Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik vind het zelf enorm overdreven. Zeker als het om kleine dingen gaat zoals nafluiten, opmerkingen en een keer een klein iets zoals tik op de kont ofzo. Ligt er wel aan de omstandigheden want een wildvreemde die je in de kont knijpt op straat is iets anders dan in de discotheek. Maar goed, aandacht vragen voor echt misbruik is prima want dat is gewoon fout. Verkrachting, aanranding etc is gewoon not done.
Maar het wordt nu wel erg overdreven hoor. Grapje of een leuke opmerking moet kunnen vind ik. Sommigen trekken zich alles wel heel erg aan. Nafluiten kan ook een complimentje zijn. Ik lach altijd vriendelijk terug en zwaai soms. En dan is er niks aan de hand. Als je zenuwachtig en stom gaat doen krijg je veel meer gedoe.
Macs schreef:Ik breng het gesprek op gang dat sexuele intimidatie/mishandeling geen geslacht kent. Óók mannen worden geintimideerd en mishandeld door vrouwen en mannen. 90% van de mensen die er voor uitgekomen is is vrouw, dat zijn nog geen werkelijke cijfers. Het doet mij zeer dat er in deze hype naar de man gewezen wordt. Alsof hij alleen de veroorzaker is. Dat is wat ik er over te zeggen heb als deze discussie op gang komt. Mensen bewust maken.
Suzanne F. schreef:Ik vind het gewoon heel overdreven allemaal. Nafluiten is een complimentje en zo moet je het ook zien. Voel je gevleid. Ze moeten je niet gaan lopen betasten maar een complimentje maken vind ik niks mis mee. In de file wordt er ook altijd gekeken en gezwaaid. Dat is toch alleen maar leuk? Of voelen vrouwen zich daardoor ook ongemakkelijk?
Ik snap wel dat mannen er af en toe niks meer van begrijpen. En ik vind inderdaad ook dat je reacties uitlokt als je in een minirokje of hotpants over straat gaat. Dat geeft mannen geen recht tot aanranding en verkrachting natuurlijk maar je kan er op wachten dat je ogen op je hebt en misschien een fluitje.
Dan moet je gewoon iets anders aandoen.
Er is voor mij een duidelijke grens bij aanranden en verkrachting. Dat is altijd not done. Maar als er eens betast werd in een discotheek dan keek ik achterom en schudde nee en dan was het klaar. Of als ze heel dronken waren dan keek je even boos en was het ook klaar. Je kan er ook een enorm probleem van maken maar je kan ook gewoon normaal reageren. Vaak zijn mannen nog wel slimmer dan ze eruit zien.
Gianti schreef:Ik vind deze hype heel dubbel. Ik kan zelf ook #metoo zeggen, maar heb het niet geplaatst. Waarom niet? Omdat ik vind dat de hype onderhand de kleine akkefietjes uitlicht, idd het nafluiten of naroepen. Ook las ik laatst dat een meid die niet meer iets lang werpig durfde te eten in openbaar, dan heb ik echt zo iets van maak jezelf weerbaarder en sterker. Ook vind ik dat het vooral mannen in slecht daglicht zet. En vrouwen kunnen net zo walgelijk zijn (wat ik helaas ook uit ervaring kan zeggen).
Macs schreef:Ik breng het gesprek op gang dat sexuele intimidatie/mishandeling geen geslacht kent. Óók mannen worden geintimideerd en mishandeld door vrouwen en mannen. 90% van de mensen die er voor uitgekomen is is vrouw, dat zijn nog geen werkelijke cijfers. Het doet mij zeer dat er in deze hype naar de man gewezen wordt. Alsof hij alleen de veroorzaker is. Dat is wat ik er over te zeggen heb als deze discussie op gang komt. Mensen bewust maken.
M_D_H schreef:Want jij denkt dat dat niet gebeurd?
Zoals ik het lees denk jij dat sexuele intimidatie of misbruik alleen door mannen bij vrouwen worden gedaan. Maar dat is niet zo.