"Wij willen minder vluchtelingen"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:49

Ragdollcat schreef:
Echte vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden, dat is gewoon zo!
Maar aub wel gewoon eerlijk verdelen door heel Europa.

Maar velen zijn gelukzoekers en ze gaan gerust op vakantie naar het land van waar ze voor "gevlucht" zijn.........daar kan ik boos om worden.

En dan al die bezuinigingen voor de oudjes in NL en dat is gewoon schandalig en dat vind ik niet kunnen en dat er voedselbanken bestaan vind ik ook niet kunnen.

Dat dus.........



Heb je een bron?

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:50

Ragdollcat schreef:
Echte vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden, dat is gewoon zo!

Maar velen zijn gelukzoekers en ze gaan gerust op vakantie naar het land van waar ze voor "gevlucht" zijn.........daar kan ik boos om worden.

En dan al die bezuinigingen voor de oudjes in NL en dat is gewoon schandalig en dat vind ik niet kunnen en dat er voedselbanken bestaan vind ik ook niet kunnen.

Dat dus.........


Spaar je woede: gelukszoekers worden teruggestuurd.
Niets te op vakantie gaan, dat is gewoon een enkele reis.

Ik ken wel een Iraanse vrouw, al jaren mijn collega, die 1x in de 10 jaar teruggaat naar Teheran. Trillend van de zenuwen, maar ze wil haar familie zien.
Nee - zij is grondig gemarteld en in de verste verte geen gelukszoeker.

(Hoewel: zijn we niet allemaal gelukszoekers? Ook zij en ik...?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:54

Iran is inderdaad nu redeijk veilig. Ik ken ook iemand die 24 jaar geleden ( met ouders want klein kind ) gevlucht is uit Iran en nu inderdaad af en toe terug gaat.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:55

Janneke2, dat is geen gelukzoeker, maar een echte vluchteling en dat is toch een ander verhaal.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:55

Resistance schreef:
Ragdollcat schreef:
Echte vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden, dat is gewoon zo!
Maar aub wel gewoon eerlijk verdelen door heel Europa.

Maar velen zijn gelukzoekers en ze gaan gerust op vakantie naar het land van waar ze voor "gevlucht" zijn.........daar kan ik boos om worden.

En dan al die bezuinigingen voor de oudjes in NL en dat is gewoon schandalig en dat vind ik niet kunnen en dat er voedselbanken bestaan vind ik ook niet kunnen.

Dat dus.........



Heb je een bron?


Lees je geen kranten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:56

Ragdollcat schreef:
Echte vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden, dat is gewoon zo!
Maar aub wel gewoon eerlijk verdelen door heel Europa.

Maar velen zijn gelukzoekers en ze gaan gerust op vakantie naar het land van waar ze voor "gevlucht" zijn.........daar kan ik boos om worden.

En dan al die bezuinigingen voor de oudjes in NL en dat is gewoon schandalig en dat vind ik niet kunnen en dat er voedselbanken bestaan vind ik ook niet kunnen.

Dat dus.........

Eerlijk verdelen ...Dan weet je toch wel dat wij er meer krijgen dan nu he :D :D :D
Wat is Europa trouwens ? Het werelddeel of de EU?
Voedselbanken zijn heel goed. Al die mensen die in de schuldhulpverlening zitten krijgen dan nog goed te eten.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:00

MariekeB, Juist niet, want voedselbanken moeten niet nodig zijn en dat iedereen goed te eten kunnen krijgen van het geld dat ze krijgen. Het is toch juist triest dat ze niet voldoende geld hebben om goed te kunnen eten. Maar er is wel voldoende geld om aan de vluchtelingen te kunnen besteden en niet aan de mensen die geen eten kunnen kopen en hierdoor afhankelijk zijn van de voedselbanken.

Dat is dus wat ik bedoel.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:02

Ik vind het niet zo goed, op het eerste gevoel geeft het me namelijk all een kwaad gevoel en zou ik geen moment ook maar tijd willen besteden aan het bekijken van zon rot site, zo weet ik nooit waar t echt om gaat.

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:03

Ik wil ook minder vluchtelingen en stem daarom voor een wapenembargo voor geheel afrika en midden-oosten. Laat de directeur van elk wapenbedrijf die toch wapens die kant op stuurt maar 20-30 jaar de gevangenis in gaan voor medeplichtingheid aan de hele ellende.

De vluchtelingen zelf zijn een gevolg en de oorzaak aanpakken zal zowel ons als de vluchtelingen veel meer helpen dan ze hier of daar opvangen. Het geld en de inspanning gaan dus geheel de verkeerde kant op, want aan het krijgen van genoeg stemmen en dus politieke druk vanuit de bevolking om dit door de EU en VN te krijgen levert de vluchtelingen industrie niks op.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:08

Yonker schreef:
Ik sta er elke keer weer van te kijken hoe mensen vinden dat onze ouderen vergeten worden????? Sorry hoor maar deze krijgen toch ook geld, geld en nog eens geld. Het is niet zo dat die ineens geen eten meer krijgen omdat er vluchtelingen zijn.....

Het zijn wel de ouderen die zelf hard voor dat geld gewerkt hebben en niet ervoor op hun krent gezeten hebben.

De mensen die roepen dat onze ouderen het zo goed hebben gaan zelf maar eens in een tehuis vrijwilligers werk doen dan kunnen ze zien hoe rijk onze ouderen zijn.
Ik heb zelf gewerkt in een verzorgingshuis toen ik nog in nl woonde.In die tijd was er geld en was het er goed.Nu zit mijn moeder en zie ik het te kort aan personeel materiaal en tijd en zelfs op eten word gekort.
Dus ga je verdiepen Yonker ipv maar wat te schreeuwen -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:12

Ragdollcat schreef:
MariekeB, Juist niet, want voedselbanken moeten niet nodig zijn en dat iedereen goed te eten kunnen krijgen van het geld dat ze krijgen. Het is toch juist triest dat ze niet voldoende geld hebben om goed te kunnen eten. Maar er is wel voldoende geld om aan de vluchtelingen te kunnen besteden en niet aan de mensen die geen eten kunnen kopen en hierdoor afhankelijk zijn van de voedselbanken.

Dat is dus wat ik bedoel.


Er zijn heel heel veel mensen die in de schulden raken. Dat is hun "eigen" . schuld ( of die van je ex ) Moeten we die mensen hun schulden dan maar afbetalen?

Gewone mensen in de bijstand hoeven niet naar de voedselbank (tenminste niet die ik ken ) .

Het heeft gewoon geen enkele verband met vluchtelingen.
Wat veel mensen doen zijn dingen die niets met elkaar te maken hebben een oorzakelijk verband geven.
Als we nu geen enkele vluchteling meer toelaten zijn echt niet opeens alle problemen opgelost.

Daarnaast : iemand in Nederland heeft echt alle kansen. Gratis onderwijs, voor bijna iedereen werk, en een vangnet voor degene die zich om welke reden dan ook niet redden in deze maatschappij.

Dat vangnet is geen vetpot, en ik ben voor een basisinkomen voor iedereen ( in iedergeval om er een serieuze pilot mee te doen ) maar het is nog steeds onvergelijkbaar met wat een vluchteling moet doorstaan.

Ik heb een familie lid die vanwege ziekte ( begonnen in studietijd ) nooit heeft kunnen beginnen met werken en helaas van bijstand rond moet komen. Die redt zich meer dan prima. Geen voedselbank gewoon tv computer, appartement en gezond eten.
Geen auto, maar die heeft hij niet nodig . met OV kom je overal.

Hij heeft geen schulden en ik denk dat dat alles uitmaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:18

beatje schreef:
Yonker schreef:
Ik sta er elke keer weer van te kijken hoe mensen vinden dat onze ouderen vergeten worden????? Sorry hoor maar deze krijgen toch ook geld, geld en nog eens geld. Het is niet zo dat die ineens geen eten meer krijgen omdat er vluchtelingen zijn.....

Het zijn wel de ouderen die zelf hard voor dat geld gewerkt hebben en niet ervoor op hun krent gezeten hebben.

De mensen die roepen dat onze ouderen het zo goed hebben gaan zelf maar eens in een tehuis vrijwilligers werk doen dan kunnen ze zien hoe rijk onze ouderen zijn.
Ik heb zelf gewerkt in een verzorgingshuis toen ik nog in nl woonde.In die tijd was er geld en was het er goed.Nu zit mijn moeder en zie ik het te kort aan personeel materiaal en tijd en zelfs op eten word gekort.
Dus ga je verdiepen Yonker ipv maar wat te schreeuwen -:(-


Ik ken meerdere ouderen, en die hebben het allemaal prima (gehad).
Ontzettend naar dat jou moeder het slecht heeft, maar waarom doe je daar niets aan ?

Er is zo ontzettend veel mogelijk.
Als ze zo hard heeft gewerkt heeft ze een pensioen toch ? Daar kun je best wat hulp van inkopen.
Zo hebben wij het met mijn oma in iedergeval wel geregeld. Die heeft tot haar 94 het hartstikke goed gehad.

Is het echt zo slecht in de zorg en denk je dan dat het beter wordt als we geen vluchtelingen meer opnemen? Of gaan we dan gewoon nog een keer 1,4 miljard weggegeven aan grote bedrijven, en maken we menig belastingdeal.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:25

Ragdollcat schreef:
Echte vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden, dat is gewoon zo!
Maar aub wel gewoon eerlijk verdelen door heel Europa.

.


De meeste vluchtelingen zitten in Griekenland, Italië en Turkije in afwachting van een eerlijke verdeling over de rest van Europa. De kampen zitten daar overvol met weinig voorzieningen.
Zoveel heeft Nederland er nog niet opgenomen.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:36

Electra63 schreef:
PrinceAmos schreef:
Liesje1611; ik denk niet dat je voor ieder dat kan bepalen.. misschien vinden mensen wel dat ze het slecht hebben, en misschien is dat écht wel zo.


Wij hebben geen oorlog of natuurramp. Iedereen heeft toegang tot onderwijs en zorg. Kan je het niet betalen, dan wordt er een regeling getroffen, kinderen zijn gratis meeverzekerd. Op een uitzondering na, hoeft niemand dakloos te zijn en hoef je geen honger te lijden of ga je dood door gebrek aan (schoon) drinkwater.

Wij behoren tot de rijkste landen dat niet iedereen rijk, gezond of gelukkig Is, dat kan.... maar vergelijk het niet met landen waar vluchtelingen vandaan komen.

Sorry, niet mee eens. Niet iedereen heeft toegang tot onderwijs. Zeker niet tot het MBO. Ook ik moet hard, knetter hard werken voor mijn geld. Dat ‘krijg’ ik niet zo maar. Vluchtelingen, krijgen het geld. Men zegt via een lening. Maar wat als de vluchtelingen weer terug gaan naar eigen land? En dan? Sturen ze een factuur erachter aan? Nee sorry.. ik geloof er weinig in. Ons land zit ook een keertje vol.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:44

MariekeB schreef:
Ik ken meerdere ouderen, en die hebben het allemaal prima (gehad).
Ontzettend naar dat jou moeder het slecht heeft, maar waarom doe je daar niets aan ?

Er is zo ontzettend veel mogelijk.
Als ze zo hard heeft gewerkt heeft ze een pensioen toch ? Daar kun je best wat hulp van inkopen.
Zo hebben wij het met mijn oma in iedergeval wel geregeld. Die heeft tot haar 94 het hartstikke goed gehad.

Is het echt zo slecht in de zorg en denk je dan dat het beter wordt als we geen vluchtelingen meer opnemen? Of gaan we dan gewoon nog een keer 1,4 miljard weggegeven aan grote bedrijven, en maken we menig belastingdeal.

Aan dit soort domme uitspraken kan je zien dat je geen idee hebt waar je over praat.Ik ben geen multinational en kan geen geld genoeg geven om een heel verzorgingshuis te ondersteunen.Als je een beetje verstand had van wat er zich in een verzorgingshuis afspeelt dan zou je kunnen weten dat mijn moeder daar voor niemands lol verblijft.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:48

De wereld is voor iedereen. belachelijk dat er mensen wel of niet op bepaalde delen van de aarde mogen wonen. Laat ze allemaal komen. Er is hier genoeg plek.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:48

Ik ken(de) wel een aantal mensen die bij de voedselbank kwamen. Maar ondertussen waren het wel verstokt rokers, hadden ze wel meerdere honden (vaak te dik), etc. Tegenwoordig zit ik niet meer in dat wereldje, maar ik heb me er vaak om verbaasd. Overigens vind ik absoluut dat de voedselbank moet blijven, maar dat gejank en de boosheid die ik vaak hoor van "hunnie krijgen alles" vind ik gewoon niet terecht.

Ouderzorg is 46% van de zorgkosten in 2017, dat komt neer op ±14% van de begrote uitgaven van 2017 (28% van de uitgaven is zorg). In totaal is de begrote uitgave 264 miljard euro. Dat komt neer op ±37.000.000.000 euro (37 miljard) aan ouderenzorg. Aan de vluchtelingenopvang is in 2016 ±1.081.000.000 euro (±1.1 miljard) uitgegeven. Dat is dus 3% van de ouderenzorg.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:51

Er is genoeg voor iedereen. Desnoods nemen we ze in huis op.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:52

beatje schreef:
MariekeB schreef:
Ik ken meerdere ouderen, en die hebben het allemaal prima (gehad).
Ontzettend naar dat jou moeder het slecht heeft, maar waarom doe je daar niets aan ?

Er is zo ontzettend veel mogelijk.
Als ze zo hard heeft gewerkt heeft ze een pensioen toch ? Daar kun je best wat hulp van inkopen.
Zo hebben wij het met mijn oma in iedergeval wel geregeld. Die heeft tot haar 94 het hartstikke goed gehad.

Is het echt zo slecht in de zorg en denk je dan dat het beter wordt als we geen vluchtelingen meer opnemen? Of gaan we dan gewoon nog een keer 1,4 miljard weggegeven aan grote bedrijven, en maken we menig belastingdeal.

Aan dit soort domme uitspraken kan je zien dat je geen idee hebt waar je over praat.Ik ben geen multinational en kan geen geld genoeg geven om een heel verzorgingshuis te ondersteunen.Als je een beetje verstand had van wat er zich in een verzorgingshuis afspeelt dan zou je kunnen weten dat mijn moeder daar voor niemands lol verblijft.


De ouderenzorg moet ook beter, is ook belachelijk geregeld. Waar het geld wel heen gaat weet ik niet. Triest gewoon. Meer mensen op de werkvloer, mensen met een hart voor de mensen die ze verzorgen, dan komt alles goed.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:28

PrinceAmos schreef:
Electra63 schreef:


Wij hebben geen oorlog of natuurramp. Iedereen heeft toegang tot onderwijs en zorg. Kan je het niet betalen, dan wordt er een regeling getroffen, kinderen zijn gratis meeverzekerd. Op een uitzondering na, hoeft niemand dakloos te zijn en hoef je geen honger te lijden of ga je dood door gebrek aan (schoon) drinkwater.

Wij behoren tot de rijkste landen dat niet iedereen rijk, gezond of gelukkig Is, dat kan.... maar vergelijk het niet met landen waar vluchtelingen vandaan komen.


Sorry, niet mee eens. Niet iedereen heeft toegang tot onderwijs. Zeker niet tot het MBO. Ook ik moet hard, knetter hard werken voor mijn geld. Dat ‘krijg’ ik niet zo maar. Vluchtelingen, krijgen het geld. Men zegt via een lening. Maar wat als de vluchtelingen weer terug gaan naar eigen land? En dan? Sturen ze een factuur erachter aan? Nee sorry.. ik geloof er weinig in. Ons land zit ook een keertje vol.


Iedereen heeft toegang tot onderwijs tot 18e jaar (leerplicht). Je kan een studielening nemen (niet ideaal, maar in grote delen van deze wereld hebben kinderen überhaupt geen onderwijs), gaan werken en een avondstudie doen of een BBL-opleiding doen, krijg je gelijk een salaris, zeker bij de oudjes in de zorg, waar iedereen zo begaan mee is, mogelijkheden zat:
https://www.youchooz.nl/mbo-werken-leren-bbl
Kansen genoeg in Nederland, maar je moet ze wel pakken!

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:31

Arabier schreef:
Er is genoeg voor iedereen. Desnoods nemen we ze in huis op.

Alleen al in de gezondheidszorg wordt aan alle kanten de noodklok geluid ivm tekorten aan personeel, geld en middelen. Er komen hier regelmatig bokkers voorbij die maanden moeten wachten op scans/behandelingen en jij denkt dat die infrastructuur nog meer aan kan? Het is zo langzamerhand velen duidelijk aan het worden dat hoe "rijk" Nederland ook zou zijn, de ruimte/middelen/juist opgeleide mensen er niet zijn om de hulpbehoevenden correct op te vangen, ongeacht de problematiek/taal/afkomst.
Hebben we het nog niet over de problemen met huisvesting en de al aanwezige tekorten aan betaalbare huisvesting voor mensen aan de onderkant van de samenleving.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:37

tamary schreef:
Arabier schreef:
Er is genoeg voor iedereen. Desnoods nemen we ze in huis op.

Alleen al in de gezondheidszorg wordt aan alle kanten de noodklok geluid ivm tekorten aan personeel, geld en middelen. Er komen hier regelmatig bokkers voorbij die maanden moeten wachten op scans/behandelingen en jij denkt dat die infrastructuur nog meer aan kan? Het is zo langzamerhand velen duidelijk aan het worden dat hoe "rijk" Nederland ook zou zijn, de ruimte/middelen/juist opgeleide mensen er niet zijn om de hulpbehoevenden correct op te vangen, ongeacht de problematiek/taal/afkomst.
Hebben we het nog niet over de problemen met huisvesting en de al aanwezige tekorten aan betaalbare huisvesting voor mensen aan de onderkant van de samenleving.


Dus... wat nu? Wat wil je dan met de vluchtelingen?

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:48

Arabier schreef:
tamary schreef:
Alleen al in de gezondheidszorg wordt aan alle kanten de noodklok geluid ivm tekorten aan personeel, geld en middelen. Er komen hier regelmatig bokkers voorbij die maanden moeten wachten op scans/behandelingen en jij denkt dat die infrastructuur nog meer aan kan? Het is zo langzamerhand velen duidelijk aan het worden dat hoe "rijk" Nederland ook zou zijn, de ruimte/middelen/juist opgeleide mensen er niet zijn om de hulpbehoevenden correct op te vangen, ongeacht de problematiek/taal/afkomst.
Hebben we het nog niet over de problemen met huisvesting en de al aanwezige tekorten aan betaalbare huisvesting voor mensen aan de onderkant van de samenleving.


Dus... wat nu? Wat wil je dan met de vluchtelingen?

Wat ik al eerder aangaf : geheel wapenembargo voor Afrika en midden oosten. Mensen slaan op de vlucht omdat er wapentuig gekocht mag en kan worden door setje idioten daar. Zolang daar zo aan te komen is, is het hier dweilen met de kraan open. Rondroeren daar door westen mag eindelijk eens stoppen, en dan moeten we ook maar eens ophouden met bv Afrika als onze voedselvoorziening te misbruiken. Accepteren dat niet alles altijd beschikbaar is en Europa maar eens weer grotendeels zichzelf moet voeden.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:49

Helemaal eens met Beatje en Tamary.
Al die miljarden voor de zorg gaan NIET naar het personeel, cliënten/ patiënten/ bewoners of de huizen.

En ouderen hebben het echt niet makkelijk hoor financieel.

Het heeft allemaal meer zin om de corruptie in die landen aan te pakken.
Iemand maakte de vergelijking met de Joden, maar inmiddels zijn er vluchtelingen van een heel rijtje Afrikaanse landen naast elkaar en het worden er alleen maar meer.

De mensen zouden daar zelf in hun land iets aan moeten doen.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:52

tamary schreef:
Wat ik al eerder aangaf : geheel wapenembargo voor Afrika en midden oosten. Mensen slaan op de vlucht omdat er wapentuig gekocht mag en kan worden door setje idioten daar. Zolang daar zo aan te komen is, is het hier dweilen met de kraan open. Rondroeren daar door westen mag eindelijk eens stoppen, en dan moeten we ook maar eens ophouden met bv Afrika als onze voedselvoorziening te misbruiken. Accepteren dat niet alles altijd beschikbaar is en Europa maar eens weer grotendeels zichzelf moet voeden.


Dan worden er wel mensen met messen vermoord, of er word illegaal onderhandelt.