Gedoe over turkije

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:46

Nederland heeft in eerste instantie akkoord gegeven voor het landen van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken.
Echter moest de bijeenkomst wel besloten, kleinschalig en in een Turks consulaat of ambassade plaats vinden.
Hier was Turkije het niet mee eens en deed een openbare oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met minister Cavusoglu in Rotterdam.

Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij..

Je komt op bezoek en denkt dan het recht te hebben dat iedereen behalve jijzelf zich aanpast aan jou.
En als je jouw zin niet krijgt, dan roep je de mensen op voor een publieke manifestatie en brengt die mensen en anderen in gevaar.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:55

Kan het artikel niet lezen via de link maar het verbaast mij enorm dat ze daar dan nu ineens mee komen, na het bezoek van de Turkse ministerie en na het doorgang geven naar Nederland van de minister waarvan ze wisten dat die niet welkom was.
Maar goed beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:15

Fabj3 schreef:
Nederland heeft in eerste instantie akkoord gegeven voor het landen van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken.
Echter moest de bijeenkomst wel besloten, kleinschalig en in een Turks consulaat of ambassade plaats vinden.
Hier was Turkije het niet mee eens en deed een openbare oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met minister Cavusoglu in Rotterdam.

Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij..

Je komt op bezoek en denkt dan het recht te hebben dat iedereen behalve jijzelf zich aanpast aan jou.
En als je jouw zin niet krijgt, dan roep je de mensen op voor een publieke manifestatie en brengt die mensen en anderen in gevaar.


Welkom to Erdogan's life :')
Zelfde als toen met de coup..

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:23

Dit proces is al een tijdje aan de gang hoor.
heb tussen 2000 en 2010 op het Weena in Rotterdam gewerkt
Elke keer als Turkije iets gedaan had zowel positief als negatief in hun ogen dan zag het Hofplein rood van oa De Grijze Wolven.
Hofplein was altijd het favoriete plekje omdat je dan heerlijk rond kon kachelen in de auto, vol met mensen en vlaggen. en lekker veel leuzen roepen.
Heb me toen vele malen vreemdeling in mijn eigen land gevoeld.
Steeds dat gevoel nationalisme best maar hou het binnen de perken en ook dat neerbuigende naar de niet Turken.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:24

Laten we beginnen met het afschaffen van dat associatieverdrag wat we met Turkije hebben.
Komen we al een heel eind mee

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:30

Als je de beelden op tv zag dan verbaasde je het in ons eigen land is. Gister ook weer in Amsterdam west demonstraties. Wat een kolerezooi!!
Ik blijf het allemaal absurd vinden dat men hier geboren is, woont, werkt en dan zich zo druk lopen te maken over hun land van afkomst. Waarom?? Je hebt het hier goed, mêleert hier dus waar maken ze zich druk om. Laten zich vreselijk op naaien door die griezel van een Erdogan.

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:34

Willl65 schreef:
Laten we beginnen met het afschaffen van dat associatieverdrag wat we met Turkije hebben.
Komen we al een heel eind mee

Wou het net zeggen en geen geld meer betalen, Turkije krijgt 2 miljoen euro per maand van de EU. En weet je wat ik zo erg vind, het associatieverdrag stamt uit de jaren 60, toen was Turkije hard op weg een ultra modern ontwikkeld land te worden. Vrouwen hadden dezelfde rechten, konden gewoon in minirok over straat, in Nederland was dat begin jaren 60 bijna een schande. Toen was Turkije op veel gebieden verder dan Nederland. En nu, hard op weg naar een dictatuur, tegenstanders worden de mond gesnoerd, net zoals ik denk dat de coup beraamt is door Erdogan zelf. Ik vind persoonlijk dat de EU alle banden met Turkije moet verbreken, maar dat vond ik al voor dit gedonder.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:42

Buiten Turkije woonachtige Turken, dus ook die in Nederland, hebben van oudsher een sterke, deels door de Turkse staat georganiseerde band met hun vaderland. Dat is dus niets nieuws. Het heeft naar mijn idee ook nooit tot problemen geleid in de zin dat Turkse Nederlanders minder goed integreerden in de Nederlandse samenleving goed dan bijvoorbeeld Marokkaanse Nederlanders.

Erdogan gaat echter tien stappen te ver door Turkse Nederlanders te beschouwen en aan te spreken als Turkse staatsburgers en aldus zijn campagne om meer macht te verwerven over zijn eigen staatsgrenzen heen te voeren, waarmee hij duidelijk maakt de Nederlandse soevereiniteit niet te respecteren.
Terecht dus in mijn ogen dat de Nederlandse overheid de twee ministers het land uitgezet heeft.

In deze situatie vind ik het fenomeen dubbele nationaliteit behoorlijk complicerend omdat het legitimiteit geeft aan Nederlands-Turkse Erdogan aanhangers die in woord en daad loyaliteit betuigen aan het Turkije van Erdogan. Complicerend ten eerste omdat zij naar mijn idee als inwoners van Nederland in eerste plaats loyaliteit verschuldigd zijn aan de Nederlandse samenleving en de Nederlandse normen en waarden, en ten tweede omdat zij door Erdogan te steunen zich committeren aan een dictatuur in wording. Of dat dan ook betekent dat actieve Erdogan aanhangers maar gedwongen moeten worden om hun Turkse paspoort op te geven en daarmee ondubbelzinnig voor het Nederlanderschap te kiezen, weet ik niet. Maar het is al met al een hele ongemakkelijke toestand.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:00

rapido schreef:
Als je de beelden op tv zag dan verbaasde je het in ons eigen land is. Gister ook weer in Amsterdam west demonstraties. Wat een kolerezooi!!
Ik blijf het allemaal absurd vinden dat men hier geboren is, woont, werkt en dan zich zo druk lopen te maken over hun land van afkomst. Waarom?? Je hebt het hier goed, mêleert hier dus waar maken ze zich druk om. Laten zich vreselijk op naaien door die griezel van een Erdogan.


Druk lopen maken om land van afkomst snap ik helemaal.. En het mogen stemmen ook. Zoals ik al eerder zei er zijn genoeg (en dat worden er steeds meer) Turken, die terug gaan naar Turkije. Dus ja ik vind dat je daar dan mee over mag beslissen/stemmen. Maar niet zoals het afgelopen weekend is gegaan.

Bigone: Ligt er maar net aan waar je komt.. In het oosten zijn minirokken nooit ingeweest :+

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:23

Askja schreef:
In deze situatie vind ik het fenomeen dubbele nationaliteit behoorlijk complicerend omdat het legitimiteit geeft aan Nederlands-Turkse Erdogan aanhangers die in woord en daad loyaliteit betuigen aan het Turkije van Erdogan. Complicerend ten eerste omdat zij naar mijn idee als inwoners van Nederland in eerste plaats loyaliteit verschuldigd zijn aan de Nederlandse samenleving en de Nederlandse normen en waarden, en ten tweede omdat zij door Erdogan te steunen zich committeren aan een dictatuur in wording. Of dat dan ook betekent dat actieve Erdogan aanhangers maar gedwongen moeten worden om hun Turkse paspoort op te geven en daarmee ondubbelzinnig voor het Nederlanderschap te kiezen, weet ik niet. Maar het is al met al een hele ongemakkelijke toestand.


Bedoel je dubbele nationaliteit of dubbel paspoort. Ik heb zelf ook een dubbele (overigens west europese) nationaliteit, maar geen dubbel paspoort. Ben nooit opgeroepen om voor mijn "reserve-land" ;) te komen stemmen. Alleen voor mijn paspoort-land.

Ik denk overigens, dat de politieke partijen die niet tegen toetreding Turkije waren, dit alleen wilde overdenken als Turkije voldoet aan de europese richtlijnen en (neigen naar) dictatuur zal daar vast niet bijhoren. Overigens ben ik benieuwd wat dit gebeuren voor invloed heeft op onze Eigen verkiezingen.

Nou was ik al geen PVV-stemmer, maar uit de EU willen stappen met dit soort akkefietjes lijkt me nu helemaal niet raadzaam.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:25

Excuses, beetje slordig geformuleerd: ik bedoel dubbele nationaliteit. Volgens mij is een dubbel paspoort niet mogelijk ;)

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:33


Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:54

Erdogan was zeker ook even vergeten dat ons land in de top 3 van investeerders en toerisme staat in zijn land...
EU heeft gezegd ze even moeten dimmen met hun taal tegen ons land.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:55

Booooo schreef:
rapido schreef:
Als je de beelden op tv zag dan verbaasde je het in ons eigen land is. Gister ook weer in Amsterdam west demonstraties. Wat een kolerezooi!!
Ik blijf het allemaal absurd vinden dat men hier geboren is, woont, werkt en dan zich zo druk lopen te maken over hun land van afkomst. Waarom?? Je hebt het hier goed, mêleert hier dus waar maken ze zich druk om. Laten zich vreselijk op naaien door die griezel van een Erdogan.


Druk lopen maken om land van afkomst snap ik helemaal.. En het mogen stemmen ook. Zoals ik al eerder zei er zijn genoeg (en dat worden er steeds meer) Turken, die terug gaan naar Turkije. Dus ja ik vind dat je daar dan mee over mag beslissen/stemmen. Maar niet zoals het afgelopen weekend is gegaan.

Bigone: Ligt er maar net aan waar je komt.. In het oosten zijn minirokken nooit ingeweest :+

Laat ze maar lekker terug gaan met hun gezeik.

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:56

En wat doen we dan met hetzelfde Nederlandse "schorem" dat zich zo gedraagt?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:10

Rapido: Nogal kort door de bocht ;)

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:12


Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:17

Damned schreef:
http://www.demorgen.be/buitenland/eu-ma ... -b76ae9bd/
Titel: eu maan turkije aan toon te matigen

Te weinig te laat wat mij betreft en alleen maar als een reactie op de nota's die Turkije heeft ingediend.
En dan de navo die oproept tot de-escalatie . Die kiest al helemaal om verkeerde redenen geen kant maar goed.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:21

rapido schreef:
Laat ze maar lekker terug gaan met hun gezeik.

Terug gaan?
Ze zijn hier geboren; dus als ze ergens naar "terug moeten gaan" is dat Nederland....

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:39

Ik vind het zo raar dat de mensen hier wel zeggenschap en campagnes willen maar zelf niet in Turkije wonen? Als je zoveel interesse hebt in Turkije dan verwacht je toch dat ze ook daar zouden gaan wonen?

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:41

Zeepsop schreef:
Ik vind het zo raar dat de mensen hier wel zeggenschap en campagnes willen maar zelf niet in Turkije wonen? Als je zoveel interesse hebt in Turkije dan verwacht je toch dat ze ook daar zouden gaan wonen?


De meeste Nederlanders die buiten Nederland wonen hebben nog steeds interesse in Nederland en mogen ook gewoon stemmen.
Zo geldt dat dus ook voor Turken die hier wonen.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:02

Brainless schreef:
Zeepsop schreef:
Ik vind het zo raar dat de mensen hier wel zeggenschap en campagnes willen maar zelf niet in Turkije wonen? Als je zoveel interesse hebt in Turkije dan verwacht je toch dat ze ook daar zouden gaan wonen?


De meeste Nederlanders die buiten Nederland wonen hebben nog steeds interesse in Nederland en mogen ook gewoon stemmen.
Zo geldt dat dus ook voor Turken die hier wonen.


Dat snap ik, maar nederlandse ministers gaan toch niet daarheen?

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:03

Brainless schreef:
Zeepsop schreef:
Ik vind het zo raar dat de mensen hier wel zeggenschap en campagnes willen maar zelf niet in Turkije wonen? Als je zoveel interesse hebt in Turkije dan verwacht je toch dat ze ook daar zouden gaan wonen?


De meeste Nederlanders die buiten Nederland wonen hebben nog steeds interesse in Nederland en mogen ook gewoon stemmen.
Zo geldt dat dus ook voor Turken die hier wonen.


Denk dat het niet om stemrecht of stemmen gaat maar gewoon het feit dat Erdogan al zijn burgers aan een heel kort lijntje wil houden.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:24

Even een vraag, wanneer mag je eigenlijk stemmen als in het buitenland woonachtige Nederlander, geldt dat alleen voor expats e.d. of ook nog als je inmiddels een andere nationaliteit hebt aangenomen? Dat laatste zou ik wel vreemd vinden. Dan lijkt mij het logischer dat je alleen stemrecht hebt in je nieuwe thuisland :?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:27

Zeepsop schreef:
Ik vind het zo raar dat de mensen hier wel zeggenschap en campagnes willen maar zelf niet in Turkije wonen? Als je zoveel interesse hebt in Turkije dan verwacht je toch dat ze ook daar zouden gaan wonen?


Mijn man woont sinds oktober in NL. Dus ja hij heeft duidelijk nog wel interesse in Turkije. Zoals ik al zei heel veel Turken gaan (in de toekomst) terug. Dus ik vind zeker wel dat ze daar iets over te zeggen hebben. Die campagnes hier voeren hoeft voor mij alleen niet.

Askja: Ik denk zolang je een Nederlands paspoort hebt.