Vliegveld lelystad, wie volgt de soap?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:22

Ik woon al jaren onder een aanvliegroute van Schiphol en ik vind het echt het minste probleem wat je kunt hebben. Stoor me werkelijk nooit aan de vliegtuigen. Terwijl ze bij mij al flink laag zitten. Eigenlijk vlak voor de landing.

mirim

Berichten: 4411
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:45

tamary schreef:
Eerder van de gevolgen van alles willen hebben/mogen/kunnen. 3x per jaar op vliegvakantie en dat iedereen elk jaar weer is een veel groter probleem qua groei dan het groeiende aantal mensen zelf. Zet er maar een limiet op, gaan de prijzen omhoog en de rest lost zichzelf een aardig stuk op. Vraag blijft groeien door de lage ticketprijs, en dus de bereikbaarheid, niet door de groei van de bevolking, die is nog steeds het grootst in gebieden en onder groepen die geen ticket kunnen betalen.


Je was me voor!
Ik ben het roerend met je eens.
Als iedereen zich bewust is van onze manier van leven en hier een verandering aan gaat brengen zijn er al heel veel problemen minder.
Behalve de vele buitenlandse vakanties die men wil is het ook goed om eens te letten op wat we eten en wat we aan kleding en andere dingen uit het buitenland bestellen en zo nodig moeten hebben.
Het onnodige vliegverkeer hebben we toch echt aan ons zelf te wijten en niet aan de kinderen die we op de wereld zetten.

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:16

Tsja ik woon in Lelystad en vind dat er mega drama gemaakt wordt, en veel Lelystedelingen met mij. Schiphol, hoor ik nagenoeg nooit. Van Lelystad zelf hoor je de kleintjes wel, maar alleen als je oplet (en mijn gehoor is echt wel gevoelig). De wereld veranderd nou eenmaal en er is toch echt meer ruimte voor dit soort dingen nodig. Zo dicht bij de landingsbaan als bij Schiphol, zullen hier alleen buren wonen, dus dat is al een voordeel. Daarnaast, alles went, je gaat het missen als het er niet is. Is het ideaal, nee. Is het een drama, nee. Liever dit, dan dat die taferelen van Schiphol standaard gaan worden, of we daar een stuk van de zakelijke vluchten kwijt gaan raken met alle grote gevolgen voor de Nederlandse economie van dien.

Voor zover ik weet liggen de aanvliegroutes niet strak over de stad maar juist over het water en dan langs de stad, dat haalt nog meer problemen weg.

Teuge, ja dat is vervelend en ik hoop oprecht dat daar iets aan te doen zal zijn! Dat er in Friesland en Zwolle en weet ik het gezeurd wordt, vind ik echt drama, kom hier gewoon eens een dagje luisteren wat je hoort van Schiphol, is een redelijk zelfde afstand, dan weet je waar je het over hebt en dat is echt niks.

Voor de mensen die er extra gevoelig zijn zoals jij Karuna, vind ik het oprecht naar, ook ik kan door mijn nah slecht tegen bepaalde geluiden. Maar met die paar individuen (in verhouding) kan gewoon niet zo rekening gehouden worden als het om veel grotere belangen gaat.
En natuurlijk is het rot als je juist naar een rustig gebied bent verhuisd voor rust, compleet te snappen!

*Edit: Zoals genoemd, we veroorzaken dit zelf door onze wens naar vliegreisjes, veel per week, veel per dag, zoveel mogelijk keus. Vraag en aanbod. Als er geen vraag was, was dit niet nodig

*Edit 2: Oh ja zag nog iets over het OV naar het vliegveld, er is geen treinstation nee en die is inderdaad niet gepland. Echter nu al jaren iedere 15 min een bus rechtstreeks vanaf station Lelystad, en komt ook die van Harderwijk erlangs. ALs het in gebruik gaat zal die bus toch ook vaker gaan komen, geen twijfel over, dus daar zou ik me echt niet druk om maken

Vergeet ook zeker niet dat al die Ali en Ebay pakketjes die we met zijn alle bestellen, meerdere vliegtuigen per dag vullen, wat in Schiphol ook weer verwerkt wordt, dan nog alle andere particuliere en commerciele handel. Lelystad niet laten vliegen, gaat zakelijke vluchten kosten, kost handel, kost veel verlies, en verslechterd daardoor onze economie. Willen we ook niet, en we willen geen concessies doen in onze vakanties dus het is gewoon nodig.
Kijk er nu al naar uit een keer last minute erheen te rijden en een weekeindtripje te boeken :') is er dan niks, dan heb ik ook geen mega veel tijd verspild hahaha
Laatst bijgewerkt door Bellex op 09-09-17 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:25

mirim schreef:
tamary schreef:
Eerder van de gevolgen van alles willen hebben/mogen/kunnen. 3x per jaar op vliegvakantie en dat iedereen elk jaar weer is een veel groter probleem qua groei dan het groeiende aantal mensen zelf. Zet er maar een limiet op, gaan de prijzen omhoog en de rest lost zichzelf een aardig stuk op. Vraag blijft groeien door de lage ticketprijs, en dus de bereikbaarheid, niet door de groei van de bevolking, die is nog steeds het grootst in gebieden en onder groepen die geen ticket kunnen betalen.


Je was me voor!
Ik ben het roerend met je eens.
Als iedereen zich bewust is van onze manier van leven en hier een verandering aan gaat brengen zijn er al heel veel problemen minder.
Behalve de vele buitenlandse vakanties die men wil is het ook goed om eens te letten op wat we eten en wat we aan kleding en andere dingen uit het buitenland bestellen en zo nodig moeten hebben.
Het onnodige vliegverkeer hebben we toch echt aan ons zelf te wijten en niet aan de kinderen die we op de wereld zetten.


Ik vind dat het en/en is. En bewustere keuzes maken in hoe je het milieu kan ontlasten en de bevolkingsgroei (wereldwijd) proberen een halt toe te roepen.

We zijn met veel te veel op deze aardkloot, maar dat is eigenlijk een andere discussie en gaat niet over een vliegveld meer of minder.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 16:45

Knabbelgirl. Helaas reken ook jij je rijk met de uitbreiding, zakelijke vluchten gaan niet maar lelystad. Idem voor de meeste vracht. Als die er niet komt gaan die ook gewoon door. Enige dat kan gebeuren is dat prijsvechters voor vakanties schiphol gaan verlaten en uitwijken naar bv weeze.

Maar juist de toeristenvluchten op ongunstige tijden. Deel van lelystad heeft idd weinig last van schiphol. De landerijen des te meer. En nee lelystad zelf gaat geen hinder krijgen van het vliegveld. De oorspronkelijke aan en wegvliegroute over dronten en zeewolde zijn gewijzigd na hard protest van de flevolanders zelf. Daardoor zijn de routes verschoven en de vlieghoogtes verlaagd waardoor veel en veel meer mensen hinder gaan krijgen van de vliegtuigen.

En nee ik heb tot nu toe pas een keer gevlogen naar nice en terug. En dadelijk mijn eerste keer verder weg. Ga er ook geen gewoonte van maken met vliegen. Auto gaat net zo goed alleen eind rijden naar vietnam. Geen toeristenvlucht overigens maar een reguliere lijnvlucht via turkije. Geen ebay of ali express of wat ook. Koop zoveel mogelijk lokaal of europees geproduceerde goederen.

Wij zijn juis verhuisd naar een plek ver van snelweg en vliegveld om zo veel mogelijk geluidshinder te voorkomen. En dan heb je nog de pech. Nu woon ik nog voor de vliegroute aan de goede kant van de rivier maar na mogelijk verhuizen wel dichterbij. Maar idd ook waar ik nu zit veel meer vliegbewegingen dan paar jaar geleden.

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Vliegveld lelystad, wie volgt de soap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:18

Dat zeg ik juist ook :j Dat de vakantievluchten naar Lelystad komen omdat Schiphol de ruimte nodig heeft voor zakelijk en dus ook vracht :)

Ik weet inderdaad nogw at jij eerder vertelde over je last ervan en dat vind ik dan ook echt oprecht vervelend voor je, heel erg zelfs! Maar daar kunnen we de economie enzo niet om plat leggen.
Maar daar zie je dus al dat echt officieel klagen juist nog meer andere mensen benadeeld dan verleg je alleen maar het probleem. En dat doe je ook als je het op Schiphol zou houden, want dan moet er echt de hele nacht gevlogen gaan worden, en nog meer uitgebreid worden en dus nog meer problemen. Is toch ook niet eerlijk voor die mensen?

Ik ga écht niet een tripje laten als ik eens kan en wil (niet zo makkelijk voor mij met handicap) hoor :n En ik bestel via ebay omdat sommige dingen hier niet zijn, of 100x zo duur voor exact hetzelfde middel, tsja.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:00

knabbelgirl schreef:
Maar daar kunnen we de economie enzo niet om plat leggen.


Blijft het punt dat de economische voordelen hiervan vaak worden overschat. Want als we vakantievluchten van Schiphol naar Lelystad verhuizen terwijl de overstappers op Schiphol blijven dan betekent dat dus nog steeds dat we er niet zo gek veel aan hebben.

Citaat:
En dat doe je ook als je het op Schiphol zou houden, want dan moet er echt de hele nacht gevlogen gaan worden, en nog meer uitgebreid worden en dus nog meer problemen.


Er is natuurlijk nog een optie: gewoon niet zoveel uitbreiden. Inzetten op andere aspecten van economische groei ipv een sector die erg verstorend is, slecht voor het milieu en bovendien helemaal niet zoveel oplevert aan economische groei. (Op papier wellicht wel, net als al die bedrijven die hier zo'n mooie brievenbusfirma hebben - met kamerplant - maar in werkelijkheid hebben we er gewoon echt niet zoveel aan.)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:03

Ha shadow zelfde programma gekeken, ik heb me er flink over opgewonden.

Maar idd minder groei en heel bot desnoods s nachts doorvliegen op,schiphol. Iedereen daar is al aan de herrie gewend. Lucht is toch al vervuild. Heeft een kleinere impact dan lelystad starten

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vliegveld lelystad, wie volgt de soap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:39

ik ben benieuwd of men serieus gaat kijken naar de alternatieve routes die zijn aangedragen. Hierbij hoeft er ook niet zo belachelijk laag gevlogen te worden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 23:08

Ik durf er bijna op te gokken dat het opzij geschoven wordt of naar gekeken en opzij geschoven. Heel de toestand is dat zo. Wat er ook wordt aangedragen door een andere partij dan ingehuurd door schiphol wordt afgedaan als zinloos, zeuren of wat ook.

Als best veel partijen blijven roepen doe lelystad niet want .. vul erg goede reden in. Het wordt genegeerd en de eigen zin wordt doorgeduwd. -O- want directie schiphol heeft iets in de kop gezet en dan moet dat ook

Qerty
Berichten: 2013
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:51

karuna schreef:
En nee ik heb tot nu toe pas een keer gevlogen naar nice en terug. En dadelijk mijn eerste keer verder weg. Ga er ook geen gewoonte van maken met vliegen. Auto gaat net zo goed alleen eind rijden naar vietnam. Geen toeristenvlucht overigens maar een reguliere lijnvlucht via turkije. Geen ebay of ali express of wat ook. Koop zoveel mogelijk lokaal of europees geproduceerde goederen.

Wij zijn juis verhuisd naar een plek ver van snelweg en vliegveld om zo veel mogelijk geluidshinder te voorkomen. En dan heb je nog de pech. Nu woon ik nog voor de vliegroute aan de goede kant van de rivier maar na mogelijk verhuizen wel dichterbij. Maar idd ook waar ik nu zit veel meer vliegbewegingen dan paar jaar geleden.


Ik ben opgegroeid onder de rook van Schiphol en een met mijn ouders bevriend stel is ooit verhuisd vanwege de vliegtuigen. Zij verhuisden naar een ander rustig dorp een eindje uit de buurt en later weer, maar de vliegtuigen lijken ze te achtervolgen. Ik heb met ze te doen, maar vind het aan de andere kant lastig om me in te denken hoe vliegtuigen je woongenot kunnen bederven.

Vind het altijd lastig als mensen protesteren over meer vliegtuigen in combinatie met het argument dat ze voor hun noodzakelijke rust in de polder zijn gaan wonen.
Mijn ouders ook, en pas nu ik niet meer daar woon en af en toe op bezoek gaan valt het me weer op dat het daar in het luchtruim altijd spitsuur lijkt. Ik hoor het een beetje (maar niet zo luid als de trein die op 6km met daartussen niets dan weiland) langs raast. Of het festival 30km weg waarvan je afhankelijk van de windrichting bij vlagen of soms bijna verstaanbaar van kunt mee genieten.
That's life. We zijn nou eenmaal niet alleen op de wereld.

Mijn moment van ultiem genot wordt ook wel een pietsje beetje gekrenkt als ik bovenop een berg in de Alpen sta en het enige bewijs van beschaving een vliegtuig(spoor) in de lucht is. En dodenherdenking op verlaten Schokland was best indrukwekkend, maar in onze situatie best ironisch dat ze de vliegtuigen die dus eventjes niet mochten landen in de wacht zetten boven de N-O polder.
Tja, dat is de prijs die ik betaal om naar Azie te kunnen. En mijn ouders hebben de pech dat het voor mijn vriendin die haar werk als advocaat voor een engels kantoor combineert met een gezin geen optie is voor een closing naar Londen te fietsen.
Dus plezier vluchten of zakenreisjes. Een beter milieu begint bij jezelf en zolang je zelf mee doet vind ik eigenlijk dat je niet mag piepen.

Heb zelf de ervaring dat de meeste Lelystedelingen in het vliegveld wel een toekomstige trots zien. Het is een stad die wel een impuls kan gebruiken, dus hoop niet dat het een Noordzuidlijnachtig debacle wordt.
Sommige berichten rieken daar wel een beetje naar.
But hey! De NS is er klaar voor. Die denken, het is 2019 voordat je het door hebt, gele borden print je ook niet zomaar, dus hebben sinds 2016 de dienstregeling alvast aangepast zodat de verbinding tussen de stations Schiphol en Lelystad optimaal is en de forenzen met een andere bestemming nu voldoende tijd hebben om in de file te staan bij de vieze koffie te Kiosk en zich alsnog te vervelen tijdens hun overstap >;) .

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:24

Ik volg dit want ik vlieg weleens vanaf Lelystad airport (Aviodrome) en ik volg het al een tijdje...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vliegveld lelystad, wie volgt de soap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 15:11

Nieuwe hoogtes en routes maar nog steeds een drama. Nu opeens waren er andere berichten. Was niet vliegen op 1800 m maar lager dan 1800 m dus. Zie daar was eerste "leugen" al bovenwater.

Nu zou teuge toch weg moeten alsnog. En geen idee wat de gevolgen zijn voor de zweefvliegtuigen en sportvliegtuigjes en de stuntvliegers die nu op lelystad staan. Weet dat de zweefvliegtuigen die nu vanaf biddinghuizen vliegen die ook weg moeten. Jammer is leuke locatie waar ze nu zitten met mooi uitzicht over randmeren oa.