Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eclair98 schreef:Daar hebben jullie zeker een punt;dat ze geholpen moeten/kunnen worden! En het is meer ruimte dan in sommig dieren tuinen, dat is ook niet goed!
Maar help je ze niet van de regen in de drup?
CarinaR schreef:Wat ik begrijp wordt het bij hem een tijdelijke opvang voor de olifanten.
Ze worden verhuisd naar Thailand.
bruintje123 schreef:Het initiatief is geweldig maar veel te weinig ruimte, 2 hectare is niets.
Ik ben erg benieuwd hoeveel ze er tegelijk op gaan zetten.
Ik heb me pas in wildlands al zitten verbazen hoe weinig ruimte de olifanten hebben.
Gaan ze dat hier ook doen.
Of ze moeten er hooguit maar 4 op zetten dan naar Thailand en de volgende 4 weer.
Dandy200 schreef:Er staat wel in het artikel dat het de grootste olifanten opvang van Europa gaat worden. Ik weet niet hoe groot de andere opvang adressen dan zijn? De leeuwen opvang ziet er heel goed uit en ze weten vast wel wat ze doen. Ik hoop in ieder geval dat ze de olifanten goed kunnen opvangen en dan weer uit kunnen zetten in Thailand.
Citaat:Hoeveel ruimte de circusdieren ook krijgen, uitzetten in het wild lijkt zo goed als uitgesloten. „Als de olifanten het ooit al in het wild zouden overleven, is er te weinig leefgebied voor ze,” zegt Wiek. „Als ze in aanraking komen met mensen, is de kans groot dat ze schade aanrichten of worden afgeschoten.”
Voor de toekomst van de tijgers heeft hij iets meer hoop. „De nakomelingen van deze tijgers worden niet in een kooi geboren, maar hebben hier grote, open verblijven. Als ze daardoor verder verwilderen heeft een derde of vierde generatie een kans om het in het wild te redden.”
Shenavallie schreef:Ik ben absoluut tegen! Ben vorig jaar naar Hoenderdaell geweest en vond het er vreselijk. Veel te kleine leefhokken voor de dieren. De leeuwen bijvoorbeeld waren al net zo als in Artis: bleven maar stoïcijns hun ingesleten padje heen en weer lopen. Gewoon in- en intriest. Dieren hebben veel grotere ruimtes nodig en moeten de kans krijgen om hun natuurlijke gewoonten te uiten.
Cer schreef:Dan moeten we eigenlijk concluderen dat Nederland sowieso geen dieren in nood moet opvangen... want er is simpelweg geen ruimte...
Moeten ze dan maar niets doen?
(ja of ze laat alles los in de Oostvaardersplassen)