Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siesjuh schreef:Het tegenargument dat het ook misbruikt kan worden, vind ik persoonlijk zwak. Álles kan misbruikt worden, maar dan zou je niets meer kunnen hebben of gebruiken.
karuna schreef:Nee absoluut tegen. Al is het maar voor het misbruik van grapjassen die even lollig het spul bv gebruiken in een bus of trein. En je moet de tijd hebben spray te pakken, mikken enz. Je wilt het niet in je eigen gezicht hebben.
Die blauw marker ja dat is wel een goeie. Ook niet gevaarlijk voor jezelf
tengeltje11 schreef:criminelen lopen nu winkels en huizen binnen met wapens....ook al mogen ze niet,dus dat criminelen hun wapen aan de kant gaan leggen en overvallen gaan plegen met pepperspray vind ik larie.
bruintje123 schreef:Maar die lollige student kan nu ook aan traangas komen. Zo moeilijk is dat niet.
Een dader heeft nu vaak al illegale dingen, dus dat tegenargument gaat ook niet op.
tengeltje11 schreef:Ok,maar als ze nu je huis leegroven,mag je enkel toekijken.
Wij wonen bv in de grensstreek.politie bellen haalt niets uit,tegen dat ze er zijn,zijn de vogels al lang gaan vliegen.
En iets doen uit verdediging is ook niet toegestaan,dan wordt je zelf nog veroordeeld....
Wat moet je dan doen?
Je huis bv laten leegroven en toekijken/wegrennen?
Is dat de juiste manier?
enzino schreef:bruintje123 schreef:Maar die lollige student kan nu ook aan traangas komen. Zo moeilijk is dat niet.
Een dader heeft nu vaak al illegale dingen, dus dat tegenargument gaat ook niet op.
Als die jolige student daadwerkelijk aan traangas komt, iets dat ik sterk betwijfel dat dat makkelijk te doen is, dan is die jolige student in overtreding van de wet wapens en munitie en kan hij gearresteerd en opgesloten worden met een strafblad.
Als je pepperspray toestaat kan de politie helemaal niets doen tot hij het onterecht gebruikt waarna er een rechtszaak zal komen of het ook daadwerkelijk onterecht was, of een ongeluk, of wat.
tengeltje11 schreef:Ok,maar als ze nu je huis leegroven,mag je enkel toekijken.
Wij wonen bv in de grensstreek.politie bellen haalt niets uit,tegen dat ze er zijn,zijn de vogels al lang gaan vliegen.
En iets doen uit verdediging is ook niet toegestaan,dan wordt je zelf nog veroordeeld....
Wat moet je dan doen?
Je huis bv laten leegroven en toekijken/wegrennen?
Is dat de juiste manier?
bruintje123 schreef:Je rijd 2 km over de grens en je hebt het.
Ik woon dicht aan de grens dus over een half uur heb ik het als ik wil.
rechtzaak, ja 2 uur schoffelen, dat was de straf.
Siesjuh schreef:Ik woon in Duitsland en ja ik heb pepperspray op zak. Ik vind het wel een goede zaak, aangezien je als vrouw zijnde 9 van de 10 keer echt niet op kunt tegen een volwassen vent.
Froukje schreef:Nee hoor, mensen een zelfverdedigingscursus aanbieden lijkt mee een stuk effectiever.