Juf slaat alarm over extreem gedrag kleuters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Juf slaat alarm over extreem gedrag kleuters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 17:07

http://www.ad.nl/buitenland/juf-slaat-a ... gn_id=A100

Het bericht maakt me verdrietig en ik gruwel ervan. Vooral hier de laatste paar regels van de bagatalisering van het zijn maar drie gezinnen die bekend zijn. Boeit me niet zijn in dit geval drie gezinnen teveel. Erg schokkend en in mijn ogen gevaarlijk gedrag. Dit worden de mogelijke extreem gevaarlijke extremisten die voor hun geloof graag verkeerde dingen doen.

Alleen hoe voorkom je het?

Cowboy55

Re: Juf slaat alarm over extreem gedrag kleuters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:11

Van wat ik uit het artikel haal mogen de gezinnen zich al verheugen in de belangstelling van Justitie. Volgende stap als de ouders niet (willen) leren: Kinderbescherming?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 17:15

Ja gelukkig wel maar het blijft erg schokkend. Vooral de in mijn ogen vergoedelijkende reactie van het schoolbestuur met het valt wel mee enz maakt het bericht voor mij juist erger. Dat gezinnen al zover gaan hier dat ze die hele kleintjes al vergiftigen met hun zieke mening. Brrr

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:25

karuna schreef:
Ja gelukkig wel maar het blijft erg schokkend. Vooral de in mijn ogen vergoedelijkende reactie van het schoolbestuur met het valt wel mee enz maakt het bericht voor mij juist erger. Dat gezinnen al zover gaan hier dat ze die hele kleintjes al vergiftigen met hun zieke mening. Brrr

Ach...ik zag vandaag ook een foto van Tokkie mamma en Tokkie Pappa die hun Tokkie kind een shirtje hadden aangetrokken met " F*ck 010" op de achterkant. Kleintjes vergiftigen kan in vele vormen.....

bruintje123

Re: Juf slaat alarm over extreem gedrag kleuters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:27

Maar zal f.ck 010 in gaan rijden op een menigte? Met een bomgordel rond gaan lopen?
Die kans is erg klein.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:29

bruintje123 schreef:
Maar zal f.ck 010 in gaan rijden op een menigte? Met een bomgordel rond gaan lopen?
Die kans is erg klein.

Nee, F*ck 010 moordt in voetbalstadions en in akkers bij de snelweg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:31

Als die gewoontes er al zo jong inzitten, hoe ga je die dan afleren/ombuigen? Dit zijn de basis normen en waarden die van de ouders afkomstig zijn en die blijven o.a. door het aanzien wat de ouders dan nog hebben het beste hangen bij een kind voor de rest van zijn/haar leven. Het is de fundering waarop de rest van de meningen gevormd wordt. Dit mag je terecht als zorgelijk aanmerken en niet enkel een "storm in een glas water" noemen. Er zijn maar weinig mensen die genoeg IQ/EQ hebben en de drang om kritische vragen te stellen om hier later afstand van te kunnen nemen. Kans is groot dat de kinderen hiervan over 15-20 jaar dezelfde voorbeelden van huis uit meekrijgen.

Kinderbescherming had ze dan al weg moeten halen, of dat gaat gebeuren valt ernstig te betwijfelen, want sec. gezien worden deze kinderen niet mishandeld of verwaarloosd. Ze krijgen enkel niet in onze maatschappij passende normen en waarden mee. Vraag is dus of een rechter er iets mee kan en of die gezien de religieuze kant er de vingers aan wil/durft te branden, want een beetje advocaat kan daar aardig gehakt van maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:32

Ik heb de laatste moorden in het voetbal stadion toch gemist geloof ik.
En in akkers bij de snelweg ook. En al helemaal de regelmaat er in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:32

karuna schreef:
Dat gezinnen al zover gaan hier dat ze die hele kleintjes al vergiftigen met hun zieke mening. Brrr

Tja, het bizarre is dat zij dat dus geen zieke mening vinden, maar doodnormaal gedrag. Zij leven ook slechts zoals zij dat geleerd hebben en zoals zij denken dat goed te doen. Zij zijn van mening hun kinderen op deze manier een juiste opvoeding mee te geven.
Ongepast in ons land, dat wel. En heel bizar, want juist op die leeftijd zouden kinderen voor alles en iedereen open moeten staan zonder grote verschillen waar te nemen.

Ik heb ten tijde van de moord op Theo van Gogh ook eens een leerling (middelbare school) gerapporteerd bij directie. Jongen bleef tijdens mijn les maar roepen dat dit nog maar het begin was, dat alle blanken en ongelovigen dood gingen, ook hier op school en dat hij daar zelf voor zou zorgen.
Ik heb aan gegeven te weigeren hem ook nog maar in mijn buurt te hebben, laat staan les te geven. De jongen is toen verwijderd van school. Heel bizar dat je in zo'n gemeleerde omgeving, in zulke gemengde klassen zo'n nauwe visie hebt en niet open staat voor wat er nog meer is.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:38

Ik vind de reactie van de school juist wel goed. Geen hype van maken, wel instanties inschakelen en er werk van maken. Zo zou het moeten. Het gaat om een paar kinderen uit nog minder gezinnen. Natuurlijk super schokkend dat het gebeurt, maar m.i. niet tekenend voor de maatschappij of iets dergelijke..

Mijn zusje(basisschool docent) heeft op een moeilijk school in een moeilijke wijk ook heel wat meegemaakt. En dan echt niet alleen van kinderen uit islamitische gezinnen. Nederlandse kindertjes die op 4 jarige leeftijd hun islamitisch e klasgenootjes al voor terrorist uitmaakten en er van ouders niet naast mochten zitten, noch mee om mochten gaan, gebeurde ook.. Iets om bij stil te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:45

Citaat:
Kinderbescherming had ze dan al weg moeten halen, of dat gaat gebeuren valt ernstig te betwijfelen, want sec. gezien worden deze kinderen niet mishandeld of verwaarloosd. Ze krijgen enkel niet in onze maatschappij passende normen en waarden mee. Vraag is dus of een rechter er iets mee kan en of die gezien de religieuze kant er de vingers aan wil/durft te branden, want een beetje advocaat kan daar aardig gehakt van maken.

Om even de advocaat van de duivel te spelen }>
Klopt, net zo goed als de kinderen van de Driestar in Gouda altijd ongestraft hun fraaie Reformatorische opvoeding ten toon spreiden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:46

Morganlefay schreef:
Citaat:

Om even de advocaat van de duivel te spelen }>
Klopt, net zo goed als de kinderen van de Driestar in Gouda altijd ongestraft hun fraaie Reformatorische opvoeding ten toon spreiden.

Behalve dan dat ik de refo's nooit andere mensen varkens heb horen noemen of horen zeggen dat die allemaal dood moeten. Net zo min als dat een refo zichzelf en anderen opblaast :=

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:01

In groep twee ben ik ook wel eens bedreigd door een vriendje van me :+ Inderdaad met de vinger over de keel. Zijn vader had wel een bijl dus die zou hij dan de volgende dag mee naar school nemen.

Die was hartstikke Nederlands en blond trouwens, sprak ook geen woord Arabisch :+ Het kwam trouwens omdat ik geen vriendjes meer met hem wilde zijn (zoals dat gaat bij zulke jonge kinderen).

Kinderen doen soms gewoon gekke dingen zonder precies te weten wat ze eigenlijk doen.