#handinhand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

#handinhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 11:00

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/03/ha ... s-a1553006

Citaat:
Hand in hand tegen mishandeling homo’s

Na een oproep van Barbara Barend worden via de hashtag #handinhand foto’s geplaatst van seksegenoten die hand in hand over straat lopen.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2780213184
Citaat:
Mijn overtuiging is dat als je verliefd wordt, je dat wordt op een persoon. Of dat nou een man, vrouw, blank, gekleurd, groot of klein persoon is. En die persoon heeft 'iets'. Iets, waardoor jij vlinders in je lijf krijgt. Iets, waar jij je goed bij voelt. Iets, waardoor je je leven met deze persoon wil delen. Èn iets, waardoor je trots wil zeggen: "Kijk eens! Dit is de persoon waar ik van hou!"
Om dat nu tegen iedere voorbijganger te gaan vertellen is wat tijdrovend, maar er zijn natuurlijk zat andere manieren om dat te laten blijken.
Bij sommige mensen zie je het ervan af spatten als ze elkaar alleen al aankijken, anderen zitten aan elkaar te friemelen, er zijn stellen die vrijwel continu mond aan mond zitten, en er zijn mensen die hand in hand lopen.
Hand in hand is iets wat er al vroeg inzit; op de kleuterschool naar gym lopen? Hand in hand! Met je beste vriendinnetje snoepjes kopen in de buurtsuper? Daar huppel je dan hand in hand heen. Daar hoef je niet verliefd voor te zijn!
Toch verdwijnt het vriendschappelijke hand in hand lopen op een bepaalde leeftijd bij veel mensen, en is deze eer dan voorbehouden aan de partner.
Het heeft iets gezellig, iets knus. Maar het kan ook troostend zijn. Of een belofte inhouden; met een kneepje in de hand wordt gezegd; wacht maar, als we straks samen thuis zijn.... Gaat het dak eraf!
Er zijn zó veel manieren om hand in hand te lopen.... maar provocerend is er níet één van.

Dus hoe komt het in je hoofd op, als je twee mensen hand in hand ziet lopen, om daar dan, met een groep én een betonschaar, op in te gaan beuken?
Staat in een mij onbekend geschrift ergens dat "als 2 lieden elkaar aan de hand vasthouden, dit vrijwel zeker een uiting van agressie is, waarbij in het achterhoofd gehouden moet worden dat dit een uiting is die direct de kop ingedrukt moet worden - samen met minimaal 5 tanden"?
Heeft Freek Vonk een nieuwe diersoort ontdekt waarbij het hand in hand lopen gelijk staat aan het optrekken van een bovenlip bij honden (of haaien. Al zal die haai niet eerst zijn bovenlip hebben opgetrokken als waarschuwing. @Freek Vonk, hoe zit dat? Tijdens de uitleg wil ik best even #handinhand met je zitten hoor. Ik beloof dat ik niet bijt. Niet meteen )

Maar dus. Hand in hand. Doen. Of arm in arm. Mond op mond.
Uit je liefde. Dat is sterker dan haat.
5 duimpjes
#handinhand #liefde #Freekvonk.
Laatst bijgewerkt door sans6 op 04-04-17 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:09

Verdachte mishandeling homo's Arnhem doet aangifte
http://nu.nl/binnenland/4592214/verdach ... gifte.html

Hoop dat de link werkt?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen geweld, maar dit is een mogelijke andere kant van het verhaal. Een van de mogelijke daders beweert dat de slachtoffers zelf de eerste tik uitdeelden.
Maakt dit het dan oké? Nee, tuurlijk niet, maar het brengt wel wat nuance. We zullen zien wat de waarheid uiteindelijk is (hoop ik)

Maar feit blijft dat er minder acceptatie is dan we denken en dat is schandalig.
Voor mij maakt het geen bal uit, homo of hetero, als je klef wil doen: get a room! Hand in hand lopen vind ik geen klef doen overigens.

Wel vind ik het goed dat er aandacht voor is. Niet perse alleen voor homo's, maar iedereen die zich bedreigd of onwelkom voelt door wie hij is. Huidskleur, geaardheid, geslacht of geloof zouden daar nooit de reden van mogen zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:12

Ik volg de ophef wel omdat het hier dichtbij is gebeurd. Groot nieuws dus.

Alleen is dit niet de eerste keer dat het gebeurd. In grote steden is het helaas geen uitzondering. Niet het hand in hand lopen wekt de agressie op maar het feit dat het twee mannen zijn. Dat heeft bij de geflipte figuren de agressie opgewekt. Want twee mannen dus homo dus een reden om geweld te gebruiken. Voor mij onbegrijpelijker overigens. -O-

Los daarvan, hand in hand lopen heb ik eigenlijk nooit gedaan. Niet praktisch, onhandig :') want ik ben vrij klein en ik zwaai graag met mijn armen in mijn eigen ritme als ik loop. Nu heb ik krukken nodig dus dat maakt het ook onmogelijk hand in hand te lopen.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:15

Het is absoluut belachelijk dat mensen (deels inclusief mijzelf) zich niet veilig voelen in hun eigen land en niet kunnen zijn wie ze zijn. Wat heeft een ander nou met jou te maken? Vraag ik me altijd af.

Maar.. ik vraag me wel af of we echt alles weten van dit verhaal. Voor mijn gevoel klopt het niet helemaal.
Het is heel gemakkelijk om te zeggen "homohaat". "Homo's aangevallen door Marokkanen". Hele land staat op zijn kop. Maar dat is mijn gevoel.. kan ook niet kloppen.

Maar voor hetzelfde geldt was het een ruzie tussen een aantal jongens en heeft het homo/marokaans zijn er amper wat mee te maken. Maar dat maakt wel mooie krantenkoppen.

We weten niet wie de eerste klap heeft gegeven en waarom. We weten niet wat er door de tieners is gezegd en wat het heeft uitgelokt (tieners kunnen gewoon klootzakken zijn. Dat weten we allemaal. En al helemaal in groepen).
De twee mannen zien er niet heel breekbaar uit dus ze kunnen ook flink uithalen naar de jongens.

Ik hou er niet van dat we nu bij voorbaat al een slachtoffer tegen dader verhaal krijgen. Terwijl we niet weten hoe of wat er is gebeurd. Wat we wel weten is niet goed te praten. Absoluut niet. Maar dat maakt de een niet meteen onschuldig en de ander duivels.

Voor mijn gevoel blijft er informatie achter..

(Ik ben zelf biseksueel en trek me dit soort zaken altijd aan. Omdat ik zelf ook niet goed zo over straat durf te lopen. Maar ik bekijk zaken wel altijd van beide kanten. Ik wil alle feiten weten voor ik met een vinger ga wijzen)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: #handinhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:26

We horen maar een kant van het verhaal. En aangzien de slachtoffers zelf ook aangaven dat zij ook scholden en duwden. Tja dan ben je net zo schuldig in mijn ogen. Hadden ze beter kunnen weglopen. Dat is ook immers het beste wat je kunt doen.

Die fb berichten en profielfilters word ik wel horendol van. Ipv al die zooi op fb help een ander als je wat ziet gebeuren. Dan doe je te minste iets. Spreek intolerante mensen aan. En hoe meer mensen homoseksualiteit normaal vinden en normaal behandelen des te eerder het voor iedereen normaal word. Al die speciale homo dit en homo dat dan maak je er iets abnormaals van. Dan gaan mensen het vreemd vinden omdat het als iets aparts word beschouwd. Allemaal onnodige hokjes.

Ben zelf ook biseksueel die maar al te graag hand in hand loopt met mijn vriendin. We hebben nooit zo veel problemen en als het gebeurt wimpelen we het gewoon weer af. Oke doei en klaar.

En eerlijk gezegd komt en net zo veel intolerantie van autochtone dan allochtone. Puur media sensatie on weer Marokkanen in het nieuwsbericht te zetten. Weer het hokjes denken waar we onszelf weer invast roesten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:28

Ik sluit me aan bij Mendel. Ik moet bij dit soort dingen denken aan tvprogrammas waaebij we de politie aan het werk zien. Waarbij ze een allochtone persoon oppakken die iets strafbaars doet en die vervolgens gilt "discriminatie, discriminatie!"
Dat kan in dit geval net zo goed spelen natuurlijk. Een homo die iets doet wat niet kan, vervolgens een klap krijgt en roept "homohaat, homohaat!"
Helaas hebben we hier geen beelden van, zoals we die bij de tvseries wel hebben. En dus moet je grloven wat er verteld wordt. En dat beeld is zo vaag en tegenstrijdig, dat ik geen oordeel wil hebben.

Over het onderwerp homohaat kan ik wel kort zijn. Dat mag niet en dat kan niet in een land als nederland. En alsmdaar sprake van is mag dat flink gestraft worden.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:34

Check het stuk over GeenStijl hierover maar eens :j Niet volledig mee eens, wel met de kernboodschap. Het punt is dat dit soort acties vrijwel nooit werkelijk tolerantieverhogend zijn.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:48

Ik denk dat dit verhaal hele erg 2 kanten heeft en wellicht ontstaan is uit een misverstand.

Wat ik begrepen heb van het verhaal van de verdachte is dat ze eerst steeds naar elkaar aan het kijken waren alvorens de eerste opmerkingen/scheldwoorden door de lucht gingen en men met elkaar op de vuist ging. En ja, dan winnen 4 jongens het van 2 mannen...

Waarschijnlijk voelden de 2 mannen zich niet op hun gemakt (want ze zeiden al dat ze niet vaak hand in hand liepen) waardoor ze extra alert waren op hun omgeving. Vier jongens die naar je kijken kunnen dan als dreigend worden ervaren. En misschien (dat weet ik niet) maakten ze wel grapjes/opmerkingen, maar dat wil niet zeggen dat ze gelijk kwaad in hun zin hebben. Als je dan uit een (misschien misplaatst) gevoel van onveiligheid gaat roepen/dreigen dan weet je gewoon er een grote kans is op escalatie. Zoiets gaat zelden goed.

Let wel, dit is tot nu mijn interpretatie van het gebeuren n.a.v. de 2 verhalen.

Dus ik ga niet hand in hand lopen, ik denk ook niet dat het erg veel zin heeft. Dus hoeveel bereik je ermee. Je gaat er eerder mee provoceren en dan is de cirkel weer rond...

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:06

Riddershow; zo zie ik het ook inderdaad.

Het steekt me ook dat tiener Marokkaanse jongens meteen als grof vuil worden behandeld, terwijl autochtone rot tieners hoogstwaarschijnlijk een tik op de vingers zouden hebben gekregen. En daarna wordt ze de hand boven het hoofd gehouden. "Ze bedoelden het niet zo". "Er was vast alcohol in het spel. Dan zeggen ze dingen die ze niet menen". Etc. Terwijl het overgrote deel van homohaat komt door autochtonen.

Marokkanen laten zich gemakkelijker opfokken. Dat wel. Dat weten we allemaal. Het zijn warmbloedige mensen. Maar dat wil niet zeggen dat ze bij voorbaat al kwaad in de zin hadden.

De manier waarop deze kinderen (want laten we niet vergeten dat een van hen slechts 14 is) behandeld worden is ook niet terecht.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 12:17

Het gaat mij niet zo zeer om de actie van B.Barend die oproept hand in hand te lopen.
Dat dat weinig uithaalt, dat geloof ik meteen. Maar even de vinger op de zere plek (ondanks wat veel mensen denken is er anno 2017 in NL nog homohaat) kan geen kwaad.
Daarbij,het artikel dat ellen 33 aanhaalt, dat had ik niet gelezen nog.
Hoe dan ook, blijft het bizar dat homostellen zich niet veilig voelen. Niet alleen dit stel. Een bevriend stel van ons wil verhuizen maar doet dit niet. Waarom? Omdat ze bang zijn hoe hun nieuwe buurt tegen homo's aankijkt. Gebaseerd op al 2 vorige ervaringen. En dit stel is echt niet over the top gay met iedere zaterdagavond een aanloop van in leer geklede metblotebillen mannen. En al zou dat wel zo zijn. Zolang ze er niemand mee lastig vallen? Maar dat geldt dus net zo goed voor heterostellen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:11

Het eerste wat ik me afvroeg was, wat doet een gastje van 14 midden in de nacht op een brug met een betonschaar???? Was hij bang dat hij zijn fietssleutel zou verliezen?? Of klust hij buiten schooltijd bij als betonvlechter?
Wat ik me niet afvroeg was wie de agressor is geweest.
Een homostel dat bewust een groep jongelui van allochtone afkomst provoceert is levens moe en dat lijken deze jongens mij niet.
Ik denk zelf dat ze de groep te laat gezien hebben anders hadden ze elkaars hand wel los gelaten zoals bijna alle homostelen doen die geconfronteerd worden met een groep als deze op een verlate plek.
En als dan de verwensingen naar je hooft worden gesmeten en er staat zón agressief eikeltje in jou persoonlijke ruimte naar je te schreeuwen dan duw je dat eikeltje misschien wel weg ja.
Verbale agressie en intimiderend gedrag komen net zo bedreigend over als klappen, misschien wel meer.
Dat er nu en van de daders in de slachtoffer rol kruipt verbaast me niet maar maakt me wel razend, vooral omdat hij direct overal (ook hier) bijval krijgt.
Zaai twijfel en de waarheid wordt overwoekerd want er zal dan altijd twijfel zijn.
Maar het feit blijft dat er twee homo's in elkaar geramd zijn door zes jongeren waarvan er een een betonschaar bij zich had.
Helaas is dit niet het enige geval van anti homo geweld dit weekend er zijn ook meldingen uit Eindhoven en Amsterdam. En voordat er gezegd wordt dat het voornamelijk autochtonen zijn die geweld plegen tegen homo's, van af de derde generatie geld men als autochtoon ongeacht waar de grootouders vandaan kwamen.
De woordvoerder van roze in blauw(lgbt politieorganisatie) Ellie Lust wist gisteren nog op tv te melden dat geweld tegen lgbt's voornamelijk uit die hoek komt.
In mijn eigen omgeving merk ik dat het 15,20 jaar geleden beter en veiliger was voor lgbt's dan nu en dat maakt me verdrietig en boos.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:21

Tja, ik vind het allemaal erg typisch zwart wit.

Los van het feit dat iedereen zich veilig zou moeten voelen in een land, ongeacht geaardheid, kleur, afkomst, godsdienst, uiterlijk. Vind ik het belachelijk hoe heel Nederland en de media een loopje neemt met een eenzijdig verhaal. Veel te gemakkelijk hoe er een zondebok wordt uitgekozen zonder dat de andere kant van het verhaal belicht is. Dat er direct in artikelen wordt gesproken van Marokkanen (zelfs door de 'slachtoffers'), terwijl er in middels een 14 jarige jongen zichzelf gemeld heeft, er een blanke jongen met blauwe ogen ook aanwezig was en een Turk. Dat de 'dader' aangeeft dat er gevochten is, maar dat het van beide kanten escaleerde en vooral: dat er nooit een betonschaar in het spel is geweest, wel dat er met de vuist tanden eruit zijn geslagen (wat ik ook logischer vind klinken als ik kijk naar de verwondingen van een van de mannen terwijl het interview nog geen 24 uur na de vechtpartij is opgenomen).
Dit zijn natuurlijk ook maar speculaties, ik weet niet wat waar of niet waar is. Maar ik weet dat van beide kanten niet. En niemand kan dat 100% weten. En de eenzijdige ophef die nu wordt gemaakt, waar je zogenaamd tolerantie in zou moeten zien, die zie ik niet.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:25

Ik vind het in en in triest dat anno 2017 je als homo-paar niet hand in hand over straat kunt zonder "Hey homo!" aan je hoofd geslingerd te krijgen. Of dus blijkbaar de tanden uit je mond worden gerost door een 14-jarige jongeman die om 04:00 ergens rondhobbelt met een betonschaar terwijl die in z'n nest had moeten liggen. Waar is het fatsoen gebleven, de tolerantie en het respect?
Ik weet niet beter dan dat homo's net zo normaal zijn als hetero's. Als klein kind werd mij dat al bijgebracht. In de vriendengroep van mijn ouders waren twee of drie homo/lesbie-paren en ik zag dat als niet meer als normaal. Mijn ouders waren gelovig en konden hiermee ook goed omgaan. Waar gaat het dan mis?

Inderdaad, lesstof over alle vormen van relaties moet gewoon ingevoerd worden op scholen. En dan hoeft het niet over seks, aids of wat dan ook te gaan, maar over het feit dat het heel normaal is. Mannetje-vrouwtje, mannetje-mannetje, vrouwtje-vrouwtje.

Gruwelijk dat er anno 2017 dit soort onzin plaastvindt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:36

Vooropgesteld dat ik tegen geweld ben, dus ook geweld met betrekking tot de sexuele geaardheid.
Ook ik vind dat dit in 2017 gewoon niet meer kan en mag.

En wat doen we eraan? Niets! Of in ieder geval niets zinnigs.
Hardstikke leuk om foto's te zien van de nederlandse politici die hand in hand lopen. Vertederend bijna... :+
Maar dat helpt toch geen zak, zolang de daders van dergelijke incidenten er met een weekje papiertjes prikken in het park vanaf komen?
Wat is dit voor een krankzinnig land? De politici gaan hand in hand lopen, vertellen voor de camera dat ze meeleven met de slachtoffers (ze zullen ook echt het lef niet hebben om voor de camera te verkondigen dat ze tégen homoseksualiteit zijn) en daarmee is de kous af.

Het zijn júist die politici die ervoor kunnen zorgen dat dit niet meer of minder gebeurd, o.a door harder op te treden en zwaardere straffen bij geweldsdelicten in de wet op te laten nemen. Maar dat gebeurd niet! Het komt nooit verder dan een 'plan' en daarna zijn ze het toch niet met elkaar eens dus gaat het plan de kast in.

Dus ja, de aandacht is goed, het mag zeker niet gebeuren, maar laat de politici in godsnaam concrete acties ondernemen. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:42

Palmera schreef:
Vooropgesteld dat ik tegen geweld ben, dus ook geweld met betrekking tot de sexuele geaardheid.
Ook ik vind dat dit in 2017 gewoon niet meer kan en mag.

En wat doen we eraan? Niets! Of in ieder geval niets zinnigs.
Hardstikke leuk om foto's te zien van de nederlandse politici die hand in hand lopen. Vertederend bijna... :+
Maar dat helpt toch geen zak, zolang de daders van dergelijke incidenten er met een weekje papiertjes prikken in het park vanaf komen?
Wat is dit voor een krankzinnig land? De politici gaan hand in hand lopen, vertellen voor de camera dat ze meeleven met de slachtoffers (ze zullen ook echt het lef niet hebben om voor de camera te verkondigen dat ze tégen homoseksualiteit zijn) en daarmee is de kous af.

Het zijn júist die politici die ervoor kunnen zorgen dat dit niet meer of minder gebeurd, o.a door harder op te treden en zwaardere straffen bij geweldsdelicten in de wet op te laten nemen. Maar dat gebeurd niet! Het komt nooit verder dan een 'plan' en daarna zijn ze het toch niet met elkaar eens dus gaat het plan de kast in.

Dus ja, de aandacht is goed, het mag zeker niet gebeuren, maar laat de politici in godsnaam concrete acties ondernemen. :)

Dit ja :') gelukkig nog iemand met die mening, want toen ik ergens anders zei dat ik het belachelijk vond dat politici hand in hand gingen lopen keek men me aan alsof ik idioot was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:24

Ik denk dat het heel goed is dat we veel vaker zien dat mannen onderling hand in hand lopen :j En ook vrouwen, zeker als ze een romantische relatie hebben, mogen best vaker gezien worden. Hoe vaker je dat ziet namelijk, hoe gewoner het wordt.

Wat dat betreft vind ik dit een van de betere en positievere acties om op te komen voor de veiligheid en zichtbaarheid van LGBT.

Palmera: zwaarder straffen is waarschijnlijk helemaal niet nuttig op dit onderwerp. Volgens mij is het niet de strafmaat die een probleem is.

Er zijn overigens zeker een aantal dingen die gedaan kunnen worden: het opnemen in schoolprogramma's over seksuele voorlichting bijvoorbeeld, en veel serieuzer omgaan met allerlei vormen van bedreiging van homo's, zowel offline als online (dat houdt bv in dat aangiftes vaker opgenomen moeten worden en niet moeten worden weggewuifd.) Helaas worden een deel van deze maatregelen tegengehouden door zowel de conservatief-christelijke partijen zoals SGP en CU (en volgens mij zelfs door CDA) als door de PVV. Beetje jammer dat. Net alsof ze het niet echt menen...

(Enne, er is zeker wel wat aan te merken op de hypocrisie van sommige deelnemers. Johan Derksen heeft een paar behoorlijke rotopmerkingen gemaakt en ontkent dat er uberhaupt homoseksuele voetballers zijn, om dan nu een beetje mee te liften op dit onderwerp... mwah. Dat vind ik inderdaad ook wat gemakkelijk. Maar dat maakt de actie als geheel niet meteen zinloos.)

Kortom: #handinhand!

Ik vind het leuk, en het is een veel positievere manier om iets te veranderen dan alleen maar in te zetten op nog meer hardheid, nog meer straf, nog meer elkaar beschuldigen.

Opmerkelijk dan ook dat het zoveel weerstand oproept eigenlijk. Is dat echt omdat je denkt dat dit niet helpt, of zouden er ook mensen zijn die het argument van 'het werkt niet' vooral lenen omdat ze juist bang zijn dat het wel werkt en de zichtbaarheid en acceptatie van homoseksualiteit vergroot? Terwijl ze daar eigenlijk tegen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:39

Iemand die ik ken schreef er dit stuk over: http://www.expreszo.nl/tomas-voorbij-hy ... nederland/

En daar ga ik eigenlijk wel volledig in mee. Ik vind een solidariteitsactie mooi, maar de hypocrisie moet er wel uitgefilterd worden imo. Het is leuk om aan zo'n actie mee te doen, maar spreek je de volgende keer dan ook je neefje aan als hij een willekeurige actie als "gay" bestempeld? Of als iemand een ander uitmaakt voor "relnicht?" Natuurlijk is de zichtbaarheid van zo'n actie mooi en nodig, maar de mensen die daadwerkelijk te maken met het geweld waar het hier om gaat hebben er niet zo veel aan als zij alsnog worden aangevallen op straat (verbaal of fysiek) en niemand er wat van zegt.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:11

Shadow0 schreef:
Opmerkelijk dan ook dat het zoveel weerstand oproept eigenlijk. Is dat echt omdat je denkt dat dit niet helpt, of zouden er ook mensen zijn die het argument van 'het werkt niet' vooral lenen omdat ze juist bang zijn dat het wel werkt en de zichtbaarheid en acceptatie van homoseksualiteit vergroot? Terwijl ze daar eigenlijk tegen zijn?

Op facebook krijg ik heel erg het gevoel dat als je niet mee doet, je standaard tegen bent. Ik krijg dus serieus dus al privé berichten van mensen waarom ik mijn profiel foto dus nog niet als regenboog heb. Terwijl heel hypocriet mensen die het altijd over die "poedersuiker homo's" hebben nu een regenboog facebook hebben.

Ik ben ook heel erg benieuwd wat er uit het onderzoek naar beeldmateriaal uit komt. Want de 2 partijen spreken elkaar nu al tegen.
Ik vraag mij ook wel eens af in hoeverre de geaardheid een hoofdrol speelt in bijvoorbeeld ook andere gevallen. Een voorbeeld uit mijn eigen vriendenkring. Goede vriend was in de kroeg en zoop zich helemaal onder de tafel. Werd vervelend tegen andere mensen en kotste ook nog eens de vloer helemaal onder. De baas van de kroeg heeft hem buiten de deur gezet, maar kreeg de volle laag daarna omdat hij "een homo" uit zijn kroeg had gezet. Het homo zijn was niet het probleem, het gedrag was het probleem en daar werd geaardheid als excuus gebruikt.

Daarmee wil ik niet ontkennen dat er echt mensen zijn die bewust homo's in elkaar trappen en dat is natuurlijk afschuwelijk, maar al het geweld is vreselijk. Ik sta er misschien te neutraal in, het maakt mij helemaal niet uit wie met wie hand in hand loopt en dat gaat mij eigenlijk ook niet eens iets aan. Openbare overdreven affectie (waarbij 2 personen samensmelten tot 1)vind ik niet prettig om naar te kijken, bij niemand niet. Maar hey, het is niet verboden dus dan kijk ik zelf toch lekker de andere kant op. Helaas zien sommige mensen dat als afkeuring .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:15

En over hypocrisie gesproken, ondertussen is er gestemd over twee voorstellen van SP-kamerlid Jasper van Dijk: om sancties op te leggen als scholen weigeren voorlichting te geven, en om op het mbo ook voorlichting te geven over lgbti.
Naast de SGP zijn ook VVD en Forum voor Democratie tegen. (En tegen het tweede voorstel hebben ook CDA en CU gestemd.)
Zo 'normaal' is het dus. Zo gemeend was het toen Baudet hand in hand liep, zo oprecht was Rutte dus toen hij in z'n brief verwees naar het respecteren van homoseksualiteit.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:17

En dat bedoel ik dus. Er word een kort statement gemaakt en dan gaat het leven weer door.
Liever geen kort statement en meer daden. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:22

Liever allebei :) En juist omdat ze laatst zo'n statement gemaakt hebben, is het nu ook duidelijker om aan te wijzen dat de acties ook moeten volgen.

(Ik vind dus dat we niet cynisch moeten reageren op de positieve statements door er op voorhand van uit te gaan dat het toch wel niks zal zijn, maar ze juist moeten gebruiken om vaart te krijgen om die negativiteit te overwinnen.)