Orkaan Irma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 19:24

Ik kon hier nog geen Topic over vinden vandaar dat ik er 1 open.
Ik heb via YT een aantal live cams gevonden die ik nu aan heb staan en die ik volg. De storm begint daar nu meer en meer aan te wakkeren dus zal niet lang meer duren voordat die cams ook down zijn ben ik bang.

Zijn er meer bokkers die dit volgen? Ik hoop dat alle mensen zichzelf in veiligheid hebben kunnen brengen want wat een schade richt Irma aan zeg ongelooflijk. Stiekem ben ik erg blij dat we zulke stormen hier in Nederland niet hebben :o

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:27


Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:27

Ik volg de hele dag al zo'n liveblog. Heb ivm werk nog niet verder gezocht naar een YT live cam.. Hebje toevallig de link?

Ik hoop ook echt dat alle mensen zichzelf in veiligheid hebben gebracht.. wat een nachtmerrie.. :(

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 19:31

JCDJK schreef:
Ik volg de hele dag al zo'n liveblog. Heb ivm werk nog niet verder gezocht naar een YT live cam.. Hebje toevallig de link?

Ik hoop ook echt dat alle mensen zichzelf in veiligheid hebben gebracht.. wat een nachtmerrie.. :(


Ja de live blog volg ik idd ook, ik heb je even een PB gdaan aangezien ik niet weet of ik de links hier mag plaatsen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:37

Ik heb hier en daar wat opgevangen. Een grote ravage infrastructuur een puinhoop stroom weg of bijna helemaal weg enz. Plunderingen en een deel moet nog komen nu. Pffffff

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 19:40


HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:44

Ik volg ook. Er wonen mensen die ik ken.. van hun jongste dochter al wel een teken van leven gehad, alleen van haar moeder en stiefmoeder nog niet. En de oudste dochter woont hier in Nederland dus die is zeker veilig

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:24

Ik volg het ook op de voet. Woon zelf op Curacao maar we leven hier erg mee met onze 'buren'. Tot nu toe ziet het er uit alsof er enorm veel schade is en over persoonlijke ongelukken is nog niks bekend.
Het is bizar, die orkaan is 800 km van ons eiand vandaan, maar we merken het wel degelijk; hier is totaal geen wind meer, alsof alle wind zich in de orkaan heeft verenigd....

Anoniem

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:27

Ik volg het stage topic , hoop zo dat de bokkers daar veilig zijn .

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:29

Hier ook een volger van het stage topic. Hoopte op mooie verhalen van de ts. Nu hoop ik alleen nog maar dat ze ongedreerd is.

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:31

Ik ben het ook de hele dag al aan het volgen. Lees net op de site van nos dat er voor wat ze tot nu toe weten 2 doden zijn gevallen.

De beelden zien er echt verschrikkelijk uit..

Quiir
Berichten: 424
Geregistreerd: 06-11-12

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:41

Vroeger gewoond op St. Eustatius, om nu te zien hoe mijn kindertijd word weggevaagd en hoe kennissen gewoon alles kwijt zijn...

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:30

Ik sluit me aan om te volgen, wellicht wordt hier nieuws gedeeld. Mijn zwager woont op St Maarten en een vriendin met haar man ook. Met geen van allen nog contact kunnen maken, geen idee hoe het met ze is.
Daarnaast kwamen we er gisteren achter dat vrienden van ons op vakantie zijn in de Dominicaanse Republiek, die hadden ook al een waarschuwing gekregen vanuit de overheid om zich voor te bereiden. Komt Irma nu die kant op?

Hier komt er weinig over in het nieuws, dus ik ben een beetje aangewezen op de Nederlandse nieuwswebsites voor updates.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:33


CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:38

eilanden zijn compleet weggevaagd. Fotos die ik gezien heb laten zien dat er nauwelijks meer huizen overeind staan. Heel veel dieren hebben het niet overleefd en er zullen ook zeker menselijke slachtoffers zijn. Er volgen 2 orkanen die tot nu toe de weg van Irma vervolgen. Ze zijn een stuk minder heftig maar nu de eilanden in deze toestand zijn is het opnieuw een mega aanslag op dat kleine beetje wat er nog overeind stond.. het contact komt langzaamaan weer op gang nu.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:41

Een vriend van me woont op de Turks en Caicos, dus ik volg het ook. Doodeng -O-

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:42

CastaMickey schreef:
eilanden zijn compleet weggevaagd. Fotos die ik gezien heb laten zien dat er nauwelijks meer huizen overeind staan. Heel veel dieren hebben het niet overleefd en er zullen ook zeker menselijke slachtoffers zijn. Er volgen 2 orkanen die tot nu toe de weg van Irma vervolgen. Ze zijn een stuk minder heftig maar nu de eilanden in deze toestand zijn is het opnieuw een mega aanslag op dat kleine beetje wat er nog overeind stond.. het contact komt langzaamaan weer op gang nu.

Er is alleen Jose
Idd nu geupdate naar orkaan categorie 1

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:51

xTitanic schreef:
CastaMickey schreef:
eilanden zijn compleet weggevaagd. Fotos die ik gezien heb laten zien dat er nauwelijks meer huizen overeind staan. Heel veel dieren hebben het niet overleefd en er zullen ook zeker menselijke slachtoffers zijn. Er volgen 2 orkanen die tot nu toe de weg van Irma vervolgen. Ze zijn een stuk minder heftig maar nu de eilanden in deze toestand zijn is het opnieuw een mega aanslag op dat kleine beetje wat er nog overeind stond.. het contact komt langzaamaan weer op gang nu.

Er is alleen Jose
Idd nu geupdate naar orkaan categorie 1


Inderdaad is "alleen" Jose nog onderweg richting Sint- Maarten, maar hij zou eventueel nog kunnen afbuigen richting het noorden. Orkaan Katia zit in de Golf van Mexico dus is de kans best aanwezig dat deze niet de Cariben in trekt.
Laatst bijgewerkt door Sewri op 07-09-17 01:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:54

Bedankt voor de link Titanic!
Denk ik... heb net even gekeken en word niet heel vrolijk van de beelden die ik nu gezien heb...

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 02:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Dit is aan de kust

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 02:08

Franse kant
Afbeelding

Nederlandse kant

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 02:08

Pff niet veel meer dat gewoon bruikbaar is. Bizar wel alles kapot en onder zand het rijtje autos is schoon en staat netjes op een rijtje.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 02:33

Ik hoop dat men ook de zwerfdieren heeft geprobeerd te helpen veel zwerfhonden daar


Hopelijk is t snel rustig én krijgt men hulp bij wederopbouw

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 02:37

Crypto schreef:
Ik hoop dat men ook de zwerfdieren heeft geprobeerd te helpen veel zwerfhonden daar


Hopelijk is t snel rustig én krijgt men hulp bij wederopbouw


Ik ben er bang voor betreft de dieren...

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:07

Wat een ravage...! Heftig hoor.