Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MairiMacBran schreef:Nee. In Ponypark City kun je als te grote en te zware paardenliefhebber nog steeds naar hartelust rondcrossen op zo'n sneu pony'tje nadat je een hele nacht in de rij hebt gestaan voor je speelgoedje. Maar ze staan gelukkig wel in de wei en krijgen goed te eten, dus hebben ze het daar hartstikke goed
MairiMacBran schreef:Nee. In Ponypark City kun je als te grote en te zware paardenliefhebber nog steeds naar hartelust rondcrossen op zo'n sneu pony'tje nadat je een hele nacht in de rij hebt gestaan voor je speelgoedje. Maar ze staan gelukkig wel in de wei en krijgen goed te eten, dus hebben ze het daar hartstikke goed
Mizora schreef:MairiMacBran schreef:Nee. In Ponypark City kun je als te grote en te zware paardenliefhebber nog steeds naar hartelust rondcrossen op zo'n sneu pony'tje nadat je een hele nacht in de rij hebt gestaan voor je speelgoedje. Maar ze staan gelukkig wel in de wei en krijgen goed te eten, dus hebben ze het daar hartstikke goed
En hoeven maar maximaal 13 weken per jaar te werken en het is maar een heel klein groepje van de mensen die daar komt die als te grote en te zware liefhebber daar rondcrost. De meeste pony's doen 3x een stapritje met een kindje van een jaar of 8, de eerste dag nog wat meer en daar heeft het kind dan ook de rest van de week spierpijn van (of zoals mijn broertje riep bij zijn eerste en laatste drafje op dat park: MIJN BALLEN, MIJN BALLEN! Het heeft 10 jaar geduurd voordat ik hem weer in draf kreeg op een paard).
Er is maar een hele kleine groep die op de grote pony's (want nee, de groep ruiters die jij bedoelt rijdt niet op de beestjes van onder de meter, de pony's gaan tot 1.25 ongeveer) boven de 50kg wegen. En dat betekent dat ze op de 20-25% lichaamsgewicht van het paard gaan zitten. Eigenlijk is 20% inderdaad de max, toch is het verschil naar haflingers en tinkers en manegepony's helemaal niet zo groot.
Want een quarter weegt ook maar zo'n 500kg, reken daar een volwassen man op van 90kg inclusief kleding (ongeveer 85kg 's ochtends na toilet, voor het eten) en een westernzadel van 15kg (niet bepaald ongebruikelijk) en dan zit je ook al over die 20% heen.
Ik vind zeker dat er meer controle op de maat van de kinderen moet komen, maar dat sielug ben ik het inderdaad echt niet mee eens. Want er is een heel klein stukje van hun leven wat minder ideaal, maar ze hebben het absoluut beter dan minimaal 75% van de paarden in Nederland in mijn ogen.