Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:17

purny schreef:
Bevalt het je niet dan is daar de grens. Toedeloe :evaw:


Mooi statement als je net uitgebreid hebt aangegeven dat er heel veel dingen je niet bevallen... :+ Wat weerhoudt jou er dan van om ook Toedeloe te doen als het hier echt zo slecht bevalt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-17 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Berichten: 8816
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:19

NikkiDeKerf schreef:
purny schreef:
Bevalt het je niet dan is daar de grens. Toedeloe :evaw:


Mooi statement als je net uitgebreid hebt aangegeven dat er heel veel dingen je niet bevallen... :+


Prachtig statement
Voor degene die van buitenaf gekomen zijn...
Ben toch ook de grens overgegaan omdat 't niet anders kon.
Als me dingen hier niet bevallen dan is de grens 3 km verderop

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:21

NikkiDeKerf schreef:
purny schreef:
Bevalt het je niet dan is daar de grens. Toedeloe :evaw:


Mooi statement als je net uitgebreid hebt aangegeven dat er heel veel dingen je niet bevallen... :+ Wat weerhoudt jou er dan van om ook Toedeloe te doen als het hier echt zo slecht bevalt?



:')

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:25

Palmera schreef:
Cinderella schreef:
Ontevredenheid van een groep mensen serieus willen laten nemen door aangifte te doen? Serieus? :+ .


Dit gebeurd anders te pas en te onpas door iedereen die zich minderwaardig/beledigt voelt. Het is een mode. En daar mag Wilders best aan mee doen. :)


Daar mag hij zeker aan mee doen, je hebt een punt.
Wilders heeft alleen zijn populisme om aan vast te grijpen. Veel roepen, niets daadwerkelijk kunnen doen. Dit past daar dan ook weer prima bij. :D

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:26

HorseTopShop schreef:
Ik ben in gedachten bij mijn oude buren die beide hun baan kwijt zijn geraakt, huis in de executie verkoop. Ze zitten nu met zijn zessen (4 kinderen) in de dakloze opvang in een kamertje van 5 bij 6. Hun stokoude honden hebben ze weg moeten doen, want die mag je daar niet houden.

Ze houden het al 4 jaar vol en met een beetje geluk kunnen ze over 3 jaar in een huurhuisje.

Dit waren altijd succesvolle mensen en zitten nu aan de grond. Heel erg sneu. Ik had graag gezien dat ze hun aan een huis hadden geholpen.

Ik vind dit echt een erg verhaal!!
|(
Dat zij nergens geholpen worden..

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:29

NikkiDeKerf schreef:
purny schreef:
Bevalt het je niet dan is daar de grens. Toedeloe :evaw:


Mooi statement als je net uitgebreid hebt aangegeven dat er heel veel dingen je niet bevallen... :+ Wat weerhoudt jou er dan van om ook Toedeloe te doen als het hier echt zo slecht bevalt?

Ik ben een Nederlander en moet het met een l*llig schijtbeetje doen per maand. Asielzoekers komen in een gespreid bedje met alles en nog wat, ingericht huis en lopen te miepen dat ze het niet eens zijn met hetgeen wat ze krijgen. Ondankbaar

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:31

Eens met purny, wanneer hun een huis hebben en t niet eens zijn met de wc, en daarom een wc rol willen in een bepaalde hoek in het huis om daar de behoeftes te doen, krijgen ze bij wijze van spreken er een wc rol bij om het daar te doen.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:34

purny schreef:
NikkiDeKerf schreef:


Mooi statement als je net uitgebreid hebt aangegeven dat er heel veel dingen je niet bevallen... :+ Wat weerhoudt jou er dan van om ook Toedeloe te doen als het hier echt zo slecht bevalt?

Ik ben een Nederlander en moet het met een l*llig schijtbeetje doen per maand. Asielzoekers komen in een gespreid bedje met alles en nog wat, ingericht huis en lopen te miepen dat ze het niet eens zijn met hetgeen wat ze krijgen. Ondankbaar


Asielzoekers komen zeer zeker niet in een gespreid bedje en al helemaal niet in een ingericht huis. Ze krijgen een huis kaal opgeleverd en als je bedenkt dat ze zelf meestal niet meer hebben dan de kleding die ze aanhebben is dat het gewoon. Ze krijgen van de sociale dienst een zeer klein bedrag (of dat een lening betreft of niet weet ik even niet) waarvan ze spulletjes kunnen kopen bij een kringloopwinkel. En zelfs dat kunnen ze niet zelf, want ze zouden niet weten hoe of wat of waar. Met wat hulp kunnen zij dus inderdaad starten met een bed en een bank en een tafel en een pan. En dat is het.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:36

In mijn vorige huis , zei de verhuurder dat er waarschijnlijk een asiel zoeker in kwam,

Ik had huis helemaal netjes opgeknapt, toen ik erin kwam was alles zwart,
Alles opnieuw laten stucen enzo...
Maar goed dat ter zijde..

Ik zei : ik wil mijn vloer er wel in laten en wasmachine en droger mogen wat mij betreft ook blijven staan...

Nee ik moest alles eruit halen! Want de vloer was misschien niet de smaak van de asiel zoeker..
En wasmachine e.d. Krijgen ze allemaal nieuw in verband met garantie...

Kom op zeg!! Het was gratis ..

Toen had ik wel een raar gevoel bij hoor.. 8)7

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:36

Ik keur het niet goed, maar hier in de buurt zijn ze letterlijk weggepest.

Mijn buurmeisje van een paar deuren verder (inmiddels buurvrouw) staat al 8 jaar ingeschreven voor een huurhuis. Er is nog niks voor haar.
Ondertussen stoppen ze 4 mannelijke asielzoekers (waar al die vrouwen zijn snap ik ook niet) in een huis hier in de buurt en krijgen het huis + inboedel gratis. Ze spreken geen woord Nederlands en gebrekkig Engels.

Dan vraag ik mij af: Wat gebeurd hier????

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:37

Zinzi_jewel schreef:
Zorgtoeslag is maar en druppel op een gloeiende plaat in dit geval.

Mwah... kan oplopen tot €88 Pm....

Mariett

Berichten: 4431
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:44

Goof schreef:
purny schreef:
Ik ben een Nederlander en moet het met een l*llig schijtbeetje doen per maand. Asielzoekers komen in een gespreid bedje met alles en nog wat, ingericht huis en lopen te miepen dat ze het niet eens zijn met hetgeen wat ze krijgen. Ondankbaar


Asielzoekers komen zeer zeker niet in een gespreid bedje en al helemaal niet in een ingericht huis. Ze krijgen een huis kaal opgeleverd en als je bedenkt dat ze zelf meestal niet meer hebben dan de kleding die ze aanhebben is dat het gewoon. Ze krijgen van de sociale dienst een zeer klein bedrag (of dat een lening betreft of niet weet ik even niet) waarvan ze spulletjes kunnen kopen bij een kringloopwinkel. En zelfs dat kunnen ze niet zelf, want ze zouden niet weten hoe of wat of waar. Met wat hulp kunnen zij dus inderdaad starten met een bed en een bank en een tafel en een pan. En dat is het.

Exact. En tel daar nog een hele hoop diepgewortelde trauma's bij, waarschijnlijk een aantal bijna doodervaringen, verhuizingen, woedende (Nederlandse, in dit geval) mensen, achtergelaten vrienden en familie die je mist.. etc.
Ik verhuisde in mijn examenjaar zes keer en mijn opa overleed. Daarvan was ik zo overstuur dat ik gezakt ben, vond mezelf erg sneu toen. Terwijl ik allemaal mensen om me heen heb die van me houden en ik door mijn accent, huidskleur en geslacht overal voorrang en vertrouwen krijg.

Als je nog wat van je leven wil maken en door zoveel (hele) nare dingen bent gegaan moet je echt heel erg je best doen. Nederlands leren (weet je wel, één van de moeilijkste talen), werken of studeren etc. Dan is waar ik 'doorheen ben gegaan' écht helemaal niks.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:48

Het ergste van alles vind ik dat het allemaal sterke, gezonde mannen zijn die hierheen komen. Die hun land ontvluchten.

Mijn opa heeft in WW2 gevochten voor Nederland. Wat doen zij? Vluchten en laten hun vrouw en kinderen daar achter.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 21-11-17 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:49

Mooi gezegd Mariett.

Ik heb het gevoel dat hier in dit topic ook een hoop frustraties naar boven komen, vooral van verhalen die (imo) niet uit de eerste hand zijn.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:51

Waarom krijgen asielzoekers en statushouders er de schuld van dat er te weinig sociale huurwoningen zijn? Volgens mij ligt die schuld bij de woningbouwverenigingen die het aanbod niet op de vraag aanpassen en misschien ook bij de mensen die van sociale huur gebruik blijven maken terwijl ze voldoende verdienen voor particuliere huur of koop.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:52

superlotje schreef:
Waarom krijgen asielzoekers en statushouders er de schuld van dat er te weinig sociale huurwoningen zijn? Volgens mij ligt die schuld bij de woningbouwverenigingen die het aanbod niet op de vraag aanpassen en misschien ook bij de mensen die van sociale huur gebruik blijven maken terwijl ze voldoende verdienen voor particuliere huur of koop.


De asielzoekers krijgen niet de schuld. De regering krijgt de schuld, want die maken deze regeltjes.
Vandaar ook aangifte tegen Rutte. ;)

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:53

In deze gemeente komen ze wel in een gespreid bedje met ingericht huis met 2e hands goederen. En dan klagen dat het niet allemaal nieuw is! :( (mijn vader werkte bij een kringloopwinkel die dus huizen inrichtte) Menig nederlander moet het met 2e hands doen omdat nieuw gewoon niet te betalen is. Kringloopwinkels schieten de grond uit hier. Binnen zeer korte tijd staat er een dure auto voor huis voor de statishouder, maar werken doen ze niet. Ze krijgen zwemles aangeboden, want ja NL heeft veel water. Schoolzwemmen is afgeschaft (hier in ieder geval) En van de gemeente kunnen de lage inkomens voor hun kinderen wel 10 gratis zwemlessen krijgen, de rest moet je zelf dokken.

Daarbij bedenk ik mij zelf ook "waarom moet een statushouder een eigen huis? Die status geld maar 5 jaar. Vaak zitten ze al langere tijd in een opvang. Hoe groot is de kans dat die verlengt word?" Ik ken mensen waar het dus niet van verlengt werd omdat land van herkomst weer "veilig" verklaard werd, ze zaten amper 1,5 jaar in het huis en konden weer wieberen.

Superlotje dat ligt niet aan de woningbouwverenigingen maar aan de overheid. Die bepalen hoeveel huizen er verkocht dient te worden en hoe hoog de huren moeten zijn. Een sociale huurwoning van €600,- per maand vind ik niks sociaal aan.

Ik ben het (voor het eerst!) met wilders eens. En steun hem nu dan ook.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:53

HorseTopShop schreef:
superlotje schreef:
Waarom krijgen asielzoekers en statushouders er de schuld van dat er te weinig sociale huurwoningen zijn? Volgens mij ligt die schuld bij de woningbouwverenigingen die het aanbod niet op de vraag aanpassen en misschien ook bij de mensen die van sociale huur gebruik blijven maken terwijl ze voldoende verdienen voor particuliere huur of koop.


De asielzoekers krijgen niet de schuld. De regering krijgt de schuld, want die maken deze regeltjes.
Vandaar ook aangifte tegen Rutte. ;)


Maar het wordt afgereageerd op de asielzoekers/vluchtelingen want die pest men net zo hard weer weg.
Hoe triest is dat dan?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:55

Goof schreef:
Maar het wordt afgereageerd op de asielzoekers/vluchtelingen want die pest men net zo hard weer weg.
Hoe triest is dat dan?


Tja... Dat is hetzelfde dat voetbal hooligans zich richten op de politie. Hoe triest is dat?

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:56

Ie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Alhoewel ik helemaal geen fan Van Wilders ben, vind ik het een logische reactie dat hij nu Rutte gaat aanvallen. Dat er een rechtszaak kwam wegens de woorden van Wilders, deed mij verzuchten. Ik vind dat een rechter te vaak als opvoeder gebruikt. Het waren ongelooflijke kwetsende woorden, maar zolang het bij woorden blijft, kan ik daar mee leven.
Rutte daarentegen geeft Wilders een kans om hem aan te vallen. Rutte DOET ook zaken die vele mensen verongelijkt maken. Het woord discriminatie wordt te vaak gebruikt in mijn ogen. Maar wat deden de politici toen er een kabinet samengesteld moest worden? Dat kabinet is er gekomen door het uitsluiten van partijen die meer zetels hadden. Partijen waarop het "gewone"volk gestemd had. Maar ook vooraf zeiden sommige politici, ik ga niet regeren met Wilders, of erger de SP (vroeger de partij waar ik op stemde)ik ga niet in het kabinet met VVD en Wilders. Dus het uitsluiten mag wel door de ene persoon en niet door de andere persoon gedaan worden?Politici hoeven geen gulden middenweg te zoeken?Ze moeten vrienden van elkaar zijn?
Wilders doet wat hij niet laten kan en zelf vind ik het heel kinderachtig dat hij daar een rechter voor nodig heeft, want een sterk persoon kan het ook bespreken zonder die rechter, maar hij gaat zijn gang maar. Al heeft hij ongelijk of gelijk, er wordt aandacht besteed aan problemen die spelen en misschien komen er zelfs oplossingen waar velen mee kunnen leven. Die verdeeldheid is gecreëerd door maatregelen van de regering. Daar moeten ze echt iets aan doen.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:57

HorseTopShop schreef:
Goof schreef:
Maar het wordt afgereageerd op de asielzoekers/vluchtelingen want die pest men net zo hard weer weg.
Hoe triest is dat dan?


Tja... Dat is hetzelfde dat voetbal hooligans zich richten op de politie. Hoe triest is dat?


De politie wordt ervoor getraind en betaald. Is wel wat anders dus.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:59

superlotje schreef:
HorseTopShop schreef:

Tja... Dat is hetzelfde dat voetbal hooligans zich richten op de politie. Hoe triest is dat?


De politie wordt ervoor getraind en betaald. Is wel wat anders dus.


Ik heb geen idee Goof en superlotje. Ik ben niet diegene die het doet.

Ik vind het wel opvallend dat Goofje structureel mijn keiharde feiten negeert en alleen reageert als het uitkomt.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:00

Excuus, dan zal ik ergens overheen gelezen hebben. Op welke keiharde feiten wil je dat ik reageer?
Overigens; waarom wil je dat ik overal op reageer? >;)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:02

HorseTopShop schreef:
Het ergste van alles vind ik dat het allemaal sterke, gezonde mannen zijn die hierheen komen. Die hun land ontvluchten.

Mijn opa heeft in WW2 gevochten voor Nederland. Wat doen zij? Vluchten en laten hun vrouw en kinderen daar achter.

Ja? Allemaal?

Afbeelding

In 2016 kwamen er bijna 8500 kinderen (0-17 jr) naar nl...

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:02

Goof schreef:
Excuus, dan zal ik ergens overheen gelezen hebben. Op welke keiharde feiten wil je dat ik reageer?
Overigens; waarom wil je dat ik overal op reageer? >;)


Wat al een aantal is gequote ;)
Mijn reacties op jou. Mijn quotes op jou. Die negeer je structureel. Ik zoek hem even op.