Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelucydan schreef:Nee hoor publieke figuren moeten zulke dingen gewoon niet doen, klaar! Het risico is gewoon te groot op uitlekken dus daarom bij voorbaat gewoon niet doen/maken
Kaka schreef:Of het verstandig is om naaktfoto's of sextapes te maken, zeker wanneer je een publieke rol hebt, laat ik in het midden. Maar het in handen krijgen daarvan is never nooit een vrijbrief om die dan ook maar te publiceren zonder toestemming en dat mag van mij stevig aangepakt worden.
Dieselpaard schreef:Kaka schreef:Of het verstandig is om naaktfoto's of sextapes te maken, zeker wanneer je een publieke rol hebt, laat ik in het midden. Maar het in handen krijgen daarvan is never nooit een vrijbrief om die dan ook maar te publiceren zonder toestemming en dat mag van mij stevig aangepakt worden.
Maar als je telefoon of account dus gehackt wordt, kun je daar niks aan doen...
Vero schreef:Je weet dat dat risico er is als je zulke filmpjes maakt. Ik vind dat als je niet wilt dat zulk soort filmpjes gedeeld worden je ze gewoon niet moet maken.
Sjolvir schreef:Ik ben van mening dat andere mensen niet mogen stelen en niet ongevraagd iets op internet mogen gooien waarvan het enigste doel is ander kapot maken.
Als ik mijn fiets niet aan het hek vastketen met 3 extra sloten, moeten ze er ook afblijven, hoewel hij dan makkelijk op te tillen is en mee te nemen, een dief is ook niet welkom in mijn huis als ik een bovenlichtje open laat staan midden in de zomer.
Kortom, ook al hebben mensen die filmpjes, daar moet je afblijven, stuurt iemand ze zelf rond, dan moet is het zijn Eigen problem, maar ze ergens illegal verkrijgen is gewoon not done, of het nou van een bekende NL er is of van een onbekende.
Shenavallie schreef:Los van mijn vraag waarom iemand überhaupt sexfilmpjes maakt (snap ik gewoon echt niet en is ook niet discussie-waardig, omdat ik vind dat iedereen daar een eigen mening over mag hebben), vind ik het wel een geval van ESDB. Je weet dat ze gemaakt zijn en dat er dus een risico is dat iemand er wat mee gaat doen. Begin er gewoon niet aan, dan hoef je ook nooit de angst te hebben of in de ellende te zitten dat er iemand rare dingen mee gaat doen of heeft gedaan.
Als zoiets stiekem is gedaan, dan kun je er zelf niets aan doen en vind ik het echt heel erg voor degene die zoiets is aangedaan. Maar als je bewust aan zoiets meedoet (zelfs dronken, melig of wat dan ook), dan zijn de consequenties voor jullie allebei.