Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antje_vip schreef:Weetje het is fout gegaan toen iemand de zwarte piet discussie serieus begon te nemen, zulke mensen moeten worden uitgelachen en heel snel het bureau uitgekickt worden. Ga maar ergens anders zielig doenVind het sowieso triest als je voor een "ik ben beledigd" naar de politie stapt. Get a life
Drifter schreef:- Natives nog steeds een van de groepen zijn waar iedereen overheen mag lopen zonder veel tegengeluid
Drifter schreef:Als je je bedenkt dat:
- er een enorm aantal Natives vermoord zijn,
- de rest in reservaten zijn gestopt, waar tot op de dag van vandaag nog land vanaf gepakt wordt,
- kinderen bij hun ouders weggehaald werden om in residential/boarding schools om "meer wit te worden", tot 1986,
- een gedeelte van die kinderen nog steeds geen benul hebben wie en waar hun familie is omdat de regering hun identiteitspapieren heeft verbrand of "zoekgemaakt",
- Natives nog steeds een van de groepen zijn waar iedereen overheen mag lopen zonder veel tegengeluid
En het bovenstaande allemaal voornamelijk door de cultuur die door het "cowboy" costuum wordt ingebeeld.
Kan ik me zo voorstellen dit dat bij sommige mensen toch wat gevoelig ligt.
Al ben ik er inderdaad voor om betere geschiedenislessen te geven en de dialoog op te zoeken in plaats van individuele kinderpartijtjes aan te vallen.
Palmera schreef:Drifter schreef:- Natives nog steeds een van de groepen zijn waar iedereen overheen mag lopen zonder veel tegengeluid
Hetzelfde geldt voor vrouwen in vele culturen en landen. Is alles wat met vrouw zijn te maken heeft dan ook maar discriminatie?
Verder: alles wat je noemt is een smerige geschiedenis. Dat wil ik zeker niet afdoen als niks. Maar de hele mensheid bestaat uit smerige geschiedenissen. Ongeacht waar ter wereld, en tot op de dag van vandaag word alles dagelijks herhaald. In plaats van dat volwassen en intelligente mensen iets leren en de wereld verbeteren, gaan we oude koeien uit de sloot trekken. Kinderfeestjes vergallen. Ik denk niet dat dat de oplossing is voor de mensheid.
Drifter schreef:Als je je bedenkt dat:
- er een enorm aantal Natives vermoord zijn,
- de rest in reservaten zijn gestopt, waar tot op de dag van vandaag nog land vanaf gepakt wordt,
- kinderen bij hun ouders weggehaald werden om in residential/boarding schools om "meer wit te worden", tot 1986,
- een gedeelte van die kinderen nog steeds geen benul hebben wie en waar hun familie is omdat de regering hun identiteitspapieren heeft verbrand of "zoekgemaakt",
- Natives nog steeds een van de groepen zijn waar iedereen overheen mag lopen zonder veel tegengeluid
En het bovenstaande allemaal voornamelijk door de cultuur die door het "cowboy" costuum wordt ingebeeld.
Kan ik me zo voorstellen dit dat bij sommige mensen toch wat gevoelig ligt.
Al ben ik er inderdaad voor om betere geschiedenislessen te geven en de dialoog op te zoeken in plaats van individuele kinderpartijtjes aan te vallen.