Help JIJ mee om de executie van Clinton Young te voorkomen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Help JIJ mee om de executie van Clinton Young te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 18:22

Teken de petitie Van Amnesty om de executie van Clinton Young tegen te houden. ER gingen jou al ruim 40.000 mensen voor. Maar dat is nog niet genoeg. JOUW stem kan de doorslag geven. Op 26 oktober 2017 staat zijn executie gepland

-knip-

Voor de mensen die meer willen weten over waarom het zo belangrijk is dat de executie van Clinton Lee Young -over 8 dagen- wordt geannuleerd en er een nieuwe rechtszaak dient te komen om iedereen zijn exacte aandeel te bepalen. De meest belangrijke feiten op een rij:
- Ballistisch en forensisch onderzoek (waaronder DNA) –in de regel DOORSLAGGEVEND wanneer het gaat om schuld/onschuld- sluit hem uit als schutter
- Hij is veroordeeld op uitsluitend indirect bewijs, op verklaringen van medeverdachten. Deze jongens hadden allemaal iets te verliezen en waren er dus bij gebaat om de schuld af te schuiven
- Geen enkele van de verklaringen van deze jongens is consistent aan de ander, ze zijn alle drie verschillend. Enige overeenkomst: Clinton heeft het gedaan. Hoe, wanneer, met welk wapen, wat hij zei, hoe hij zat/stond/lag: allemaal verschillend.
- Ondertussen zijn die verklaringen ook nog eens 3 tot 4 keer aangepast (variërend van wie/waar zat tot aan waar de kogelinslagen in het hoofd van het slachtoffer zaten)
- Clinton Young had geen motief (medeverdachte Page heeft gezegd dat Clinton naar zijn vriendin Amber in Midland wilde en daarvoor een auto nodig had, tegen mij gaf David toe dat dat eigenlijk helemaal niet waar was. Bovendien had Clinton zelf een auto en een motor tot zijn beschikking)
- In een interview geeft David mij ook toe dat hij eigenlijk verliefd was op Amber. Hij zegt: ‘Ik had haar een lange brief gestuurd. Had ze die gelezen, was dit allemaal niet gebeurd’
- David Page liegt aantoonbaar tijdens het proces en daarna. Hij zakt voor een leugendetector test. Clinton wilde ook graag een leugendetector test doen: mocht niet
- David verklaart onder ede dat hij geen deal heeft met de officier van justitie. Aan mij geeft hij toe dat hij die wél had: ‘Ze zeiden: jij helpt ons, dan helpen wij jou. Ik zou gevangenisstraf krijgen in plaats van de doodstraf.’ Hij kreeg inderdaad 30 jaar.
- David geeft aan mij toe te hebben gelogen over de eerste moord. ‘Ik heb eerst verklaard dat Clinton die heeft gepleegd maar dat klopte niet, het was Mark. Maar ik kende Mark al vanaf de kleuterschool dus ik wilde hem gewoon beschermen, ik gaf niks om Clinton.’
- Om Clinton de doodstraf te kunnen opleggen, had Justitie naast de twee moorden verzwarende omstandigheden nodig zoals roof en kidnapping. Zij bedachten het scenario dat de auto’s gestolen waren om naar Amber te gaan en dat Clinton onderweg David en slachtoffer Sam Petrey zou hebben gekidnapt. Er zijn echter belangrijke camerabeelden waarop te zien is dat Clinton een benzinepomp in gaat (ongewapend) en David en Petrey achterblijven in de auto. In de auto is een wapen en een telefoon aanwezig. Er wordt niet om hulp geroepen en David vlucht niet. Nu vraag je je af: waar is die video? Die bleek KWIJT toen de rechter er naar vroeg. Het had clinton kunnen vrijpleiten van kidnapping. De video is echter wel gezien door de recherche want er zijn aantekeningen van in het dossier. Let op: deze videotape van de bewakingscamera's was een officieel bewijsstuk, geregistreerd en 'beveiligd' opgeslagen. Deze is dus 100% opzettelijk weggemaakt. Een oud politieman vertelt mij daarover: 'Er is geen enkele reden voor bewijs om zomaar te verdwijnen omdat het in een geavanceerd systeem wordt opgeslagen. Ik vind het vervelend om te moeten zeggen, maar dit kwam de officier waarschijnlijk goed uit. Ik heb die videoband nooit meer kunnen achterhalen.'
- David zegt dus te zijn gekidnapt door Clinton maar tekent wél een deal met justitie waarbij hij toegeeft zelf schuldig te zijn aan gewelddadige kidnapping. Maar hij was toch slachtoffer? Daarop is Clinton namelijk veroordeeld, omdat hij David zou hebben gekidnapt. Ondertussen vraagt niemand van de jury zich af hoe je én slachtoffer én dader van kidnapping kan zijn...
- Clinton krijgt in de eerste fase een stel advocaten toegewezen dat er niks van begrijpt, nooit eerder een doodstrafzaak heeft gedaan en pas begint met interviewen van zijn familie 2 weken voor het proces
- Een van de door de staat aangewezen onderzoekers voor zijn team, is een beruchte aan crack-verslaafde advocate. Zij stond zwaar onder invloed haar verhaal te doen aan de rechtbank, waar geen touw aan vast te knopen was. Ze ruilt een paar gram heroine voor verklaringen (ik heb daar een hele stapel geautoriseerde verklaringen van, gedaan door gerenommeerde advocaten die tegen haar getuigen) Nadien wordt ze levenslang geschorst, maar de rechter ziet geen noodzaak om Clinton een nieuwe rechtszaak te gunnen
- Minstens 4 (ex) gedetineerden hebben onafhankelijk van elkaar verklaard dat David tegen hen heeft opgeschept over de moorden: ‘Ik heb ze gepleegd maar iemand anders wordt er voor opgehangen’ Drie van die gedetineerden heb ik geïnterviewd. Zij winden er geen doekjes omheen: 'Page was er gewoon trots op.' Zij hebben alle drie geen banden met Clinton en/of Page en in de regel wordt het niet gewaardeerd als je 'klikt'. Dat zij dit wel doen, op camera, zegt dat het hier echt om leven en dood gaat
- Darnell is nooit aangeklaagd voor zijn deel in het geheel. Hij was er net als de andere drie bij en heeft geholpen met het wegmaken van een lijk. Een misdaad waar in de VS een straf van max 99 jaar op staat. Ook Mark en David zijn niet veroordeeld onder de law of parties
- Dan de twee moorden: van de eerste staat vast dat Clinton rechts op de bijrijdersstoel zat, en ook staat vast dat de kogels niet van die kant kan zijn gekomen. Dat bevestigt zowel de pathaloog anatoom als de ballastisch expert. Zij verklaren: de kogel kwam zeer waarschijnlijk van linksbuiten de auto door iemand die iets hoger stond als het slachtoffer. Volgens alle verklaringen, waaronder die van David zelf, stond David net buiten de auto op het moment dat de kogels werden afgevuurd. De tweede moord: de onlangs geteste handschoenen wijzen David Page als enige mogelijke schutter aan
Ik vecht niet voor onmiddellijke vrijlating. Ik vecht voor een eerlijk proces gebaseerd op feiten, ik knok voor gerechtigheid voor de nabestaanden én ik verzet me sterk tegen de mogelijkheid dat een moordenaar straks gewoon weer buiten staat. David Page komt over enkele weken in aanmerking voor vervroegde vrijlating.
Voor nog veel meer info kijk je op Save Clint of https://www.saveclintyoung.com Hier geven zijn advocaten bijna ieder uur updates
Laatst bijgewerkt door Murthul op 18-10-17 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: stem-link verwijderd

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Help JIJ mee om de executie van Clinton Young te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:35

Dit is waarom ik niet voor de doodstraf ben, het is niet voor 100% zeker en je kunt de doodstraf nooit meer terugdraaien....
Komt nog veel te vaak voor dat dus "onschuldigen" onterecht gedood zijn.
Ik heb dus getekend (En mijn Engels weer eens geoefend)

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Re: Help JIJ mee om de executie van Clinton Young te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 18:38

Dank je wel voor het tekenen!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Help JIJ mee om de executie van Clinton Young te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:40

Executie is al uitgesteld lees ik net op FB.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 18:49

mirjamalvaro schreef:
Executie is al uitgesteld lees ik net op FB.


Ik lees het net . 25 minuten geleden geplaatst! Yes goed Nieuws!

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Help JIJ mee om de executie van Clinton Young te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:53

Ik had hem tijdje terug ook al getekend.
Goed nieuws dat het uitgesteld is, kon haast ook niet anders!

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:53

Waar lezen jullie dat de executie is uitgesteld? Ik heb ook getekend trouwens.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 18:58


Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 18:59

Myfairytale schreef:
Ik had hem tijdje terug ook al getekend.
Goed nieuws dat het uitgesteld is, kon haast ook niet anders!


Je wilt niet weten hoeveel onschuldige mensen Texas legaal vermoord heeft.
Het gaat ze echt niet om de waarheid hoor.

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:06

Nanda schreef:
Myfairytale schreef:
Ik had hem tijdje terug ook al getekend.
Goed nieuws dat het uitgesteld is, kon haast ook niet anders!


Je wilt niet weten hoeveel onschuldige mensen Texas legaal vermoord heeft.
Het gaat ze echt niet om de waarheid hoor.


Ik weet het...
Maar met zoveel publieke tegenstand en zoveel feiten.. Maar ben alsnog bang.

Al is dit echt wel heel goed nieuws!

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:09

Update: de executie is voorlopig van de baan, het gaat in ieder geval nog maanden duren, mocht ie überhaupt nog doorgaan. Clinton krijgt een nieuwe hoorzitting op basis van de claim die zijn advocaten hebben ingediend over het feit dat David Page keer op keer onder ede heeft gelogen. Mijn getuigenis is daar ook onderdeel van. Hopelijk krijgt hij vervolgens een nieuw proces, wat de inzet altijd is geweest. Voor nu vieren wij het leven en het feit dat er dus wel degelijk gerechtigheid bestaat! Vanavond in RTL Late Night geef ik een uitgebreide update over wat er zojuist is gebeurd.

Dit heeft Jessica Villerius net bij haar bericht gezet.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Help JIJ mee om de executie van Clinton Young te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:47

hoewel het begrijpelijk is dat zo'n topic geopend wordt is het toch niet de bedoeling om op bokt topic te openen waarin mensen worden opgeroepen ergens op te stemmen, om die reden plaats ik hier een slotje en zal de link uit het topic verwijderd worden.