Man zit ruim 30 minuten in snikhete auto voor hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Man zit ruim 30 minuten in snikhete auto voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 16:34

Omdat er wederom mensen (zijn dit mensen??) hun hond tijdens de warme dagen opgesloten hebben laten zitten in de auto besloot deze jongeman te demonstreren hoe warm het kan worden.

http://www.ad.nl/rotterdam/hondenliefhe ... ~a059cc72/

Gister ook weer een bericht dat iemand heerlijk op het strand zat en hondlief in de auto _-:( _-:(

Zaterdag 27-05 Winterswijk
http://www.ad.nl/binnenland/politie-bev ... ~a3dfdaea/

Zaterdag 27-05 Roermond
http://www.ad.nl/nieuws/viral-video-laa ... vac16191f/

Vrijdag 26-05 Eindhoven
http://www.ad.nl/eindhoven/hond-uit-sni ... ~aa61f320/
Laatst bijgewerkt door Onali op 28-05-17 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Re: Man zit ruim 30 minuten in snikhete auto voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:35

Ik vind het een goede actie van die jongen dat hij in de auto stapte om het te demonstreren.

Maar ja, 'we' (maatschappij) zijn het erover eens dat het echt niet kan, maar het gebeurd nog.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:45

Ik snap ook niet dat het nog gebeurd. Ben heel benieuwd wat de eigenaren denken. Het is niet dat ze 5 minuten weg zijn. Die honden zitten altijd 30 minuten of langer in de auto...

https://www.google.nl/amp/s/www.animals ... t-dat/amp/

Hier hebben ze ook een testje gedaan

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:48

Ik moet de eerste mafkees die z'n hond in een snikhete auto laat zitten nog tegenkomen, maar ik garandeer hem dat z'n autoruit er ogenblikkelijk uitgaat en ik daarna (pas) de politie bel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 16:50

Kan je nagaan 51 graden en ze gaat zelf bijna van haar stokje.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:56

en serieus,
je gaat naar het strand,
en laat de hond in de auto. 8)7
meeste mensen gaan juist naar het strand, voor de hond.
dat ene hersencelletje, dat ze misschien nog hebben,
denkt dat niet- thuis is ie beter af ?
als je m dan toch niet mee wilt nemen het strand op.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:11

Ik vindt het dapper dat zij het doet om de mensen voor te waarschuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:12

Ik vind t al erg als onze hond met dit weer even mee gaat naar stal ( 10 auto minuten), en we dan even voor een rood stoplicht staan...
En dan heb ik alle raampjes open..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:20

Ik denk echt oprecht door alle aandacht die eraan word gegeven dat mensen dit misschien wel expres doen of gaan doen. Misschien een hele gekke gedachte, maarja als je van je hond afwilt en hem niet wilt dumpen in een bos....

Voor alsnog vind ik het echt debiel. Hetzelfde geldt voor baby's en kleine kinderen acherlaten in een hete auto. -:(-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:35

Mooie actie van die man. Maar ik denk niet dat hij zo'n oelewapper is die zijn hond in de auto achterlaat. Dus of deze actie begrepen wordt voor de doelgroep? Mijn twijfels.

ZE zouden zulke eigenaren eens een half uur (liever langer) in de de auto moeten zetten.
Kijken of het kwartje dan valt voordat ze het weer eens doen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:38

Er moet gewoon zware straffen hieroo komen.
Ze komen er met een foei en een kleine bekeuring soms ervanaf maar de hond gaat gewoon weer met de mishandelaar mee.
En ze doen het gewoon weet.
Ik zeg gewoon dikke gevangenisstraf met een dikke boete en de hond naar een goede baas.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:38

Ik las laatst op Facebook dat de dierenambulance officieel geen raampje in mogen tikken als zij naar een melding komen van een hond in een warme auto. Dat mag alleen de politie.

Nu denk ik sowieso niet dat ik in zo'n geval de dierenambulance zou bellen maar de politie maar denk ook niet dat ik daar dan op ga wachten maar dat ik het raampje zelf in tik.

Laten we hopen dat ik dat nooit hoef te doen omdat mensen er eindelijk aan gaan denken om de hond (of hun kind) niet achter te laten in de auto met de warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:41

Ik bel de politie en duurt me dat te lang sla ik zelf wel een ruit in.

bruintje123

Ja dat had ik ook gelezen. Belachelijk.
Een dier is dan ineens weer een ding. ;(

Als ik inderdaad denk dat het niet langer kan wachten gaat die ruit in. Dan maar getrut daarna met de eigenaar.
Dat zien we dan wel weer.

AfricanLady

Ik heb met dit weer altijd een kleine baksteen in de fietstas.
Voor dit soort gevallen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:42

In "het lichaam van coppens" hebben ze dit ook getest hoe snel de auto in de zon opwarmt en het effect op hen (broers coppens) en of ze een ei konden bakken. Bakken lukte niet echt, maar het ei stolde wel. Moet je niet vragen wat er in het lichaam gebeurd als de afkoelingsmechanismen het niet meer trekken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:44

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:02

Ik moet er niet aan denken om mijn meisje in de auto te laten, als ik met de temperaturen naar het strand ga kies ik expres een strand waar zij ook welkom is. (wat helaas, en ook begrijpelijk, niet op alle stranden is toegestaan). Zondag nog naar het strand geweest, ze was de hele dag in de zee aan het spelen. Heerlijk toch!
En naar de stad, of de winkel? Ze blijft lekker thuis of ik leg haar in de winkel bij de ingang neer.. meeste winkels hier doen daar niet zo moeilijk over gelukkig

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:03

bruintje123 schreef:
AfricanLady schreef:
Ik heb met dit weer altijd een kleine baksteen in de fietstas.
Voor dit soort gevallen

Misschien gemakkelijker een lifehammer in je tas te gooien.
Tikt veel gemakkelijker glas door.
https://www.bol.com/nl/p/lifehammer-noo ... _role%3Din

Top bedankt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:10

Zeeuwsemeid schreef:
Ik moet er niet aan denken om mijn meisje in de auto te laten, als ik met de temperaturen naar het strand ga kies ik expres een strand waar zij ook welkom is. (wat helaas, en ook begrijpelijk, niet op alle stranden is toegestaan). Zondag nog naar het strand geweest, ze was de hele dag in de zee aan het spelen. Heerlijk toch!
En naar de stad, of de winkel? Ze blijft lekker thuis of ik leg haar in de winkel bij de ingang neer.. meeste winkels hier doen daar niet zo moeilijk over gelukkig

Ik dacht in eerste instantie dat je het over een kind (meisje) had, tot ik bij het stukje over de winkel kwam... := _O-

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:36

Naar wie moet ik eigenlijk bellen als ik een hond in een stervenswarme auto tegenkom? Zelf zou ik het liefst 112 bellen, maar ik wil voorkomen dat de telefoniste moeilijk gaat doen over het redden van de hond, waardoor deze nog langer in de auto zit voor hij/zij gered wordt. Mag ik gewoon 112 bellen?
En hoe breek je veilig een ruit met een baksteen zonder dat het glas de hond zal raken?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:46

Je mag er 112 voor bellen.
Mijn oom werkt op de meldkamer van de politie en krijgt deze meldingen gelijk binnen. Ze sturen dan zo snel mogelijk agenten die kant op.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 01:39

Ik vind deze acties goed. Het is helaas nodig, om de onwetende medemens op zo'n manier met zijn neus op de feiten te duwen.

Hier is een tijdje geleden een kleine rel geweest. Hond in auto, jongeren zagen het, zijn erbij gebleven en hebben vrij vlot de ruit ingeslagen. Toen de eigenaar terugkwam is hij uit zijn plaat gegaan om die autoruit, hij heeft niet gevraagd waar de hond was (op de koele en overschaduwde binnenplaats van een vriendelijke buurvrouw met een bak water), hij heeft de politie gebeld om proces verbaal op te maken tegen de jongelui en is nadien vertrokken met de auto en zonder hond, die was hij nog steeds vergeten _-:(

De hond is nog steeds niet opgeëist, zit bij een opvang en wordt hopelijk snel geadopteerd door iemand die meer interesse in zijn hond en gezond verstand heeft.

En voor deze daadkrachtige jongelui en de buurvrouw die direct haar binnenplaats beschikbaar stelde heb ik alleen maar respect. Dat iemand dom is, is één. Daar zijn deze mensen voor die zichzelf opsluiten in een auto en dat filmen, helaas nodig blijkbaar. Dat iemand zich niet interesseerd voor de gevolgen van zijn domheid echt een tweede. -:(-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 03:00

Frensie schreef:
Ik las laatst op Facebook dat de dierenambulance officieel geen raampje in mogen tikken als zij naar een melding komen van een hond in een warme auto. Dat mag alleen de politie.

Iedereen mag op dat moment een ruit intikken:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2422 ... an___.html

https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/o ... it-inslaan

Het is wel verstandig eerst de politie te bellen en een melding te maken.
Neem eventueel eerst (snel!) foto's/filmpje van de situatie.
Of laat een ander filmen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 04:08

Zeeuwsemeid schreef:

Ben alsjeblieft heel voorzichtig- winkelpersoneel let niet altijd op en er worden momenteel veel honden gestolen, onder andere om als 'training' voor illegale hondengevechten te gebruiken...