Varkens in slachthuis Tielt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Varkens in slachthuis Tielt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:36

Ik vind het wel knap dat je daar 6 weken kan werken als dierenliefhebber.. Zou het er geen uur uithouden.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Varkens in slachthuis Tielt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:48

Ik vraag me af wat voor mensen daar werken. Mensen zonder gevoel en respect. Komen die gewoon na het werk thuis en geven hun kinderen een aai over de bol en kussen hun vrouw? Hoe kan je zo harteloos worden?

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:53

Jildau schreef:
Ik vind het wel knap dat je daar 6 weken kan werken als dierenliefhebber.. Zou het er geen uur uithouden.


Precies, ik ook niet. Toen dat varkentje het zo uitschreeuwde in het kokende water... ik zou 'm er gelijk uithalen ipv te filmen.... zou ook helemaal gebroken thuis zijn daarna :(

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Varkens in slachthuis Tielt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:55

Ik moest heel hard huilen en heb toen de zender over gezet. Bah wat vreselijk... :n

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Varkens in slachthuis Tielt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:19

Ik durf het filmpje niet te kijken, vind de verhalen al erg genoeg. Snap echt niet waarom dit zou moeten.

Blij dat ik mn vlees bij een boer hier uit de buurt koop, voelt toch een stuk 'veiliger'.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:20

Lizzyy schreef:
Jildau schreef:
Ik vind het wel knap dat je daar 6 weken kan werken als dierenliefhebber.. Zou het er geen uur uithouden.


Precies, ik ook niet. Toen dat varkentje het zo uitschreeuwde in het kokende water... ik zou 'm er gelijk uithalen ipv te filmen.... zou ook helemaal gebroken thuis zijn daarna :(


Geloof me... Die trek je er niet uit...


Ik heb in mn slachthuis tijd 1x meegemaakt dat er misgeschoten werd en de slachter geen extra patroon bij zich had in zn zak.. Die dingen lagen boven..
Dat is niet grappig.. En je kan niet zoveel... Dit ging dan om een schaap..


Ik ben sowieso al geen voorstander van stroomgebruik... Gaat mij te vaak mis.. Dieren niet goed gesproeid of helemaal niet gesproeid..
Te kort op het hoofd waardoor niet volledig bedwelmd..


Geef mij maar een pin. Prima ding.
Snel, en direct hersendood.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:22

Ik ga hier waarschijnlijk wel mensen mee tegen het hoofd stoten, maar wat een hypocriet gedoe. Ik krijg helemaal de kriebels van mensen die door dit voorval zeggen geen vlees meer te eten. Omdat het nu aangetoond is en mensen het hebben moeten aanschouwen staat het land in rep en roer, maar dit is heus geen alleenstaand geval. Denk maar aan al het buitenlands vlees wat in de supermarkten ligt, onder andere van Zuid-Amerika e.d., wat denk je dat daar gebeurd? Het internet staat er vol van, en ik kan echt niet vatten dat sommige supermarkten nog vlees van zulke landen verkopen, sterker nog dat de mensen het dan ook nog kopen. Ik vind het dan ook ontzettend triest dat zulke praktijken ook in België gebeuren, en het zal vast niet het enige geval zijn.

Ik ben al jaren vegetariër, maar niet omdat ik tegen de slacht ben, ik heb vlees gewoon nooit lekker gevonden en kan dus prima zonder. Vind het prima dat mensen hun stukje vlees willen eten, maar men mag er dan wel op een bewuste manier mee omgaan.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:23

savannah030x schreef:
Ik moest heel hard huilen en heb toen de zender over gezet. Bah wat vreselijk... :n

Ik heb het nieteens durven kijken....wat ik mij afvraag...eet je nu minder of bewuster vlees?

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:26

Jolliegirl schreef:
Geloof me... Die trek je er niet uit...


Ik heb in mn slachthuis tijd 1x meegemaakt dat er misgeschoten werd en de slachter geen extra patroon bij zich had in zn zak.. Die dingen lagen boven..
Dat is niet grappig.. En je kan niet zoveel... Dit ging dan om een schaap..


Ik ben sowieso al geen voorstander van stroomgebruik... Gaat mij te vaak mis.. Dieren niet goed gesproeid of helemaal niet gesproeid..
Te kort op het hoofd waardoor niet volledig bedwelmd..


Geef mij maar een pin. Prima ding.
Snel, en direct hersendood.


Zover ik heb begrepen kunnen varkens toch niet met een pin geschoten worden ivm de uitgebreide sinusholtes?

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:27

Ik heb echt maar een klein stukje gezien, ik kon er niet meer naar kijken.
Met tranen in mn ogen, ik vond het echt abnormaal!!!
En inderdaad, dat dit anno 2017 nog kan gebeuren verschrikkelijk!

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:28

Volledig met je eens dat dit absoluut niet kan en pure dierenmishandeling is, maar ik vind je openingspost een beetje raar.
Als ik dit zie vraag ik mij alleen maar af: waarom kan dit anno 2017 nog plaatsvinden? Omdat mensen persee hun stukje vlees willen? Omdat we gewoon hypocriet genoeg zijn om te denken: wat we niet zien is er niet.
Alsof dit nodig is om aan vlees te komen. Of dat wij, vlees-etende mensen, denken: 'Wat we niet zien is er niet'. Ik mag toch hopen dat iedereen op bokt het ermee eens is dat dit écht niet kan. Maar dat betekent toch niet dat zij allemaal hypocriet zijn? Het gaat hier om één specifiek geval waar een flinke straf op moet, maar niet de hele vleesindustrie is zo.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Varkens in slachthuis Tielt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:29

Varkens kan je wel schieten met een pin. Alleen je hebt een ander patroontje nodig met meer kruid omdat ze een keiharde schedel hebben.
Daarom gebruikt men vaak stroom. Opzich niets mis mee... Maar t moet wel goed gebeuren!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:30

Jolliegirl schreef:
[knip]
Geef mij maar een pin. Prima ding.
Snel, en direct hersendood.

En dat heeft een stalgenoot van me ooit mis zien gaan bij een paard.
Alles kan mis gaan.
Maar hier zijn dingen opzet, dat mag gewoon nooit.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:32

bruintje123 schreef:
Jolliegirl schreef:
[knip]
Geef mij maar een pin. Prima ding.
Snel, en direct hersendood.

En dat heeft een stalgenoot van me ooit mis zien gaan bij een paard.
Alles kan mis gaan.
Maar hier zijn dingen opzet, dat mag gewoon nooit.


Wat wil je daarmee zeggen?
Idd: alles kan mis gaan, maar dit is schandalig... precies zoals ik zeg...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:35

Jolliegirl schreef:
Wat wil je daarmee zeggen?
Idd: alles kan mis gaan, maar dit is schandalig... precies zoals ik zeg...

Je berichtje kwam me over alsof de pin nooit fout kan gaan.
Ik wilde alleen maar aangeven dat dat helaas ook niet zo is.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:41

Snollygoster schreef:
Ik ga hier waarschijnlijk wel mensen mee tegen het hoofd stoten, maar wat een hypocriet gedoe. Ik krijg helemaal de kriebels van mensen die door dit voorval zeggen geen vlees meer te eten. Omdat het nu aangetoond is en mensen het hebben moeten aanschouwen staat het land in rep en roer, maar dit is heus geen alleenstaand geval. Denk maar aan al het buitenlands vlees wat in de supermarkten ligt, onder andere van Zuid-Amerika e.d., wat denk je dat daar gebeurd? Het internet staat er vol van, en ik kan echt niet vatten dat sommige supermarkten nog vlees van zulke landen verkopen, sterker nog dat de mensen het dan ook nog kopen. Ik vind het dan ook ontzettend triest dat zulke praktijken ook in België gebeuren, en het zal vast niet het enige geval zijn.

Ik ben al jaren vegetariër, maar niet omdat ik tegen de slacht ben, ik heb vlees gewoon nooit lekker gevonden en kan dus prima zonder. Vind het prima dat mensen hun stukje vlees willen eten, maar men mag er dan wel op een bewuste manier mee omgaan.


Waarom is dat hypocriet? Als vegetariër vind je het toch fijn als anderen ook vegetariër worden? Om wat voor reden dan ook?
Wat maakt jouw keuze zo veel beter dan deze? Of wil je de moraalridder uithangen?

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:43

bruintje123 schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat wil je daarmee zeggen?
Idd: alles kan mis gaan, maar dit is schandalig... precies zoals ik zeg...

Je berichtje kwam me over alsof de pin nooit fout kan gaan.
Ik wilde alleen maar aangeven dat dat helaas ook niet zo is.


Als je goed hebt gelezen zegt Jolliegirl in dat stuk tekst nog juist dat ze het helaas een keer fout heeft zien gaan...

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:45

Je doet het nooit goed. Als je doorgaat met vlees eten ben je slecht en als je door dit filmpje besluit te stoppen ook want dan had je maar eerder vegetariër moeten worden? Dat snap ik echt niet.

Zo'n filmpje is er toch juist zodat er actie wordt ondernomen en bewustzijn wordt gecreëerd? Maar doe je dat, dan ben je hypocriet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:47

vevina schreef:
Als je goed hebt gelezen zegt Jolliegirl in dat stuk tekst nog juist dat ze het helaas een keer fout heeft zien gaan...

Ik dacht dat ze daarbij een andere methode bedoelde.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:51

Napie schreef:
Ik vraag me af wat voor mensen daar werken. Mensen zonder gevoel en respect. Komen die gewoon na het werk thuis en geven hun kinderen een aai over de bol en kussen hun vrouw? Hoe kan je zo harteloos worden?

Het is volgens mij een bepaald slag mensen,net als mensen die dierproeven doen...maar goed,ze zijn nodig...maar op deze manier hoeft natuurlijl niet.Respect voor de under cover...ik had het geen vijf minuten kunnen aanzien,maar door hem is het slachthuis nu dicht en gaat er hopelijl strenger opgelet worden.Ik ben ook voor camerabewaking met een apart youtube kanaal,kunnen we goed zien of er geen mishandelingen plaatsvinden en gaan misschien eens wat minder vlees eten.Want echt....dagelijks vlees is niet nodig

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:54

bruintje123 schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat wil je daarmee zeggen?
Idd: alles kan mis gaan, maar dit is schandalig... precies zoals ik zeg...

Je berichtje kwam me over alsof de pin nooit fout kan gaan.
Ik wilde alleen maar aangeven dat dat helaas ook niet zo is.


Oh neejoh :)
Daarom noemde ik zowel van de pin als stroom voorbeelden.

Alles kan misgaan.. We zijn allemaal mensen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:56

Jildau, iedereen die ook maar 1 stuk minder vlees gaat eten hierdoor is een topper. Vega(n) zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn. Wat mij betreft is het juist wel goed en ben je dan heus niet hypocriet. Ik ben helaas ook niet vegan opgevoed, mocht niet eens maar iedere dag dat je geen vlees eet is weer een dier minder gedood :)
Geerke, Als er nou eens gestopt wordt met vlees eten zijn ze niet meer nodig :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:56

Jolliegirl schreef:
Oh neejoh :)
Daarom noemde ik zowel van de pin als stroom voorbeelden.

Alles kan misgaan.. We zijn allemaal mensen.

Gewoon je berichtje verkeerd gelezen/ opgepakt :)

ja precies, alles kan mis gaan.
En ja het is erg rot als dat dan bij een dier (of net zo goed mens in het ziekenhuis) gebeurt.
Zolang het maar niet expres gebeurt.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Varkens in slachthuis Tielt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:08

Ik denk dat niemand expres een dier verkeerd schiet of stroom geeft..
Kan me dat bijna niet voorstellen...

Echter is het wel een keus wat je doet als het dier niet goed bedwelmd is...
En die keus moet met respect zijn... En dus niet verder op de slachtlijn voor er iets aan gedaan is!

Hetzij nog een schot
Hetzij snijden indien er geen mogelijkheden zijn


En dat gebeurt in dit slachthuis duidelijk niet!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:10

Ik snap inderdaad ook niet waarom mensen die adhv zulke filmpjes minderen/stoppen met vlees eten hypocriet zouden zijn? Het valt alleen maar aan te moedigen en te bewonderen dat ze hun eetpatroon willen veranderen omdat ze begaan zijn met dierenwelzijn!
Als er dan al iets hypocriet genoemd kan worden, vind ik het juist van die mensen die de filmpjes verschrikkelijk vinden maar diezelfde avond wel verlekkerd naar hun dikke biefstuk staren en het met veel smaak opeten.