Ziek hondje 'gered'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Ziek hondje 'gered'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 18:44

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:49

Ja dit voelt voor mij ook aan als een soort dierenmishandeling -O- (ga ervan uit dat beestje echt lijd en pijn heeft aan z'n ziekte). je kiest er bewust voor dat een beestje langer lijd... Voor wat? Paar knuffels?
Laatst bijgewerkt door Gianti op 18-02-17 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:49

Eerlijk gezegd zie ik het niet als "gered", ze verlengen juist het dierenleed.

Het is zo sneu, echt wel.

Die mensen zijn gewoon gek en denken echt niet na en kijken echt niet verder dan hun eigen neuzen lang zijn.

git

Re: Ziek hondje 'gered'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:52

Mensen die het waarschijnlijk allemaal goed bedoelen maar in mijn ogen het verlengen van een lijdensweg

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:57

Waarom doen ze dit?
om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn?
Het hondje doen ze er in ieder geval geen plezier mee.
triest dit.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:00

Ik word hier misselijk van. Het arme beestje.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:02

Ik vind het erg egoïstisch dat voor 'ons' gevoel tegenwoordig zoveel dieren gered moeten worden welke nooit een pijnloos en/of gelukkig leven kunnen hebben.

Een tijd terug zag ik zelfs een konijn in een rolstoel.. Dat bedenk je toch niet? Ik ben dus absoluut tegen alles redden, als een dier na het 'redden' geen normaal leven kan hebben kun je het in mijn ogen beter in laten slapen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:04

Ja, ik vraag me dan echt af van wat mankeren die mensen dan dat ze het niet eens zien..........ik snap het echt niet hoor, ze verlengen het dierenleed alleen maar dan dat ze het helpen/ redden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 19:26

Ik heb zoiets laatst met een paard meegemaakt: gered van de slacht.
Paard verrekte van de pijn in zijn voeten en ze wilden zelfs gaan rijden. 8)7
Op aandringen van staleigenaar op buut gezet, maar na 2 weken zijn ze gestopt omdat hij te 'wild' werd ;(
Ze zijn toenvan het erg geschopt op die stal.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:32

Dat ie geen voorpoten heeft valt nog wel wat op te verzinnen. Beestje weet zelf toch niet beter en je hebt tegenwoordig aardig goed gelukte protheses of karretjes.
Alleen die chronische longontsteking en misvormde slokdarm... Dat dier is gewoon niet gezond en heeft altijd ellende. Dat is niet goed te maken met knuffels.
Een enkeltje schitterende hondenhemel zou veel fijner voor hem zijn. Sneu dat mensen denken hiermee een puppy te redden. Zou een dierenarts niet het advies hebben gegeven om hem te laten gaan?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:36

Giolli schreef:
Dat ie geen voorpoten heeft valt nog wel wat op te verzinnen. Beestje weet zelf toch niet beter en je hebt tegenwoordig aardig goed gelukte protheses of karretjes.
Alleen die chronische longontsteking en misvormde slokdarm... Dat dier is gewoon niet gezond en heeft altijd ellende. Dat is niet goed te maken met knuffels.
Een enkeltje schitterende hondenhemel zou veel fijner voor hem zijn. Sneu dat mensen denken hiermee een puppy te redden. Zou een dierenarts niet het advies hebben gegeven om hem te laten gaan?

Juist, en daarom is het zo sneu en snap ik het totaal niet.
Je verlengt enkel een lijdensweg.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:42

Dit hondje is zonder voorpootjes geboren en helaas zijn zijn "redders" zonder hersenen geboren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:43

Giolli@, het is niet enkel zonder voorpootjes, hondje mankeert meer.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:45

Ragdollcat schreef:
Giolli@, het is niet enkel zonder voorpootjes, hondje mankeert meer.

Dat weet ik. Had ik in mijn vorige bericht ook al benadrukt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:54

Het eerste wat in mij opkwam bij het lezen van dit artikel was: Dit is nepnieuws.

Nee o nee, dit gaat me veel en veel te ver. Dit is geen leven maar lijden voor het dier. Afschuwelijk.
De mensen hebben een FB pagina geopend voor hem? Het lijkt me dat die mensen aandachtziek zijn.
Hersenloze lui inderdaad. Bah bah bah!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:59

Dus geen voorpoten, chronische longontsteking en een misvormde slokdarm waardoor vocht en eten daarin blijft hangen, en als pup kwam de melk al via de neus weer naar buiten.

Ik vind het zielig voor het dier dat mensen deze dagelijkse pijn willen rekken. Dit zijn zo veel kwalen bij elkaar, waar het dier dagelijks last van zal hebben, wát een pijn zal dit diertje hebben bah.

Het doet mij nog het meest denken aan bedelaars uit sommige landen, die expres een ongezond dier met zich mee sleuren om extra zielig over te komen en zo extra geld te kunnen krijgen van toeristen. Maar dan is het in dit geval geen geld waar ze om bedelen maar om aandacht en facebook likes. Gatverdamme...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:00

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, op de facebook pagina lijkt het gewoon een vrolijk hondje. Volgens mij valt het met zijn slechte gezondheid nu wel mee.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:42

Met langdurige antibiotica en sondevoeding zal dat nu nog redelijk lukken, maar zulke aangeboren afwijkingen worden enkel beperkender als de hond groeit.

Ik ben van mening dat deze mensen onder behandeling van een goede psych horen, dit is geen dierwaardig bestaan, pup kan nu al niet zonder berg aan medicijnen en hulpmiddelen in leven blijven.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:39

Tja, je kunt hier onmogelijk over oordelen omdat je de puppy niet kent. Natuurlijk is het niet goed als zo'n puppy een ongelukkig bestaan lijd, maar is dat werkelijk het geval? Hoeveel pijn weegt op tegen plezier? Alles went uiteindelijk, ook pijn, en zeker een puppy kan een hoop hebben. Uiteindelijk is het een kwestie waarvan het maar goed is dat willekeurige mensen op internet er niks over te zeggen hebben.