Citaat:Koning Willem-Alexander vloog gisteren voor het laatst als co-piloot bij KLM Cityhopper. Hij heeft 21 jaar gevlogen met de Fokker 70, maar nu laat hij zich omscholen voor het besturen van een Boeing 737. In een groot interview met De Telegraaf vertelt hij daar uitgebreid over.
Als gastvlieger bij de KLM vervoert de koning twee keer per maand passagiers, die geen idee hebben dat de koning de co-piloot is. De afgelopen jaren vloog de koning vaak met gezagvoerder Maarten Putman. In de krant vertelt Putman, die als gezagvoerder de eindverantwoordelijkheid heeft, dat ze veel overleggen. "Maar als we ons KLM-uniform aantrekken, ben ik de gezagvoerder en is de koning de co-piloot."
De koning vertelt in de krant dat het vliegen een hobby is waar hij zich volledig op moet concentreren. "Je hebt een vliegtuig, passagiers en een bemanning. Daar draag je verantwoordelijkheid voor. Je kan je problemen van de grond niet meenemen naar boven."
Rest van het artikel
Dit is toch gewoon geniaal

(En nu ben ik stiekem ook wel benieuwd of ik een x bij hem in het vliegtuig heb gezeten