Man schopt 12 weken oude pup dood

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 21:08

http://m.heute.at/welt/news/story/41100495

Een man heeft zijn 12 weken oude boxer pup doodgeschopt omdat het aan de bank kauwde.
De hond heeft 4 uur bewegingsloos op de grond gelegen voordat hij naar de DA ging die hem insliep. Meerdere organen waren beschadigd en er waren sporen van eerder geweld.
De man was al meerdere malen vervolgd geweest voor geweld tegen mensen.

Een afschuwelijk nieuwsbericht, maar wat me daarin positief verraste was de straf:
120 dagen cellstraf en een verbod op het houden van dieren. Dat zie je niet vaak.

Hoe zien jullie het strafrecht bij misdaden tegen dieren?
Is het meestal te licht of terecht, of te zwaar?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:13

Ik heb hier maar één woord voor: verschrikkelijk!! -:(- Wie doet zoiets nu 8)7 .

Ik vind dat mensen vaak wel terecht gestraft worden, maar dat er na verloop van tijd nog maar de helft van de straf overblijft...

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:15

straf is niet zwaar genoeg.

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:21

Jeetje wat afschuwelijk :r

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:28

Ik vind de straffen over het algemeen veel te laag. De meeste mensen komen er van af met een geldboete en/of een korte gevangenis straf.
Volgens mij word er bijna nooit een verbod op het houden van dieren gegeven, wat naar mijn idee wel zou moeten.
Op die manier kunnen daders na het betalen van hun boete of uitzitten van hun straf doodleuk nieuwe dieren nemen en die mishandelen of verwaarlozen. Ik vind de wetten eigenlijk ook niet streng genoeg, als je ziet hoe veel dieren er in nederland met (verborgen) leed te maken hebben.
Denk aan paarden die meer dan 20 uur per dag op stal staan, of geen contact hebben met soortgenootjes, andere groepsdieren als ratten, muizen, konijnen, cavia's (verzin het maar) die alleen in een veel te klein hokje zitten, honden die niet worden uitgelaten maar hun boodschap even snel in de tuin moeten doen en daarna snel weer naar binnen, want baasje moet werken, vogels in een piepklein kooitje waar ze hun vleugels nog niet kunnen strekken, en dan is dat nog het meeste te wijden aan ontwetendheid.

Waarom iemand een verbod op het houden van dieren geven? Kunnen we het niet omdraaien? Iedereen die een dier wil moet eerst bewijzen dat hij/zij er voor kan zorgen (financieel, maar ook geestelijk) want letterlijk elke idioot kan naar de dierenwinkel gaan en een konijn halen, zelfs als je wél een verbod hebt op het houden van dieren! (de gemiddelde dierenwinkel vraagt daar echt niet naar)

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:32

Bah, ik word er misselijk van. :r Straf is terecht, maar had van mij nog hoger gemogen! :evaw:

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:52

Ow, mijn hondenhart huilt. Ik snap echt niet hoe je dit een dier kan aan doen...En dan notabene een pupje. De straffen, tja. Imo kan je zo iemand beter onder strenge toezicht van een psych zetten want als je een pup dood kan trappen wil ik niet weten wat er gebeurt als een kind hem boos maakt.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:53

Zoiets mag wat mij betreft bestraft worden alsof het een mens aangedaan wordt.

Ik heb hierover geen woorden die ik hier in goed fatoen kan neerzetten

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:56

Wat een idioot zeg!

Wat mij betreft mogen de straffen flink wat opgeschroefd worden. Voor zo'n beestje wordt t zijn dood maar die man komt er met 120 dagen vastzitten en een verbod er wel ''mooi'' vanaf... Bah :r

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:01

Wat een walgelijk exemplaar! -:(- Ik vind de straf nog steeds te weinig. Het blijft toch geweld tegen een dier met gevoel. Schop dan de bank aan gort ofzo.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 22:03

Nynke1 schreef:
Ow, mijn hondenhart huilt. Ik snap echt niet hoe je dit een dier kan aan doen...En dan notabene een pupje. De straffen, tja. Imo kan je zo iemand beter onder strenge toezicht van een psych zetten want als je een pup dood kan trappen wil ik niet weten wat er gebeurt als een kind hem boos maakt.



Ik vraag me sowieso af hoe vaak iemand de fout in mag blijven gaan voordat het echt heel fout gaat.
Als je al vaker voor geweld veroordeeld bent geweest, wanneer is het dan een keer genoeg? Net zo goed is de volgende mens ook dood.

Popstra
Berichten: 13751
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:24

Gadverdamme....wat zou ik zo een gast graag een lesje laten leren. Flink kapot laten schoppen door een stel sterke kerels.
van mij mag zo een persoon een levenslang verbod op het houden van dieren krijgen. Net zoiets als een straat of contact verbod

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:36

Ik denk niet dat hier een discussie over te houden is. Ik voorspel dat iedere reactie hier zal zeggen dat de straffen veel te laag zijn en dat men zo'n beetje minimaal 5 jaar gevangenisstraf zal moeten krijgen ...
Als is er geen consensus over wat een goede straf zou zijn voor dierenmishandelaars (en nee, lijfstraffen zijn dit IMO niet. Niemand, wat hij of zij ook doet, zou die moeten krijgen)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 22:40

Popstra, dat verbod heeft hij ook gekregen gelukkig.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:03

Maar een hond bijt 1 keer iemand uit angst of zelfverdediging, en hij wordt meteen ingeslapen 8)7
T zal niemand verbazen maar van mij mag die straf ook een stuk hoger, is ie nou helemaal gek geworden?! -:(-

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:08

Chasingmood schreef:
Maar een hond bijt 1 keer iemand uit angst of zelfverdediging, en hij wordt meteen ingeslapen 8)7
T zal niemand verbazen maar van mij mag die straf ook een stuk hoger, is ie nou helemaal gek geworden?! -:(-


Een hond wordt niet meteen ingeslapen na een bijtincident.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:33

Word hier zo verdrietig van. Arm besie!

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:39

Verschrikkelijk. Zo'n persoon die dat doet is niet goed bij zijn hoofd. Die straf moet nog hoger imo, iemand die dit in koele bloede kan doen is voor iedereen gevaarlijk.

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:23

Sizzle schreef:
Popstra, dat verbod heeft hij ook gekregen gelukkig.


Hoe wordt zo'n verbod gecontroleerd eigenlijk? Hij verhuist bv naar een andere plaats, of land en er kraait geen haan meer naar.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:43

storrum schreef:
Hoe wordt zo'n verbod gecontroleerd eigenlijk? Hij verhuist bv naar een andere plaats, of land en er kraait geen haan meer naar.


Dat vraag ik me eigenlijk ook wel af...

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:06

Bah wat een hufter moet je zijn om een puppy dood te schoppen. Gevangenisstraf is best een zware straf in dit geval, want meestal komen ze er met een geldboeten vanaf.. En dan ook nog eens eentje van een paar honderd euro. Of ik het genoeg vind? Bij lange na niet! Dit soort mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd en ik vind het een eng idee dat ze er zijn en er zo mee weg komen.

Het verbod heeft inderdaad ook niet veel zin. Alsof iemand deze man ooit nog gaat controleren...

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:23

Ongelofelijk. Zielig. Ik vind dat iedereen daarvoor zo'n gevangenisstraf moet krijgen. En ja, dat is dan nog mild, maar dat is het minste wat ze zouden moeten doen.

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: Man schopt 12 weken oude pup dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:46

Te licht. Misdrijf tegen een dier mag net zo zwaar worden gestraft als tegen een mens.

En wat een idioot weer.