Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 21:38

Het wordt hier in NL hoe langer hoe gekker. Bizar hoe volwassenen de kinderfeestjes weten te vergallen. Alles...maar dan ook alles wordt terug verhaald op geschiedenis en discriminatie. Waar gaat het heen met de onschuldige kinderfeestjes waar echt niet bij dergelijke onderwerpen wordt stil gestaan? Walgelijk.

En dan te bedenken dat er nog steeds Native Americans zijn en cowboys aan het werk op ranches zijn. Kunnen ze daar niet beter demonstreren? Denk dat ze daar geen grond onder de voeten krijgen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/850231/aangifte-om-festival-met-cowboys-en-indianen
Laatst bijgewerkt door Bravura op 18-10-17 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

antje_vip

Re: Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:41

Weetje het is fout gegaan toen iemand de zwarte piet discussie serieus begon te nemen, zulke mensen moeten worden uitgelachen en heel snel het bureau uitgekickt worden. Ga maar ergens anders zielig doen :evaw: Vind het sowieso triest als je voor een "ik ben beledigd" naar de politie stapt. Get a life

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:43

Hell no. We beginnen echt koekkoek te worden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 21:46

antje_vip schreef:
Weetje het is fout gegaan toen iemand de zwarte piet discussie serieus begon te nemen, zulke mensen moeten worden uitgelachen en heel snel het bureau uitgekickt worden. Ga maar ergens anders zielig doen :evaw: Vind het sowieso triest als je voor een "ik ben beledigd" naar de politie stapt. Get a life

Inderdaad, get a life. Maar het is wel frappant dat de mensen waar op gewezen wordt mbt zwarte pieten door dergelijke demonstranten zich vaak niet druk maken om zwarte piet. Ik denk dat juist dit soort demonstranten in aanmerking komen mbt aangifte discriminatie. Zij duwen mensen in vakjes doordat zij menen dat ze zich er mee moeten bemoeien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:48

Laten we voor de zekerheid carnaval maar afschaffen. Ik voel me gediscrimineerd omdat ik geen sexy nurse ben. :+

Hebben die mensen nu echt niks beters te doen? 8)7

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:50

Net als de pieten discussie vind ik het onnodig haat zaaien :\ Afbeelding

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:52

Mijn god, get a life. seriously _O-
Dit is wel om te lachen/ huilen zeg, dat ze hier serieus om demonstreren. Wat een grap!
Ik ken persoonlijk veel 'cowboys' en ook 'indianen', of wel natives ('indians' wordt idd vaak als scheldwoord gebruikt tegen natives, dat zeg ik er maar wel bij.. Maar ik denk niet dat ze om verklede kinderen warm of koud worden :')) De echte cowboys en natives hebben wel wat beters te doen dan zich hier druk om maken! Die kindjes daar lopen net zo rond hoor.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:00

Het klopt ook wel dat 'de indiaan' en 'de cowboy' zoals wij die kennen stereotypen zijn. En in mijn ogen heeft er ook een volkerenmoord plaatsgevonden tijdens de verovering en kolonisatie van Noord Amerika (en Midden en Zuid, maar goed). Nog steeds bevinden mensen van inheemse achtergrond zich vaak in de marges van de samenleving. Het hele pief-paf-poef verhaal wat kinderen verteld wordt klopt niet.

Maar, om nu een aanklacht in te dienen vind ik vrij ver gaan. Als je mensen bewust wilt maken van de geschiedenis kun je beter andere manieren bedenken, zoals een educatief programma op school? Betere geschiedenislessen? Nu komt het protest op de verkeerde manier in het nieuws en begrijpt men toch niet wat de achterliggende gedachte is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:07

Ik voel mij zo onderhand gediscrimineerd als men mij een nederlander noemt. Ik wil namelijk helemaal niet in één hokje gepropt worden met dat bekrompen, ouwe koeien uit de sloot trekkende en overal wat achterzoekende volkje. ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 22:15

Pipo de Clown wordt ook gediscrimineerd door al dat soort figuren die als killer clown menen leuk te zijn. :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:24

*kijkt verward om zich heen* Huh? Wie? Wat? Waar? Is het nu al weer bijna 1 april?? :x

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:26

Eh tsja kansloos dit. Wat is het volgende waarover we kunnen mekkeren. Vrouwen die zich als man verkleden? Mannen met make up?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:29

Holy moly zeg misschien moeten we die mensen gewoon een baan geven waarin ze daadwerkelijk moeten werken zodat ze geen tijd hebben voor dit soort tragische acties

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:38

Als je je bedenkt dat:
- er een enorm aantal Natives vermoord zijn,
- de rest in reservaten zijn gestopt, waar tot op de dag van vandaag nog land vanaf gepakt wordt,
- kinderen bij hun ouders weggehaald werden om in residential/boarding schools om "meer wit te worden", tot 1986,
- een gedeelte van die kinderen nog steeds geen benul hebben wie en waar hun familie is omdat de regering hun identiteitspapieren heeft verbrand of "zoekgemaakt",
- Natives nog steeds een van de groepen zijn waar iedereen overheen mag lopen zonder veel tegengeluid
En het bovenstaande allemaal voornamelijk door de cultuur die door het "cowboy" costuum wordt ingebeeld.

Kan ik me zo voorstellen dit dat bij sommige mensen toch wat gevoelig ligt.

Al ben ik er inderdaad voor om betere geschiedenislessen te geven en de dialoog op te zoeken in plaats van individuele kinderpartijtjes aan te vallen.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:40

wat een zielig persoon moet je zijn om hier een drama over te maken zeg, bah. alsof een kind hier bij stil staat, voor hun is het gewoon een leuk 'spel'. laat ze toch lekker man

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:48

Drifter schreef:
- Natives nog steeds een van de groepen zijn waar iedereen overheen mag lopen zonder veel tegengeluid

Hetzelfde geldt voor vrouwen in vele culturen en landen. Is alles wat met vrouw zijn te maken heeft dan ook maar discriminatie?

Verder: alles wat je noemt is een smerige geschiedenis. Dat wil ik zeker niet afdoen als niks. Maar de hele mensheid bestaat uit smerige geschiedenissen. Ongeacht waar ter wereld, en tot op de dag van vandaag word alles dagelijks herhaald. In plaats van dat volwassen en intelligente mensen iets leren en de wereld verbeteren, gaan we oude koeien uit de sloot trekken. Kinderfeestjes vergallen. Ik denk niet dat dat de oplossing is voor de mensheid.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:49

Drifter schreef:
Als je je bedenkt dat:
- de rest in reservaten zijn gestopt, waar tot op de dag van vandaag nog land vanaf gepakt wordt,
- kinderen bij hun ouders weggehaald werden om in residential/boarding schools om "meer wit te worden", tot 1986,
- een gedeelte van die kinderen nog steeds geen benul hebben wie en waar hun familie is omdat de regering hun identiteitspapieren heeft verbrand of "zoekgemaakt",
En het bovenstaande allemaal voornamelijk door de cultuur die door het "cowboy" costuum wordt ingebeeld.

Al ben ik er inderdaad voor om betere geschiedenislessen te geven en de dialoog op te zoeken in plaats van individuele kinderpartijtjes aan te vallen.

_/-\o_
Met als toevoeging dat het dialoog opzoeken van twee kanten mag komen. Alleen maar heel hard roepen dat mensen zielig zijn lost ook niks op.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:19

Nu wordt dus het tolerant zijn omgekeerd: NL wordt zo extreem tolerant dat niks meer mag. En dus wordt het tegenovergestelde bereikt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:23

karuna schreef:
Eh tsja kansloos dit. Wat is het volgende waarover we kunnen mekkeren. Vrouwen die zich als man verkleden? Mannen met make up?

Ik weet iets! :)*

Halloween!
Niet verkleed gaan als zombie! Dat is discriminatie voor de doden!
Laat ze met rust!

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:30

Palmera schreef:
Drifter schreef:

Hetzelfde geldt voor vrouwen in vele culturen en landen. Is alles wat met vrouw zijn te maken heeft dan ook maar discriminatie?

Verder: alles wat je noemt is een smerige geschiedenis. Dat wil ik zeker niet afdoen als niks. Maar de hele mensheid bestaat uit smerige geschiedenissen. Ongeacht waar ter wereld, en tot op de dag van vandaag word alles dagelijks herhaald. In plaats van dat volwassen en intelligente mensen iets leren en de wereld verbeteren, gaan we oude koeien uit de sloot trekken. Kinderfeestjes vergallen. Ik denk niet dat dat de oplossing is voor de mensheid.

Ik snap nooit zo goed wat andere zaken erbij halen nou aan het onderwerp waar we het nu over hebben afdoet.
Ja, vrouwen worden onderdrukt en slecht behandeld. Dat dat gebeurt doet toch niets af aan dat dat met Natives ook nog gebeurt?

Het is geen oude koeien uit de sloot halen. Het is nog steeds gedeeltelijk aan de gang. Er worden nog steeds treaties overschreden of weggeschrapt, er zijn nog steeds natives hun familie kwijt, er zijn nog steeds enorme problemen onder de Native bevolking omdat die nog steeds als minder gezien en behandeld worden.

Zoals ik al zei, met als "oorzaak" de cultuur die met het cowboy costuum uitgebeeld wordt. Dat is waarom dit gevoelig ligt.

Je kunt jouw laatste zinnen ook omdraaien: In plaats van dat we als volwassen en intelligente mensen wat leren en dat aan onze kinderen doorgeven, is voor ons het vergalde kinderfeestje nog steeds belangrijker.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:37

Maar die lopen toch niet meer met een hoofdtooi de hele dag een vredespijp te roken.
Uiteraard zal ik mijn kind eea meegeven maar we moeten er ook niet in doorslaan. Het is voor een kind niets anders dan verkleed zijn als een lieveheersbeestje, Elsa of een non.. oh! en dat laatste zal dan binnenkort ook niet meer mogen!

Hebben de natives hier zelf problemen mee?

Cowboys zijn stoere mannen.. ze worden toch niet negatief weggezet? De indianen trouwens ook niet.

In dat opzicht begrijp ik de zwarte piet discussie nog beter, die worden als hulpje (slaaf) weggezet..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 18-10-17 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:38

Drifter schreef:
Als je je bedenkt dat:

Dit dus. Helemaal mee eens.
Ik zie hier vergelijkingen met zombies en clowns, in mijn ogen is dat echt niet relevant. Zombies en clowns zijn (voor zover ik weet) geen "veroorzakers" van bovenstaande punten. "Cowboys" daarentegen wel...

En zeker is onderdrukking van vrouwen ook nog steeds aan de orde van de dag. Maar m.i. ook niet relevant voor deze discussie. En ook daar is aandacht voor.

Het is misschien goed dat we als samenleving, als maatschappij eens wat meer aan elkaar denken, respect tonen en de dialoog op een respectvolle manier met elkaar aangaan. Aangifte doen om een kinderfeestje gaat naar mijn mening weer wat ver. Maar ik begrijp de essentie van het verhaal wel...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:40

De dingen die je noemy drifter.. die zijn vreselijk. Daar schaam ik me als mens voor.

Maar kinderfeestjes.. kom op..

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:50

In een hoofdtooi de hele dag de vredespijp roken deded ze toen ook al niet, dat is een stereotype :P
En ja die typ ik met een glimlach en niet om daar ook een punt van te maken. Want ik snap jullie ook wel, maar ik snap ook de andere kant omdat ik daar ook contact mee heb.

Daar zijn velen die het ongepast en kwetsend vinden als een kindje als cowboy verkleed met een pistool achter de indiaan aanrent "pew pew".
Want voor hun is het geen spelletje, het was massamoord van hun familie en cultuur. Een cultuur die nu nog niet serieus genomen wordt, waar nog steeds dingen van af gepakt wordt, geschiedenis waar heel veel van in de doofpot is beland, en een cultuur die in vele ogen is gereduceerd tot pocahontas.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:54

Wat leven mensen toch allemaal graag in het verleden. Is vast omdat je dan de fouten in je leven af kan schuiven op een externe partij.

Zielig hoor. :(:)