Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 20:07

Citaat:
De politie van Heerlen verdenkt een minderjarig meisje ervan meerdere dieren om het leven te hebben gebracht bij een kinderdagverblijf in Heerlen.
Een woordvoerder heeft een bericht van dagblad De Limburger bevestigd.

Meer details over de zaak kan de politie uit privacyoverwegingen niet geven. De politie is in overleg met het Openbaar Ministerie en hulporganisaties wat er met het betrokken meisje moet gebeuren.

Volgens De Limburger heeft het 10-jarige meisje twee eenden, een kip, een konijn en een cavia gewurgd.

De eigenaars van het kinderdagverblijf ontdekten de dode dieren zaterdagochtend. Daarna werd de politie gebeld die snel het meisje wist te vinden.

Dode kip
Het voorval is vastgelegd door een beveiligingscamera. "Op de beelden is te zien hoe het meisje heel rustig haar best doet om de nachtverblijven open te maken. Ook wat ze met de dieren heeft gedaan staat op camera", zegt directeur Marion Schelberg van het kinderdagverblijf.

Te zien is hoe het kind over het hek klimt, dieren doodt en onder meer achteloos een dode kip weg slingert.

Foute film
De directeur heeft zaterdag aangifte gedaan van de fatale dierenmishandeling. "We zijn heel erg geschokt. De aanblik is afschuwelijk, het is net of je naar een foute film zit te kijken. Het zijn vrij grote dieren", aldus Schelberg.

Volgens haar was er nog een tweede meisje bij, maar zijn de dieren doodgemaakt door het andere kind. "Het meisje woont hier vlakbij. Er moet een enorme problematiek achter zitten als je zo jong al zoiets doet."

Door: NU.nl/ANP




Hoe kun je dit kind nog "redden", als in, hoe ga je dit gedrag ooit kunnen corrigeren? Waar kan dit gedrag vandaan komen?

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:09

Stop dit meisje alsjeblieft forever in een inrichting. Gestoord.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:10

Ik ben sprakeloos...
Hoe kan het zover komen dat je dit zonder blikken of blozen kan doen?!

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:11

Verschrikkelijk, ik hoop dat ze zo snel mogelijk intensieve psychische hulp krijgt!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:11

Wat je 'vaak' ziet is dat kinderen die dit op jonge leeftijd doen, op latere leeftijd uitgroeien tot veelplegers. Veel seriemoordenaars, serie brandstichters etc hebben een verleden waar dierenmishandeling in voorkomt.
Het zelf uitvoeren, of het moeten aanzien van dierenmishandeling kan op latere leeftijd zon gedrags stoornis tot gevolg hebben.

Als dit mijn kind zou zijn zou er nu therapie volgen. En veel ook. Een kind van 10 zou moeten weten wat dood en moord is, en als je dan dit soort dingen doet is begeleiding denk ik ontzettend belangrijk. Ook ter inventarisatie. Is dit inderdaad een voorbode voor de toekomst?

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:11

Saaams schreef:
Stop dit meisje alsjeblieft forever in een inrichting. Gestoord.


Snap je reactie maar dat een kind dit doet heeft een oorzaak en zij heeft zeker hulp nodig.... maar ik denk voornamelijk om de oorzaak van haar daden aan te pakken.

Een kind doet dit niet zomaar...

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:11

Wow, en op zo'n jonge leeftijd, wat is er vooraf gegaan aan dit gebeuren zeg...

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:13

Hopelijk krijgt het meisje gepaste begeleiding.

Arme, arme dieren :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:14

Ik hoop dat het meisje de juiste hulp krijgt.
Arme dieren..

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:15

eilleen333 schreef:
Wat je 'vaak' ziet is dat kinderen die dit op jonge leeftijd doen, op latere leeftijd uitgroeien tot veelplegers. Veel seriemoordenaars, serie brandstichters etc hebben een verleden waar dierenmishandeling in voorkomt.
Het zelf uitvoeren, of het moeten aanzien van dierenmishandeling kan op latere leeftijd zon gedrags stoornis tot gevolg hebben.

Als dit mijn kind zou zijn zou er nu therapie volgen. En veel ook. Een kind van 10 zou moeten weten wat dood en moord is, en als je dan dit soort dingen doet is begeleiding denk ik ontzettend belangrijk. Ook ter inventarisatie. Is dit inderdaad een voorbode voor de toekomst?

Dit heb ik ook wel eens gelezen. :j
Bijna alle beruchte seriemoordenaars zijn begonnen met het op jonge leeftijd mishandelen/martelen/vermoorden van (huis)dieren.

Als dit mijn kind was mocht een ander haar hebben, ik zou haar niet meer hoeven. := Belachelijk ook dat ze niet vervolgd kan worden omdat ze nog geen 12 is. Oud genoeg om te moorden is oud genoeg om ervoor gestraft te worden ook.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:17

Ontzettend erg..

Ik hoop dat het kind de juiste psychische en/of psychiatrische hulp gaat krijgen.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:17

Was er niet vorig jaar ook zo'n bericht over een jongentje die dieren verdronk? Nog wat jonger?

Ik vraag me af uit wat voor gezin dit meisje afkomstig is. Heel erg triest zeg... Niet alleen voor de dieren. Ik denk voornamelijk voor het meisje zelf. Al zal ze dit zelf misschien niet beseffen.

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:18

Wat bezielt zo'n meisje? Die moet wel behoorlijk problematiek hebben thuis of op school ofzo. Pesten of mishandeling of nog erger. Dit komt niet zo maar uit het niets.

Memories

Berichten: 2631
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:19

Heh bah wat gruwelijk, de rillingen lopen je toch spontaan over de rug als je zoiets leest :\
Hoop dat dat meisje de hulp krijgt die ze nodig heeft. Want inderdaad, dierenmishandeling op jonge leeftijd is vaak een teken van diepe psychologische problematiek en/of een slechte thuissituatie.
'Oud genoeg om te moorden is oud genoeg om gestraft te worden' vind ik dan wel weer een beetje... tja... zo simpel zit het nou ook weer niet.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:19

Ik hoop dat zo'n kind niet al te mild gestraft word. Zij is er namelijk best van bewust wat zij gedaan heeft, en weet dus ook dat het fout is. Maar zal hoogstwaarschijnlijk een Halt strafje zijn.. ben benieuwd of er nog vervolg op komt wat er verder ondernomen gaat worden. Vind het bijna te ziek voor woorden als je zo jong al zoiets uberhaupt kan.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:20

watchthesky schreef:
eilleen333 schreef:
Wat je 'vaak' ziet is dat kinderen die dit op jonge leeftijd doen, op latere leeftijd uitgroeien tot veelplegers. Veel seriemoordenaars, serie brandstichters etc hebben een verleden waar dierenmishandeling in voorkomt.
Het zelf uitvoeren, of het moeten aanzien van dierenmishandeling kan op latere leeftijd zon gedrags stoornis tot gevolg hebben.

Als dit mijn kind zou zijn zou er nu therapie volgen. En veel ook. Een kind van 10 zou moeten weten wat dood en moord is, en als je dan dit soort dingen doet is begeleiding denk ik ontzettend belangrijk. Ook ter inventarisatie. Is dit inderdaad een voorbode voor de toekomst?

Dit heb ik ook wel eens gelezen. :j
Bijna alle beruchte seriemoordenaars zijn begonnen met het op jonge leeftijd mishandelen/martelen/vermoorden van (huis)dieren.

Als dit mijn kind was mocht een ander haar hebben, ik zou haar niet meer hoeven. := Belachelijk ook dat ze niet vervolgd kan worden omdat ze nog geen 12 is. Oud genoeg om te moorden is oud genoeg om ervoor gestraft te worden ook.


dan hoop ik dat zij ouders heeft die er niet zo over denken en zorgen dat ze de hulp krijgt die nodig is

melody7

Berichten: 13687
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:21

Arme dieren..
Maar zeker ook arm meisje, ik kan me niet voorstellen dat een kind op die leeftijd met een beetje een normale opvoeding zoiets doet. Hopelijk krijgt ze nu meteen goede hulp en komt het goed met haar..

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:22

Memories schreef:
Heh bah wat gruwelijk, de rillingen lopen je toch spontaan over de rug als je zoiets leest :\
Hoop dat dat meisje de hulp krijgt die ze nodig heeft. Want inderdaad, dierenmishandeling op jonge leeftijd is vaak een teken van diepe psychologische problematiek en/of een slechte thuissituatie.
'Oud genoeg om te moorden is oud genoeg om gestraft te worden' vind ik dan wel weer een beetje... tja... zo simpel zit het nou ook weer niet.


Ach, kijk het gemiddelde record van een moordenaar er op na, dat is ook echt geen rozengeur en maneschijn afkomst hoor ;) Volgens mij zijn dit soort ernstige dingen altijd een gevolg van...
Praat het niet goed, maar verklaart wel een hoop...

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:24

SavannahNx schreef:
Ik hoop dat zo'n kind niet al te mild gestraft word. Zij is er namelijk best van bewust wat zij gedaan heeft, en weet dus ook dat het fout is. Maar zal hoogstwaarschijnlijk een Halt strafje zijn.. ben benieuwd of er nog vervolg op komt wat er verder ondernomen gaat worden. Vind het bijna te ziek voor woorden als je zo jong al zoiets uberhaupt kan.


Ze komt niet eens in aanmerking voor HALT,ze is nog maar 10.
Er zal wel een batterij aan hulpverlening op los gelaten worden, hopelijk valt er nog wat te redden.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:26

Ik denk dat therapie in zo'n gevallen al niet meer helpt... verschrikkelijk.

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:27

Jeetje...als ze dit op deze leeftijd al doet moet er toch echt heel wat mis zijn...hopelijk krijgt ze goede psychiatrische hulp, anders schakelt ze over een aantal jaar nog over op mensen.

Straffen lijkt mij niet heel toepasselijk, naar een speciale inrichting wel. Tenminste, als iemand zulke erge dingen doet hoop ik maar dat het iets als schizofrenie of borderline is, en niet dat ze uit zich zelf een enorme sadist is.
Laatst bijgewerkt door Galathil op 03-06-17 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Berichten: 5384
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:27

tsja ouders mogen nog niets een hand opheffen naar der, dus suc6 met de verdere opvoeding dan maar...

dat wordt niet meer dan een vingertje met de opmerking dat mag niet hoor... en verder negeren dan komt het vast goed in deze maatschappij

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:32

speurneusc schreef:
tsja ouders mogen nog niets een hand opheffen naar der, dus suc6 met de verdere opvoeding dan maar...

dat wordt niet meer dan een vingertje met de opmerking dat mag niet hoor... en verder negeren dan komt het vast goed in deze maatschappij


Tuurlijk niet, dat meisje gaat uiteraard de hulpverlening in, of het goed komt betwijfel ik, maar ik weet zeker dat een pak op d'r sodemieter hier ook niet gaat helpen. Daar ligt echt een ernstige stoornis of zwaar gestoorde omgevingsfactoren aan ten grondslag.

Memories

Berichten: 2631
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:33

Ja Janine1990 dat is precies wat ik probeer te zeggen :j Het een houdt verband met het ander, in koelen bloede een paar dieren de nek om draaien is nooit normaal gedrag. Wat geen 'excuus voor', maar een 'verklaring van' moet zijn. Wat ook niet wil zeggen dat het kind in kwestie dan vast wel een moordenaar zal worden, maar wel dat er alles aan gedaan moet worden om dit kind weer de goede richting op te sturen.
Doet me trouwens ook ineens denken aan de beruchte moord waar 2 kinderen van 10 toentertijd een peuter van 2 op gruwelijke wijze ontvoerd en om het leven gebracht hebben. Je verzint het gewoon niet, waar zelfs kinderen toe in staat kunnen zijn als er in de opvoeding of in het koppie iets mis gaat :n

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:37

Diep triest; ik denk dat je niet zou willen mee maken wat er met zo'n kind zelf gebeurd (is?)...

Mooi dat het op film staat en er nu dus onderzocht kan worden wat er aan de hand is en hulp geboden kan worden.