Noord Korea....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:41

Lieshorses schreef:
Nee je hebt gelijk, die hebben hier niks mee te maken. :o was even confused. Omdat ik bij beide onderwerpen bang ben dat Nederland nog slachtoffer word, en dat vraag ik me af.

Inderdaad,die aanslagen komen kennelijk uit IS-hoek,terwijl Noord-Korea niet Islamitisch is maar een soort van communistisch.Een heel andere ideologie maar blijkbaar ook zeer gevaarlijk.Ik snap het ook niet want hun gedrag is zelfdestructief.

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Noord Korea....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:46

Ik denk dat Korea zichzelf niet in de vingers gaat snijden...
Een nucleaire oorlog gaat voor hen ook gevolgen hebben... Welke ze denk ik niet willen aanvaarden.

Tevens denk ik niet dat NL een doelwit zal worden.

Sowieso zitten China, rusland en de VS er tussen... Daar zal Korea eerst mee aan de flinke stok krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 02:38

Palmera schreef:
Ik vind vooral het egoïsme iets engs. Door hun proeven komt er straling vrij. Door hun proeven word er een aardbeving veroorzaakt. Hun proeven hebben een enorme impact op het milieu.

Kijk, als ze zichzelf graag willen reduceren tot een land vol mismaakte en onder puin bedolven mensen hou ik ze niet tegen.
Wat mij werkelijk pijn doet is de, zoals altijd door de domheid en het egoïsme van de mens, veroorzaakte schade aan dier en natuur.

Inderdaad.

Een paar miljoen mensen, waaronder vele kinderen en zelfs babies, in werkkampen die dagelijks martelingen meemaken heb ik geen probleem mee maar de negatieve effecten die ze op het milieu hebben stoort mij heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:51

tamary schreef:
VS er in rond laten roeren zullen ze niet toelaten (te dicht bij hun eigen grenzen). Alleen is China niet van het grote verhalen, dus zal dat achter de schermen blijven grootendeels.

Helemaal mee eens.

De enige reden dat China het "bestaan" van noord-korea heeft toegelaten is om een bufferzone te hebben met Amerika. Zuid-Korea en Japan doen al decennia lang mee met de westerse wereld en door noord-korea in stand te houden grenst er geen "westers beïnvloed land" direct aan China. Dit is een manier om Amerikaanse legerbases op afstand te houden.

Om precies die reden zal China het ook niet toelaten dat Amerika aan de slag gaat in Noord-Korea. Een invasie zal uitgesloten zijn en met een lange-afstands aanval zal je onmogelijk het huidige regime weg krijgen. Je kan het hoogstens decimeren, maar er is geen mogelijk einde aan het conflict. Vergeet niet dat de mensen in Noord-Korea geïndoctrineerd zijn en zelfs als je de top weet weg te vagen breekt er niet opeens feest uit en een dag later gaat de eerste McDonald's open.

Wat Amerika hier dus doet is een sterk staaltje onderhandelen. Naast vele andere kwaliteiten is Trump een expert in het onderhandelen (zie zijn boek: "Trump - the art of the deal"). Het beleid van Obama de afgelopen jaren was een regelrechte ramp aangezien die niets voor elkaar gekregen heeft hier, dus het is nu aan Trump om een goede positie in de nemen voor de openingsonderhandelingen.

Bedenk wel dat Amerika hier een stelling inneemt tegen China. De onderhandelingen zullen gaan tussen USA en China en vervolgens tussen China en NK. Door nu uit te halen naar NK zorgt Trump er op geniale wijze voor dat China wel actie moet ondernemen.

China is momenteel het land dat NK drijvende houd (samen met Rusland, maar die invloed is flink afgenomen sinds de crash van de roebel) en het zal dus ook China moeten zijn dat hier ingrijpt. China zal ook niet blij zijn met een gek met kernwapens aan hun grens, dus verwacht maar dat er gesprekken lopen tussen die twee landen. Dit zal je niet snel in het nieuws lezen, want, zoals Tamary correct stelt, China hoeft geen verantwoording naar haar eigen bevolking af te leggen en zal alles achter gesloten schermen doen.

Nogmaals, absoluut sterk leiderschap van President Trump die duidelijk laat zien dat Amerika ook invloed uit kan oefenen zonder de handen vuil te maken. Hulde.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:10

Ik heb eerder het idee dat Trump een ongeleid (twitterend) projectiel is dat met moeite enigszins onder controle wordt gehouden door zijn omgeving. Dat hij zich maar al te makkelijk laat provoceren door Kim Jong Un c.s.
De minister van BZ en de VN-afgevaardigde van de VS laten in ieder geval (gelukkig) een ander geluid horen dan Trump: meer gericht op een diplomatieke oplossing, minder lompe oorlogsretoriek. En ik denk niet dat dat een uitgekookte strategie is van de VS om bewust twee signalen uit te zenden en zo verwarring te zaaien.
Het linke is dat de leiding in N. Korea totaal geen interesse heeft in het lot van de eigen bevolking. Men is daar volledig de weg kwijt. Het stomste wat je dan kunt doen als VS is om je een militair conflict in te laten provoceren. Want je hebt te maken met een compleet onvoorspelbare vijand die niets te verliezen heeft, en die bovendien her en der in de wereld bij een eventuele aanval van de VS nog de nodige bijval/medestanders kan krijgen, aangezien het by far niet het enige land is dat Amerika als de grote boeman/Satan ziet.

Om Stings jaren 80-tranentrekker Russians te parafraseren: I hope the Koreans love their children, too.
En dat ook Trump echt iets geeft om zijn kinderen, zijn land en de mensheid in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:43

Askja schreef:
Het linke is dat de leiding in N. Korea totaal geen interesse heeft in het lot van de eigen bevolking. Men is daar volledig de weg kwijt. Het stomste wat je dan kunt doen als VS is om je een militair conflict in te laten provoceren. Want je hebt te maken met een compleet onvoorspelbare vijand die niets te verliezen heeft,

Ze hebben juist alles te verliezen. KYU heeft 25 miljoen slaven en onbeperkte middelen. Hij kan doen wat hij wilt, zonder dat ook maar iemand hem kan stoppen. Het enige wat ze interesseert is aan de macht blijven en hun dynastie voortzetten.

Elke andere president in elk ander land heeft juist niets te verliezen. Het grootste verlies dat Trump kan leiden is om niet herkozen te worden en minder lucratieve boekdeals en lezingen na zijn termijn. Hetzelfde voor alle andere wereldleiders.

Askja schreef:
en die bovendien her en der in de wereld bij een eventuele aanval van de VS nog de nodige bijval/medestanders kan krijgen, aangezien het by far niet het enige land is dat Amerika als de grote boeman/Satan ziet.

NK heeft geen vrienden op China/Rusland na. Geen enkel ander land zal bijval verlenen. Het midden-oosten zit niet vol met islamitische terroristen die wachten tot Amerika aanvalt want dan hebben ze een reden een terreuraanslag te plegen.

En zoals eerder aangegeven, dit is geen strijd tussen Amerika en NK, maar Amerika die China onder druk zet om actie tegen NK te ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:12

Ik moest toch nog even aan dit topic denken nu de situatie, als een donderslag bij heldere hemel, opeens compleet veranderd is. En waar Trump eerst gezien werd als het grote risico krijgt hij nu, terecht of onterecht, een groot deel van de lof.

Onverwacht toch nog goed nieuws.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Noord Korea....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:51

Welk nieuws :o Ben niet zo goed meer op de hoogste..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Noord Korea....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:54

Ik moet het allemaal nog zien... vertrouw het voor geen meter al die “acties van vrede”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 05:59

Deni11 schreef:
Welk nieuws :o Ben niet zo goed meer op de hoogste..

Dit natuurlijk:
Afbeelding

Kim Jong-un die Zuid-Korea heeft "bezocht" om daar de Zuid-Koreaanse leider te ontmoeten (Moon Jae-in). Vredesgesprekken zijn begonnen en afspraken zijn er om alle kernwapens te verwijderen. Eindelijk is een einde van de oorlog in zicht en Moon heeft aangegeven dat Trump hiervoor de Nobelprijs voor de Vrede zou moeten.


Afbeelding

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Noord Korea....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:25

Bij mij reist de vraag ook een beetje: waarom zouden ze dit doen? Waarom nu? Wat halen ze hieruit? Wat is hun achterliggende doel hiermee?

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:15

Courses schreef:
Bij mij reist de vraag ook een beetje: waarom zouden ze dit doen? Waarom nu? Wat halen ze hieruit? Wat is hun achterliggende doel hiermee?


Noord-Korea's test site voor atoomwapens is (deels) ingestort. Te veel proeven in te korte tijd. Noord-Korea ligt al heel lang onder sancties en ze hebben dus niet het geld om opnieuw te beginnen. Kim Jong-un moest dus wat, een aangezien hij nu toch geen tests kan doen kan hij net zo goed beloven dat hij die niet zal doen in ruil voor minder sancties.

Heeft dus niets met Trump te maken, was alleen wel een leuke pr-mogelijkheid.

https://www.theguardian.com/world/2018/ ... tion-china

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 02:28

Drifter schreef:
Noord-Korea's test site voor atoomwapens is (deels) ingestort. Te veel proeven in te korte tijd. Noord-Korea ligt al heel lang onder sancties en ze hebben dus niet het geld om opnieuw te beginnen. Kim Jong-un moest dus wat, een aangezien hij nu toch geen tests kan doen kan hij net zo goed beloven dat hij die niet zal doen in ruil voor minder sancties.

Heeft dus niets met Trump te maken, was alleen wel een leuke pr-mogelijkheid.

https://www.theguardian.com/world/2018/ ... tion-china

Dat is inderdaad een van de lopende theorien. Een tweede is dat NK haar lange-afstandswapens heeft en de noodzaak deze verder te ontwikkelen, tegen hoge kosten, er niet meer is. Een derde optie is dat KJU daadwerkelijk verandering nastreeft dat je bevestigd zou kunnen zien in dat hij marktwerking voor overproductie heeft toegestaan.

Als iemand stellig beweerd dat het een van deze opties is zonder aan te geven dat er andere mogelijkheden zijn en we het gewoon niet weten, dan klets deze persoon uit zijn nek en heeft waarschijnlijk een verborgen agenda.

Uiteindelijk doet het er voor veel zuid-koreanen (en voor china) niet toe wat de reden is. Zo lang de situatie maar verbeterd.