Ik heb het laatst de film inferno gezien, en later hoorde ik van mijn vader over wat voor virus het nou precies ging, wat niet in de film werd verteld. Het was een virus dat, als ik met het goed herinner, binnen een bepaalde tijd een groot deel van de menselijke populatie zou bereiken, en waardoor ongeveer 1/3 van de mensheid onvruchtbaar zou worden. Verder geen gevolgen.
Nu werd de bedenker van het virus gezien als een verschrikkelijke vent - wellicht is hij dat ook. Maar heeft hij niet ergens gelijk? We zijn met teveel, dat is een feit. En onze populatie groeit steeds sneller, ook dat is een feit. De aarde houdt dit niet lang meer vol, we maken alles om ons heen kapot. Vanmiddag las ik nog dat wetenschappers spraken van massale uitsterfte van diersoorten.
Als ik dit onderwerp aansnij, word ik vaak met de nek aangekeken als ik zeg dat ik van mening ben dat zoiets als dat virus nodig is. Tuurlijk is het verschrikkelijk als je zoiets overkomt (mocht dat het virus in inferno echt zijn geweest), maar als het eenmaal gebeurd is, heb je er maar gewoon mee te leven. We zijn met teveel, zoiets zou een gouden oplossing zijn. Als iemand zoiets zou doen als de "dader" in inferno, zou ik hem eigenlijk wel gelijk geven.
Ik ben zeer benieuwd hoe bokt hierover denkt. Graag wil ik een open, vriendelijke discussie over dit onderwerp starten.