Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:21

nuscaniels schreef:
Damned schreef:
Het is bewezen dat elke vorm van geweld (dus ook een 'opvoedkundige tik') bedreigen met geweld of het zien van geweld bij kinderen ervoor zorgt dat zij later ook gewelddadiger gaan zijn.


Leg mij dan eens uit hoe het dan zit met mijn generatie en die daarvoor zeker. Wij zijn opgevoed met die opvoedkundige tik, en toch is het gros echt niet gewelddadig ervan geworden. Als dat een feit zou zijn waar komt dan die groep vandaan die roept dat een tik niet mag.

Dit soort dingen, als in bewust dieren vermoorden op die leeftijd heeft juist vaak helemaal niks met een tik te maken maar veel vaker met een aangeboren afwijking of een opgelopen hersentrauma.

Als je naar de achtergrond kijkt van psychopaten, seriemoordenaars e.d zijn er inderdaad veel uit een gebroken gezin en toch zijn er vele malen meer mensen uit zo een situatie die geen psychopaat, seriemoordenaar of wat dan ook worden.


Het gaat niet over jouw generatie, dan dwaal je ontzettend af.

Feit is dat niemand hier weet waarom dit kind het gedaan heeft, kan een stoornis zijn maar kan ook een trauma zijn. Tadaa!

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:22

Mijn dochter is ook 10, maar dat is toch moeilijk voor te stellen?! 8)7
Ik neem aan dat dit meisje toch even goed in gaten gehouden moet worden.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:23

bruintje123 schreef:
Janine dat klopt.
Maar als je kijkt naar hoe vaak TBS-ers terug vallen en hun behandeling niets gedaan heeft kun je ook daardoor wetenschap krijgen.


Klopt hoor, het zit heel erg vaak te diep om ooit weer terug volledig zelfstandig te kunnen keren in de maatschappij. Is een recidive echter de wetenschap die afdoende is?
Moet je om een recidive elke volgende persoon met een heftige (want dat is het natuurlijk wel als je in koelen bloede een dier kan doden terwijl je 10 jaar bent) psychische aandoening levenslang op te sluiten, ongeacht het 'ziektebeeld'? Dat is ook nog eens het lastige, want hoeveel ziektebeelden komen er overeen?
En raakt de wetenschap verder als je dit soort mensen angstvallig binnen houdt? Zijn volgende patienten daarmee geholpen? Kan je op die manier iets voor raken?

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:24

Cowboy55 schreef:
En stel je zegt dit ook bij dit 10 (TIEN) jarig kind. Kind is ongeneeslijk ziek. En dan? Spuitje geven? Levenslang opsluiten? Zeg het maar.


In TBS-klinieken zitten ook wel patiƫnten die nog nooit een misdrijf hebben gepleegd hoor. ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:26

Dus maar meer dieren moeten vermoord worden om kennis te vergaren?
Kennis of het nu "maar" dieren zijn en over 3 jaar kinderen mishandeld gaan worden?
Later misschien ook wel vermoorden?

Het zou jou hondje/kat nu maar zijn dat er verzopen of gekeeld wordt want een tien jarige opsluiten is not done.
Het zou jou kleuter maar zijn die ook half gekeeld was omdat de tien jarige verder wil experimenteren.

Janine1990 schreef:
bruintje123 schreef:
Janine dat klopt.
Maar als je kijkt naar hoe vaak TBS-ers terug vallen en hun behandeling niets gedaan heeft kun je ook daardoor wetenschap krijgen.


Klopt hoor, het zit heel erg vaak te diep om ooit weer terug volledig zelfstandig te kunnen keren in de maatschappij. Is een recidive echter de wetenschap die afdoende is?
Moet je om een recidive elke volgende persoon met een heftige (want dat is het natuurlijk wel als je in koelen bloede een dier kan doden terwijl je 10 jaar bent) psychische aandoening levenslang op te sluiten, ongeacht het 'ziektebeeld'? Dat is ook nog eens het lastige, want hoeveel ziektebeelden komen er overeen?
En raakt de wetenschap verder als je dit soort mensen angstvallig binnen houdt? Zijn volgende patienten daarmee geholpen? Kan je op die manier iets voor raken?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:27

Damned schreef:
speurneusc schreef:
tsja ouders mogen nog niets een hand opheffen naar der, dus suc6 met de verdere opvoeding dan maar...

dat wordt niet meer dan een vingertje met de opmerking dat mag niet hoor... en verder negeren dan komt het vast goed in deze maatschappij


Het is bewezen dat elke vorm van geweld (dus ook een 'opvoedkundige tik') bedreigen met geweld of het zien van geweld bij kinderen ervoor zorgt dat zij later ook gewelddadiger gaan zijn.


Bewezen? Zo laat die artikels maar eens zien dan, ben benieuw wie dit ooit "bewezen" heeft. Bij mijn weten wordt er vandaag de dag nog steeds gespeculeerd over de gevolgen van een opvoedkundige tik, gewelddadige films of games.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:29

Er zal zo'n kind bij je zoon of dochter in de klas komen...

En wat betreft beschermen van dit kind door de wet. Ik denk dat de wet ervoor zou moeten zorgen dat de maatschappij beschermt wordt tegen dit kind. Op deze leeftijd al tot zulke dingen in staat zijn belooft niets positiefs voor de toekomst.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:29

bruintje123 schreef:
Dus maar meer dieren moeten vermoord worden om kennis te vergaren?
Kennis of het nu "maar" dieren zijn en over 3 jaar kinderen mishandeld gaan worden?
Later misschien ook wel vermoorden?

Het zou jou hondje/kat nu maar zijn dat er verzopen of gekeeld wordt want een tien jarige opsluiten is not done.
Het zou jou kleuter maar zijn die ook half gekeeld was omdat de tien jarige verder wil experimenteren.


Huh? Hoe kom je er bij dat ik dat wil?
Ik zeg dat dit meisje (en haar ouders) goed moet worden onderzocht en onder toezicht moet worden gesteld, goed gemonitord en daarna moet worden gehandeld.
Ik zeg alles behalve het lekker loslaten :+ Wat sowieso niet zal gebeuren gezien dit nu bekend is. :+

Erg jammer dat deze opmerkingen zo worden opgepakt, alleen omdat het voor sommigen nogal een gevoelig onderwerp is. Eeuwig zonde van wat een mooie discussie had kunnen worden.

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:31

Missbeauty30 schreef:
Mijn dochter is ook 10, maar dat is toch moeilijk voor te stellen?! 8)7
Ik neem aan dat dit meisje toch even goed in gaten gehouden moet worden.



Ja, het is ook moeilijk voor te stellen.

Zelf weet ik nog heel goed als een 10 jarige........wat goed en slecht is en wat wel en wat niet mag en zo ook bij vriendinnen en vriendjes van deze leeftijd.

En ook bij de 10 jarigen als ik nu naar ze kijk.........het is gewoon niet te voorstellen dit.

Er is gewoon iets ernstigs in dr koppie en dat valt niet op te lossen met een straf.
Levenslang heel goed in de gaten houden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:31

Niet te persoonlijk nemen janine.
Zo is het niet bedoeld van mij.

Maar ja, uiteindelijk is dat wel de discussie.
Loslaten in de maatschappij want een 10 jarige niet vast zetten kan niet.
Welke risico's geeft dat.

Fair
Berichten: 3563
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:34

Niet normaal..

Ik heb een broertje van 6 en een zusje van 8, nou die weten beide heel goed dat dit niet door de beugel kan.. Als een kind zoiets doet dan zit er zeker weten iets niet goed. En ik hoop dat het meisje alle hulp van de wereld krijgt om dit niet te laten escaleren.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:34

lieveli schreef:
nuscaniels schreef:


Leg mij dan eens uit hoe het dan zit met mijn generatie en die daarvoor zeker. Wij zijn opgevoed met die opvoedkundige tik, en toch is het gros echt niet gewelddadig ervan geworden. Als dat een feit zou zijn waar komt dan die groep vandaan die roept dat een tik niet mag.

Dit soort dingen, als in bewust dieren vermoorden op die leeftijd heeft juist vaak helemaal niks met een tik te maken maar veel vaker met een aangeboren afwijking of een opgelopen hersentrauma.

Als je naar de achtergrond kijkt van psychopaten, seriemoordenaars e.d zijn er inderdaad veel uit een gebroken gezin en toch zijn er vele malen meer mensen uit zo een situatie die geen psychopaat, seriemoordenaar of wat dan ook worden.


Het gaat niet over jouw generatie, dan dwaal je ontzettend af.

Feit is dat niemand hier weet waarom dit kind het gedaan heeft, kan een stoornis zijn maar kan ook een trauma zijn. Tadaa!


Het gaat inderdaad niet om mijn generatie, maar waarom zouden de tegenwoordige kinderen er gewelddadig van worden en werden wij dat niet.
Van geweld in het gezin waar je opgroeit kan iemand gewelddadig worden maar dat is dan meer agressie en woede die men niet geleerd heeft te controleren. Dat is heel wat anders dan doelbewust een kinderboerderij snachts bezoeken, hokken te openen en dieren te wurgen.

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:35

Heftig. Ze heeft idd de nodige hulp nodig en snel ook. Ook denk ik dat dit kind en ouder in plaatselijke omgeving veel over hen heen gaat krijgen, dus het blijft zekers niet ongeschonden. Op Fb wordt je ook al dood gegooid met marteling filmpjes, dus als dit kind ook Fb heeft kan dat ook een trigger zijn tot voorbeeld en aandacht als gevolgd

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:36

bruintje123 schreef:
Niet te persoonlijk nemen janine.
Zo is het niet bedoeld van mij.

Maar ja, uiteindelijk is dat wel de discussie.
Loslaten in de maatschappij want een 10 jarige niet vast zetten kan niet.
Welke risico's geeft dat.


Ik neem het ook niet persoonlijk, vind het gewoon jammer dat mijn reacties niet goed worden gelezen.

Je kan een 10-jarige niet in hechtenis nemen. Uiteindelijk zitten er echter genoeg kinderen vast vanwege een of andere stoornis. In sommige gevallen is deze stoornis zo erg en zijn deze mensen zo'n groot gevaar voor zichzelf dat ze niet meer houdbaar zijn in psychiatrische inrichtingen (!!!) en dan op 18-jarige leeftijd terechtkomen in een TBS kliniek.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:37

nuscaniels schreef:
Het gaat inderdaad niet om mijn generatie, maar waarom zouden de tegenwoordige kinderen er gewelddadig van worden en werden wij dat niet.
Van geweld in het gezin waar je opgroeit kan iemand gewelddadig worden maar dat is dan meer agressie en woede die men niet geleerd heeft te controleren. Dat is heel wat anders dan doelbewust een kinderboerderij snachts bezoeken, hokken te openen en dieren te wurgen.


Degene die over de tik begon heeft ook ergens een klokje horen luiden volgens mij ;)
Want er moet echt wel iets meer gebeuren dan een schop onder je hol wil je dit soort stoornissen ontwikkelen. :P

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:40

Janine1990 schreef:
bruintje123 schreef:
Niet te persoonlijk nemen janine.
Zo is het niet bedoeld van mij.

Maar ja, uiteindelijk is dat wel de discussie.
Loslaten in de maatschappij want een 10 jarige niet vast zetten kan niet.
Welke risico's geeft dat.


Ik neem het ook niet persoonlijk, vind het gewoon jammer dat mijn reacties niet goed worden gelezen.

Je kan een 10-jarige niet in hechtenis nemen. Uiteindelijk zitten er echter genoeg kinderen vast vanwege een of andere stoornis. In sommige gevallen is deze stoornis zo erg en zijn deze mensen zo'n groot gevaar voor zichzelf dat ze niet meer houdbaar zijn in psychiatrische inrichtingen (!!!) en dan op 18-jarige leeftijd terechtkomen in een TBS kliniek.

Ik lees je bericht wel goed, ik deel je mening alleen niet.

Tallie1979
Berichten: 22770
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:43

Het is echt een bizar verhaal! Ik hoop dat er ingegrepen wordt door instanties en dit meisje en ouders de juiste hulp krijgen.

Ook hoop ik dat de eigenaar van de dieren niet vergeten zal worden. Die heeft immers de slachtpartij van alle geliefde dieren op film gezien!

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:44

bruintje123 schreef:
Ik lees je bericht wel goed, ik deel je mening alleen niet.


Waarom schrijf je dan dat ik vind dat je niets met zo'n kind moet doen? Dan heb je mijn bericht namelijk niet goed gelezen.


bruintje123 schreef:
Dus maar meer dieren moeten vermoord worden om kennis te vergaren?
Kennis of het nu "maar" dieren zijn en over 3 jaar kinderen mishandeld gaan worden?
Later misschien ook wel vermoorden?


Ik gaf enkel aan dat het NIET opheffen van opgelegde straffen of bepaalde vormen van monitoring, niemand vooruit helpt. Wanneer je je verdiept in hoe dit in zijn werk gaat, weet je ook dondersgoed dat de teugels niet meteen helemaal los worden gegooid. :+

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:47

AnnaB schreef:
Er zal zo'n kind bij je zoon of dochter in de klas komen...

En wat betreft beschermen van dit kind door de wet. Ik denk dat de wet ervoor zou moeten zorgen dat de maatschappij beschermt wordt tegen dit kind. Op deze leeftijd al tot zulke dingen in staat zijn belooft niets positiefs voor de toekomst.

Precies dit!

En inderdaad, als het bij jouw kind in de klas komt, vind je het dan nog goed dat ze een kans krijgt in de maatschappij?
Als er een pedofiel die bezig is met therapie in een vinexwijk komt wonen is de wereld te klein, maar een moordende tienjarige laten we lekker loslopen, want opsluiten is zo siewuuuugh.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:48

Janine1990 schreef:
Ik gaf enkel aan dat het NIET opheffen van opgelegde straffen of bepaalde vormen van monitoring, niemand vooruit helpt. Wanneer je je verdiept in hoe dit in zijn werk gaat, weet je ook dondersgoed dat de teugels niet meteen helemaal los worden gegooid. :+

Citaat:
En raakt de wetenschap verder als je dit soort mensen angstvallig binnen houdt? Zijn volgende patienten daarmee geholpen?

Daarop dus mijn reactie.
En monitoren is wat anders dan van straat houden.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:54

Bah wat een heksenjacht reacties weer.

Men moet eerst maar eens de oorzaak achterhalen. Wie zegt dat het kind hierin alleen is? Sorry hoor maar hoe kun je een 10 jarig kind mee nemen naar een kinderboerderij en niet in de gaten hebben dat het dieren dood? Volgens mij gaat er een hoop mis aan ouders hun kant.

Kan prima zijn dat er iets mis is met het kind maar kunnen we niet eerst andere dingen uitsluiten?

violafan
Berichten: 153
Geregistreerd: 11-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:55

psychopatisch gedrag en een kind dat zeer gevaarlijk kan worden in de toekomst als je het nu niet zeer intensief gaat begeleiden. Zo niet levenslang. Vaker kinderen gezien die dieren wat aan deden in mijn werk en die werden bijna allemaal gevaarlijk. Opsluiten enz is niet even de oplossing, maar nabijheid bieden, begeleiden, therapie en toezicht. Sneu dat een kind zo kan ontsporen, maar helaas wel de werkelijkheid

amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:56

Hoe kan het zo ver komen |( afschuwelijk!het zal je kind maar wezen!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:57

Stel dat het je eigen kind is, zou je het dan ooit kunnen vergeten en vergeven?
Kun je nog oprecht houden van je kind?

Hoeft niet altijd aan de ouders en of opvoeding te liggen sommige mensen hebben een sadistische, narcistische, satanistische aard.
Laatst bijgewerkt door tita op 03-06-17 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:57

speedfiets_2 schreef:
Bah wat een heksenjacht reacties weer.

Men moet eerst maar eens de oorzaak achterhalen. Wie zegt dat het kind hierin alleen is? Sorry hoor maar hoe kun je een 10 jarig kind mee nemen naar een kinderboerderij en niet in de gaten hebben dat het dieren dood? Volgens mij gaat er een hoop mis aan ouders hun kant.

Kan prima zijn dat er iets mis is met het kind maar kunnen we niet eerst andere dingen uitsluiten?



Citaat:
Te zien is hoe het kind over het hek klimt

Citaat:
was er nog een tweede meisje bij, maar zijn de dieren doodgemaakt door het andere kind.