Rothschild

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leukertje

Rothschild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 22:05

Hey allemaal,

Ik las pas een artikel waar ik best wel van schrok. Het ging over een familie, de Rothschilds.

http://www.anonews.co/rothschild-family-usa/

Ik vraag me af wat hier van waar is en hoe dit kan? Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen.

Groetjes :)

Perfectly imperfect.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:20

Er. Is. Niets. Van. Waar. Het is een complottheorie. Vermijd dat soort sites toch!

De Rothschilds zijn een oude bankiersfamilie, die in de negentiende eeuw zeker schatrijk werd. Ze hadden ook invloed in die zin dat ze mecenassen waren van kunst en wetenschap: rijkdom verplicht. Tegenwoordig zijn ze nog steeds niet arm, maar zo invloedrijk als in 1890 zijn ze al heel lang niet meer. Oud geld vergaat: er moeten belastingen worden betaald, niet in de laatste plaats op erfenissen, en spaartegoeden worden minder waard door inflatie. Enig idee wat je in 1890 voor een dollar kon kopen, en wat nu?

Versies van die complottheorie beweren zelfs dat die lui genoeg geld hebben om iedere mens 70 miljoen dollar te geven. Zeventig miljoen, geloof je dat zelf? Er wonen meer dan 7 miljard mensen op de aarde. Dan zou het familiekapitaal minstens een half triljoen (500.000.000.000.000.000) dollar moeten bedragen! Je snapt toch wel dat er niet eens zoveel kapitaal op de wereld is?

Die hele complottheorie berust op twee heel kwalijke dingen. Ten eerste: het idee dat we allemaal schatrijk zouden kunnen zijn, maar dat iemand ons daarin tegenwerkt. Dat wil je wel geloven natuurlijk, dat je eigenlijk recht hebt op 70 miljoen zonder ervoor te werken. Ten tweede: ordinair antisemitisme. "Die vuile joden (de Rothschilds zijn joods) hebben het weer gedaan met hun grote geld." Joden kregen door de eeuwen heen vaak de schuld, maar deze gedachtegang nam eind negentiende eeuw een enorme vlucht. De Rothschilds en hun geld waren de schuld van alles wat er op de wereld fout ging. Uiteindelijk heeft dat geleid tot Hitler en de nazi's. Ga dus niet mee in die op leugens gebaseerde stemmingmakerij!

Er worden meer van dat soort verhaaltjes verteld, allemaal onzin. Dat vliegtuigstreepjes geheime stoffen bevatten en/of straling uitzenden om ons koest te houden, dat de Bilderbergconferentie ons om zeep probeert te helpen, dat de Maanlanding nep was, dat 11 september nep was, dat de Aarde eigenlijk plat is en de elite ons voorliegt dat ze rond is, enzovoort enzovoort enzovoort.

Gebruik je verstand en denk altijd kritisch na. Kan dat überhaupt wel wat ze beweren? Schept die "theorie" niet meer problemen dat ze zogezegd oplost? De enige sites waar ik je in zo'n geval naartoe zou willen sturen, zijn Wikipedia en Snopes.com. Op die laatste site worden al die rare verhalen tegen het licht gehouden en getoetst op wetenschap en beschikbare feiten.

Een dwaas is niet geïnteresseerd in inzicht, hij wil alleen zijn eigen mening kwijt. (Spreuken 18:2)

Yessy

Re: Rothschild

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:34

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:59

De mens is slecht in lange termijn planning en zeker op de schaal en van de complexiteit als hiervoor nodig is. Komt bij dat er teveel intelligente, zelfstandige mensen samen moeten werken met karakters die daar niet toe geneigd zijn. Er zijn mensen die vermoeden dat het hele systeem zo complex is, dat het niet meer te controleren is, alleen al omdat het overzien van het totaal plaatje onmogelijk lijkt.

Het fabeltje dat inflatie goed is, is zeker voor de gewone mens onzin. Voor schulden (zeker grote als staatsschulden) is het essentieel om te kunnen aflossen. Armen en middenklasse kan echter op deze manier niet echt sparen en dus iets opbouwen voor de kinderen. Meer geld geeft meer flexibiliteit qua spreiding (toegang tot kennis en expertise) en makkelijker vermogensbehoud, komt bij dat net als overal eigenlijk dezelfde groep al generaties samenwerkt. Zo gelijkwaardig is de samenleving niet, ook buiten India's kastensysteem niet. Verschillende sociale klassen, verschillende referentiekaders en problemen, maar over het muurtje kijken is lastig.

Banken redden door de belastingbetaler/staat via schuld te rekening te laten betalen is zowel crimineel als onverantwoord. Er zijn verschillende keren wetten aangenomen en weer afgeschaft die bv de gewone betaal banken en de beleggingsbanken scheiden. Dit zodat een instorting op de beurs (a la 1929) niet weer kon gebeuren, tegenwoordig zit alles zo in elkaar verstrengeld, dat bij het instorten van de verkeerde bank de boel wereldwijd kan klappen. De agressie tegen deze constructie is begrijpelijk, uiteindelijk is het de gewone burger die linksom of rechtsom de rekening betaald, terwijl die niet verantwoordelijk is voor het maken van die kosten.

Derivaten markt is door de gebruikte hefbomen ergens voorbij de 720 triljoen dollar. Ja er is dus zoveel (digitaal) geld. Voor de echte economie niet relevant, mits de boel niet klapt, maar ja er zijn markten met zulke idiote bedragen.

1 Dollar of buck was destijds inderdaad 1 mannetjes hert waard (toch zo paar maandjes bioscharrelvlees voor een gezin). Nu zit je zo op 200 dollar/euro voor die hoeveelheid en kwaliteit.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 01:24

musiqolog schreef:
Er. Is. Niets. Van. Waar. Het is een complottheorie. Vermijd dat soort sites toch!

De Rothschilds zijn een oude bankiersfamilie, die in de negentiende eeuw zeker schatrijk werd. Ze hadden ook invloed in die zin dat ze mecenassen waren van kunst en wetenschap: rijkdom verplicht. Tegenwoordig zijn ze nog steeds niet arm, maar zo invloedrijk als in 1890 zijn ze al heel lang niet meer. Oud geld vergaat: er moeten belastingen worden betaald, niet in de laatste plaats op erfenissen, en spaartegoeden worden minder waard door inflatie. Enig idee wat je in 1890 voor een dollar kon kopen, en wat nu?

Versies van die complottheorie beweren zelfs dat die lui genoeg geld hebben om iedere mens 70 miljoen dollar te geven. Zeventig miljoen, geloof je dat zelf? Er wonen meer dan 7 miljard mensen op de aarde. Dan zou het familiekapitaal minstens een half triljoen (500.000.000.000.000.000) dollar moeten bedragen! Je snapt toch wel dat er niet eens zoveel kapitaal op de wereld is?

Dank je wel. Je zegt hiermee alles wat ik wilde uitleggen na het lezen van de OP. :) Niets aan toe te voegen, en de rest van je post is ook zeer interessant. :)

Retiens la nuit... ;)

Loretta

Re: Rothschild

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:34

Ach ja, ik vind al die complottheorieeen vermakelijk om te lezen, maar neem het met 1 grote korrel zout.
Net als dat andere topic over de platte aarde.

Aan de top wemelt het van de corriptie en vreindjespolitiek, alleen zo complex als in alle complottheorieen, dat kan geen mens zo vergaand organiseren.

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:38

Mijn moeder zei altijd dat ze geen Rothschild is= erg rijk en ik weet dat een bepaalde groep giraffen deze naam hebben.

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.
Zit nu op 87 was 95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie