International womensday, wat doet het jouw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

International womensday, wat doet het jouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 09:42

Vandaag al paar keer voor bij zien komen. Schijnbaar is dat dus vandaag.

Maar wat ik me eigenlijk vooral afvraag. Behalve dan dat het bestaat en media aandacht heeft en benoemd wordt.

Is er ook iemand die er écht iets mee heeft en zich betrokken voelt=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:46

Hm nou het is rotweer, het regent, ik verlang naar de lente en ik heb het koud. Dus op womensday verdien ik nu wel een stuk chocola vind ik.

Anoniem

Re: International womensday, wat doet het jouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:49

Ik heb hier zeker wat mee ja, en voel me juist in deze tijden heel erg betrokken. Wat is je vraag verder?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:50

Het zegt me weinig, tegenwoordig is er overal wel een dag voor. Het bijzondere gaat er voor mij een beetje vanaf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:54

Is er ook een internationale mannendag? Oftewel mij doet het helemaal niets omdat we het als vrouw hier vrij ok op orde hebben. In andere landen en culturen zal het hard nodig zijn vrees ik omdat vrouwen soms als volstrekt waardeloos worden gezien behalve als voortplantingsitem. Alleen vraag ik me af of ze daar er iets aan doen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:56

karuna schreef:
Is er ook een internationale mannendag? Oftewel mij doet het helemaal niets omdat we het als vrouw hier vrij ok op orde hebben. In andere landen en culturen zal het hard nodig zijn vrees ik omdat vrouwen soms als volstrekt waardeloos worden gezien behalve als voortplantingsitem. Alleen vraag ik me af of ze daar er iets aan doen.

is iedere ándere dag dan mannendag? :+ fight the patriarchy etc. etc.

Ik heb er niet zoveel mee, zo'n speciale dag. Het zegt me inderdaad niet zoveel.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:07

Het interesseert me echt helemaal niks.

Ik sta niet meer of minder stil bij vrouwen die het minder hebben dan ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:46

Doet mij helemaal niks. Gewoon een dag als elke andere

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:48

Ik zag een erg leuke voorbij komen bij Meester Bart op facebook :D

Aan het einde van de pauze ving ik een gesprek tussen twee leerlingen op. Ik noteerde hun woorden.
'Internationale Vrouwendag. En ik heb niet eens iets van mijn vriend gekregen.'
'Ik zie het anders. Op deze dag sta ik er juist bij stil dat ik geen man nodig heb om me vrouw te voelen.'
'Hey wacht, je hebt gelijk. Ik zou mezelf vandaag een cadeau moeten geven.'
'Mijn cadeau is dat ik een vrouw ben. Daar kan geen jongen tegenop.'

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:53

Zegt mij helemaal niks, we kunnen overal wel een internationale dag voor maken. In een ander land is het misschien nog wel van nut, maar hier..
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 08-03-17 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:55

Dani199764 schreef:
Zegt mij helemaal niks, we kunnen overal wel een internationale dag voor maken. In een ander land had het misschien nog wel van nut geweest, maar hier..

Daarom is het ook een INTERnationale vrouwendag :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:56

Ik vind het onzin, rare aandachttrekkerij.

Vandaag is het vrouwen dag, morgen is het dag van de verzopen bierviltjes en vrijdag is het de dag van de asmatische zeekomkommers.... Ben een beetje 'dag van' moe geworden door al die onzindagen :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:59

Emmaa_ schreef:
Dani199764 schreef:
Zegt mij helemaal niks, we kunnen overal wel een internationale dag voor maken. In een ander land had het misschien nog wel van nut geweest, maar hier..

Daarom is het ook een INTERnationale vrouwendag :=

:=

wat doet het *jou?
De titel van dit topic doet pijn aan mijn taalorgaan :7 .

Goof

Emmaa_ schreef:
Ik heb hier zeker wat mee ja, en voel me juist in deze tijden heel erg betrokken. Wat is je vraag verder?

Wat heb jij ermee dan en op wat voor manier voel je je betrokken?

Wat mij betreft is het een dag als iedere andere dag in het jaar. Heb er overigens niets van meegekregen behalve de eerder genoemde opmerking van meester Bart.

En verder; zie Mars ^^

Luckystory

Op mijn werk hebben we er een hele projectweek rond gemaakt met allemaal workshops gericht op onze vrouwelijke bewoners. (Ik werk in een asielcentrum) Het hele centrum is versierd naar het thema met slogans en foto's. En we hebben een hele week activiteiten gericht op de dames. Zelfverdediging bijvoorbeeld, of een workshop EHBO, juwelen maken, wellness etc....
Dus ja, het leeft bij ons. Misschien nog meer dan ergens anders aangezien veel van onze dames uit gebieden komen waar de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw nog een heel pak moeilijker ligt dan hier bij ons.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:00

ik heb er ook niet zoveel mee, heb mezelf wel lekker verwend bij de parfumerie haha, maar dat had ik anders ook gedaan.

Ik kan mij wel voorstellen dat er landen zijn waar wel stilgestaan mag worden bij de rechten van de vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:01

Goof schreef:
Emmaa_ schreef:

Wat heb jij ermee dan en op wat voor manier voel je je betrokken?

Wat mij betreft is het een dag als iedere andere dag in het jaar. Heb er overigens niets van meegekregen behalve de eerder genoemde opmerking van meester Bart.

En verder; zie Mars ^^

Voor mij is het ook een dag als ieder andere in het jaar hoor, maar ik voel me erbij betrokken in de zin dat ik het doel mooi vind en dat ik het fijn vind om te zien dat het strijden voor vrouwenrechten weer daadwerkelijk wat strijdvaardiger wordt. Ik weet dat het waarschijnlijk niet gelezen zal worden en ik zal wel weer bestempeld worden als 'die ene feminist' maar dit linkje legt eigenlijk precies uit hoe ik erin sta:
http://stellingdames.nl/waarom-internat ... -nodig-is/

Ik zie het niet als een feestdag, een dag waarop we massaal de straten op moeten gaan of een dag waarop we het patriarchaat moeten verbranden, maar ik vind het een mooi moment om stil te staan bij dingen die nog steeds scheef zijn, ook in Nederland, en hoe we daar iets aan kunnen doen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:08

Het boeit mij niet. Er zijn tegenwoordig zoveel (inter)nationale dagen van [...] dat de betekenis ervan verdwenen is.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:10

Ik vind het echt tenenkrommend :+

Tag een powervrouw hier, tag een powervrouw daar :+ echt de plank misgeslagen wat mij betreft :P

Wat Luckystory doet op haar werk vind ik dan wel weer heel mooi! Asielzoekers op dit punt wijzen kun je niet vaak genoeg doen! Good job!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:19

Ik heb er persoonlijk niks mee maar begrijp bij dat het bij sommige mensen wel belangrijk is :j

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:20

Ik werd vandaag opgebeld door een (mannelijke) collega om mij te vertellen dat het idd wereld vrouwendag was o.i.d. en dat hij blij was dat ik dit bedrijf had uitgekozen om te werken :D (was een grapje natuurlijk...hij had me voor iets anders nodig :+ )