De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:16

Babootje schreef:
Ik kreeg overigens niet de indruk dat Bjorn, Derya en Joey zulke "goede vrienden" waren.
Ze leken zich zelf niet al te veel zorgen te maken over zijn wel en wee en hebben zelf ook geen hulp gezocht voor Joey terwijl ze konden weten dat hij zich in een penibele situatie kon bevinden. Ze waren er immers zelf ook niet al te best aan toe. Desondanks zijn ze na Bjorns ontslag uit het ziekenhuis nog een week van de radar geweest, zonder zich om Joey te bekommeren. Ze hebben niet laten weten dat er nog iemand verdwaald zou kunnen zijn. Ik vind dat ze wel aan te rekenen.


Tja, vrienden, geen idee.
Ik denk ook vooral dat ze niet erg vooraan stonden met het uitdelen van de hersens :o

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:23

Daar ben ij het wel mee eens, maar het kan dat ze versuft waren van drugs, en voor ons logische zalen niet vanzelfsprekend zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 11:24

bruintje123 schreef:
Dan kan een schouwarts dat niet zien, dan zal er dus sectie/obductie gedaan moeten worden.
Dat is wat je dan eigenlijk bij CSI ziet maar dan wat minder geromantiseerd.
In Nederland is het dan zo bij vermoeden dat het geen natuurlijke dood is dat dan direct het lichaam overgedragen wordt aan justitie en onder politiebegeleiding komt een overledene dan in een geschikt mortuarium terecht.

MiniMeLona schreef:
Zo :o? ben ik dan idd ook weer niet dat ik niet begrijp dat ze een gevecht of een kogelgat kunnen constateren.

Maar ik heb het echt over een val of een zetje geven aan iemand, mocht hij inderdaad er zo bij gelegen hebben alsof het van een rots vallen lijkt.


Hoe het met het schouwen van het lichaam gaat weet ik niet precies, maar ze zullen op de locatie ook wel uitvoerig onderzoek doen en bijvoorbeeld sporen van een worsteling of de geur van Bjorn (als hij daar is geweest) is daar wel op te pikken.

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:25

Ik ben het even kwijt, hoe lang zou hij daar gelegen hebben?

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:35

fleurtjeuh schreef:
Ik ben het even kwijt, hoe lang zou hij daar gelegen hebben?


Zie OP. Op 8 juli is Joey voor het laatst gezien door een buitenstaander (Alim de landeigenaar), ruziend met Derya.
Op 9 juli ligt Bjorn met een vaag verhaal in het ziekenhuis, waar hij wordt opgehaald door Derya. Daarna verdwijnt het stel ongeveer een week van de rader.
Vanaf 8 juli zou Joey dus kunnen zijn gaan dwalen, zonder water in de bloedhitte. Misschien heeft hij nog wel wat water bij zich gehad en heeft hij het nog een aantal dagen langer kunnen uithouden. De weersomstandigheden in aanmerking genomen, moet het tijdstip van overlijden wel kunnen worden bepaald. Als Joey langer heeft geleefd dan 9 juli is het onwaarschijnlijk dat Bjorn en Derya iets met zijn overlijden te maken hebben gehad (met uitzondering dan van hun onverschilligheid ten aanzien van zijn wel en wee). Is hij op of rond 8 juli al overleden, en is bijvoorbeeld het eerder in Silifke gevonden bloed van Joey, dan wordt het wel een ander verhaal natuurlijk..

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:39

Ah dankjewel babootje :)
Kunnen ze na een week nog dat verschil bepalen op een dag nauwkeurig?

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:40

fleurtjeuh schreef:
Ah dankjewel babootje :)
Kunnen ze na een week nog dat verschil bepalen op een dag nauwkeurig?

Is inmiddels dan meer dan een maand terug (tis nu augustus :+) , vraag mij dat idd ook af.

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:40

Oeps O:)
Het is vroeg zullen we maar zeggen :P

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:42

fleurtjeuh schreef:
Ah dankjewel babootje :)
Kunnen ze na een week nog dat verschil bepalen op een dag nauwkeurig?


Volgens mij kunnen ze dat nog vrij nauwkeurig bepalen ja. Er zijn verschillende stadia van ontbinding na overlijden. Deze worden wel beinvloed door temperatuur, maar dat kan in de berekening worden meegenomen. Ook aan de aantasting bijvoorbeeld door insecten die eitjes leggen in het lichaam, larven en de verschillende stadia van groei kunnen ze zien hoe lang een lichaam ergens heeft gelegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:44

Babootje schreef:
Jolien87 schreef:
Ze zijn een vriend verloren en dan worden ze op zo'n manier aan de schandpaal genageld.


Een vriend? Tja, ik vind in dat geval wel dat ze op een hele aparte manier met hun vrienden omgaan....


Het doet er niet toe hoe diep die vriendschap zat. Kunnen wij vanaf hier ook niet over oordelen. En als die vriendschap niet diep zat is dat nog steeds geen reden om mensen die mogelijk onschuldig zijn uit te schelden op Facebook. Dat doe je niet. Beschaving heet dat.

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:51

Babootje schreef:
Jolien87 schreef:
Ze zijn een vriend verloren en dan worden ze op zo'n manier aan de schandpaal genageld.


Een vriend? Tja, ik vind in dat geval wel dat ze op een hele aparte manier met hun vrienden omgaan....


safina schreef:
Het doet er niet toe hoe diep die vriendschap zat. Kunnen wij vanaf hier ook niet over oordelen. En als die vriendschap niet diep zat is dat nog steeds geen reden om mensen die mogelijk onschuldig zijn uit te schelden op Facebook. Dat doe je niet. Beschaving heet dat.


Dat zeg ik ook niet. Ik denk alleen wel dat de onverschillige houding van het stel met betrekking tot het wel en wee van Joey wel bijdraagt aan wat mensen van hen vinden.

Maar veroordelen op deze manier mag echt niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:02

Cayenne schreef:
Hoe het met het schouwen van het lichaam gaat weet ik niet precies, maar ze zullen op de locatie ook wel uitvoerig onderzoek doen en bijvoorbeeld sporen van een worsteling of de geur van Bjorn (als hij daar is geweest) is daar wel op te pikken.

Op het moment dat justitie het overneemt word inderdaad de vindplaats veilig gesteld.
Wat ze daar dan allemaal naar kijken weet ik ook niet. Dat zal ook wel per geval anders zijn.

Ik heb zelf politie regelmatig in het mortuarium gelaten bij zelfmoord (dan zijn die er ook bij) om een inbreng te doen zoals ze dat dan noemde, of als het inderdaad het vermoeden is dat het om een misdrijf gaat.
En ja dan hoor je wel eens wat. Omdat ik het rete interessant vind allemaal leggen ze wel wat uit.
Ook als de patholoog de sleutel kwam halen of als een overledenen naar het NFI gebracht werd.
Als je dan wat vraagt krijg je vaak echt uitleg. Geen informatie die naar buiten mag, maar wel wat ze doen en zo.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:20


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:28

Babootje schreef:
Dat zeg ik ook niet. Ik denk alleen wel dat de onverschillige houding van het stel met betrekking tot het wel en wee van Joey wel bijdraagt aan wat mensen van hen vinden.

Maar veroordelen op deze manier mag echt niet.


Zijn we het daar gelukkig over eens! :)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:22

Vreemd verhaal.........

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:29

Benieuwd naar het hele verhaal.

Lijkt wel een Netflix serie...

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:44

Wat ik ook vreemd blijf vinden is dat het stel geen alarm heeft geslagen. Zeker nu Joey toch de berg niet af blijkt te zijn geweest.

Op 8 juli stuurt Bjorn een bericht aan Robin (broer van Joey) dat Joey heimwee heeft en terugkeert. Hij smst "Hey Joey komt jullie kant op. Is hij al over. Hou ons op de hoogte". Hij zou
Hij zou met een taxibusje naar Adana gegaan zijn maar weten niet zeker of hij daadwerkelijk opgestapt is.

Na het sms-je aan Joeys familie is het stel wekenlang niet meer bereikbaar.
Op 17 juli doet de familie van Joey aangifte bij de politie van vermissing. Op 21 juni is er contact tussen de NL politie met Bjorn en Derya. Daarna verdwijnt het stel weer waarna de familie van Derya op 27 juli aangifte doet van vermissing van het stel. Op 31 juli wordt het stel gezien bij een benzinestation en op 1 augustus zijn zij in Ankara om nieuwe paspoorten te regelen. Op 1 augustus spreekt een journalist (Olaf Koens) met een vrouw die Derya zegt te zijn als hij het mobiele nummer van Derya probeert. Zij gooit de hoorn op de haak als hij naar Joeys vermissing vraagt. Op 2 augustus worden Bjorn en Derya voor de eerste keer verhoord op het politiebureau in Turkije.

Volgens het verhaal van Bjorn en Derya zelf was de bus inderdaad stuk, was Alim (grondeigenaar) inderdaad langsgekomen en was Joey toen inderdaad nog bij hen. Maar dat zij volgens Alim beschikten over zeker twaalf liter water in grote flessen, klopt niet met het verhaal van Bjorn en Derya. Zij vertellen dat zij een paar uur later van de kampeerplek weggingen, juist omdat ze geen water meer hadden. ,,Derya en Joey waren bang voor Alim, dus we gingen de landweg af naar beneden", verklaarde Bjorn eerder.

Wat dan volgt is cruciaal. Al na een kilometer of twee sjokken door de rotsachtige Turkse bakoven, besloot het gezelschap uit elkaar te gaan, zegt Bjorn. ,,Joey wilde terug, omdat het terrein te ruig werd. Maar wij moesten wel door, want zonder water zouden we het niet meer halen naar boven. We zeiden nog dat hij niet moest gaan."

Toch zou Joey zijn omgedraaid, waarna elk spoor van hem ontbreekt. Niemand van de omwonenden zag hem daarna nog terug. De politie heeft grote twijfel bij het verhaal dat de jonge Haaksbergenaar een taxi zou hebben gepakt naar het vliegveld.

Bjorn en Derya zouden zijn doorgelopen en inderdaad, aan het begin van de middag zagen medewerkers van een hotel aan de hoofdweg richting Silifke hoe het stel uit een vallei kwam. Bjorn bleef op afstand, Derya kwam dichterbij om water te halen.

Daarna is het stel klaarblijkelijk weer uit elkaar geraakt. En wordt Bjorn even later zwaargewond gevonden. Hoe en waarom wordt niet duidelijk. Ook niet waarom het stel spoorslags de latten neemt uit het ziekenhuis en vervolgens wekenlang zoek blijft.

Twijfel aan het verhaal van Bjorn en Derja is er absoluut. Niet in de laatste plaats wegens Joey's fysieke gesteldheid. Waarom zou hij - zonder water en met een blessure aan zijn lies weer naar boven klimmen naar de parkeerplaats? En ook de sms aan de familie van Joey dat Joey een taxibusje zou hebben genomen naar het vliegveld klopt niet.

Ook al is nog niets bewezen. Het is op zijn minst heel vreemd gedrag.
Overigens begreep ik uit een ander forum dat degenen die zo los gaan op FB voornamelijk om familie gaat van Joey (ook geen lekkertjes volgens mij).

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:43

Ik hoorde net op het nieuws dat sectie best moeilijk gaat worden, omdat hij al weken vermist was in de hitte. Sommige doodsoorzaken kunnen niet meer vastgesteld worden, omdat het te lang heeft geduurd.

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:47

Electra63 schreef:
Ik hoorde net op het nieuws dat sectie best moeilijk gaat worden, omdat hij al weken vermist was in de hitte. Sommige doodsoorzaken kunnen niet meer vastgesteld worden, omdat het te lang heeft geduurd.


Het kan wel maar dan moeten ze er echt goede forensische experts bij halen.
Lastig, het is in een ander land en je weet ook niet hoe bereid de Turken zijn om anderen in hun gebied te laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:50

Babootje schreef:
Electra63 schreef:
Ik hoorde net op het nieuws dat sectie best moeilijk gaat worden, omdat hij al weken vermist was in de hitte. Sommige doodsoorzaken kunnen niet meer vastgesteld worden, omdat het te lang heeft geduurd.


Het kan wel maar dan moeten ze er echt goede forensische experts bij halen.
Lastig, het is in een ander land en je weet ook niet hoe bereid de Turken zijn om anderen in hun gebied te laten komen.


Frank van der Goot zei in EditieNL dat je na zo'n lange tijd in de hitte nog maar weinig vast kunt stellen. Hij lijkt me wel een echte expert, of niet?

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:55

safina schreef:
Frank van der Goot zei in EditieNL dat je na zo'n lange tijd in de hitte nog maar weinig vast kunt stellen. Hij lijkt me wel een echte expert, of niet?


Frank van der Goot is EEN forensisch patholoog in NL. Mogelijk zijn er meer en mogelijk is er nog wel meer vast te stellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 18:55

Het bericht dat er geen sporen van geweld zijn aangetroffen vind ik nogal vreemd. Dat kunnen ze nu toch nog helemaal niet uitsluiten?

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:56

Cayenne schreef:
Het bericht dat er geen sporen van geweld zijn aangetroffen vind ik nogal vreemd. Dat kunnen ze nu toch nog helemaal niet uitsluiten?


Geen schotwonden en geen messteken. Maar dat wil nog niet zeggen dat er geen geweld is is gebruikt.

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:58

Cayenne schreef:
Het bericht dat er geen sporen van geweld zijn aangetroffen vind ik nogal vreemd. Dat kunnen ze nu toch nog helemaal niet uitsluiten?

Ik denk dat ze dan geen gebroken botten of wonden(steekwonden) hebben gevonden die daarop wijzen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 19:01

Ik bedoel eigenlijk dat ik de tijdspanne nogal vreemd vind. In Nederland duurt het doorgaans langer voor je de resultaten te horen krijgt.