Gedoe over turkije

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:40

Willl65 schreef:
Heb je een link van dit filmpje? Lijkt me weer een over de top media verhaal

http://www.ad.nl/binnenland/liveblog-ru ... ~a9764082/

En dan naar beneden scrollen[/quote]

Ik hoop van harte dat het stukje over WA op Twitter een ontslag heeft opgeleverd voor iemand bij het AD. Want ik weet niet hoe serieus ik ze nu nog kan nemen :o
Nadat ze hun eigen nieuwsbericht over de fictieve profielen even vergeten te checken :')

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:41

Willl65 schreef:
En de reactie van onze koning himself!


Willem-Alexander ‎@Koning_NL

Niemand is trots op 8000 dode Bosniërs, mijnheer #Erdogan. Maar de verhouding Bosniërs/Armeniërs is 1/187,5, dus mondje dicht. #Turkijerel

1:09 PM - 14 Mar 2017

Bron AD

EDIT BRON VERGETEN


LOL! De Koning is verplicht om (naar buiten) apolitiek te zijn. Dus dit is 'm niet. En wat meneer Erdogan wel of niet roept.....who gives a flying f*ck? Dat is een typisch mannetje dat zichzelf verder de shyte in praat naarmate hij meer zegt. Dus vooral blijven praten meneer Erdogan......

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:42

vienna1987 schreef:
Erdogan slaat wilt om zich heen. Hoofd koel houden en laat hem zich zelf maar meer belachelijk maken.


Ja precies, het verbaasd me dat die meteen allemaal oude koeien uit de sloot gaat halen. het is bijna lacherig te noemen. Wat wil die er mee bereiken. Zodra hij zich maar iets bedreigd voelt verwijderd die het. Zoals dat de Nederlandse ambassadeur opeens niet meer welkom is. Kom op man, ziet die het zelf niet.

Ik denk dat Nederland correct gehandeld heeft. Waarom in Nederland een pro Erdogan campagne houden. Please zeg. Als je zo voor Erdogan bent ga lekker terug naar Turkije. Maar ga hier niet onrust stoken. Dan ben ik er echt klaar mee. Ik vind dat iedereen welkom is, maar je moet geen Turkije in Nederland willen stichten..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 15:45

Zover ging mijn nieuws info nog niet, uitroep over bosnie is wel heel erg laag. Bah. Niet reageren is het beste. Liefdevol negeren.

Zoals ik een woest keffende terrier die voor me staat te provoceren liefdevol negeer ook. :+

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:46

karuna schreef:
Zover ging mijn nieuws info nog niet, uitroep over bosnie is wel heel erg laag. Bah. <KNIP>


We komen nog goed weg. Wacht maar tot hij er achter komt wat wij hebben gedaan met 1.500.000 Armeniërs. oh wait.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 14-03-17 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:47

Janine1990 schreef:
Willl65 schreef:
Heb je een link van dit filmpje? Lijkt me weer een over de top media verhaal

http://www.ad.nl/binnenland/liveblog-ru ... ~a9764082/

En dan naar beneden scrollen


Ik hoop van harte dat het stukje over WA op Twitter een ontslag heeft opgeleverd voor iemand bij het AD. Want ik weet niet hoe serieus ik ze nu nog kan nemen :o
Nadat ze hun eigen nieuwsbericht over de fictieve profielen even vergeten te checken :')[/quote]

Was mijn eigen stommiteit het voor waar aan te nemen. Ik geloofde het ook nog.... -O-

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:49

Willl65 schreef:
Was mijn eigen stommiteit het voor waar aan te nemen. Ik geloofde het ook nog.... -O-


Nouja, het is niet een heel slecht aangeschreven krant (staat iig boven de telegraaf naar mijn idee), nieuwspaal of de Speld... Dus ik neem het jou niet kwalijk hoor :P

Ik hoop alleen van harte dat ze niet een of ander onzin verhaal met totaal niet bijbehorend filmpje hebben gebruikt... Kan nu geen filmpje kijken helaas...

Maar ja... it's on the internet, so it's true..... ?? Het gebeurt ook bij het AD...

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:52

Ik zie net het filmpje.. Ik dacht dat een toerist zomaar vanuit het niks werd aangevallen. Dat is dus duidelijk niet zo, ook niet om je als Hollander druk om hoef te maken als je lekker op het strand ligt met je cocktail dus. Vrouw is op een of ander plein aan het schreeuwen en heeft een soort van spandoek (?) voor haar liggen. Geen idee wat ze roept..

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:17

Booooo schreef:
Ik zie net het filmpje.. Ik dacht dat een toerist zomaar vanuit het niks werd aangevallen. Dat is dus duidelijk niet zo, ook niet om je als Hollander druk om hoef te maken als je lekker op het strand ligt met je cocktail dus. Vrouw is op een of ander plein aan het schreeuwen en heeft een soort van spandoek (?) voor haar liggen. Geen idee wat ze roept..


Idd.. heb het filmpje ook gezien. Met een beetje vertaling erbij zou fijn zijn, want zo kan het net zo goed iemand zijn die oproept voor iets totaal anders.
Ik versta er in elk geval vrij weinig van :)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:27

Cowboy55 schreef:
karuna schreef:
Zover ging mijn nieuws info nog niet, uitroep over bosnie is wel heel erg laag. Bah. <KNIP>


We komen nog goed weg. Wacht maar tot hij er achter komt wat wij hebben gedaan met 1.500.000 Armeniërs. oh wait.....

Wat ik zorgwekkend vind is dat vele (hier geboren) Turken dus er echt rotsvast van overtuigd zijn dat dit een "hoax" is en dit nooit heeft plaatsgevonden....Probeer het niet tegen hun te zeggen want ze komen nog net niet je huis in brand steken, nee de genocide is een grote leugen Turkije is zo'n prachtig voorbeeld van een land die zouden zulke oorlogsmisdaden nooooooit doen.

Ik hoop maar dat de Neepartij gewoon verstandiger is, niet zo ligt the blaten op Social Media en ook dat ze durven stemmen (èn inderdaad dat het stemmen correct gaat verlopen, daarin zit misschien nog de grootste adder).

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:37

Vergeet niet dat ze onder propoganda leven en wij vergeten ook liever de slavengeschiedenis

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:39

vienna1987 schreef:
Vergeet niet dat ze onder propoganda leven en wij vergeten ook liever de slavengeschiedenis


Met alle gevolgen van dien.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:41

vienna1987 schreef:
Vergeet niet dat ze onder propoganda leven en wij vergeten ook liever de slavengeschiedenis


Ik weet niet of wij zoveel moeite hebben met het erkennen ervan, zeker gezien die tijd al eeuwen achter ons ligt. Vraag me wel af waarom zoveel mensen daar nu nog excuses van willen hebben, van een overheid die vele malen jonger is dan die geschiedenis. Wat schiet je er mee op? Is erkenning niet voldoende?

Moet je een gouden koets uitbannen om een stuk geschiedenis dat er op staat? Of moet je die juist koesteren 'opdat wij nooit vergeten'.

En in hoeverre leven wij onder propaganda? Ook wij lezen, kijken en luisteren naar gekleurde media... Ook al lees/luister/kijk je ze in alle kleuren. Een deel van onze bevolking zal ook bepaalde dingen niet erkennen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:44

vienna1987 schreef:
Vergeet niet dat ze onder propoganda leven en wij vergeten ook liever de slavengeschiedenis

Ja, het is dat dat ik eng vind, dat die propagando zo ver rijkt dat ze zelfs hier volledig van overtuigd zijn dat er nooit iets gebeurd is.

Wij ontkennen niet, of toch niet als je een beetje verstand hebt. Zo kan ik als Belg ook niet ontkennen at er vreselijke dingen in Congo gebeurd zijn, dat er talloze Congolezen zwaar zijn verminkt en vermoord, dat onze koning Leopold II daar mogelijk meer bloed aan zijn handen heeft kleven dan Hitler. Het is een vreselijke pagina in de geschiedenis en het wordt liever niet meer naar boven gebracht, en wat er nu mee gedaan moet worden is een heel ander verhaal, maar ontkennen niet. Helaas is er zoveel propagande in Turkije dat dit daar wel door vele gebeurd.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:51

Ik ben het zo eens dat wij hier ook alles gekleurd zien. Ik probeer dan ook dingen van twee kanten te bekijken. Ook in deze situatie. We kennen nog al wat mensen uit ook andere landen en ik hoor graag hun ervaringen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:58

vienna1987 schreef:
Ik ben het zo eens dat wij hier ook alles gekleurd zien. Ik probeer dan ook dingen van twee kanten te bekijken. Ook in deze situatie. We kennen nog al wat mensen uit ook andere landen en ik hoor graag hun ervaringen.


Maar wij zien gelukkig wel meer dan 2 kleuren ;)
Probleem is dat je dat bij communicatie toch altijd houdt... Bij het horen/zien/lezen van een nieuwsbericht krijg je als het ware een kleurplaat voor je. Aan jouw interpretatie de taak deze in te kleuren. Gelukkig zijn wij vrij in onze interpretatie en hebben we meerdere nieuwsbronnen. Dus meerdere kleurplaten en op basis daarvan kunnen wij ons eigen beeld scheppen. Maar wel afhankelijk van de berichten.

Rocamor

Berichten: 10879
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:02

Janine1990 schreef:
vienna1987 schreef:
Ik ben het zo eens dat wij hier ook alles gekleurd zien. Ik probeer dan ook dingen van twee kanten te bekijken. Ook in deze situatie. We kennen nog al wat mensen uit ook andere landen en ik hoor graag hun ervaringen.


Maar wij zien gelukkig wel meer dan 2 kleuren ;)
Probleem is dat je dat bij communicatie toch altijd houdt... Bij het horen/zien/lezen van een nieuwsbericht krijg je als het ware een kleurplaat voor je. Aan jouw interpretatie de taak deze in te kleuren. Gelukkig zijn wij vrij in onze interpretatie en hebben we meerdere nieuwsbronnen. Dus meerdere kleurplaten en op basis daarvan kunnen wij ons eigen beeld scheppen. Maar wel afhankelijk van de berichten.


Maar dan moet je niet kleurenblind zijn. Hoeveel mensen rennen in ons land ook niet als een kip zonder kop achter (bv) Geert Wilders aan. We hebben dan wel de mogelijkheid om de zaak van meerdere kanten te laten belichten, maar niet iedereen is in staat of heeft zin om dat te doen. Net als bij trump. Die man roept iets, de media pikken dat over en hij ziet daarmee dat het bevestigd is, omdat het in de media werd geschreven. Hoe noemen we dat in excel ook weer? Circular reference ofzo?

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:04

vienna1987 schreef:
Vergeet niet dat ze onder propoganda leven en wij vergeten ook liever de slavengeschiedenis

Ik, als geschiedenisdocent, probeer er alles aan te doen om meerdere kanten van een verhaal te belichten en leerlingen kritisch te laten nadenken. Ik vind dat mijn verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd is het de kunst om jongeren te laten inzien dat het vanuit het heden altijd makkelijk oordelen is over het verleden, terwijl de mensen toen niet in de toekomst konden kijken.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:08

Rocamor schreef:
Maar dan moet je niet kleurenblind zijn. Hoeveel mensen rennen in ons land ook niet als een kip zonder kop achter (bv) Geert Wilders aan. We hebben dan wel de mogelijkheid om de zaak van meerdere kanten te laten belichten, maar niet iedereen is in staat of heeft zin om dat te doen. Net als bij trump. Die man roept iets, de media pikken dat over en hij ziet daarmee dat het bevestigd is, omdat het in de media werd geschreven. Hoe noemen we dat in excel ook weer? Circular reference ofzo?


Absoluut waar... Helaas -O-

Dus laten wij als verstandige mensen dan in ieder geval het woord verspreiden dat we meer mogelijkheden hebben. Dat het internet er is om verder te kijken dan wat op Nieuwspaal staat :+

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:14

Het grappige is dat ik ooit journalist wilde worden. Tot dat ik tot 3x toe in aanraking kwam met de media daar werd ik niet blij van. Meningen die als feiten werden verdraaid. Journalisten die alleen voor een mooi verhaal gingen. Niet voor de waarheid (er was niets, tenmiste niet het verhaal wat ze zochten), dingen werden opgeklopt en bronnen werden niet gecontroleerd op juistheid. Verhalen werden uitverband getrokken, speculaties werden opgedrongen. Ik was zo teleurgesteld in de media. Dus ik heb ook niet zo'n goede ervaring met onze media.

Rocamor

Berichten: 10879
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:22

Wij hebben jaren terug een documentaire gezien over hoe het Amerikaanse leger een burgerbusje in (ik meen) Irak onder vuur nam en dat hierbij dus een burgerman gedood werd. Er werden foto's getoond van het busje met man, uit het familie archief. Er werden beelden getoond van de luchtaanval vanuit de helicopter die schoot en ik meen vanaf de grond in dat land. Er werden beelden getoond van al het bloed. En er werden vooral beelden getoond van dat busje na de aanval. En uiteraard een boel (getolkte) interviews van een weduwe en vrienden die het voorval hadden meegemaakt. Wij hebben zelfs nog die hele docu teruggekeken op internet, want onze eerste reactie was: "Dat beschoten busje is niet hetzelfde busje als op die blije foto". en dat werd wel expliciet zo gebracht.

We hebben met uitvergrotingen en beeld vastzetten gezocht naar overeenkomsten en naar verschillen van die busjes en die waren echt niet hetzelfde. Echt niet, dat viel echt wel op.

Maar ondertussen wel hele rellen vanwege het gebeuren. We hebben nog een mail gestuurd naar de programmamaker, die ons wijselijk :+ geblokkeerd heeft en nooit reactie gehad.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:22

Sunrise_ schreef:
vienna1987 schreef:
Vergeet niet dat ze onder propoganda leven en wij vergeten ook liever de slavengeschiedenis

Ik, als geschiedenisdocent, probeer er alles aan te doen om meerdere kanten van een verhaal te belichten en leerlingen kritisch te laten nadenken. Ik vind dat mijn verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd is het de kunst om jongeren te laten inzien dat het vanuit het heden altijd makkelijk oordelen is over het verleden, terwijl de mensen toen niet in de toekomst konden kijken.


Ai
Lang geleden, ergens in 1979 kregen wij op school maatschappijleer van een docent uit Libanon.
Beste man deed een boekje open over de beneden buren. Binnen een half jaar werd ie de toegang tot de school geweigerd. Heb er een berg van opgestoken }>

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:57

Rocamor schreef:
Volgens mij, maar correct me if I'm wrong, omdat Erdogan ook veel beloofd voor de bevolking. Of ie het waarmaakt / waar kan maken dat weet ik niet.

Daarnaast zijn Turken vaak nogal trots en familie-minded. Is dat Mediterraans / Noord Afrikaans? Ze zijn er iig niet uniek in.



Noord Afrikaans? Turkije ligt groten deels in Azie

Telpeva

Berichten: 14725
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:57


piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:29

Als je die dingen leest ga je nog echt denken dat domme Turk bestaat.

Arme Nederlandse koe, die is er mooi klaar mee.