Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:14

en nu maar hopen dat hij niet zo laf is om bv zelfmoord te plegen of gewoon voor altijd te zwijgen.

(of hij ontkent gewoon)

Er kan wel een 100% match zijn, maar alleen op die basis kun je niemand veroordelen....

Hoop dat hij gevonden wordt en praat zodat de familie meer duidelijkheid krijgt

Summerdreams

Berichten: 1274
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:19

Mer1980 schreef:
safina schreef:


...En verslagen van de zoektochten naar hem in de Vogezen door bekenden van hem. Tot het moment dat ze tot het inzicht kwamen dat hij opzettelijk verdwenen was....

Ik hoop dat ze hem nog gaan vinden.


Ook onwijs heftig voor hen om er zo achter te komen dat hun geliefde, vriend, kennis, collega, broer, etc zo'n vreselijk geheim met zich meedraagt en niet de man is waarvan ze denkend at hij is...


Idd dit moet ook vreselijk zijn vooral als je de details leest.. draait je maag van om, al helemaal als je dan de dader kent..

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:20

Ik neem aan dat, als ze de stap zetten om zo'n grote DNA test uit te voeren, er ook genoeg bewijs is om de DNA match te kunnen veroordelen.
Dat lijkt me inderdaad alleen lastig als er meerdere DNA-profielen gevonden zijn, en het dus mogelijk om meerdere daders gaat. Dan kun je degene alsnog veroordelen, bv voor medeplichtigheid, alleen nog niet voor moord.

Amber_anne

Berichten: 6959
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:21

Mer1980 schreef:
safina schreef:


...En verslagen van de zoektochten naar hem in de Vogezen door bekenden van hem. Tot het moment dat ze tot het inzicht kwamen dat hij opzettelijk verdwenen was....

Ik hoop dat ze hem nog gaan vinden.


Ook onwijs heftig voor hen om er zo achter te komen dat hun geliefde, vriend, kennis, collega, broer, etc zo'n vreselijk geheim met zich meedraagt en niet de man is waarvan ze denkend at hij is...


Idd dit moet ook vreselijk zijn vooral als je de details leest.. draait je maag van om, al helemaal als je dan de dader kent..[/quote]

Ook nog eerst in de stress omdat hij weg is, arme zus is haar moeder verloren terwijl haar broer vermist was en nu kom je hier achter.

Hoop dat die gespot wordt door mensen en ze hem op kunnen pakken.

Amber_anne

Berichten: 6959
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:23

8nnemiek schreef:
Ik neem aan dat, als ze de stap zetten om zo'n grote DNA test uit te voeren, er ook genoeg bewijs is om de DNA match te kunnen veroordelen.
Dat lijkt me inderdaad alleen lastig als er meerdere DNA-profielen gevonden zijn, en het dus mogelijk om meerdere daders gaat. Dan kun je degene alsnog veroordelen, bv voor medeplichtigheid, alleen nog niet voor moord.


Maar medeplichtig aan wat, ze kunnen niet bewijzen dat die erbij was toen de moord gebeurde. Hij kan zeggen dat die Nicky ervoor heeft gezien

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:27

Triest ook voor die vrienden die hem nog gezocht hebben.Hij heeft zijn gsm blijkbaar bewust achter gelaten,dus je zou denken aan bewust verdwenen.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:28

Amber_anne schreef:
8nnemiek schreef:
Ik neem aan dat, als ze de stap zetten om zo'n grote DNA test uit te voeren, er ook genoeg bewijs is om de DNA match te kunnen veroordelen.
Dat lijkt me inderdaad alleen lastig als er meerdere DNA-profielen gevonden zijn, en het dus mogelijk om meerdere daders gaat. Dan kun je degene alsnog veroordelen, bv voor medeplichtigheid, alleen nog niet voor moord.


Maar medeplichtig aan wat, ze kunnen niet bewijzen dat die erbij was toen de moord gebeurde. Hij kan zeggen dat die Nicky ervoor heeft gezien


Hij zal een verdomd goede verklaring moeten hebben want DNA sporen laat je niet zomaar achter. We weten ook niet wat voor DNA sporen dat zijn.

Quir

Berichten: 17381
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:58

Maar ook het spoorloos verdwijnen roept (bij mij in ieder geval) vraagtekens op. Dan moet je, lijkt mij, er toch meer van/over weten?

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:11

Zou me niks verbazen dat hij inmiddels al lang het land uit vertrokken is of zo. Hij kan goed zichzelf daar laten "verdwijnen", om vervolgens terwijl niemand het door heeft, door te trekken naar andere landen en uiteindelijk ergens totaal anders heen te vliegen.

Ik ben blij dat er eindelijk meer duidelijkheid is, maar ik heb er een hard hoofd in dat ze hem (levend) gaan pakken.

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:02

DNA is trouwens niet zo heel moeilijk te versprijden hoor. Denk aan speeksel, huidschilfers en dergelijke. Het kan nu dus alleen bewijzen dat hij met Nicky in contact geweest is, dat staat vast. Maar dat kan uitgelegd worden op 100 onschuldige manieren. Het wordt pas echt interessant als het gevonden wordt aan de binnenkant van die broek. Of op ondergoed of iets dergelijks.
Dan heb je veel sterker bewijs van iets.

Nu hopen dat ze de lafaard in ieder geval levend vinden, dat hij nog wat uitleg kan geven. Maar kan me gewoon niet voorstellen dat iemand hem peert, en dan niets gedaan heeft. Anders kun je het toch uitleggen op mijn minst. Om je naam te zuiveren.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:23

Of als ze kunnen zeggen wat voor dnaspoor.
Sperma is bijvoorbeeld al wat anders dan een haar of huidschilfers

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 19:23

Áls hij contact heeft gehad met Nicky op een onschuldige manier (en het dna dus van een haar of huidschilfers af komt), waarom zou hij zich dan niet gemeld hebben? Hij zou dan het onderzoek geholpen kunnen hebben.
Daarom denk ík dat het gevonden DNA niet van een onschuldige, toevallige ontmoeting komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:27

Hij is die avond of de volgende avond na de vermissing aangehouden omdat hij door het gebied liep/fietste en in 2001 nog eens 2 keer verhoord! Als hij Nicky op een onschuldige manier was tegen gekomen, dan had hij dat echt wel laten weten. Zodra je dat verzwijgt ben je imo verdacht bezig.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 19:27

Cayenne schreef:
Hij is die avond of de volgende avond na de vermissing aangehouden omdat hij door het gebied liep/fietste en in 2001 nog eens 2 keer verhoord! Als hij Nicky op een onschuldige manier was tegen gekomen, dan had hij dat echt wel laten weten. Zodra je dat verzwijgt ben je imo verdacht bezig.


Precies.

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:29

Dar denk ik ook, maar op alleen basis van dat DNA spoor kan niemand hem veroordelen. Zo makkelijk is dat niet, helaas.

Dus of hij is de dader, en het werd hem te heet onder de voeten.

Of hij is een toevallige voorbijganger die hierin gemengd is bij toeval, en is als een kip zonder kop hem gesmeerd, bang dat die de schuld op zich ging krijgen.

Ik denk zelf dat het allemaal niet zo onschuldig was, en dat dit de moordenaar is.

Maar drie keer raden wat zijn advocaat zou zeggen.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 19:32

Volgens mij heb ik wel ergens gelezen dat de politie het niet respectvol vond om te delen waar ze het DNA vanaf gehaald hebben. (3 keer raden wat het dan is)
Maar ik weet niet precies meer waar ik dat gelezen heb en dus of het een fatsoenlijke bron was.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:22

Tuurlijk is een dna match en zijn gedrag zwaar verdacht. Maar als hij zwijgt kan het OM helemaal niets/vrij weinig. Iig zeker niet veroordelen voor moord. De doodsoorzaak is niet eens bekend....

*stel het is alleen maar een vieze smeerlap die zich (ik vermoed dat het dna uit sperma komt) zich heeft lopen bevredigen op een kinderlijkje..... (heel onwaarschijnlijk maar het kan).

Daarnaast zijn er meerdere DNA sporen aangetroffen van andere personen.


Een top advocaat maakt gehakt van de OVJ..... Dan mag je mij vertellen waar ze die man voor kunnen veroordelen dat zal bijzonder weinig zijn.


Maar ik hoop echt dat ze die man vinden en dat hij praat! Zodat de familie eindelijk hun antwoorden krijgt op de vragen die ze hebben.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:27

Je kan mij niet wijsmaken dat er geen zeer sterke bewijzen tegen hem zijn.
Anders zouden ze van de verdachte nooit een gezicht zonder balk en volledige naam vrijgegeven hebben :n
We weten allemaal wel dat wij maar een tipje van de sluier weten.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:52

[quote="studiemiep"]Tuurlijk is een dna match en zijn gedrag zwaar verdacht. Maar als hij zwijgt kan het OM helemaal niets/vrij weinig. Iig zeker niet veroordelen voor moord. De doodsoorzaak is niet eens bekend....

*stel het is alleen maar een vieze smeerlap die zich (ik vermoed dat het dna uit sperma komt) zich heeft lopen bevredigen op een kinderlijkje..... (heel onwaarschijnlijk maar het kan).

Daarnaast zijn er meerdere DNA sporen aangetroffen van andere personen.


ik vraag me af wat voor studie miep doet }:0

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:58

moyra schreef:
Je kan mij niet wijsmaken dat er geen zeer sterke bewijzen tegen hem zijn.
Anders zouden ze van de verdachte nooit een gezicht zonder balk en volledige naam vrijgegeven hebben :n
We weten allemaal wel dat wij maar een tipje van de sluier weten.


Uh iedereen op de opsporingslijst staat er met naam en toenaam en foto op. Het zoekt zo lastig he als ze zijn naam en foto niet kunnen gebruiken...

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:02

sassefras schreef:
studiemiep schreef:
Tuurlijk is een dna match en zijn gedrag zwaar verdacht. Maar als hij zwijgt kan het OM helemaal niets/vrij weinig. Iig zeker niet veroordelen voor moord. De doodsoorzaak is niet eens bekend....

*stel het is alleen maar een vieze smeerlap die zich (ik vermoed dat het dna uit sperma komt) zich heeft lopen bevredigen op een kinderlijkje..... (heel onwaarschijnlijk maar het kan).

Daarnaast zijn er meerdere DNA sporen aangetroffen van andere personen.


ik vraag me af wat voor studie miep doet }:0



Miep studeert allang niet meer. En ik weet dat mijn "uitleg"/ mogelijke scenario vergezocht is. Maar niet onmogelijk....

Advocaten zijn ook creatief en vindingrijk.....


Ik hoop uiteraard met heel mijn hart dat ze hem pakken en dat hij de waarheid gaat vertellen.

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:18

studiemiep schreef:
moyra schreef:
Je kan mij niet wijsmaken dat er geen zeer sterke bewijzen tegen hem zijn.
Anders zouden ze van de verdachte nooit een gezicht zonder balk en volledige naam vrijgegeven hebben :n
We weten allemaal wel dat wij maar een tipje van de sluier weten.


Uh iedereen op de opsporingslijst staat er met naam en toenaam en foto op. Het zoekt zo lastig he als ze zijn naam en foto niet kunnen gebruiken...

Je komt natuurlijk niet zomaar op de opsporingslijst van interpol.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:21

ik vraag me af wat voor studie miep doet }:0
[/quote][/quote]


Miep studeert allang niet meer. En ik weet dat mijn "uitleg"/ mogelijke scenario vergezocht is. Maar niet onmogelijk....

Advocaten zijn ook creatief en vindingrijk.....


Ik hoop uiteraard met heel mijn hart dat ze hem pakken en dat hij de waarheid gaat vertellen.[/quote]

met een 100 % DNA match heeft hij heel wat uit te leggen ieder geval :+

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:25

Blijft een triest verhaal allemaal.. Woon al 30 jaar op 10 minuten afstand van de Brunssummerheide.. Ga daar uitrijden met mijn paard, wandelen met de hond, vroeger spelen met vriendjes en vriendinnetjes.. Regelmatig langs het monument gelopen.. En telkens als de zaak weer onder de aandacht komt dan.. Brrrrrr... Mijn man heeft nog meegedaan aan de DNA test. Had geen oproep, maar is vrijwillig gegaan. In de periode van de moord waren wij 10 jaar oud, maar je weet maar nooit wie in je familie een geheim mee draagt.. Dat bewijst deze Jos wel weer...

Roosch

Berichten: 36718
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:31

Ook ik kom oorspronkelijk uit die regio en heb de zaak altijd gevolgd. Na al die jaren toch een doorbraak..

Bizar. Ben benieuwd of hij nog ergens boven water komt en zo ja waar..