Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
topsylover schreef:Wauw wat een verschrikkelijk verhaal. Zulke kinderen zouden ze beter een spuitje kunnen geven. Je kunt niet gaan zitten wachten tot die jongen de levens van allemaal mensen verwoest heeft voordat hij 'gestopt' wordt door een 'gevangenisstraf'.
benangelique schreef:Intens verdrietig en het komt zó vaak voor
Ik werk met deze jongeren. Met de jongeren waar het al bij fout gegaan is. Ik doe onderzoek naar ze, samen met mijn collega's. En heel vak is de trieste conclusie dat ellende voorkomen had kunnen worden met de juiste hulpverlening
benangelique schreef:topsylover schreef:Wauw wat een verschrikkelijk verhaal. Zulke kinderen zouden ze beter een spuitje kunnen geven. Je kunt niet gaan zitten wachten tot die jongen de levens van allemaal mensen verwoest heeft voordat hij 'gestopt' wordt door een 'gevangenisstraf'.
Sorry? Wat is dit voor uitdrukking van je emoties? Een spuitje geven?
topsylover schreef:benangelique schreef:
Sorry? Wat is dit voor uitdrukking van je emoties? Een spuitje geven?
Dat is mijn mening ja. Zo'n kind is een groot gevaar voor de samenleving. Hoe wil je de samenleving tegen hem beschermen? Levenslang opsluiten in een isoleercel? Want contact met verpleegsters is te gevaarlijk, net als bij M.P. Of wil je hem laten lopen in de hoop degene die op zijn pad komt sterk genoeg is om hem van zich af te vechten? Dat is toch geen leven.
Een hond die meerdere mensen heeft gebeten geven ze ook een spuitje, waarom bij mensen dan niet?
verootjoo schreef:Ja, helaas wel.Bizar dat zulke mensen niet begeleid kunnen gaan wonen als ze dat zelf niet willen... moet er dan eerst wat gebeuren?
safina schreef:topsylover schreef:Wauw wat een verschrikkelijk verhaal. Zulke kinderen zouden ze beter een spuitje kunnen geven.
Tsja.... Hoe is het eigenlijk met de ontwikkeling van je eigen geweten gesteld als je kinderen spuitjes wil gaan geven?
safina schreef:topsylover schreef:Wauw wat een verschrikkelijk verhaal. Zulke kinderen zouden ze beter een spuitje kunnen geven.
Tsja.... Hoe is het eigenlijk met de ontwikkeling van je eigen geweten gesteld als je kinderen spuitjes wil gaan geven?
c_alsemgeest schreef:dat klopt imo ook niet... miesnaom, er wordt heel veel met deze mensen gedaan.
Maar het effect is er niet, ze zijn immers te ziek.
Isoleer... separeer... dat beleid is helemaal aangepast, is ook niet nodig... begeleiding en permanent toezicht wel.
En geloof me, als team of behandelaar wil je dat ook, er zijn cliënten die je niet naar buiten wil laten gaan, maar je hebt geen poot om op te staan omdat ze zich al jaren goed gedragen en de wet je op draagt het wel te doen.
bruintje123 schreef:Maar San87 (en andere), iemand die "gewoon" geen gevoel kan ontwikkelen, wat heeft het voor zin om die van jongs af aan geweldig te begeleiden. Het deel in de hersenen wat het gevoel geeft zoals elk ander dat heeft is er niet.
Die moet je dan zoals je zegt levenslange opsluiting geven. Is dat wel humaan?
Ik zeg niet dar ik voor een spuitje ben, maar ik snap de gedachte wel.