Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:14

sassefras schreef:
met een 100 % DNA match heeft hij heel wat uit te leggen ieder geval :+



Uitleggen zeker en ze zullen hem echt wel binnen de grenzen van de wet aan de praat proberen te krijgen...maar iedereen inclusief mijzelf wil uiteraard een veroordeling........ want daar doe je het voor.


Deze man komt er al 20 jaar mee weg..ook bij 2 eerdere verhoren geen signalen en wil bewust niet gevonden worden, dus dan heb ik er een hard hoofd in dat hij straks ineens zomaar uit de school gaat klappen.

En dan is er ook nog een advocaat die hem helpt...

Niets lijkt mij erger dan voor 99% zeker te weten dat je de dader hebt maar dat de zaak geseponeerd moet worden / of vrijspraak wegens gebrek aan bewijs......

Onbeschrijfelijk leed voor de ouders. Je wilt terecht toch een soort genoeg doening.....

Dus ik ben blij met de doorbraak maar ik blijf wel realistisch.

Ben vooral benieuwd naar het wat rn waarom.

PS
En de NL rechtbank blijft wel vaker verbazen in hun uitspraken.


Kijk bv naar dat meisje Sharlene dat voor 99% zeker van het balkon is gegooid...moeder is recent vrij gesproken wegens gebrek aan bewijs......

Want ze heeft altijd ontkent, geen echte getuigen etc..

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:20

De politie is niet voor niets heel stil over wat voor sporen een precies gevonden zijn en waar die gevonden zijn.

Het is te hopen dat dat bewijs niet omheen te banketstaaf is. Maar dat zal de tijd moeten leren. Tot die heeft speculeren niet zo heel veel zin denk ik.

Ik vind Peter R de Vries ook niet altijd een even sympathieke vent, maar bij dit is hij natuurlijk extreem betrokken geweest en ik denk van het meeste wel op de hoogte. Hij is ZO stellig, dat ik eigenlijk geen enkele twijfel heb.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:24

studiemiep schreef:
Kijk bv naar dat meisje Sharlene dat voor 99% zeker van het balkon is gegooid...moeder is recent vrij gesproken wegens gebrek aan bewijs......

Want ze heeft altijd ontkent, geen echte getuigen etc..


99% is geen 100%. Of wil je liever net zulke zaken als de twee van Putten.
Ik mag hopen dat als hij veroordeelt wordt dat hij het dan ook echt gedaan heeft en niet dat later opeens blijkt dat het toch anders blijkt te zitten.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:35

Loretta schreef:
studiemiep schreef:
Kijk bv naar dat meisje Sharlene dat voor 99% zeker van het balkon is gegooid...moeder is recent vrij gesproken wegens gebrek aan bewijs......

Want ze heeft altijd ontkent, geen echte getuigen etc..


99% is geen 100%. Of wil je liever net zulke zaken als de twee van Putten.
Ik mag hopen dat als hij veroordeelt wordt dat hij het dan ook echt gedaan heeft en niet dat later opeens blijkt dat het toch anders blijkt te zitten.

Dat is toch wel een hele andere zaak.
Ik woon vlakbij die flat overigens.
En het is een afschuwelijk drama.
Maar daar zijn de bewijzen zo slecht!!
Een buurman die eerst verklaart niks te hebben gehoord, vervolgens een lange periode later zegt hij wel wat gehoord te hebben om vervolgens tegen een collega te zeggen dat hij niks gehoord heeft.
En zo zijn er meer rare verklaringen.
Uiteraard is het gedrag van die moeder meer dan vreemd. Maar of ze het ook ech gedaan heeft? Ik kan niet zeggen van wel. Ook niet van niet overigens.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 01:00

Deze zaak lijkt inderdaad met datgene wat er nu in de media is wel duidelijker.
In iedergeval hij heeft wel alle schijn tegen zich. Ook nog een inbraak in dat chalet waarbij alleen maar survival spullen zijn gestolen en waarbij waardevolle spullen zijn blijven liggen.

Met naar alle waarschijnlijkheid een voortvluchtige in dat gebied lijkt het mij wel dat andere bushcrafters en andere recreanten die omgeving maar beter even kunnen vermijden. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, ook al weet je niet zeker dat hij nog in dat gebied is.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 06:09

En vergeet daarbij niet,dat het niet aan het publiek is om deze zaak op te lossen,dus wij krijgen niet alle (dader)informatie die ze hebben.
Er waren ruim 200 ordners vol met informatie, die hebben ze echt niet in die persconferentie van een half uur gepropt. Daderinformatie wordt altijd willens en wetens achtergehouden voor het publiek, omdat het als bewijslast kan dienen.
Dus wie weet hebben ze Jos zijn DNA misschien zelfs in bijvoorbeeld zijn onderbroek of wellicht ook op of in het lichaam gevonden. Maar als dat daderinformatie is,houden ze dat stukje mogelijk voor ons achter.
Er gebeurt veel in moordzaken wat niet bekend wordt gemaakt. Dus dat er geen bewijs is tegen deze man, weten wij helemaal niet.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:17

studiemiep schreef:
moyra schreef:
Je kan mij niet wijsmaken dat er geen zeer sterke bewijzen tegen hem zijn.
Anders zouden ze van de verdachte nooit een gezicht zonder balk en volledige naam vrijgegeven hebben :n
We weten allemaal wel dat wij maar een tipje van de sluier weten.


Uh iedereen op de opsporingslijst staat er met naam en toenaam en foto op. Het zoekt zo lastig he als ze zijn naam en foto niet kunnen gebruiken...


Maar er zijn er maar bijzonder weinig die een live persconferentie krijgen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:54

De zedenzaak uit 1985 ging over 2 jongens van 10 jaar die hij op een kamp onzedelijk zou hebben betast.
Hij is daarvoor niet veroordeeld.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:14

Tivoli schreef:
En vergeet daarbij niet,dat het niet aan het publiek is om deze zaak op te lossen,dus wij krijgen niet alle (dader)informatie die ze hebben.
Er waren ruim 200 ordners vol met informatie, die hebben ze echt niet in die persconferentie van een half uur gepropt. Daderinformatie wordt altijd willens en wetens achtergehouden voor het publiek, omdat het als bewijslast kan dienen.
Dus wie weet hebben ze Jos zijn DNA misschien zelfs in bijvoorbeeld zijn onderbroek of wellicht ook op of in het lichaam gevonden. Maar als dat daderinformatie is,houden ze dat stukje mogelijk voor ons achter.
Er gebeurt veel in moordzaken wat niet bekend wordt gemaakt. Dus dat er geen bewijs is tegen deze man, weten wij helemaal niet.



Dat is waar de rest zal pas bij de rechter gebruikt worden want anders zou het de zaak alleen maar schaden. Zoiets is ook teen eenvoudige rechtzaak.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:44


Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:34


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:35

Als ie in t buitenland zit als in buiten Europa ergens in Panama ofzo vind je hem nooit meer terug hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:38

Ik snap alleen niet dat hij vanaf 20 februari vermist is, maar op 18 maart nog een reactie op iemands youtube kanaal kon plaatsen. Dan heeft hij blijkbaar toegang tot internet gehad.

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:45

sureido schreef:
Als ie in t buitenland zit als in buiten Europa ergens in Panama ofzo vind je hem nooit meer terug hoor.


Daar ben ik ook bang voor. Al sinds november weg, februari laatste contact met familie. Die man loopt een halfjaar voor op de instanties. Hij kan wel overal zitten. En als hij nog zo'n overlever is in het wild en je moet dan op zoek naar iemand die niet gevonden wil worden... ik hoop het natuurlijk enorm, maar de persconferentie met oproep aan het publiek zegt genoeg.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:56

Cayenne schreef:
Ik snap alleen niet dat hij vanaf 20 februari vermist is, maar op 18 maart nog een reactie op iemands youtube kanaal kon plaatsen. Dan heeft hij blijkbaar toegang tot internet gehad.

Je hebt overal internet als je wilt. 18 maart is lang geleden. Ze kunnen vast wel herleiden vanaf waar die reactie geplaatst is, maar het zal wel niet relevant genoeg zijn om te melden waar dat het was.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:59

sureido schreef:
Als ie in t buitenland zit als in buiten Europa ergens in Panama ofzo vind je hem nooit meer terug hoor.


Dat is inderdaad waar, het is alleen verdomd moeilijk om ongezien naar Panama te verdwijnen want er ligt een Oceaan tussen. Dan moet hij daar nu al zitten want op alle luchthavens van Europa zal hij aangehouden worden. En als hij daar eerder al heen is gevlogen dan komen zijn de passagierslijsten ook bekend.

Of hij zal daar ongezien met bijvoorbeeld een zeilboot naar toe gegaan moeten zijn. Maar zeilen is wel iets heel anders als bushcraften.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:07

sureido schreef:
Cayenne schreef:
Ik snap alleen niet dat hij vanaf 20 februari vermist is, maar op 18 maart nog een reactie op iemands youtube kanaal kon plaatsen. Dan heeft hij blijkbaar toegang tot internet gehad.

Je hebt overal internet als je wilt. 18 maart is lang geleden. Ze kunnen vast wel herleiden vanaf waar die reactie geplaatst is, maar het zal wel niet relevant genoeg zijn om te melden waar dat het was.


En ik stuur nu even voor de grap dit bericht met een IP adres uit Costa Rica. Terwijl ik daar niet ben.
Als ik daar ook nog even de TOR browser overheen zal gooien is het nog lastiger.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:13

Loretta schreef:
sureido schreef:
Als ie in t buitenland zit als in buiten Europa ergens in Panama ofzo vind je hem nooit meer terug hoor.


Dat is inderdaad waar, het is alleen verdomd moeilijk om ongezien naar Panama te verdwijnen want er ligt een Oceaan tussen. Dan moet hij daar nu al zitten want op alle luchthavens van Europa zal hij aangehouden worden. En als hij daar eerder al heen is gevlogen dan komen zijn de passagierslijsten ook bekend.

Of hij zal daar ongezien met bijvoorbeeld een zeilboot naar toe gegaan moeten zijn. Maar zeilen is wel iets heel anders als bushcraften.

Tenzij onder andere identiteit. Het is niet onmogelijk...

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:26

Daar heb je ook gelijk aan. En vanaf het moment dat ze zaak Marianne Vaatstra werd opgelost had hij al kunnen aan voelen dat hij ook aan de beurt was en voorbereidingen kunnen treffen.

Anoniem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:45

Het is verdomd lastig om ontraceerbaar naar het verre buitenland te vluchten zonder enige hulp van derden. Het is niet onmogelijk, maar het is naar mijn idee meer waarschijnlijk dat hij is gaan doen waar hij goed in is, veel ervaring mee heeft en wat hij de eerste weken ook heeft gedaan: overleven ergens in de bossen.

Maar het kan natuurlijk ook dat hij intussen op een lastig vindbare plek in de natuur een einde aan z'n leven heeft gemaakt.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:57

Je kunt je niet voor altijd blijven verstoppen in de natuur. Maar het is inderdaad heel lastig om zonder hulp naar Panama te verdwijnen of hij moet geld gehad hebben en criminelen hebben betaald. Maar dat zijn weer hele andere vaardigheden voor nodig dan overleven in de natuur.

Daarom is zelfmoord op een moeilijk te vinden plek misschien wel het meest logische.

Anoniem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:12

Hij werd door bekenden beschreven als een introverte einzelgänger die graag in de natuur is. Dus hij zal het wellicht wat langer in het bos uithouden dan de gemiddelde mens voordat hij depressief wordt of behoefte krijgt aan contact met andere mensen. Dus ik snap wel dat de politie goede hoop heeft dat hij nog leeft en zich ergens schuil houdt. En wellicht hebben ze ook nog aanwijzingen die wij verder niet kennen.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:26

Hij lijkt mij wel een overlever. wat je zegt is waar wij kennen de details niet die de opsporingsautoriteiten kennen dus het blijft speculeren. Als hij had willen verdwijen had die enkele maanden geleden nog ongestoord op een vliegtuig kunnen stappen. Waarschijnlijk heeft die dat neit gedaan.

Wij weten niet eens of hij zelf al wel weet dat hij op dit moment gezocht wordt. Misschien zit die wel gewoon nietsvermoedend met zijn survivalpakket ergens in Frankrijk niet wetende dat heel Europa het over hem heeft.

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:36

ALs hij op het vliegtuig is gestapt met zijn eigen paspoort dan zouden ze dat wel weten denk ik. Ik neem aan dat ze dit kunnen traceren?
Dus hij moet te voet door Europa naar Azië zijn gegaan, dat kan wel. Moet je ongezien de grenzen over.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:53

Suzanne F. schreef:
ALs hij op het vliegtuig is gestapt met zijn eigen paspoort dan zouden ze dat wel weten denk ik. Ik neem aan dat ze dit kunnen traceren?
Dus hij moet te voet door Europa naar Azië zijn gegaan, dat kan wel. Moet je ongezien de grenzen over.


Daarom zei ik ook als hij dat maanden geleden had gedaan dan was die nu weg geweest maar dan was het wel bekend met alle gegevens die ze bijhouden tegenwoordig. Maar over land kan die een heel eind gekomen zijn in die tijd.


Het is een hele bijzonder man, niemand weet wat er in dat kopje schuil gaat. Maar het is ook een monster en dat maakt hem wel gevaarlijk. Hij heeft blijkbaar weinig last van gewetenswroeging dus het zal het beste zijn als ze hem snel in de kraag vatten.

https://www.trouw.nl/home/niemand-kende ... ~ae8480e1/