Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37304
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:21

Vreselijk nieuws.

Wel een beetje jammer dat mensen het nodig vinden om de politie te vertellen dat ze het verkeerd hebben aangepakt. Allemaal ban die betwetertjes. Bah. Alsof hun werk nu niet zwaar genoeg is...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110838
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 08:39

gohya schreef:
Leandra schreef:
Heel veel sterkte voor de nabestaanden, vrienden en kennissen van Romy en Savannah. Dit zijn berichten die je niet wilt horen/lezen.

Ik woon ook in de buurt van Bunschoten en hoor vandaag ook verhalen dat er jonge meiden klemgereden zijn in andere omliggende dorpen. Het is een rare wereld waarin we leven.


Klopt, in Spakenburg en in Soest hoorde ik. Allemaal op de Veluwe.


Spakenburg en Soest op de Veluwe?? En zo creeër je dus massahysterie.

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:46

Het is verschrikkelijk. Geen woorden voor allemaal..

Ik woon ook precies tussen de twee gebeurtenissen in, en alle meisjes om me heen zijn bang. Iedereen durft niet meer alleen te fietsen en we zijn nu met elkaar oplossingen aan het bedenken hoe het anders kan, maar toch.. verschrikkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:52

Marjoow schreef:
Vreselijk nieuws.

Wel een beetje jammer dat mensen het nodig vinden om de politie te vertellen dat ze het verkeerd hebben aangepakt. Allemaal ban die betwetertjes. Bah. Alsof hun werk nu niet zwaar genoeg is...


Nou he? Oordeel al klaar, maar zichzelf verder nergens in verdiepen... :r

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:56

Vreselijk..

Er lopen meer gekken vrij rond dan dat er vast zitten. Arme meiden.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:01

Ik begrijp het onbegrip deels ook wel. Savannah is hemelsbreed 300 meter van haar huis gevonden, nog geen 100 meter van de start van de zoekactie vandaan. De politie zag geen aanleiding om mee te zoeken met de door dorpsbewoners en vrijwilligers opgezette zoektocht, zij hadden aanwijzingen dat ze ergens anders was. Ik snap best dat het dan hele scheve gezichten geeft als Savannah daar dus wél ligt.

De politie heeft imo alles gedaan wat in haar macht lag om Savannah te vinden. Ik denk dat de dader alleen een spelletje gespeeld heeft, door bijvoorbeeld haar pasje en mobielhoesje verderop van zich af te gooien en haar fiets een dorp verderop netjes neer te zetten, zodat het lijkt alsof Savannah uit eigen beweging vertrokken is.

Hoe dan ook... De situatie is onnoemelijk pijnlijk. Ik vond vooral de speech van onze burgermeester treffend en precies verwoorden wat de emoties zijn op dit moment.
Laatst bijgewerkt door Chiave op 05-06-17 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:01

Cayenne schreef:
gohya schreef:


Klopt, in Spakenburg en in Soest hoorde ik. Allemaal op de Veluwe.


Spakenburg en Soest op de Veluwe?? En zo creeër je dus massahysterie.


Naast de Veluwe dan.Je kan ook overdrijven he,massa hysterie creeëren?
Wat boeit het nou of die plaatsen op of naast de Veluwe liggen,het gaat erom dat die meisjes er niet meer zijn.Maar kennelijk maakt men zich drukker om plaatsnamen.

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:07

Ik zag net een reactie op facebook op een bericht over beide meisjes: 'poedersuiker ruttuh'. Alsof het zijn schuld is. Ik kan daar zo slecht tegen.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:09

gohya schreef:
Naast de Veluwe dan.Je kan ook overdrijven he,massa hysterie creeëren?
Wat boeit het nou of die plaatsen op of naast de Veluwe liggen,het gaat erom dat die meisjes er niet meer zijn.Maar kennelijk maakt men zich drukker om plaatsnamen.


Er is iets heel ergs gebeurd. Rare verhalen en paniekzaaien zijn ongepast, doe het alsjeblieft niet.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:11

Ik verplaats dit topic naar [NM] Nieuws en Maatschappij, daar past het beter.

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:12

gohya schreef:
Naast de Veluwe dan.Je kan ook overdrijven he,massa hysterie creeëren?
Wat boeit het nou of die plaatsen op of naast de Veluwe liggen,het gaat erom dat die meisjes er niet meer zijn.Maar kennelijk maakt men zich drukker om plaatsnamen.


Ernaast? Dat is een verschil van sowieso 60km even uit mijn hoofd. Maakt voor het topic niet uit maar is wel weer een voorbeeldvan hoe verhalen verkeerd de rondte in kunnen gaan.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:16

Wat een verschrikkelijk nieuws. Arme families, wat moeten die door een hel gaan.

Ik volg verdere ontwikkelingen, hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en vinden ze een (eventuele) dader.

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:33

Jolien87 schreef:
Ik zag net een reactie op facebook op een bericht over beide meisjes: 'poedersuiker ruttuh'. Alsof het zijn schuld is. Ik kan daar zo slecht tegen.


Idd, zag ik ook staan, en dat t wel weer door een piep vluchteling of buitenlander gedaan zou zijn

Tis al erg genoeg ga dan nog niet eens lopen speculeren

Ik wens de nabestaanden van beide meisjes in iedergeval heel veel sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110838
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 09:44

gohya schreef:
Naast de Veluwe dan.Je kan ook overdrijven he,massa hysterie creeëren?
Wat boeit het nou of die plaatsen op of naast de Veluwe liggen,het gaat erom dat die meisjes er niet meer zijn.Maar kennelijk maakt men zich drukker om plaatsnamen.


Naast de Veluwe? Jij noemt plaatsen op ongeveer 50/60 km afstand van de Veluwe 'Naast de Veluwe' :?
Er zijn al genoeg verkeerde 'feiten' rondom deze verschrikkelijke gebeurtenissen. Ik denk niet dat men zit te wachten op nog meer 'roddels'.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:53

Ze is al gecorrigeerd, laten we het ontopic houden.

Ik ben benieuwd of er een persconferentie komt.

Anoniem

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:57

Wat heeft het nou voor zin te gaan discussieren en happen naar elkaar over hoe ver de veluwe hier uit de buurt ligt..? Lekker belangrijk, er zijn in een week tijd 2 meisjes van 14 vermoord...

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:01

Chiave schreef:
Ik begrijp het onbegrip deels ook wel. Savannah is hemelsbreed 300 meter van haar huis gevonden, nog geen 100 meter van de start van de zoekactie vandaan. De politie zag geen aanleiding om mee te zoeken met de door dorpsbewoners en vrijwilligers opgezette zoektocht, zij hadden aanwijzingen dat ze ergens anders was. Ik snap best dat het dan hele scheve gezichten geeft als Savannah daar dus wél ligt.


Jemig, zó dicht bij haar huis gevonden? Wat ontzettend pijnlijk. 300 meter is bij wijze van nog met 1 voet in de deur. Ik hoop echt dat dit heel snel opgelost wordt en dat het stuk verdriet dat dit op z'n geweten heeft heel snel van straat gehaald word. Arm meisje en arme familie. Hoe ga je verder na zoiets?

Bedacht me vannacht dat ze roze sneakers droeg, die moeten de politie al vrij vroeg zijn opgevallen natuurlijk.. Al snap ik natuurlijk dat er niks naar buiten werd gebracht door de politie tot de identificatie officieel was. Nou ja, doet er ook niet toe.
Laatst bijgewerkt door Mavelle op 05-06-17 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:05

Quanneh schreef:
Het is verschrikkelijk. Geen woorden voor allemaal..

Ik woon ook precies tussen de twee gebeurtenissen in, en alle meisjes om me heen zijn bang. Iedereen durft niet meer alleen te fietsen en we zijn nu met elkaar oplossingen aan het bedenken hoe het anders kan, maar toch.. verschrikkelijk!


Ik woon in Soest. Eng gevoel dat die lui hier ook gesignaleerd zijn. Meisje dat hier is klemgereden was 12.


De politie heeft gedaan wat ze konden. Zo'n zaak is niet makkelijk op te lossen. En haar fiets was gevonden in Hoogland dus ook niet heel dichtbij haar vindplaats. Kan me voorstellen dat ze dan niet verwachten dat ze zo dichtbij haar huis gevonden wordt.

verootjoo
Berichten: 35672
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:19

Hier worden ook overal zwarte auto's gesignaleerd met lichtgetinte mannen erin. Mn buurtpreventie app en facebook loopt er vol mee.
Maar ja, er bestaan zoveel zwarte auto's en ook zoveel lichtgetinte mannen :7 8)7


En over die lui die vinden dat de politie heeft verzaakt door niet aan hun zoekactie mee te werken; wat denken die eigenlijk dat het oplevert om met 700man mogelijke sporen te vertrappen en te wissen :\
Ik bedoel; ik snap echt dat je graag iets wil betekenen, maar je snapt toch ook dat de politie niet zit te wachten op een evt vernield en vertrapt PD?

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:23

verootjoo schreef:
Hier worden ook overal zwarte auto's gesignaleerd met lichtgetinte mannen erin. Mn buurtpreventie app en facebook loopt er vol mee.
Maar ja, er bestaan zoveel zwarte auto's en ook zoveel lichtgetinte mannen :7 8)7


En over die lui die vinden dat de politie heeft verzaakt door niet aan hun zoekactie mee te werken; wat denken die eigenlijk dat het oplevert om met 700man mogelijke sporen te vertrappen en te wissen :\
Ik bedoel; ik snap echt dat je graag iets wil betekenen, maar je snapt toch ook dat de politie niet zit te wachten op een evt vernield en vertrapt PD?


Ik denk dat iedereen met donker haar op het moment door kan gaan voor lichtgetint. In de auto heb je toch al snel je zonnebril op. Daarnaast is een autoglas ook vrijwel altijd wat getint, of toont zo omdat het interieur van de auto donkerder is.

Ik vraag me af of het klemrijden en de twee meisjes iets met elkaar te maken hebben...

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:24

Ik hoop dat er veel camera's hangen op dat industrieterrein waar Savannah gedumpt is..

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:27

Martine_R schreef:
Ik hoop dat er veel camera's hangen op dat industrieterrein waar Savannah gedumpt is..


Tientallen. Twee tankstations, grote bedrijven, een grote sportschool, voetbalclub, manege... Allemaal op die paar honderd meter die Savannah gefietst moet hebben van haar huis naar de vindplek.

xLeoniee

Berichten: 2429
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:35


UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:36

Ook ik woon ertussenin en heb de zaak net als iedereen op de voet gevolgd. Wij hebben ook veel leerlingen uit Achterveld en Hoevelaken dus de angst zit er goed in.

Ik verwacht dat de politie snel een aantal mensen op zal pakken. De bewakingscamera's, de spullen die her en der zijn gevonden, en de korte tijd waarin de meisjes ergens neergelegd zijn. Helemaal bij het meisje uit Achterveld/De Glind, dat is in zo'n korte tijd gebeurd (een uur?) dat het niet anders kan of er sporen zijn achter gelaten/fouten zijn gemaakt door de daders. Er zullen hopelijk ook honderden tips binnen komen en foto's/filmpjes die zijn gemaakt door mensen die toevallig in de buurt waren en (on)bewust iets gezien hebben. Al met al een verschrikkelijke zaak :( |( |(
Laatst bijgewerkt door UK_eef op 05-06-17 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:37

Ik volg dit nu ook al vanaf het begin. Echt een verschrikkelijke afloop! Veel sterkte aan familie en vrienden.. Heb er weinig woorden voor..

Hoe ziek moeten die mensen zijn die dit op hun geweten hebben. Ook nog haar fiets bij een bushalte zetten zodat iedereen op een dwaalspoor raakt.. Dan is er nog over nagedacht ook. Bah bah bah. Verschrikkelijk.