Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20211
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:10

Ik hoop ook dat hij snel naar Nederland komt en gaat praten en zich niet beroept op zwijgrecht.

Bij dit soort mensen heb ik altijd zoiets van, van mij mogen ze wel wat minder rechten hebben wat betreft advocaten, zwijgrecht en dergelijke, dat recht heeft hij m.i. verspeeld door willens en wetens zo lang zijn mond te houden over zijn vreselijke misdaad. Vind het echt een walgelijke man, even even uit gaande dat hij daadwerkelijk gedaan heeft wat we allemaal eigenlijk wel weten.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:34

Aranel schreef:
Ik hoop ook dat hij snel naar Nederland komt en gaat praten en zich niet beroept op zwijgrecht.

Bij dit soort mensen heb ik altijd zoiets van, van mij mogen ze wel wat minder rechten hebben wat betreft advocaten, zwijgrecht en dergelijke, dat recht heeft hij m.i. verspeeld door willens en wetens zo lang zijn mond te houden over zijn vreselijke misdaad. Vind het echt een walgelijke man, even even uit gaande dat hij daadwerkelijk gedaan heeft wat we allemaal eigenlijk wel weten.



Ja dat is nu eenmaal het NL recht he (en soms zou ik ook willen dat het anders was). Maar door dit NL rechtssysteem heeft wel iedereen kans op een zo eerlijk mogelijk proces. Dat we het er soms niet mee eens zijn......is dan een andere keerzijde. (en soms worden er nog steeds fouten gemaakt...) maar ik denk dat het aantal mensen wat in NL onterecht vast zit of juist onterecht is vrijgesproken vele malen lager is dan bv USA .

Ben vooral benieuwd wie zijn advocaat gaat worden. Hij is natuurlijk ook voor de advocatuur een "leuke"client waar ik (zeker zonder een bekentenis) veel te halen valt (en met halen bedoel ik geen geld...maar een lage strafeis/veroordeling)


Ik gok of 1 vd 2 broers Anker (Anker&Anker)

of Job Knoester (Knoester , van den Hut, Alberts en Korteling)

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:56

Nissima schreef:
We hebben hier die video nog eens bekeken maar zelfs mijn vriend (Guardia Civil) twijfelt eraan. Het logo op het shirt klopt niet en in Spanje zal je geen politieagent zien zonder uniform maar mét geweer.
Bovendien is het hier helemaal niet zo droog nu.. :=

Wel een mooi voorbeeld van hoe de media je voor de gek kan houden :D

Popstra, waarom denk je dat de gevangenissen in Spanje slechter zijn dan in Nederland?


Maar het was toch een bepaald F.A.S.T. -team dat hem opgepakt heeft? Van de andere politie-eenheid (Mossos d'Esquadra). Misschien dat die er anders bijlopen?
Geen idee hoor.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:02

Ze vermoeden ook dat we binnenkort nog wel meer verhalen boven zullen komen uit zijn tijd in Polen. Hij werkt al jaren bij kinderkampen, dit soort mensen houden het over het algemeen niet bij 1 keer. Dit is ook de reden waarom niemand er bij in de buurt wil wonen. Dat ze niet bij scholen, speeltuinen, bushaltes en kinderdagverblijfen mogen werken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:24

In Amerika geld ook zwijgrecht en advocaten dus ik denk dat op dat vlak het niet meer of minder is dan in Amerika :=

Hannanas
Berichten: 13035
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:26

Zit nu Nl1 te kijken, snap werkelijk niet waarom die mensen (o van t padje en die rechercheur/scout) zo graag met hun kop in de media willen komen. Best walgelijk.

Trouwens, ook voer voor zijn advocaat. Het feit dat hij zo wordt uitgemolken zal best grond zijn om te zeggen dat Jos nu al behoorlijk uitgekleed is en wat waarsch tot strafvermindering kan leiden.

Janneke2

Berichten: 22908
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:42

Aranel schreef:
Ik hoop ook dat hij snel naar Nederland komt en gaat praten en zich niet beroept op zwijgrecht.

Bij dit soort mensen heb ik altijd zoiets van, van mij mogen ze wel wat minder rechten hebben wat betreft advocaten, zwijgrecht en dergelijke, dat recht heeft hij m.i. verspeeld door willens en wetens zo lang zijn mond te houden over zijn vreselijke misdaad. Vind het echt een walgelijke man, even even uit gaande dat hij daadwerkelijk gedaan heeft wat we allemaal eigenlijk wel weten.


Ehm - je wil hem toch niet martelen zodat hij een bekentenis doet...?
Aan dat soort 'bekentenissen' heeft juist niemand wat.

En met 'kiezen op elkaar' plus een DNA match met daderspoor heeft praten zin - anders is het al snel 30 jaar plus TBS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:52

Aranel schreef:
Bij dit soort mensen heb ik altijd zoiets van, van mij mogen ze wel wat minder rechten hebben wat betreft advocaten, zwijgrecht en dergelijke, dat recht heeft hij m.i. verspeeld door willens en wetens zo lang zijn mond te houden over zijn vreselijke misdaad. Vind het echt een walgelijke man, even even uit gaande dat hij daadwerkelijk gedaan heeft wat we allemaal eigenlijk wel weten.


Er zijn landen in de wereld waar je geen zwijgrecht hebt en ook geen recht op verdediging door een advocaat...

Maar of je daar liever wilt wonen?

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:28

Hannanas schreef:
Zit nu Nl1 te kijken, snap werkelijk niet waarom die mensen (o van t padje en die rechercheur/scout) zo graag met hun kop in de media willen komen. Best walgelijk.


Lekker aardig. Ze worden constant benaderd door de media. Van het Padje is al meer dan een half jaar met de zoektocht bezig voor hem is het dan ook een opluchting dat hij gepakt is. Ik heb het stuk verder niet gezien maar oordelen over mensen die je niet kent is erg makkelijk over internet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:30

Van het padje (I love that name <3 )
snap ik wel. Die rechercheur vindt ik ook wel een 'aandacht'verhaal.

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 01:42


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110828
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:19


Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:03

DNA van Jos is afgegeven omdat hij vermist was.
Mogelijk reden om het in deze strafzaak te zien als onrechtmatig verkregen bewijs :roll:

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:59

Ineke2 schreef:
DNA van Jos is afgegeven omdat hij vermist was.
Mogelijk reden om het in deze strafzaak te zien als onrechtmatig verkregen bewijs :roll:



Dat is echt grote onzin. :(
In NL is een database met allerlei DNA van verdachte of vermiste. Dat daar een match uit gekomen is hoeft geen reden voor onrechtmatig verkregen bewijs te zijn. Het heeft een ander doel gehad, maar het gebeurd wel vaker dat er in het database DNA zit wat voor een ander doel afgenomen was.

Dat het een lastige zaak kwa veroordeling gaat worden weet ik wel zeker... helaas is het in NL gewoon ontzettend bekrompen allemaal -O-

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:06

Tenzij hij gaat praten. Hij heeft ook toegegeven dat ie op kinderen valt. Dus misschien breekt ie redelijk snel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:14

__Robijn__ schreef:
Dat is echt grote onzin. :(
In NL is een database met allerlei DNA van verdachte of vermiste. Dat daar een match uit gekomen is hoeft geen reden voor onrechtmatig verkregen bewijs te zijn. Het heeft een ander doel gehad, maar het gebeurd wel vaker dat er in het database DNA zit wat voor een ander doel afgenomen was.


Er zijn in Nederland twee databanken: voor verdachten en voor vermisten. Die behoren gescheiden te zijn. Als de rechter ook vindt dat DNA uit de ene databank niet gematcht had mogen worden met DNA uit de andere databank, is dat deel van het bewijs onrechtmatig verkregen en dan wordt dat bewijs uitgesloten als bewijs. Verschillende deskundigen waarschuwen nu al dat dat een probleem kan gaan vormen. Dat is dus geen onzin. Maar wel heel vervelend natuurlijk.

Rocamor

Berichten: 10973
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:18

Had zijn verre familie niet ook DNA afgestaan? En had hij niet laten weten dat hij DNA zou afstaan voor het onderzoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:31

Rocamor schreef:
Had zijn verre familie niet ook DNA afgestaan? En had hij niet laten weten dat hij DNA zou afstaan voor het onderzoek?


Er is zowel gematcht met DNA van verre familie im het verwantschapsonderzoek als met DNA dat op zijn spullen zat en dat in het kader van zijn vermissing was verzameld. Beiden dus. De vraag is hoe dat precies is verlopen en wat de rechter daarvan gaat vinden. Dat is afwachten. Edit: ik vermoed dat ze uit het verwantschapsonderzoek hebben vastgesteld dat het een verwante van deze mensen moest zijn en dat de verdenking tegelijk op hem viel omdat hij geen gehoor gaf aan de oproep voor het DNA-onderzoek. Maar dan weet je nog niets zeker. En dat ze daarom vervolgens het DNA dat in het kader van zijn vermissing is verzameld hebben gebruikt om zekerheid te krijgen dat ze de juiste verdachte op het oog hadden. En de vraag is hoe de rechter dan over die laatste stap denkt.

Of hij heeft laten weten DNA af te gaan staan voor het onderzoek doet er niet toe. Als iemand dat zegt tegen zn familie, maar dat vervolgens niet doet, betekent dat nog niet dat je zomaar iemands DNA ergens vanaf mag halen en dat mag gebruiken.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:28

De herkomst van het DNA is nog niet zo'n issue. Daar is een mouw aan te passen......

Het OM moet bewijzen..dat hij Nicky ook heeft vermoord/doodslag...en dat is een hele andere koek.

Zeker als de doodsoorzaak onduidelijk is en er meer dna sporen van andere mensen aanwezig zijn.

Wat ik al zei of hij zwijgt..of komt bv met het verhaal dat Nicky daar al dood lag en hij zich bv op hem afgetrokken heeft of seksuele handelingen mee heeft verricht..(ik noem maar wat). (lijkt mij een banketstaaf verhaal....maar zonder bekentenis.....hebben ze gewoon niet bijzonder veel waar ze hem echt op kunnen pakken).

Voor alleen de seksuele handelingen/verkrachting...daar staat kwa gevangenis straf maar een paar jaar voor............. (voor verkrachting)...voor de andere dingen...zal het een niet noemenswaardige straf zijn.

Dat hij zich zwaar verdacht gedaagd en heeft gedragen etc ook dat is niet strafbaar en zal niet tot vervolging leiden.....het zegt heel cru gezegd namelijk niets.

Nicky's familie zal pas opgelucht kunnen zijn als het OM een veroordeling rond krijgt...als dat niet lukt..om wat voor een reden dan ook..zal de pil alleen maar bitterder zijn.

Loretta
Berichten: 8816
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:09

20 jaar na dato is het wel heel moeilijk om nog de waarheid boven tafel te krijgen. De dader heeft 20 jaar de tijd gehad zich voor te bereiden op een eventuele zaak terwijl iedereen die niets met de zaak te maken heeft gehad zich niet meer kan herinneren waar hij of zij die avond is geweest. Zo zijn ook herinneringen van betrokkenen en zelfs de dader vertroebeld. Het lijkt me al met al een hele moeilijke zaak om de waarheid nog boven tafel te krijgen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:14

Ik denk ook niet dat de herkomst van het dna zal leiden tot onrechtmatig verkregen en volledige uitsluiting van dit bewijsstuk.

Maar zoals gezegd: de zaak rondkrijgen zal nog ingewikkelt worden. Ik hoop vooral voor de familie dat ze antwoorden krijgen.
Een hele heftige zaak om zo te horen dat ze iemand hebben als verdachte maar diegene vermist is, waarschijnlijk op de vlucht, opgepakt en dan nu afwachten of de antwoorden er gaan komen. Pfff. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:19


Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:41

Nissima schreef:
We hebben hier die video nog eens bekeken maar zelfs mijn vriend (Guardia Civil) twijfelt eraan. Het logo op het shirt klopt niet en in Spanje zal je geen politieagent zien zonder uniform maar mét geweer.
Bovendien is het hier helemaal niet zo droog nu.. :=

Wel een mooi voorbeeld van hoe de media je voor de gek kan houden :D

Hoe worden we dan voor de gek gehouden?

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:45

Diablo schreef:
Nissima schreef:
We hebben hier die video nog eens bekeken maar zelfs mijn vriend (Guardia Civil) twijfelt eraan. Het logo op het shirt klopt niet en in Spanje zal je geen politieagent zien zonder uniform maar mét geweer.
Bovendien is het hier helemaal niet zo droog nu.. :=

Wel een mooi voorbeeld van hoe de media je voor de gek kan houden :D

Hoe worden we dan voor de gek gehouden?



Ze bedoeld dat Jos B. Gewoon in een Nederlands park zat. Er acteurs zijn ingehuurd om het spannend te laten lijken. Zo pikt de EU samenwerking een graantje mee. Is weer pro Europa. En heel Nederland is weer in de ban van iets.


Pff waarom hebben mensen het altijd over nep nieuws. Geloof echt wel dat dat er is maar geloof niet dat dit nep nieuws is.

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:34

Het nieuws is niet nep, maar er is gewoon een filmpje gebruikt wat er niet echt bij hoort. Zoals zo vaak.