Tot mijn verbazing waren met name De christelijke partijen tegen.
En dat terwijl het gebruik van glyfosaat hand in hand gaat met genetischemanipulatie....het ingrijpen in de schepping dus.
In mijn ogen erg paradoxaal...
Hoe denken jullie hier over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Fantastisch besluit! Er is geen wetenschappelijk reden om het niet toe te staan, net als gen manipulatie is het een techniek die miljoenen monden kan gaan voeden.
Lang leve de vooruitgang!
ok, misschien wat ongenunanceerd, maar leek me een keurig tegenwicht tegen de even ongenuanceerde OP
papagroom schreef:Tot mijn verbazing waren met name De christelijke partijen tegen.
En dat terwijl het gebruik van glyfosaat hand in hand gaat met genetischemanipulatie....het ingrijpen in de schepping dus.
pmarena schreef:Kanker is nou juist zo'n mooi bijverschijnsel, dàt levert pas echt geld op aan alle medicatie en behandelingen![]()
Eerst flink geld verdienen aan de verkoop van die rotzooi.
Dan flink geld verdienen aan van die Frankenstein-zaden die er tegen kunnen.
Vervolgens d.m.v. patenten afdwingen dat er geen andere zaden dan die van hun meer gebruikt kunnen worden, dus iedereen moet de bijbehorende zaden kopen en de rest wordt weggedrukt![]()
En dan nog even flink geld verdienen aan alle ellende die dergelijke rommel veroorzaakt omdat er grootschalig medicatie ingezet moet worden om alle gevolgen min of meer te behandelen.
Perfect bedrijfsmodel(als je geen enkel moreel besef hebt)
Indestal schreef:Is er een alternatief?
De mcpa en mcpp is ook al niet meer leverbaar....hoe kom je van het giftige boterbloem af als je wei 80 % boterbloem aan het worden is, ondanks goed kalken en bemesten?
Indestal schreef:Omdat mijn paard dus wel al die boterbloem mee eet, ik heb kruipende boterbloem en paard ook nog eens erg gevoelige darmen en een lever die al eens schade heeft opgelopen...ik spuit alleen de boterbloem, de rest mag blijven, is brandnetel, madelief en paardenbloem en klaver...maar JJK en boterbloem wil ik niet...dat gekke beest eet zelfs JJK en heeft echt geen honger, maar vind bitter misschien wel lekker...
Indestal schreef:Is er een alternatief?
De mcpa en mcpp is ook al niet meer leverbaar....hoe kom je van het giftige boterbloem af als je wei 80 % boterbloem aan het worden is, ondanks goed kalken en bemesten?
papagroom schreef:Die wetenschappelijke reden is er wel degelijk...bij afbraak wordt glyfosaat omgezet in ampa...bijzonder schadelijk voor koudbloedig leven...daar wordt vaak omheen gegaan....maar wat mij verbaasd is dat juist de christelijke partijen hier indirect stemmen tegen hun eigen principes...
henny_w schreef:Trouwens Monsanto serveert in haar eigen kantines van de fabrieken beslist géén GMO produkten.
Het lijkt er op dat ze maar al te goed weten wat voor troep ze zelf produceren !