Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:59

Al die diagnoses die hier worden gesteld raken kant nog wal. Iets als psychopathie wordt pas vanaf 18-jarige leeftijd gesteld.

speurneusc

Berichten: 5415
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:01

Damned schreef:
speurneusc schreef:
tsja ouders mogen nog niets een hand opheffen naar der, dus suc6 met de verdere opvoeding dan maar...

dat wordt niet meer dan een vingertje met de opmerking dat mag niet hoor... en verder negeren dan komt het vast goed in deze maatschappij


Het is bewezen dat elke vorm van geweld (dus ook een 'opvoedkundige tik') bedreigen met geweld of het zien van geweld bij kinderen ervoor zorgt dat zij later ook gewelddadiger gaan zijn.


maar dat wil niet zeggen dat er dus geen enkele manier van opvoeding meer nodig (mag) is
dat is denk ik het probleem, er wordt wel verteld en verbod op gelegd dat lijfstraffen niet meer is toegestaan maar alternatieve worden niet aangereikt/gepromoot met als gevolg dat menig kind gewoon aan lot wordt overgelaten omdat ouders niet weten (en van huis uit ook niet is aangeleerd) om op te treden bij fout gedrag en eigenlijk mede ook bij goed gedrag... (hangt samen he corrigeren en belonen is een samenspel, haal je een van de 2 weg dan ontspoort de methode)

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:02

Opsluiten en nooit weer in de maatschappij laten.
Dit kind is een gevaar voor zichzelf en de maatschappij.

Oorzaak van het gedrag achterhalen prima, mssr dan wel achter een gesloten deur die nooit weer open gaat.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:10

nuscaniels schreef:
lieveli
[quote="nuscaniels schreef:


Leg mij dan eens uit hoe het dan zit met mijn generatie en die daarvoor zeker. Wij zijn opgevoed met die opvoedkundige tik, en toch is het gros echt niet gewelddadig ervan geworden. Als dat een feit zou zijn waar komt dan die groep vandaan die roept dat een tik niet mag.

Dit soort dingen, als in bewust dieren vermoorden op die leeftijd heeft juist vaak helemaal niks met een tik te maken maar veel vaker met een aangeboren afwijking of een opgelopen hersentrauma.

Als je naar de achtergrond kijkt van psychopaten, seriemoordenaars e.d zijn er inderdaad veel uit een gebroken gezin en toch zijn er vele malen meer mensen uit zo een situatie die geen psychopaat, seriemoordenaar of wat dan ook worden.


Het gaat niet over jouw generatie, dan dwaal je ontzettend af.

Feit is dat niemand hier weet waarom dit kind het gedaan heeft, kan een stoornis zijn maar kan ook een trauma zijn. Tadaa!


Het gaat inderdaad niet om mijn generatie, maar waarom zouden de tegenwoordige kinderen er gewelddadig van worden en werden wij dat niet.
Van geweld in het gezin waar je opgroeit kan iemand gewelddadig worden maar dat is dan meer agressie en woede die men niet geleerd heeft te controleren. Dat is heel wat anders dan doelbewust een kinderboerderij snachts bezoeken, hokken te openen en dieren te wurgen.[/quote]

Neen het is ook normenvervaging. (Natuurlijk niet als je 1 keer een tik krijgt dat je direct het grijpen naar geweld als normaal beschouwt! :+ )

En inderdaad is dit voorval van een heel andere categorie dan jongeren die sneller geweld gebruiken wanneer ze dit thuis hebben gezien/aan de lijve ondervonden.

Aan die andere persoon, bewezen was misschien overdreven, maar dat was de conclusie van mijn boek sociale psychologie op basis van meerdere onderzoeken. De precieze onderzoeken kan ik niet opnoemen want ik heb dat vak een jaar geleden gehad en ik heb het handboek niet meer. Maar dat is iets wat ik me nog heel goed kan herinneren.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:11

Aan dit kind zitten wel een aantal draadjes los.
Of dit nu komt door de omgeving waarin het opgegroeid is of doordat het aangeboren is, maakt niks uit. Dat kind moet onderzocht (komt de oorzaak mss aan het licht) begeleid en streng in de gaten gehouden worden en snel ook!

Sommigen vragen wat je zou doen als het je eigen kind was: Nou, ik zou van deze situatie intens verdrietig worden en mn kind nooit meer hetzelfde kunnen aankijken...
Ik zou toch een zwaar hulpverleningstraject in gaan met het kind en als het daarvoor intern moet dan zou ik daar geen probleem van maken. Afhankelijk van de uitkomsten van onderzoeken zou ik zelfs een internaat overwegen.
Maargoed; ik heb dan ook helemaal niks met kinderen...

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:14

Janine1990 schreef:
Geryon schreef:
Snap niet zo goed wat de meerwaarde is om te zeggen dat dit een oorzaak heeft en blabla. Veranderd niks aan dat het kind niet goed is. Maar na een jaartje hulp zal het allemaal al weer los lopen en kan dit kind der gang weer gaan..


Die oorzaak lekker in de taboesfeer laten hangen, nee, dat is goed! +:)+
Daar wordt de maatschappij beter van. Lekker je kop in het zand steken en straffen wat te straffen valt...
Volgens mij is er meer dan genoeg onderzoek gedaan naar de gevolgen daarvan.... :+

Enig idee wat de gevolgen zijn van opsluiten in een kamertje, een kwartiertje per dag luchten en dan weer terug in de kamertje? Het is niet voor niets dat gevangenissen er vandaag de dag uitzien zoals ze er uit zien... :+


Ik bedoel hier in dit topic als reactie op mensen die zeggen dat ze gestoord is.
Natuurlijk heeft dit kind hulp nodig. Straf hoeft voor mij niet zo, heb liever dat het gewoon de maatschappij niet meer in mag.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:17

Gevalletje 'kruisen met een varken en niet meer vervoeren', aldus Bertje Vis. Die is nu al goed krankjorie. Laat die ouders ook alsjeblieft goed nakijken... Mag toch ergens hopen dat kinderen niet zo geboren worden... ;(

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:19

Nekschot.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:21

nine1987 schreef:
Nekschot.


en je weet zeker dat jij ze wel allemaal op een rijtje hebt? >;)

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:22

Lotus83 schreef:
nine1987 schreef:
Nekschot.


en je weet zeker dat jij ze wel allemaal op een rijtje hebt? >;)


Ja hoor :j

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:23

Lotus83 schreef:
nine1987 schreef:
Nekschot.


en je weet zeker dat jij ze wel allemaal op een rijtje hebt? >;)


Semi-sarcasme :') _/-\o_

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:30

Ik vind het in en in triest... hoé komt een 10 jarige zóver?

Als je topics leest over zelfmoord moet er vooral heel veel begrip komen voor het niet meer zien van een andere oorzaak...
Voor dit kind (KIND!!) zie ik maar weinig begrip.
En dan bedoel ik geen begrip voor wat ze gedaan heeft, dat is gewoon heel erg fout, punt.
Maar: wat zit hier achter? Wordt ze dusdanig gepest, verwaarloost, misbruikt misschien? Dat ze het gevoel heeft dat anderen ook haar pijn moeten voelen? Maar een mens kan ze niet aan, die zijn sterker.... een dier kan ze wel aan......
Een mogelijk scenario...

Ik hoop dat ze de juiste hulp krijgt die ze nodig heeft...

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:33

Het is hard, maar jullie geven wel de reactie die ik zocht.. Ik wilde een reactie uitlokken..

Heb ik ze wel allemaal op een rijtje.. Ja gelukkig wel inderdaad..

Tegenwoordig moeten kinderen beschermd worden tegenover vanalles en nogwat.. Maar wie beschermt ze tegen zichzelf? Alles wordt bedekt met de mantel der liefde.. Kind kan er niets aan doen etc etc..

Geloof me.. Met die leeftijd moet het besef van leven en dood, pijn en plezier echt wel duidelijk zijn.. Nee, ik denk dus niet dat zo'n kind nog te redden is.. Ook gezien het feit (buiten het vermoorden van dieren an sich) dat zij dieren vermoordt die voor een tienjarige relatief groot zijn EN zij blijkbaar alle tijd neemt (dus ook alle tijd om zich te bedenken) om de hokken open te maken..

Mars

Berichten: 33277
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:34

Ik mag hopen dat niet alleen dit jong maar ook haar omgeving goed door de molen getrokken wordt. Gatverdamme. :\ Arme dieren...

Hutcherson

Berichten: 7417
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:45

Ik heb hier op facebook ook op gereageerd.
Het eerste wat bij mij oppopt bij dit verhaal is...
Waarom wordt een hond die een kind bijt, afgemaakt..
En waarom met een kind die dieren wurgt wel gewoon zonder straf verder leven in haar kansloze, uitzichtloze leven?

Over de ouders zeg ik maar gewoon niks.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:53

Ja, besef van leven en dood. Van goed en slecht. Het lijkt makkelijk. Toch?

Maar soms is er sprake van een kink in de kabel, trauma of een stoornis.

Sommige mensen kennen geen empathie, geen emotie. Niet omdat ze het niet willen maar omdat ze het niet kunnen. Het brein is soms vreemd en eigenlijk ontzettend gecompliceerd. Door het niet functioneren van bepaalde hersengebieden is het kind slachtoffer van haar eigen brein.

Het vermoorden van dieren op jonge leeftijd is een teken van trauma of ernstige stoornis. Straffen helpt niet, intensieve therapie is een laatste strohalm. Gewenst gedrag, "goed en kwaad" zal moeten worden aangeleerd als een kunstje.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 03-06-17 23:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:57

Toen ik dit las moest ik, heel erg, gelijk aan de serie "dexter" denken.
Vreselijk voor de dieren, maar ook voor het kind. Hoop dat ze de juiste hulp kan krijgen en dat erger voorkomen kan worden.

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:02

Hoeveel medicatie heeft dit meisje gekregen? Er zijn nogal wat nare bijwerkingen van medicatie die voorgeschreven wordt aan kinderen die iets anders zijn dan een ander. En dan anders zijn en een flinke stoot troep erbij???????????

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:03

Nekschot..??

Ik begrijp dat niet iedereen van kinderen houdt of een pedagogisch/psychologische achtergrond heeft, maar ik vind de reacties van bepaalde mensen hier behoorlijk primitief.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:06

Ik hoop dat ze inderdaad hulp krijgt en weg gaat uit haar thuissituatie. Dit kan niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Of die hulp ook daadwerkelijk wat uithaalt dat zal de tijd moeten uitwijzen. Hoop voor haar van wel maar heb daar toch mijn twijfels bij.

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:07

Snorlex schreef:
Ja, besef van leven en dood. Van goed en slecht. Het lijkt makkelijk. Toch?

Maar soms is er sprake van een kink in de kabel, trauma of een stoornis.

Sommige mensen kennen geen empathie, geen emotie. Niet omdat ze het niet willen maar omdat ze het niet kunnen. Het brein is soms vreemd en eigenlijk ontzettend gecompliceerd. Door het niet functioneren van bepaalde hersengebieden is het kind slachtoffer van haar eigen brein.

Het vermoorden van dieren op jonge leeftijd is een teken van trauma of ernstige stoornis. Straffen helpt niet, intensieve therapie is een laatste strohalm. Gewenst gedrag, "goed en kwaad" zal moeten worden aangeleerd als een kunstje.


Dit.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:13

Leffroi schreef:
Gevalletje 'kruisen met een varken en niet meer vervoeren', aldus Bertje Vis. Die is nu al goed krankjorie. Laat die ouders ook alsjeblieft goed nakijken... Mag toch ergens hopen dat kinderen niet zo geboren worden... ;(


Helaas worden er wel kinderen zo geboren of lopen een dusdanig trauma op aan de hersenen dat alle normbesef van goed en kwaad, empathie e.d. volledig weg zijn.
Gelukkig komt het zeer weinig voor maar het bestaat wel degelijk.
Of dat voor dit meisje ook geldt zou ik niet 100% durven stellen maar neig daar wel heel erg naar.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:21

nuscaniels schreef:
Leffroi schreef:
Gevalletje 'kruisen met een varken en niet meer vervoeren', aldus Bertje Vis. Die is nu al goed krankjorie. Laat die ouders ook alsjeblieft goed nakijken... Mag toch ergens hopen dat kinderen niet zo geboren worden... ;(


Helaas worden er wel kinderen zo geboren of lopen een dusdanig trauma op aan de hersenen dat alle normbesef van goed en kwaad, empathie e.d. volledig weg zijn.
Gelukkig komt het zeer weinig voor maar het bestaat wel degelijk.
Of dat voor dit meisje ook geldt zou ik niet 100% durven stellen maar neig daar wel heel erg naar.


Inderdaad. Zijn al meerdere onderzoeken geweest naar de neurobiologie van psychopathie. Het hoeft dus niet aan opvoeding te liggen. Vaak gaat het er in de hersenen al helemaal anders aan toe, vanaf de geboorte al.

Hoeft hier niet het geval te zijn, maar kan zeker wel. En dan is het heel naar voor zowel meisje zelf als haar omgeving. Want dat oplossen is bijzonder ingewikkeld, zo niet onmogelijk..

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:25

Ik hoop dat het meisje goed word onderzocht waarom ze dit heeft gedaan. En dat ze de juiste hulp krijgt die ze nodig heeft

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:40

Lante schreef:
Nekschot..??

Ik begrijp dat niet iedereen van kinderen houdt of een pedagogisch/psychologische achtergrond heeft, maar ik vind de reacties van bepaalde mensen hier behoorlijk primitief.

Dieren wurgen met de blote hand is ook nogal primitief :Y)