Handicap vs geen Handicap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:43

Zucht het valt wel mee hoor hoeveel er geregeld is voor speciale kinderen. Ik heb een autistische zoon en daar is niks voor verder. Dus ik word alleen maar verdrietig van dit soort topics en vragen.

Zeker als moeder van een speciaal kind weet ik hoe zwaar ze het hebben zoveel zwaarder dan een "gewoon" kind. Net als de ouders. Dus hoe fijn is het dan als dit geregeld word. Zeker als je kind zwaarder of dubbel gehandicapt is is vervoer etc allemaal niet zo simpel.

Dus sorry ts ik vind je posts wat kortzichtig en onhebbelijk. En doorspekt van onbegrip en gebrek aan inzicht. Misschien moet je je eerst eens verdiepen in het gewone leven van mensen met een handicap voordat je zoiets plaatst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:45

Vaak zijn dat soort uitjes ook om de ouders/verzorgers van die mensen even het werk uit handen te nemen. Misschien dat iemand met down onwijs gelukkig is, maar het is ontzettend zwaar om zo iemand te verzorgen. Je verwacht als je een kind krijgt toch dat het een keer uit huis gaat, gaat studeren etc. en dat is bij deze mensen gewoon niet het geval, vaak.

Je had trouwens zelf ook even kunnen googlen of het mogelijk is om met dolfijnen te zwemmen oid. :o

Britta31

Berichten: 13147
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:47

Simpel,ik kan naar de winkel om een half brood te halen.Mijn nicht met Down niet.Mijn nichtje is nu 25 en weet goed dat ze dingen niet kan en haar neefje van 6 wel.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:47

Zum kotsen dit topic! En dan doel ik niet op TS en haar ietwat ongegelukkig geschreven OP!

Mag je je niet eens iets afvragen? Mag je dat niet eens zeggen?
Want de moraalridders van bokt zitten direct vooraan om TS te vertellen dat ze niet jaloers moet zijn, dat ieder die gezond van lijf en hoofd is nooit mag klagen. En iemand zonder beperking heeft gewoon per definitie tijd en geld om altijd een leuk dagje uit te houden. Dat vinden jullie dus dat is zo.

Dus jullie klagen nooit? Jullie zeiken nooit tegen je ouders/partner dat je zo graag eens xxx wilt doen maar nooit tijd/geld hebt? Jullie zijn allemaal zielsgelukkige mensen? Hou nou toch op!

En om even toe te voegen: je mág zelfs heus eens af en toe klagen en jezelf tekort gedaan voelen. Dat is menselijk. ;)

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:49

Ashleytjuhh schreef:
Ik vind het van sommige mensen best erg trouwens om te zien dat ze zeggen mensen met een handicap ( nee zo word het niet letterlijk gezegd) maar gewoon een poedersuiker leven hebben. de mensen die ik heb ontmoet bijv met syndroom van down zijn ze gelukkigste mensen op aarde en echt super lief :D

Mensen met het syndroom van down kunnen wel hele vrolijke mensen zijn, maar voor hun en anderen in hun directe omgeving zijn er ook veel dingen die veel moeilijker zijn dan dat ze voor jou zijn. Dat zie je als buitenstaander niet.

Bovendien zijn er nog veel meer handicaps dan het syndroom van down die weer op andere gebieden dan bij het syndroom van down lastig zijn.

En je kan het wel erg vinden ''dat bokkers hier zeggen dat mensen met een handicap een poedersuiker leven hebben'' maar misschien weten die bokkers er wel meer vanaf als jou omdat ze zelf een handicap hebben of iemand in hun directe omgeving dat heeft ;)

Vind je posts erg kortzichtig.

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:53

Palmera schreef:
Zum kotsen dit topic! En dan doel ik niet op TS en haar ietwat ongegelukkig geschreven OP!

Mag je je niet eens iets afvragen? Mag je dat niet eens zeggen?
Want de moraalridders van bokt zitten direct vooraan om TS te vertellen dat ze niet jaloers moet zijn, dat ieder die gezond van lijf en hoofd is nooit mag klagen. En iemand zonder beperking heeft gewoon per definitie tijd en geld om altijd een leuk dagje uit te houden. Dat vinden jullie dus dat is zo.

Dus jullie klagen nooit? Jullie zeiken nooit tegen je ouders/partner dat je zo graag eens xxx wilt doen maar nooit tijd/geld hebt? Jullie zijn allemaal zielsgelukkige mensen? Hou nou toch op!

En om even toe te voegen: je mág zelfs heus eens af en toe klagen en jezelf tekort gedaan voelen. Dat is menselijk. ;)


Dat is inderdaad menselijk om te voelen, maar voor een groep mensen stopt het daar niet bij... Die willen dat het meisje met het mondkapje uit de bus wordt gezet, want ze vinden het vies uitzien.
Of je wordt in elkaar geslagen omdat je een dagje per week thuis mag blijven ( om naar het ziekenhuis te gaan. ) en de gezonde kinderen niet.

Maar ja je mag klagen. Iedereen mag klagen. Iedereen mag zich afvragen waarom zij iets niet krijgen. Dit doen de gezonde mensen, dit doen de ongezonde mensen.

Zo mag je ook tegen mij lopen vertellen hoe traumatisch het was om naar de huisarts te gaan om bloed te prikken. Sterker nog, misschien heb ik wel een tip voor je hoe het de volgende keer ( over 10 jaar ) minder traumatisch kan maken. je mag gewoon klagen over je hoofdpijn.

Al weet ik ook dat je dit niet bij iedere chronisch zieke moet doen. Er zijn er bij die zelfs mij de grond in stampen, want ik moet maar eens echt ziek worden.

Ashleytjuhh

Berichten: 6665
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 14:56

terraHorwrse
Deze mensen ken ik ook in mijn omgeving en zijn allemaal erg gelukkig met hun leven ( op de dingen na die iedereen heeft)

callum
Ten eerst was het niet mijn bedoeling om je verdriet hierin te doen
Ik heb ook deze mensen in mijn omgeving dus je antwoord vind ik nogal dat je denkt alsof ik niks weet. Door mijn vorige week ben ik met veel verschillende mensen in contact gekomen en hun verhalen te hebben gehoord. van ouders die een kind hadden dat helemaal geleefd werd omdat het niks meer kon, tot ouders met een lichte handicap. dus ik weet hoe dat is. ;)
En nee ik leef er niet dagelijks mee dat klopt .


maar ik heb dit topic ook niet geopend om mensen af te zeiken of om zelf zielig proberen te zijn ( want dat ben ik absoluut niet), maar omdat ik met een vraag zit ;)
Laatst bijgewerkt door Ashleytjuhh op 06-07-17 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:57

Steeph schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Ik zeg ook niet dat het niet mag en dat ik het echt niet leuk vind voor wie mensen.

Maar als ik hoor van ouders met een kind wat het syndroom van down heeft, is dat ze niet speciaal behandeld willen worden en er zelf geen last van hebben ( volgens mij heb je hier ook verschillen in hoever je afhankelijk bent van andere toch? )

Maar ik bedoel meer de dingen die voor normale mensen nooit te bereiken zullen en kunnen zijn ( daarmee bedoel ik dingen die in Down met johny gebeuren)

Ook word vrolijk als ik mensen zie lachen met of zonder handicap. En ben echt dankbaar dat ik gelukkig gezond ben.


Fijn dat er mensen ook reageren met andere instantie die er zijn voor de 'gezonde' mens. dit is namelijk er slecht aangegeven vind ik.

Steeph wat vind je slecht er aangeschreven?


Dat je Johnny al verkeerd hebt geschreven :+

Citaat:
Ik wil NIEMAND tegen het zeer benen aan schoppen.

Enkelvoud/meervoud én je verneukt het spreekwoord.

Citaat:
het syndroom.

Welk syndroom? Zijn er genoeg, maak uw keuze hier

En on-topic; ik vind het echt gezever om niks. Gun die mensen ook gewoon de tijd van hun leven.


Hilarisch! :')

Misschien zou je het zo moeten zien..... neem jij in ruil voor dat ene leuke dagje uit ook hun beperking over?
Je geeft aan dat je niemand tegen het zere been wil schoppen maar vind het aanmaken van dit soort topics toch wel erg verdrietig.... de denkwijze van sommige mensen kan ik gewoon echt niet bergijpen laat staan er empathie voor opbrengen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:00

Brainless schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Maar als ik hoor van ouders met een kind wat het syndroom van down heeft, is dat ze niet speciaal behandeld willen worden en er zelf geen last van hebben ( volgens mij heb je hier ook verschillen in hoever je afhankelijk bent van andere toch? )

Je bent niet verplicht mee te rijden als je (of je kind) niet wilt.

Ook al willen de meeste gewoon worden behandeld als "normale" mensen is een uitje soms een echte uitdaging.
Met normaal behandeld worden bedoelen ze meestal dat ze graag zien dat mensen gewoon tegen ze praten en met hun mening rekening houden.
Dat er niet over hun maar tegen hun gepraat wordt.

Zo gebeurt het regelmatig als ik met m'n invalide zwager op een terras zit (dwarslaesie, mentaal niks aan de hand) ik de vraag krijg "wat wil hij drinken".... _-:(

Wat ik dan weer storend vind is dat als je in een dierentuin loopt en er staat een verzorger met de vraag: wie wil er meekijken achter de schermen? Er altijd kinderen uitgekozen worden.... Nooit ik... O:) :')

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:01

StonedRomy schreef:
Palmera schreef:
Zum kotsen dit topic! En dan doel ik niet op TS en haar ietwat ongegelukkig geschreven OP!

Mag je je niet eens iets afvragen? Mag je dat niet eens zeggen?
Want de moraalridders van bokt zitten direct vooraan om TS te vertellen dat ze niet jaloers moet zijn, dat ieder die gezond van lijf en hoofd is nooit mag klagen. En iemand zonder beperking heeft gewoon per definitie tijd en geld om altijd een leuk dagje uit te houden. Dat vinden jullie dus dat is zo.

Dus jullie klagen nooit? Jullie zeiken nooit tegen je ouders/partner dat je zo graag eens xxx wilt doen maar nooit tijd/geld hebt? Jullie zijn allemaal zielsgelukkige mensen? Hou nou toch op!

En om even toe te voegen: je mág zelfs heus eens af en toe klagen en jezelf tekort gedaan voelen. Dat is menselijk. ;)


Dat is inderdaad menselijk om te voelen, maar voor een groep mensen stopt het daar niet bij... Die willen dat het meisje met het mondkapje uit de bus wordt gezet, want ze vinden het vies uitzien.
Of je wordt in elkaar geslagen omdat je een dagje per week thuis mag blijven ( om naar het ziekenhuis te gaan. ) en de gezonde kinderen niet.

Maar ja je mag klagen. Iedereen mag klagen. Iedereen mag zich afvragen waarom zij iets niet krijgen. Dit doen de gezonde mensen, dit doen de ongezonde mensen.

Zo mag je ook tegen mij lopen vertellen hoe traumatisch het was om naar de huisarts te gaan om bloed te prikken. Sterker nog, misschien heb ik wel een tip voor je hoe het de volgende keer ( over 10 jaar ) minder traumatisch kan maken. je mag gewoon klagen over je hoofdpijn.

Al weet ik ook dat je dit niet bij iedere chronisch zieke moet doen. Er zijn er bij die zelfs mij de grond in stampen, want ik moet maar eens echt ziek worden.

En waar staat dat TS het meisje met mondkapje uit de bus wil gooien en dat jij je niet moet aanstellen? :)

Dit bedoel ik dus. Het onderwerp ligt blijkbaar zó gevoelig dat alles uitvergroot wordt. En TS is direct een zelfzuchtige weet ik veel wat. En daar kan ik het gewoon niet mee eens zijn, omdat ze alleen maar even klaagt.

Er zijn trouwens zoveel klaagtopics op bokt. Naar mijn bescheiden mening 90% zeiktopic. ;) Maar daar krijgt iedereen wel begrip en een :(:)
Maar TS klaagt over het verkeerde onderwerp :roll:

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:02

Ashleytjuhh schreef:
terraHorwrse
Deze mensen ken ik ook in mijn omgeving en zijn allemaal erg gelukkig met hun leven ( op de dingen na die iedereen heeft)

En ik ken dan weer mensen die niet meer willen leven omdat hun handicap ze zo belemmerd in het leven, dat is dan weer de andere kant :P

En ik snap echt wel dat je je dit afvraagt en dat je niet zielig probeert te zijn en die vraag mag natuurlijk gesteld worden! Reageerde denk ik ook te geprikkeld maar na deze vraag 10 keer per week aan te horen word ik er soms zo moe van :+ excuses daarvoor!

Ashleytjuhh

Berichten: 6665
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 15:05

Ssrw ik heb nou juist weinig respect voor jou waarom je het hilarisch vind als iemand word uitgelachen... maar goed dat terzijde.

Je kan het verdrietig vinden dat ik het topic open, je kan ook niks zeggen en denken het was niet mijn keuze geweest maar goed dat ze het vraagt ipv gelijk een oordeel klaar te hebben staan ;) oftewel ik stel hier een vraag en uit de antwoorden wil ik leren ;)

LadyMadonna Dat is wel erg trietst dat die dingen inderdaad gebeuren, Waarom? ik zou het niet weten, misschien omdat er te weinig aandacht aan besteed word dat ook deze mensen gewoon mens zijn en zelf kunnen beslissen over zulke dingen. Dat is gewoon beschamend dat zulke dingen gebeuren.

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:07

Palmera schreef:
Zum kotsen dit topic! En dan doel ik niet op TS en haar ietwat ongegelukkig geschreven OP!

Mag je je niet eens iets afvragen? Mag je dat niet eens zeggen?
Want de moraalridders van bokt zitten direct vooraan om TS te vertellen dat ze niet jaloers moet zijn, dat ieder die gezond van lijf en hoofd is nooit mag klagen. En iemand zonder beperking heeft gewoon per definitie tijd en geld om altijd een leuk dagje uit te houden. Dat vinden jullie dus dat is zo.

Dus jullie klagen nooit? Jullie zeiken nooit tegen je ouders/partner dat je zo graag eens xxx wilt doen maar nooit tijd/geld hebt? Jullie zijn allemaal zielsgelukkige mensen? Hou nou toch op!

En om even toe te voegen: je mág zelfs heus eens af en toe klagen en jezelf tekort gedaan voelen. Dat is menselijk. ;)


Sorry maar ik ben gewoon opgevoed onder het nom: 'ben maar blij dat je gezond bent.'

Het punt is volgens mij ook niet dat je zielsgelukkig moet zijn of dat je nooit mag klagen.
Het punt is dat je als gezond iemand niet mag/kan verwachten dat iemand anders geld uit gaat geven aan jou omdat je zo zielig bent want je wilt zo graag naar het Dolfinarium maar het kan even niet. :o

Dan vind ik mezelf niet een moraalridder want het is toch ook niet meer dan normaal dat mensen wie minder hebben eerder een extraatje krijgen?

Maar TS geeft toch aan; dat zíj niet persé iets extra's wil krijgen. Ze vraagt het zich alleen af, daarna heb ík ook niet meer rot gereageerd. Maar ik snap dat mensen die alleen haar OP lezen het verkeerd opvatten; dat deed ik namelijk ook.

Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:08

Mijn grootste wens? Gewoon gezond zijn en niet steeds tegen mijn vele beperkingen komen. Het huishouden kunnen doen zonder om het halfuur even op de bank te moeten ploffen om bij te komen. Mooie fietstochten en buitenritten maken waarbij ik mijn man niet hoef op te houden omdat ik na 5 minuutjes draf doodop ben. Niet een half leven gepest te worden omdat ik bestraft moest worden dat ik geen turnlessen mocht meedoen. Werk kunnen vinden waar ik een kans krijg zonder dat ik mijn werkgever moet beliegen over mijn gezondheid, daaruit voortvloeiend een inkomen hebben zonder 100% afhankelijk te zijn van mijn partner, niet stikkapot op de bank moeten hangen na een dagje dierentuin, een dag zonder die verrekte pijn mogen leven.

Dat zijn mijn hartenwensen. Iets dat oh zo normaal is voor de meesten. Wie niet volledig gezond is, krijgt geen plek meer in de maatschappij. Ik wil niets liever dan wel een plek daarin en een bijdrage te kunnen leveren, maar krijg die kans niet omdat ik een "risico" ben, of ik moet glashard liegen. Bedankt syndroom van Marfan...

Voor mij moeten ze niets organiseren, het enige wat ik echt top zou vinden is ergens een kans krijgen en niet als een risico of minderwaardig aanzien te worden. Een plekje in de maatschappij waarin ik dan ook een bijdrage kan leveren.

En ik ben dan nog iemand die redelijk uit de voeten kan: ik ben mobiel (dan wel met de auto, fietsen lukt me niet), ik heb een vriend en paard, ik kan nog aan het werk (uitsluitend zittend werk) en ik ben geestelijk volledig bij mijn verstand.
Er zijn genoeg mensen die veel ergere dingen hebben en geheel geïsoleerd zijn omdat ze niet eens hun huis uitkunnen. Moeten rondkomen van een minimale uitkering zonder zicht op beterschap. Mijn medeleven gaat erg uit naar deze mensen, zij hebben echt geen fijn leven en zijn vreselijk blij en dankbaar voor elk lichtpuntje.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:09

TerraHowrse schreef:
En ik ken dan weer mensen die niet meer willen leven omdat hun handicap ze zo belemmerd in het leven, dat is dan weer de andere kant :P

En dit is absoluut heel erg. Maar heeft niets met de OP te maken, want iemand die het leven niet meer ziet zitten heeft andere hulp nodig i.p.v een dagje uit. Klinkt bot, maar is wel de waarheid in zo'n geval.

Ook zat gezonde mensen die het leven niet meer zien zitten vanwege hun schrijnende financiële situatie. En ook bij hun helpt een dagje uit dan niet meer

Ashleytjuhh

Berichten: 6665
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 15:13

TerraHowrse schreef:
Ashleytjuhh schreef:
terraHorwrse
Deze mensen ken ik ook in mijn omgeving en zijn allemaal erg gelukkig met hun leven ( op de dingen na die iedereen heeft)

En ik ken dan weer mensen die niet meer willen leven omdat hun handicap ze zo belemmerd in het leven, dat is dan weer de andere kant :P

En ik snap echt wel dat je je dit afvraagt en dat je niet zielig probeert te zijn en die vraag mag natuurlijk gesteld worden! Reageerde denk ik ook te geprikkeld maar na deze vraag 10 keer per week aan te horen word ik er soms zo moe van :+ excuses daarvoor!


Geeft niks ;) Ik snap ook heel goed dat als je die vraag veel krijgt het een keer klaar is.

Ik wil gewoon graag de andere kant ook weten en daarom informatie op doen. omdat ik waarschijnlijk alleen maar de 'juiste'mensen ken gelukkig _/-\o_ .

misschien is het wel juist omdat ik de juiste mensen ik me er aan "erg" daarom sta ik ook open voor de juiste informatie om zo mijn meningen en doen bij te stellen.

Palmera bedankt voor je bericht. ik vind het ook jammer dat ik voor van alles uitgemaakt word omdat ik een vraag stel, gelukkig weet ik zelf niet zo ben ;)

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:13

Palmera schreef:
TerraHowrse schreef:
En ik ken dan weer mensen die niet meer willen leven omdat hun handicap ze zo belemmerd in het leven, dat is dan weer de andere kant :P

En dit is absoluut heel erg. Maar heeft niets met de OP te maken, want iemand die het leven niet meer ziet zitten heeft andere hulp nodig i.p.v een dagje uit. Klinkt bot, maar is wel de waarheid in zo'n geval.

Ook zat gezonde mensen die het leven niet meer zien zitten vanwege hun schrijnende financiële situatie. En ook bij hun helpt een dagje uit dan niet meer

Dat is zeker waar! Ik bedoelde het meer als in hoeveel impact een handicap op iemand kan hebben :) maar is inderdaad offtopic. Sorry!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:21

xLes schreef:
Mijn grootste wens? Gewoon gezond zijn en niet steeds tegen mijn vele beperkingen komen. Het huishouden kunnen doen zonder om het halfuur even op de bank te moeten ploffen om bij te komen. Mooie fietstochten en buitenritten maken waarbij ik mijn man niet hoef op te houden omdat ik na 5 minuutjes draf doodop ben. Niet een half leven gepest te worden omdat ik bestraft moest worden dat ik geen turnlessen mocht meedoen. Werk kunnen vinden waar ik een kans krijg zonder dat ik mijn werkgever moet beliegen over mijn gezondheid, daaruit voortvloeiend een inkomen hebben zonder 100% afhankelijk te zijn van mijn partner, niet stikkapot op de bank moeten hangen na een dagje dierentuin, een dag zonder die verrekte pijn mogen leven.

Dat zijn mijn hartenwensen. Iets dat oh zo normaal is voor de meesten. Wie niet volledig gezond is, krijgt geen plek meer in de maatschappij. Ik wil niets liever dan wel een plek daarin en een bijdrage te kunnen leveren, maar krijg die kans niet omdat ik een "risico" ben, of ik moet glashard liegen. Bedankt syndroom van Marfan...

Voor mij moeten ze niets organiseren, het enige wat ik echt top zou vinden is ergens een kans krijgen en niet als een risico of minderwaardig aanzien te worden. Een plekje in de maatschappij waarin ik dan ook een bijdrage kan leveren.

En ik ben dan nog iemand die redelijk uit de voeten kan: ik ben mobiel (dan wel met de auto, fietsen lukt me niet), ik heb een vriend en paard, ik kan nog aan het werk (uitsluitend zittend werk) en ik ben geestelijk volledig bij mijn verstand.
Er zijn genoeg mensen die veel ergere dingen hebben en geheel geïsoleerd zijn omdat ze niet eens hun huis uitkunnen. Moeten rondkomen van een minimale uitkering zonder zicht op beterschap. Mijn medeleven gaat erg uit naar deze mensen, zij hebben echt geen fijn leven en zijn vreselijk blij en dankbaar voor elk lichtpuntje.


Alles wat jij noemt geldt ook voor mij. Wat zou ik willen dat ik dat allemaal zou kunnen.
Maar het UWV erkent het bij mij niet.
Dus het betekend dat ik me weer op het werk de dag door sleep, wat helemaal niet kan. Maar er is geen keuze.
Wat betekend, niet meer paardrijden, niet meer naar vrienden, maar mijn sociale is wat op bokt hangen, want mijn lijf is zo afgemat met een paar daagjes werk dat ik niets anders er meer naast kan.
En ik ben dan weer een soort van "jaloers" op mensen waar het ziek zijn wel erkent wordt en een uitkering krijgen. Want dan zou ik thuis kunnen zijn en misschien ook weer kunnen paardrijden.

Dus ik ben het wel eens met Palmera.
Iedereen heeft zijn eigen ding, iedereen heeft het op zijn eigen manier zwaar. De een wat meer dan de ander.
Maar iedereen loopt ook tegen onrecht aan.
Ook gezonde mensen die hard werken maar dan weer overal buiten vallen en net de rekeningen betaald krijgen. Dan is een dagje weg er ook niet bij, maar ook niemand die het voor ze doet een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:22

Net als Palmera snap ik de vraag van TS eigenlijk wel :)
Ze zegt volgens mij nergens dat ze het stom vind dat er iets voor mensen met Downsyndroom wordt georganiseerd, alleen dat ze het jammer vind dat er voor 'gewone mensen' niet ook zoiets is. En laten we eerlijk zijn, dat is toch ook jammer! Zou tof zijn als er wel een of andere grote geldschieter was en iedereen 1x in zijn leven een droomdag kon hebben *D
Maarja, die grote geldschieter is er niet en goede doelen die iets organiseren voor mensen met down zijn er wel. Ik gun het ze van harte :)

srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:24

Ashleytjuhh schreef:
Ssrw ik heb nou juist weinig respect voor jou waarom je het hilarisch vind als iemand word uitgelachen... maar goed dat terzijde.

Je kan het verdrietig vinden dat ik het topic open, je kan ook niks zeggen en denken het was niet mijn keuze geweest maar goed dat ze het vraagt ipv gelijk een oordeel klaar te hebben staan ;) oftewel ik stel hier een vraag en uit de antwoorden wil ik leren ;)

LadyMadonna Dat is wel erg trietst dat die dingen inderdaad gebeuren, Waarom? ik zou het niet weten, misschien omdat er te weinig aandacht aan besteed word dat ook deze mensen gewoon mens zijn en zelf kunnen beslissen over zulke dingen. Dat is gewoon beschamend dat zulke dingen gebeuren.


werd je uitgelachen dan? dat je weinig respect voor mij hebt mag.... is je recht.... en heb ik ook totaal geen last van.

tja.... niks zeggen was ook een optie.... maar een topic openen en vragen om reacties lokt dat wel uit natuurlijk om juist niet je mond te houden.

maar goed om dan inhoudelijk een antwoord op je vraag uit je OP te geven:

Nee dat is me niet opgevallen en gun het die mensen van harte!

Anoniem

Re: Handicap vs geen Handicap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:29

Heb verder geen andere reacties gelezen maar goed ik heb zelf een lichte vorm van autisme en voor mij als "verstandelijk gehandicapte" word niks speciaals georganiseerd en word 9 van de 10 keer geen rekening met mij gehouden gezien mijn "stoornis". Omdat het bij mij natuurlijk ook niet zichtbaar is is daar aanzienlijk minder begrip voor in de wereld, helaas, maar wel waar. Er word dus misschien genoeg georganiseerd maar zeker niet voor alle mensen met een "handicap".
Niet banketstaaf bedoeld tegenover het syndroom van down uiteraard maar het is nou eenmaal wel zo dat als je iets "zichtbaars" hebt er veel meer rekening met je gehouden word en mensen je eerder misschien "zielig" vinden.. Zo werkt er hier in de AH een meisje met Down, maar ben ik met vacatures al erg vaak geweigerd als het woord autisme naar voren kwam..

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:48

xBontfire schreef:
kwita schreef:
omdat ze geen rijbewijs hebben en door andere reden zelf niet naar scheveningen kunnen komen.
omdat dat liedje nog stamt uit hun jeugd 1935 of zo
En omdat het leven zijn pad zelf wijst en die ene wens net altijd niet gedaan kan worden

daarom wat is er mis mee om een gewoon iemand ook eens zijn wens te vervullen, die verdienen dat ook!


Zeker niks mis mee, maar dat zijn wel wensen die vrij makkelijk zelf te vervullen zijn; lijkt mij.

Er rijden een boel treinen richting Scheveningen.


Luister je kunt altijd wel een reden zoeken heeft jou vader ook gezegd jij krijgt geen paard je bent niet bijzonder genoeg, je koopt hem zelf maar?

Misschien kon die persoon in kwestie wel niet lezen en daardoor niet naar scheveningen, ze kon de dienstregeling niet lezen...dan is het toch ook een gewoon persoon die niets mankeert maar er ook niet geraakt!

En ja ik heb mensen met eenvoudige wensen al eens geholpen.... het was een wens die niets koste maar het heel bijzonder maakte het kan ook om de beleving gaan en het iemand gunnen!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Handicap vs geen Handicap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:28

Ik snap TS wel, bij ons in de buurt is een begeleid wonen groep, die gaan wel 5x per jaar een week op vakantie. Dan vind ik 1x per jaar ook wel genoeg. Uiteraard is het leven met bepaalde beperkingen gewoon zwaar en je hoort nergens bij, behalve bij je lotgenoten.

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:59

Toen ik klein was mocht ik niet op paardrijden omdat dit teveel geld kostte. Mijn beste vriendje en buurjongen reed wel paard en vertelde fantastische verhalen over hoe hij schuin in de bochten moest hangen in de galop (gewoon domme kinder praat, maar toen klonk dat fantastisch).

Hij reed gratis op een speciale manege voor gehandicapten als normaal jongentje omdat zijn moeder daar werkte. Ik mocht eens mee gaan kijken en kreeg te horen dat alle gehandicapte kinderen daar "gratis" mochten komen rijden. Uiteraard leefde die manege op subsidies maar dat begreep ik toen nog niet.

Ik was zooooo stikjaloers op die kinderen die wel mochten rijden daar dat ik met dat zelfde vriendje mijn arm heb proberen breken zodat ik ook gehandicapt was en daar mocht rijden.
Uiterst naief natuurlijk, die arm konden we niet breken want het deed al pijn bij het proberen dus we zijn snel gestopt, maar ik snap TS wel. Het lijkt of zij het soms makkelijk hebben met al die initiatieven. Ondertussen al veeel ouder en een klein beetje wijzer. Ik vind het geen verkeerd topic, ik snap beide kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:02

antje_vip schreef:
Ik snap TS wel, bij ons in de buurt is een begeleid wonen groep, die gaan wel 5x per jaar een week op vakantie. Dan vind ik 1x per jaar ook wel genoeg. Uiteraard is het leven met bepaalde beperkingen gewoon zwaar en je hoort nergens bij, behalve bij je lotgenoten.


Ik heb in totaal zo'n 3 jaar begeleid gewoond en nog 1,5 met begeleiding op afstand maar wel in dezelfde wijk, in Groningen. En wij gingen nooit op vakantie ofzo. Deden uberhaupt amper tot geen gezamenlijke dingen en heb er ook nog nooit mensen over gehoord..