Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 10:28

Ik ben misschien erg radicaal maar mijn gevoel zegt: De familie van het slachtoffer heeft levenslang en dus mag de dader van mij ook levenslang krijgen. En dan heb ik het ook echt over levenslang en niet na een X aantal jaar weer op straat.
Bij moord heb je imo gewoon je kansen in de maatschappij vergooid en ben je niet geschikt om op straat rond te lopen.

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:41

Cayenne schreef:
Ik ben misschien erg radicaal maar mijn gevoel zegt: De familie van het slachtoffer heeft levenslang en dus mag de dader van mij ook levenslang krijgen. En dan heb ik het ook echt over levenslang en niet na een X aantal jaar weer op straat.
Bij moord heb je imo gewoon je kansen in de maatschappij vergooid en ben je niet geschikt om op straat rond te lopen.


Zo denk ik er ook over.
Echter vind ik wel dat er een verschil moet zitten tussen moord en doodslag.
Dus moord levenslang en doodslag 25 jaar gevangenisstraf + TBS ofzoiets.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:11

maar kijk eens naar de Amerikaanse aanpak bijvoorbeeld. Langer straffen heeft geen enkel effect los VDAB genoegdoening voor de slachtoffers. Want dat zij levenslang hebben ben ik met jullie eens

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 11:16

Maar met lange straffen (of levenslang) hou je ze wel uit de samenleving en daar gaat het mij in ieder geval om.
Of de lange straf effect heeft maakt dan niet zoveel uit, zolang ze maar niet meer los lopen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:24

Cayenne schreef:
Maar met lange straffen (of levenslang) hou je ze wel uit de samenleving en daar gaat het mij in ieder geval om.
Of de lange straf effect heeft maakt dan niet zoveel uit, zolang ze maar niet meer los lopen.


Maar dat kan ook met TBS.

Juist daarom hebben veel verdachten en gedetineerde zo’n hekel aan TBS.

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:40


Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:38

Eerst en vooral wil ik de ouders en naasten van Savannah heel veel sterkte en kracht toewensen :(:) Hopelijk krijgen ook zij goede begeleiding en worden ze voldoende omringd.

Over de straf zeg ik niets. Geen enkele straf kan de pijn volgens mij verlichten van de nabestaanden van Savannah. En daar dient een straf ook niet voor. Ik hoop wel dat deze jongen, als hij ooit vrij komt, voor de volle 100 procent in orde is en bewust is en blijft van zijn vreselijke daad in zijn jonge jaren.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:40

Heftig allemaal. Blijkbaar is er bewijs voor dat de jongen Angelo S. Savannah met voorbedachte rade heeft omgebracht. Zijn psychiatrisch onderzoek heeft narcisme laten zien en hij zwijgt nog steeds terwijl Al het bewijs (zoals moddersporen van de sloot waarin savannah is gevonden) is tegen hem is. Er is geen enkele twijfel. Zon jongen gaat s hij ooit
Vrij komt weer nieuwe slachtoffers maken. Hoe onverteerbaar voor de nabestaanden van savannah!
Laatst bijgewerkt door Murthul op 16-07-18 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Achternaam verwijderd

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:50

Of hij ooit vrijkomt weten we niet: jeugd TBS kan omgezet worden in volwassen TBS.
En je komt er pas uit als men jou daar klaar voor acht.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:04

Wat verdrietig voor de familie dat hij zijn mond houdt :(
Op het nieuws hoorde ik dat zelfs het zusje van Savannah een briefje had geschreven of hij wilde vertellen wat er gebeurd was.
Zulke personen hebben geen geweten.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:58

Vind het zo bizar dat zo'n jongen niets zegt...
Kan me zo slecht voorstellen dat je dat volhoudt, zeker voor zo'n jonge jongen, hoe dan?

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:27

Maar we kunnen ons ook niet voorstellen dat je iemand om het leven brengt.
Met andere dingen: hij heeft wel meer gedaan dan wij niet begrijpen.

Wat een hel moet dit zijn voor de nabestaanden.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:06

Babootje wat voegt het toe om zijn hele naam te noemen?

Taffje, het niets zeggen zal onderdeel zijn van zijn problematiek. Zolang hij niets zegt en niets erkend, heeft behandeling nagenoeg geen kans van slagen. Zo zit hij alleen maar langer vast

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:07

Babootje, er is overigens geen sprake van voorbedachte rade. Er is hem geen moord ten laste gelegd

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:16

benangelique schreef:
Babootje, er is overigens geen sprake van voorbedachte rade. Er is hem geen moord ten laste gelegd


Er is hem wel moord ten laste gelegd door het OM alleen de rechter ging daar niet in mee.

Voorbedachte rade zou volgens het OM blijken uit internet gesprekken waaruit zou blijken dat hij al langer van plan was Savannah iets aan te doen.
Alhoewel de rechter moord dus niet bewezen acht, de strafmaat komt wel overeen met de eis van het OM. Dat hij blijft zwijgen wordt hem zwaar aangerekend.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:17

benangelique schreef:
Babootje wat voegt het toe om zijn hele naam te noemen?


Waarom zou je zn naam niet noemen? Die griezel heet nu eenmaal zo :D

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:40

Moet ook zeggen dat ik naast de nabestaanden van Savannah ook meeleef met zijn familie. Wat zullen die ook door een hel gaan waar ze niks aan kunnen doen.
Denk ook zeker dat de ouders van een dader vaak worden vergeten, die leven in een hel die is veroorzaakr door hun eigen kind

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:29

...en ik vind dat een belangrijk argument voor een oude, Nederlandse traditie: de dader 'heeft' geen achternaam maar slechts een initiaal.

Dat geeft rust aan de familie.

Ik heb zowel iemand met de achternaam 'Mussert' gekend ('mijn vader van goed in de oorlog maar mijn oom was fout') als een Rost van Tonningen. (Kind van - maar hij was het verregaand niet eens met de ideeën van zijn ouders.)
Dat zijn loden lasten: jij hebt niets gedaan - maar je stelt je voor en het is direct (al datn niet uitgesproken) 'Mussert?! Heet jij Mussert...?!'.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:45

Janneke2 schreef:
...en ik vind dat een belangrijk argument voor een oude, Nederlandse traditie: de dader 'heeft' geen achternaam maar slechts een initiaal.

Dat geeft rust aan de familie.

Ik heb zowel iemand met de achternaam 'Mussert' gekend ('mijn vader van goed in de oorlog maar mijn oom was fout') als een Rost van Tonningen. (Kind van - maar hij was het verregaand niet eens met de ideeën van zijn ouders.)
Dat zijn loden lasten: jij hebt niets gedaan - maar je stelt je voor en het is direct (al datn niet uitgesproken) 'Mussert?! Heet jij Mussert...?!'.


Niet elke oude traditie is zo geweldig die ie eeuwig voort moet duren. Ik kan me niet vinden in al teveel sympathie/begrip naar daders en/of hun familie. Mijn gevoel gaat eerst naar naar het slachtoffer en zijn/haar nabestaanden en vrienden.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:47

Amber_anne schreef:
Moet ook zeggen dat ik naast de nabestaanden van Savannah ook meeleef met zijn familie. Wat zullen die ook door een hel gaan waar ze niks aan kunnen doen.
Denk ook zeker dat de ouders van een dader vaak worden vergeten, die leven in een hel die is veroorzaakr door hun eigen kind


Heel verdrietig ja, maar helaas, de slachtoffers en nabestaanden gaan bij mij echt voor als het om medeleven gaat.

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:52

CharleyT schreef:
Amber_anne schreef:
Moet ook zeggen dat ik naast de nabestaanden van Savannah ook meeleef met zijn familie. Wat zullen die ook door een hel gaan waar ze niks aan kunnen doen.
Denk ook zeker dat de ouders van een dader vaak worden vergeten, die leven in een hel die is veroorzaakr door hun eigen kind


Heel verdrietig ja, maar helaas, de slachtoffers en nabestaanden gaan bij mij echt voor als het om medeleven gaat.


Beide ouders hebben levenslang. Waarbij de ouders van het slachtoffer (terecht) sympathie genieten. En de ouders van de dader vaak onterecht met de nek worden aangekeken.

Het feit dat men meeleeft met de ouders van de dader wil niet zeggen dat er geen of niet genoeg medeleven voor de nabestaanden van het slachtoffer is.

Ik kan enkel hopen dat de dader geen kans meer krijgt om nog een slachtoffer te maken...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:12

Mij klinkt het noemen van de achternaam ook als een trap na voor de familie van de dader. :\
Ik denk niet dat het voor hen erger of minder erg is. De volledige naam van de dader op het internet noemen voegt precies niets toe. Toestanden zoals in de VS waarin jij last kan hebben van de kwaadaardigheden van familieleden omdat alles gewoon op internet staat hebben we hier gelukkig niet en dat lijkt me erg waardevol.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:18

Met Rocamor en Magrathea eens :j

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:25

CharleyT schreef:
Amber_anne schreef:
Moet ook zeggen dat ik naast de nabestaanden van Savannah ook meeleef met zijn familie. Wat zullen die ook door een hel gaan waar ze niks aan kunnen doen.
Denk ook zeker dat de ouders van een dader vaak worden vergeten, die leven in een hel die is veroorzaakr door hun eigen kind


Heel verdrietig ja, maar helaas, de slachtoffers en nabestaanden gaan bij mij echt voor als het om medeleven gaat.


Is jouw medeleven eindig dan? Bij mij gaat het niet op, en de ouders van de dader verdienen imo net zoveel medeleven dan de nabestaanden van het slachtoffer.
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, en er zijn alleen maar slachtoffers.

Moet er niet aan denken als het mijn kind was die zo iets zou doen :\

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:19

Babootje schreef:
benangelique schreef:
Babootje wat voegt het toe om zijn hele naam te noemen?


Waarom zou je zn naam niet noemen? Die griezel heet nu eenmaal zo :D


Het is niet aan jou om hem aan de schandpaal te nagelen. Zijn naam wordt niet voor niets uit de media gehouden. Heb je heel toevallig ook aan zijn familie gedacht en wat dit met hun doet?