/nucheckt/5021360/nuch ... nlijk.html

Een interessante link die alles duidelijk uitlegt! Inderdaad wel jammer dat 2/3 van de bijstandsontvangers een niet-westerse achtergrond heeft, dat wel.

Jammer? Het lijkt me volkomen logisch dat 2/3 van de bijstandsontvangers niet-Westers is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41704
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:07

De reclamecampagne ken ik geloof ik niet en ik vind m ook twijfelachtig. Juist door de uitroep zou ik de site al niet bezoeken omdat ik in de eerste instantie denk dat t weer zo'n anti-beweging is.

Nu hangt er hier in de bushalte een poster met daarop: Wij willen minder vluchtelingen, met daaronder in iets kleinere letters: door plaatselijk ziekenhuizen te bouwen.

Ik vermoed dat deze poster met genoemde campagne van doen heeft. De poster in het bushok vind ik dan weer een stuk sterker.

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:49

Citaat:
Jammer? Het lijkt me volkomen logisch dat 2/3 van de bijstandsontvangers niet-Westers is.

...er zit wel een logische kant aan (Wilders doet graag aan blame the victim als dat hem goed uitkomt)
maar NIET 2/3 van de bijstandsontvangers "is niet-westers".


Het gaat over Nederlanders.
Met tenminste 1 ouder die buiten de EU oid is geboren.
Da's toch niet hetzelfde.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41704
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:56

Janneke2 schreef:
Citaat:
Jammer? Het lijkt me volkomen logisch dat 2/3 van de bijstandsontvangers niet-Westers is.

...er zit wel een logische kant aan (Wilders doet graag aan blame the victim als dat hem goed uitkomt)
maar NIET 2/3 van de bijstandsontvangers "is niet-westers".


Het gaat over Nederlanders.
Met tenminste 1 ouder die buiten de EU oid is geboren.
Da's toch niet hetzelfde.


Ook dat. Maar ik bedoel er meer mee dat de eerste stap voor statushouders een inkomen regelen is, en de eerste stap daarin is bijstand en van daaruit solliciteren. Vandaar dat het logisch is dat het aandeel statushouders in de bijstand hoog is. Ik kan dat eerlijk gezegd niet jammer vinden, slechts een logisch gevolg van een verblijfsvergunning krijgen.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:12

Ik schrik er eigenlijk wel heel erg van dat een alleenstaande asielzoeker (dus zonder verblijfsvergunning) 229 euro per maand krijgt voor eten en onderhoud. Toeslagen zijn mogelijk voor kookgerei enz.... van die 229 hoeft geen medische zorg, huur, gas water licht enz betaald te worden.

Ik houd 80 euro per maand over voor eten, shampoo, wasmiddel enz. En moet toch echt zelf kookgerei betalen...

Een asielzoeker zou prima genoeg hebben aan 20 euro per week!

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:17

mvdende schreef:
Ik schrik er eigenlijk wel heel erg van dat een alleenstaande asielzoeker (dus zonder verblijfsvergunning) 229 euro per maand krijgt voor eten en onderhoud. Toeslagen zijn mogelijk voor kookgerei enz.... van die 229 hoeft geen medische zorg, huur, gas water licht enz betaald te worden.

Ik houd 80 euro per maand over voor eten, shampoo, wasmiddel enz. En moet toch echt zelf kookgerei betalen...

Een asielzoeker zou prima genoeg hebben aan 20 euro per week!

Nucheck schreef:
Citaat:
alleenstaande volwassen asielzoeker die verblijft in een opvangcentrum waar geen warme avondmaaltijd wordt verstrekt, krijgt een toelage van 44,36 euro per week voor eten. Voor alleenstaande bewoners van locaties waar wel voor een avondmaaltijd wordt gezorgd, is dat 29,68 euro per week.

Een gezin van twee volwassenen en twee kinderen dat zelf alle maaltijden verzorgt, krijgt 144 euro per week voor voeding. Voor een gezin op een locatie waar wel een warme avondmaaltijd wordt verstrekt, is dat 76,72.

Met het wekelijkse leef- en zakgeld krijgt een alleenstaande asielzoeker zonder eigen vermogen die zelf zijn of haar maaltijden verzorgt per maand 229,32 euro. Voor een gezin van vier met twee minderjarige kinderen is dat 453,04 euro.


Tja - vrienden van mij hebben een serie forse kostenposten en idd ook zo iets als jij te besteden.
Eigen keuzes, in hun geval.
Dus geen recht op zaken als bijzondere bijstand.

Geen enkele reden om een ander het vel over de oren te halen.
Of te zeuren over het feit dat jij destijds je eigen pannen moest kopen.
Een gezin dat van 453,04 eten, reiskosten (azc's zitten zelden in een stad, fietsen moet je eerst leren en dat ding kost geld: dus regelmatig met de bus) en telefoonkosten moet betalen heeft het niet breed.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 27-11-17 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:17

@Mvdende:
Als jij zo weinig inkomen hebt; heb je recht op hulp van de voedselbank en kun je vaak via de gemeente een collectieve zorgverzekering afsluiten die (bijna) net zo duur is als je zorgtoeslag.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:21

mvdende schreef:
Ik schrik er eigenlijk wel heel erg van dat een alleenstaande asielzoeker (dus zonder verblijfsvergunning) 229 euro per maand krijgt voor eten en onderhoud. Toeslagen zijn mogelijk voor kookgerei enz.... van die 229 hoeft geen medische zorg, huur, gas water licht enz betaald te worden.

Ik houd 80 euro per maand over voor eten, shampoo, wasmiddel enz. En moet toch echt zelf kookgerei betalen...

Een asielzoeker zou prima genoeg hebben aan 20 euro per week!


Tja dat denk je nu tot je in hun schoenen staat

Electra63

Berichten: 17856
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:22

Ik vind dat je dit niet met elkaar kan vergelijken. Ik ken mensen met 3 x modaal of meer met schulden of loonbeslagen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33832
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:24

Tja of mensen die om geld lopen te zeuren en te klagen maar wel een eigen paard hebben. :+

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:28

mvdende schreef:
Ik schrik er eigenlijk wel heel erg van dat een alleenstaande asielzoeker (dus zonder verblijfsvergunning) 229 euro per maand krijgt voor eten en onderhoud. Toeslagen zijn mogelijk voor kookgerei enz.... van die 229 hoeft geen medische zorg, huur, gas water licht enz betaald te worden.

Ik houd 80 euro per maand over voor eten, shampoo, wasmiddel enz. En moet toch echt zelf kookgerei betalen...

Een asielzoeker zou prima genoeg hebben aan 20 euro per week!

Nibud zegt dagelijkse boodschappen alleenstaande 30-50 euro/week. Maand heeft 4.5 weken, en dan klopt dat bedrag dus wel. Dat jij en ik het met 20 euro redden is zeker mogelijk, maar niet standaard en helemaal niet als je de basis niet hebt en de lokale trucjes niet kent.

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:12

Maar op het moment dat ze nog geen statushouder zijn, zijn ze (heel banketstaaf gezegd) nog krap aan op de vlucht... ze zitten dan vaak in de opvang en moeten nog aan van alles wennen. Wellicht reizen ze nog heen en weer..
Hoeveel geld wil je ze geven dan?? Je kan ook moeilijk iedereen die binnenkomt standaard 1000 euro per maand aanbieden, denk ik?

En dan zeg ik 'iedereen die binnenkomt' omdat de eerste periode er van alles onderzocht wordt, dus dan valt iedereen helaas onder 1 noemer, of je nu wel of niet uit een veilig land komt, of economisch vluchteling bent e.d.

Dat die onderzoeksperioden belachelijk lang duren, is een ander probleem.
Dat vluchtelingenwerk er een potje van maakt, is ook een ander probleem.

Dat mensen die paarden houden, piepen dat ze niet genoeg geld overhouden, is ook een ander probleem.
En dat ouderen en zorgbehoeftigen aan hun lot overgelaten worden, is ook een ander probleem.

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:42

...al is het natuurlijk niet gezegd dat Mvdende paarden heeft.
Misschien is ze wel verbitterd omdat vriendlief haar bedroog met zijn gokverslaving en ze nu in de schuldsanering loopt...
"Je weet het niet".

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:50

Overigens noem ik niemand bij naam, EN ze is niet verbittert, dat lees jij erin...

Er kan ook simpelweg staan "als ik het kan, kan een asielzoeker het ook"... althans, zo lees ik het :j

maar het is wel zo dat sommigen mensen alles over vluchtelingen, asielzoekers en andere groepen direct als commentaar lezen :j (waarbij ik ook weer geen namen noem)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:55

Janneke2 schreef:
...al is het natuurlijk niet gezegd dat Mvdende paarden heeft.
Misschien is ze wel verbitterd omdat vriendlief haar bedroog met zijn gokverslaving en ze nu in de schuldsanering loopt...
"Je weet het niet".


Wat een smerige opmerking :n
Waarom ga je dat soort aannames maken, en als het wel zo is wat heeft dat in godsnaam hier met dit onderwerp te maken.. 8)7

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:05

...eh, mij ontgaat van alles.

Ik doe geen aanname. Geen enkele. Ik zeg expliciet dat we het niet weten.

En smerig...? Ik had gisteren nogal fel op haar (?) gereageerd :o en ik dacht: laat ik dit wat nuanceren, een mens v/m kan 100 redenen hebben om zich zo te voelen.

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:09

Nou Janneke2, niet om het 1 of ander, maar je reageerde inderdaad nogal flauw.

Omdat je de zin "Ik houd 80 euro per maand over voor eten, shampoo, wasmiddel enz. En moet toch echt zelf kookgerei betalen..." gelijk interpreteert als zeuren: "Of te zeuren over het feit dat jij destijds je eigen pannen moest kopen." en daarna als verbitterd....

Maar dat mag blijkbaar gewoon...

"laat ik het wat nuanceren"... :') werkelijk te flauw voor woorden dit...

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:12

Janneke2 schreef:
...al is het natuurlijk niet gezegd dat Mvdende paarden heeft.
Misschien is ze wel verbitterd omdat vriendlief haar bedroog met zijn gokverslaving en ze nu in de schuldsanering loopt...
"Je weet het niet".


Hohoho! Ik ben happy vrijgezel en heb op dit moment ZEKER Geen paard. Ja pony Luuk was van mij, maar m'n ouders betaalden alles. Hij is 3 jaar geleden verkocht. Nu woon ik op mezelf. En heb een Wajong, die met de nieuwe regels in 2018 zeker geen vetpot is.

En ja, sommige mensen maken verkeerde keuzes waardoor ze in geldnood komen, maar jong "gehandicapt" is GEEN Keuze!


Daarnaast ben ik niet tegen Echte vluchtelingen, wel tegen de "gelukszoekers" De Echte vluchtelingen zijn namelijk al blij als ze veilig zijn.

En Ja, daarnaast ben ik wel van mening dat de Nederlandse overheid op dit moment andere bevolkingsgroepen zoals de ouderen en de Wajongers behoorlijk laat Stikken.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 28-11-17 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt