Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:54

Hoe zit dat dan met zo'n alv? Daar zijn toch alle leden welkom, waarbij je dan dus de ouders van de jeugdleden als lid telt? Of mochten de ouders van de jeugdleden niet komen? Of hadden de jeugdleden (al dan niet in de vorm van de ouders) geen stem in de beslissing? Puur oprechte vragen, juist om dit soort gesodemieter heb ik nooit lang bij een vereniging gezeten, dus ik heb echt geen idee hoe zoiets werkt.
En hoe ver voor de lotenverkoop was die ledenvergadering?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:57

Het zal wel besproken zijn maar kans zit er in dat degene die nu klagen verder geen interesse hebben en geen tijd willen besteden aan een alv. Dan krijg je natuurlijk dit soort dingen. Ben eigenlijk wel benieuwd of er andere leden zijn die hun kant een willen laten horen. Dat zal toch meer duidelijkheid scheppen hoe het precies gegaan is en of de andere het wel goed begrepen hebben.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:05

Er staat toch al een link . Daaruit blijkt het een duidelijke regel te zijn.

Ouders zijn hierin verantwoordelijk dat die kinderen niet meer mogen komen.
Ze konden ook zelf kiezen om naar een goedkopere vereniging over te stappen of gewoon netjes betalen.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:06

git schreef:
Nou, ik kom dus uit deze inmiddels beruchte gemeente.
Het verkopen van loten of andere zaken voor de club is hier heel gewoon en veel mensen dragen de voetbal, korfbal, scouting enz enz een warm hart toe.
Bij de handboogclub betaal je minder contributie als je de zaal een paar keer poetst. Bij de scouting en de voetbal houden ze de contributie laag door loten verkoop. De voetbal doet dit in het begin van het jaar en de scouting rond de helft van het jaar.
verder is het vrij simpel lijkt me. Als de afspraak is dat je als korting op je contributie een prestatie levert dan moet je die dus ook leveren en anders dat ontbrekende stuk zelf betalen. Het kind heeft de loten niet verkocht en moeder wil de rest niet bijbetalen.
Moeder van het jongetje wil haar kind dus op een club maar wil niet de volledige contributie betalen.
Als de club hier niets mee zou doen, zou volgend jaar geen enkel kind de loten nog verkopen en dan mist de club 25 euro per lid en dat kan de club zich financieel niet veroorloven


Dit :) Heb ook jaren op een sportvereniging gezeten die ook zo te werk ging, in dezelfde omgeving ook nog eens. Het is het een of het ander. Of de volledige contributie betalen of lootjes verkopen. Vind het dan ook niet meer dan terecht.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:16

Ik ken ook niet beter als dat we ieder jaar lootjes moesten verkopen.
Onze vereniging deed het alleen iets makkelijker, je moest verplicht een aantal lootjes kopen (ik geloof 10) en die mocht je dan zelf weer verkopen en dat geld dan dus zelf houden. Als je ze niet verkocht ook prima, dan had je het zelf betaald (en de lootjes ;) ) Geloof dat er nog wel iets van een prijsje was voor degene die de meeste lootjes verkocht.

Ik snap dit soort ouders ook niet. Sommige dingen die akishino zegt ben ik het mee eens (waarom alleen de jeugdspelers bijvoorbeeld), maar als dit in een ALV is besproken en ouders niet de moeite nemen de notule te lezen of de vergadering bij te wonen, dan doe je het toch echt jezelf aan....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:19

Mijn moeder vond paardrijden ook te duur, daarom deed ik klusjes bij een plaatselijke manege en zo kon ik in ruil paardrijden.

Hier wordt in ruil voor lidmaatschap lootjes verkocht.
Vind je klusjes doen (in dit geval 1x per jaar verkoop) dus vervelend, betaal je gewoon voor je sport.

Vind je de club te duur, ga je naar een ander, of stop je er mee.

Nee de ouders willen niet dat hun prinsje lootjes verkoopt, maar willen ook niet betalen.
Mooie opvoeding.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:22

Ik vind het hele lootjes verkopen al zo walgelijk en zeker als jonge kinderen dat moeten.
Hier in de buurt was het een ramp want we hebben geen familie in de buurt(wonen 180km verder op) en de buurt kocht al lootjes van hun eigen kinderen of familie van.
Ook mijn kinderen raakte ze dus nooit kwijt.

Waar ik nog het meeste over struikel is het feit dat deze ouders dus netjes de contributie betaalden van hun kinderen maar dat jeugdleden blijkbaar 25 euro meer moeten betalen als de rest -:(-
Dat is het namelijk!!!
Hoe die contributie betaalt wordt doet er verder niet toe, ze zijn gewoon verplicht 25 euro meer op te hoesten.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:24

Weet je, ik zou als moeder gewoon betaald hebben. Maar ik vind dat de vereniging in veel opzichten helemaal aan hun doel voorbij loopt. En dat is kinderen plezierig laten voetballen.
Deze maatregel (verplicht voor 25 euro lootjes verkopen) is de jeugdspelers door de strot geduwd. De discussie hierover gaat al langer. Als je kind al lid is en er wordt ineens zo'n maatregel goedgekeurd door vooral niet-jeugdleden bij de alv, want die zijn in grotere getalen lid (dus altijd meer stemmen). Dan snap ik heel goed dat je daar niet blij mee bent. Maar wat ik hoor is dat de meeste ouders (waaronder ook vrienden van ons) denken, ach we betalen toch maar, dan hebben we ook geen gezeur.
Als vereniging moet je oog hebben voor je jeugdspelers, zij zijn de toekomst. Ga met je jeugdleden en hun ouders rond de tafel en bekijk hoe dingen geregeld kunnen worden ipv ze voor het blok te zetten. Het stoot mensen tegen hun kop als er gemeten wordt met twee maten en ze eigenlijk geen stem hebben ook al lijkt het op papier zo mooi omschreven.

Het zou zo makkelijk kunnen zijn. Geef het duidelijk aan op de site bij contributie, zoals ze ook bij de senioren doen. Een x bedrag voor actieve leden en een (lager) X bedrag voor leden met functie. Geef dit ook duidelijk aan bij de jeugd. Laat ze kiezen op welke manier ze willen bijdrage aan de club (doormiddel van lootjes of vrijwilligerswerk op een andere manier enz.) Maar leg niet de belasting bij de jeugd en ontzie de senioren, omdat dit de makkelijkste manier is om geld binnen te krijgen, zo zie ik het tenminste.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:30

akishino schreef:
Weet je, ik zou als moeder gewoon betaald hebben. Maar ik vind dat de vereniging in veel opzichten helemaal aan hun doel voorbij loopt. En dat is kinderen plezierig laten voetballen.
Deze maatregel (verplicht voor 25 euro lootjes verkopen) is de jeugdspelers door de strot geduwd. De discussie hierover gaat al langer. Als je kind al lid is en er wordt ineens zo'n maatregel goedgekeurd door vooral niet-jeugdleden bij de alv, want die zijn in grotere getalen lid (dus altijd meer stemmen). Dan snap ik heel goed dat je daar niet blij mee bent. Maar wat ik hoor is dat de meeste ouders (waaronder ook vrienden van ons) denken, ach we betalen toch maar, dan hebben we ook geen gezeur.
Als vereniging moet je oog hebben voor je jeugdspelers, zij zijn de toekomst. Ga met je jeugdleden en hun ouders rond de tafel en bekijk hoe dingen geregeld kunnen worden ipv ze voor het blok te zetten. Het stoot mensen tegen hun kop als er gemeten wordt met twee maten en ze eigenlijk geen stem hebben ook al lijkt het op papier zo mooi omschreven.


Het zou zo makkelijk kunnen zijn. Geef het duidelijk aan op de site bij contributie, zoals ze ook bij de senioren doen. Een x bedrag voor actieve leden en een (lager) X bedrag voor leden met functie. Geef dit ook duidelijk aan bij de jeugd. Laat ze kiezen op welke manier ze willen bijdrage aan de club (doormiddel van lootjes of vrijwilligerswerk op een andere manier enz.) Maar leg niet de belasting bij de jeugd en ontzie de senioren, omdat dit de makkelijkste manier is om geld binnen te krijgen, zo zie ik het tenminste.


Weet je, dat ben ik echt volledig met je eens. Maar als oplossing gewoon niet betalen en je poot stijf gaan houden lost dat probleem ook niet op. Dan gooi je als (moeder van een) lid toch ook gewoon de deur dicht?
Je kan het gesprek aangaan en als dat op niks uitloopt zul je moeten kiezen om toch te betalen, of een andere vereniging te zoeken. Zo werkt dat helaas.
Als mijn favo restaurant ineens bedenkt om de kaart te veranderen en duurder te worden kan ik ook wel roepen het daar niet mee eens te zijn. Maar dat betekend niet dat dat een reden is om te weigeren te betalen.
De club heeft alles volgens de regels gedaan. Dat je het er niet mee eens bent mag, maar dan gewoon weigeren te betalen is geen stijl en ook geen voorbeeld voor je kind.

germie

Berichten: 25982
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:34

Er zijn toch statuten? Sommige rijverenigingen hebben er ook in staan dat je kantinediensten moet draaien of het af moet kopen.

Door contributie te betalen krijg je als lid ook weer 'verworven rechten' zoals X aantal trainingen per week, gebruik zwembad, rijles, of wat dan ook.

Als een club jouw opleidingskosten voor trainer of instructeur betaalt kan het zijn dat ze verwachten dat je je een aantal jaren belangeloos inzet voor een club of anders de kosten terugbetaalt. Dit heb ik gehad toen ik zweminstructeur werd.
Betaal je je opleidingskosten tot trainer uit eigen zak, dan mag je nee zeggen als een club kostenloos gebruik van je wil maken. Dit laatste kan tot wrijving leiden, maar jij staat wel in je recht.

Als er op een alv besloten is dat je voor 25 euro loten moet verkopen, of anders 25 euro extra moet betalen, dan is dat zo. Ben je het er niet mee eens, dan zeg je de club op. En anders betaal je maar. Het moet natuurlijk WEL gecommuniceerd zijn. Want ik heb eens gehad dat men iets van mij wilde (duiklijder (niet met ei) zijn), terwijl ik mijn divemasterbrevet uit eigen zak betaald had. Dit werd mij op de duikstek medegedeeld en heb ik geweigerd. Ik heb op dat moment ook niet meegedoken met een clubduik maar ben zelfstandig gaan duiken met mijn buddy. Als je zoiets wilt, dan maak je de regels van te voren duidelijk (bijvoorbeeld elke divemaster moet een keer duikleider zijn, maar dan kun je dit alleen eisen van mensen die opgeleid zijn door de club zelf en niet die dat brevet elders gehaald hebben en zelf betaald hebben. Zo ook met instructeurs, heeft club betaald mag je wat terugverwachten, anders niet), maar niet als ik 380 km gereden heb om ergens te duiken.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat volwassenen 25 euro minder betalen. Zoiets moet aangegeven zijn op een site.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:36

Nou inderdaad Spatter. En het zou ten goede komen van de jeugdafdeling. Dan ben ik benieuwd waar de leden dat dan in terug zien.

En inderdaad zoals akishino zegt zou ik het als ouder gewoon betaald hebben, maar wel met een naar gevoel. Juist doordat ze de jeugd die loten opdringen en de senioren ontzien worden. Ga dan voor of na een training als senioren met de jeugd in groepjes door de wijk om lootjes te verkopen bijv.

Ik blijf het een verkapte extra contributie vinden. De contributie vind ik niet bepaald laag, maar als ze het per lid verhogen met €1,- per maand voor zowel de jeugd als senioren moet dat restbedrag toch te halen zijn?
Ik zie als ouder van 2 sportende dochters dan liever de contributie met 1,- per maand omhoog gaan dan verplicht lootjes verkopen en de overige loten zelf moeten betalen.

Hier zitten beide dochters op korfbal. Ik betaal per leeftijdscategorie, voor de één €6,95 per maand en de andere €8,95 geloof ik. Dit wordt maandelijks per automatische incasso afgeschreven.
Ook hier worden lootjes verkocht waarvan de opbrengsten voor de korfbalvereniging zijn. Daar organiseren ze leuke uitjes van en kunnen ze deels het jaarlijkse kamp mee bekostigen.
Maar hier is het geen verplichting. Wel krijg je als je een vol boekje verkocht hebt (100 loten á €0,25 per stuk) een kortingsbon van €5,00 voor het kamp. Voor het jaarlijkse kamp betaal je als ouder een kleine bedrage en daar wordt dan die 5,00 vanaf getrokken.
Keurig geregeld vind ik.

Of verhoog de contributie gewoon met die 25,- per jaar en geef leden de kans dat terug te verdienen met loten verkopen. Verkopen ze voor 25,-? Dan krijgen ze een tegoedbon van 25,- korting op de contributie voor het volgende jaar.

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:43

Als ouders kan je hiermee bekend zijn. Als je dit weigert, heeft dit gevolgen. Helaas staat het niet heel duidelijk in de statuten of op de website, maar wel:

Citaat:
5. De vereniging kan door een besluit van het bestuur, van de algemene vergadering of van een ander orgaan verplichtingen - al dan niet van financiële aard - aan de leden opleggen.


Aangezien dit bekend is gemaakt, lijkt het me niet zo moeiiljk toch? En als je de club te duur vindt, dan ga je naar een andere voetbalclub (de ene ponyclub is ook veel duurder dan de andere).

Dit is de verantwoordelijkheid van de ouders, dan koop je toch zelf alle loten? De senioren moeten schoonmaken (schoonmaakster is ook wel 25 euro per week), Kantinedienst draaien (minimaal 25 euro als je iemand inhuurt) enz. Dus de kinderen verkopen loten, dat is dan hun taak.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:51

@ Secricible of alles volgens de regels is gegaan vraag ik me af, maar ik denk dat van beide kanten de poot stijf gehouden wordt.
De maatregel om over te gaan om 4 of 5 jeugdleden te royeren, omdat ze het niet eens zijn met de gang van zaken, vind ik veel te ver gaan. Het gaat nu om 4-5 jeugdspelers, maar de onvrede over deze regel is groot en het is te hopen dat het ze niet meer jeugdleden gaat kosten. Degene die ik gesproken heb zien het als een doorgedramde slinkse regel voor extra inkomsten, omdat ze eigenlijk de contributie niet "durven" te verhogen, omdat die al zo hoog is in vergelijking met de omliggende dorpen. Als blijkt dat er onvrede is over een bepaalde regel, is het dan als vereniging niet slimmer om met je jeugdleden rond de tafel te gaan en tot andere oplossingen te komen?

MarjanB

Berichten: 16468
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:59

Ik vind het bizar dat volwassenen, hier over de rug van een kind gedoe om gaan maken.. Die vrouw zei vanmorgen op de radio dat ze het best kunnen betalen. Nou dan zeg ik als je het zo zielig vind voor je kind dan betaal je die 15 euro en dan ga je niet lopen zeuren. Maar is vind het ook niet kunnen dat een bestuur van een voetbalclub zo'n kind gelijk royeert, die kan er niks aan doen. Vecht het uit op volwassenen niveau en laat het kind lekker voetballen ondertussen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:01

Ik zou echt mega pissig zijn als ik van de club moest omdat mijn moeder het vertikt die 15 euro te betalen. Ik snap dat het voor de ouders balen is, maar je kan daar toch zelf wat op verzinnen? Eventjes geen zakgeld meer, heitje voor een kartweitje twv 15 euro? Dat jochie is erg jong, maar ik denk dat het opvoedkundig beter was geweest om hem voor de keus te stellen om klusjes te doen en te kunnen blijven voetballen dan het zo op te lossen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:02

benangelique schreef:
vanochtend sprak de penningmeester van de club op radio 538. Er moet al veel meer in de communicatie zijn misgegaan voordat deze actie is ondernomen. De betreffende meneer was boos, maar draaide na wat kritische vragen wel bij.

Er wordt nu 1 moeder genoemd, maar er zijn 5 ouderparen bij betrokken, het gaat immers om 5 kinderen.



gisterenavond ging het om 4 kinderen..

Deze vrouw begon over 1 jongetje, omdat het jongste team niet hoeft te verkopen.. het is zodra ze opklimmen dat ze dat ook moeten gaan doen..

alle drie haar kinderen zijn van de club afgehaald.

En zoals ze ook aangaf (omroep brabant).. het was een principe kwestie.. Zij kon het bedrag gemakkelijk betalen maar wilde het niet.


Ik denk gewoon dat ze geen zin had om met de kinderen de deuren langs te gaan.. Laten we wel zijn, 25 euro aan loten heb je zo verkocht.. Maal 3 is iets meer om te realiseren, maar ook dat is prima te doen.. alle buren en kennissen kopen uit beleefdheid wel een lootje van een kind.. of je nu wat met die club hebt of niet.. Hier aan de deur idem.. de eerste twee die komen, daar koop ik wat van.. immers ze doen er de moeite voor, dus waarom zou ik dan de deur dichtgooien voor een kind..

Ik was vroeger al inventief.. wij kregen een collectebus vanuit de zwemclub (ook zo'n goedkope sport).. Wij zetten m met koninginnedag doodleuk op de kraam erbij. club was zelfs allert op die dag..

lootjes verkopen ging net zo makkelijk, dat moesten we weer doen voor een kerkelijk clubje.. vellen met loten vlogen het clubgebouw uit.. want als kind vond je dat ook gewoon leuk om te doen.

Dus het zit meer in de demotivatie van de ouders in mijn ogen dan het onvermogen van een kind om het geld bijeen te halen.. ja 3x75 euro haal je niet op bij grootouders.. daar zul je een avond of 2 voor vrij moeten maken en met de kinderen mee gezellig een paar wijken doorstruinen deur aan deur. maar dan heb je wel weer 3 kids die op een goedkope sportclub kunnen zijn, die daardoor ook goedkoop kunnen blijven..

ik snap de club wel.. En als het in hun algemene voorwaarden staat, dan is het simpel.. je weet het vooraf.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:02

@akishino Als je het idee hebt dat er iets niet via de regels gaat, dan moet je daar op gaan zitten. Maar dan dus wel door het aan te pakken zoals dat hoort en niet door gewoon te stoppen met betalen.
Als ik vind dat mijn paard ergens niet goed verzorgd wordt kan ik ook niet stoppen met de stalling betalen en wel verwachten dat hij daar mag blijven staan natuurlijk. Dan betaal ik mijn kosten en ga een andere stal zoeken. En als er iets onrechtmatigs gebeurt ga je daar mee aan de slag. Maar stoppem met betalen en verwachten dat je gewoon lid kan blijven alsof er niks gebeurt is kan gewoon niet, klaar.
En als de onvrede groot is dan moeten die ontevreden ouders bij elkaar gaan zitten met het bestuur en daar actie ondernemen.

Ik zeg niet dat de regel terecht is, of dat ik het royeren logisch vindt (eerlijk gezegd weet ik niet eens het verschil tussen royeren en lidmaatschap beeindigen).
Ik vind alleen de manier waarop deze ouders dit aanpakken niet kunnen. Dit is eigen rechter spelen en zo werkt het niet.
Een vereniging heeft het recht om dingen in de contributie te veranderen en moet daarvoor aan regels voldoen (het melden op een ALV, er over stemmen en het daarna kenbaár maken). Er zijn ook eisen aan een ALV (een minimale opkomst bijvoorbeeld). Als daár allemaal aan voldaan is, dan heeft de club in het recht gestaan deze verandering in te stellen. Ben je daar achteraf hiet over eens kun je alleen maar kiezen de club te verlaten. Als je dat met een grote groep ouders doet zet je denk ik een duidelijk statement.
En als de club niet voldaan heeft aan de regels is de verandering onrechtmatig gesteld en moet je daar dus actie op ondernemen op de manier die daarbij past.
Maar stoppen met betalen en wel lid willen blijven is nooit juist.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:08

reactie van hun eigen site:

Citaat:
15 februari 2017
Consequent beleid wordt blijkbaar niet altijd begrepen.

Vandaag hebben jullie ongetwijfeld kennis genomen van de commotie met betrekking tot het opschorten van het lidmaatschap van 4 jeugdspelers. Deze maatregel is genomen in lijn met het besluit van de Algemene Leden Vergadering (ALV). Dat besluit houdt in dat wij .....

als vereniging vinden dat leden niet alleen consument zijn van het voetbalproduct, maar dat van leden meer verwacht mag en moet worden. Zeker in de tijd dat wij als vereniging problemen hebben voldoende vrijwilligers te krijgen en te houden.

Daar waar leden niet of onvoldoende vrijwilligerswerk verrichten zal vaker een beroep moeten worden gedaan op betaalde krachten. In deze context hebben jeugdleden bij Bladella de opdracht om lotjes voor onze Nieuwjaarsloterij te verkopen. De jaarlijkse opbrengst is ongeveer € 8000. Om te voorkomen dat met name ouders van mening zijn dat hun kinderen dat niet hoeven te doen, heeft de ALV hierover al eerder besloten. Dit besluit houdt in dat indien ouders om hen moverende redenen vinden dat hun kinderen dit niet hoeven te doen, er een extra bijdrage van maximaal € 25 wordt opgelegd. Op die wijze is het aan de ouders om deze extra bijdrage te betalen. Elk jaar worden de ouders voorafgaand aan deze Nieuwjaarsloterij schriftelijk hierover geïnformeerd. Indien ouders besluiten om deze extra bijdrage niet te betalen dan is afgesproken dat daarmee het lidmaatschap wordt beëindigd.

Blijkbaar heeft een van de ouders gemeend toch te toetsen of het bestuur dit beleid ook consequent uitvoert. Dat laatste is inderdaad aan de orde. De reacties in de vele verschillende media zijn emotioneel, omdat men maar een beperkt deel van het verhaal tot zich heeft genomen. Als wij in de gelegenheid worden gesteld het hele verhaal te vertellen zijn de reacties in veel gevallen genuanceerder waarbij veel meer begrip wordt getoond. Daarnaast hebben wij ons hele verhaal ook bij de verschillende media uitgelegd.

Voor verdere communicatie omtrent dit onderwerp verwijzen wij u graag door naar onze secretaris: 06-51586555.

Hoofdbestuur Bladella

germie

Berichten: 25982
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:15

secricible schreef:
@akishino Als je het idee hebt dat er iets niet via de regels gaat, dan moet je daar op gaan zitten. Maar dan dus wel door het aan te pakken zoals dat hoort en niet door gewoon te stoppen met betalen.
Als ik vind dat mijn paard ergens niet goed verzorgd wordt kan ik ook niet stoppen met de stalling betalen en wel verwachten dat hij daar mag blijven staan natuurlijk. Dan betaal ik mijn kosten en ga een andere stal zoeken. En als er iets onrechtmatigs gebeurt ga je daar mee aan de slag. Maar stoppem met betalen en verwachten dat je gewoon lid kan blijven alsof er niks gebeurt is kan gewoon niet, klaar.

Het ligt er aan of het echt onterecht is. Ik heb eens gehad dat ik op een stal stond met onbeperkt hooi en stro gebruik en dat de faciliteiten niet exclusief tot uw beschikking staan. Dat betekent dat NIEMAND de bak kon reserveren voor les. En toen opeens wilden mensen dat. De stalhouder kwam met dat idee. Ik heb gezegd als ik 2 avonden per week niet kan rijden, dan betaal ik voor mijn 2 paarden 10 euro per paard per week stalgeld minder, want dat zijn de kosten die ik moet maken om elders te trainen en dan heb ik het niet over brandstofkosten en tijd omdat ik meer tijd kwijt zou zijn. Toen draaide hij bij en mocht ik wel bij de lessen in blijven rijden. Mensen die minder lef hadden niet. Ik heb ook voorgesteld dat ik ondanks dat ik geen les wilde hebben dan ook recht had om 2 keer een half uur per week (dus 1 half uur per paard per week) de bak voor mezelf te claimen. Daar wilde hij ook niet aan.
Ik ben er uiteindelijk weggegaan. Maar mocht ik echt niet rijden, dan had ik ook echt niet betaalt en stond ik volledig in mijn recht.
Als het anders in het contract had gestaan, dan had ik mogelijk niets kunnen doen. Maar soms worden regels verandert omdat het een ander beter uitkomt. Dit kan dus niet zomaar.

Toen ze op de rijvereniging van 60 minutenlessen naar 50 minutenlessen gingen werd dit aangekondigd en had je ruimschoots de tijd om op te zeggen. We hebben wel 1 keer een paar leden weggekregen uit onze lesgroep omdat het bestuur besloten had om 2 echte dressuurprikkers in onze springgroep te zetten. En ja, die gingen klagen dat wij elke week wilden springen. Dan moet je niet in onze groep komen. Was ook dom van de dressuurruiters om dit te accepteren natuurlijk, want ze wisten dat ze in een springgroep zouden komen.
En we hebben een keer een andere instructeur gekregen omdat het bestuur een nieuwe had aangesteld die zelf maar L1 gereden had en wij allemaal hoger reden. Dat klikte dus gewoon niet.
Een tijdje later hadden we ook een instructeur die niets kon, maar wij vonden de persoon wel leuk en hebben zo 6 maanden gezellig getraind zonder dat we les hadden, terwijl de instructeur voor spek en bonen langs de kant stond. Dit was onze kracht, we hoefden niet het beste, maar wilden niet een betweter. Ook hebben we eens 10 weken lang op eigen kosten een instructeur laten komen, de vaste instructeur mocht toekijken, maar wij wilden eens een dure. Dit vond het bestuur ook niet erg omdat het de club niets kostte en de vaste instructeur z'n geld kreeg.

En mijn ouders hebben 1 keer op een zwemclub het bestuur aangesproken omdat ik in een lagere trainingsgroep zat. De reden was omdat ik alleen in de zomer trainde en in de winter niet. Maar de argumentatie voor de hoogste trainingsgroep waren de wedstrijdresultaten en aangezien ik clubkampioen was had ik dus het volledige recht om in de hoogste groep te zitten. Dit is toen ook gebeurd met enige tegenzin van de trainer die me wel genegeerd heeft, maar ik heb doorgezet. Ik werd compleet genegeerd , maar bleef m'n ding doen en de resultaten houden op wedstrijden. Dus ik was tevreden.
Laatst bijgewerkt door germie op 16-02-17 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:22

Om te voorkomen dat met name ouders van mening zijn dat hun kinderen dat niet hoeven te doen........Dit besluit houdt in dat indien ouders om hen moverende redenen vinden dat hun kinderen dit niet hoeven te doen, er een extra bijdrage van maximaal € 25 wordt opgelegd...


Dit stukje uit de tekst van bladella steekt mij dus echt. Zij gaan er in mijn ogen dus vanuit, dat iemand die geen 25 loten heeft verkocht, er niets voor heeft hoeven doen van zijn/haar ouders en dus verplicht wordt om zelf te betalen. Ik begrijp dat niet, wat als je wel je best hebt gedaan en alsnog "gestraft" wordt. Ik vind het denigrerend en autoritair overkomen.
En weer gaat het over te weinig vrijwilligers, en weer vraag ik me af wat de maatregel voor de senioren is om dit op te lossen?


Maar goed, ik denk dat mijn mening duidelijk is :D En ik ben blij dat mijn kinderen een dorpje verderop bij de voetbalvereniging zitten.
Ik hoop dat beide partijen rond de tafel willen om tot een oplossing te komen die het beste is voor de kinderen.
Laatst bijgewerkt door akishino op 16-02-17 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:24

Ik vind een eenmansbeslissing met vaak toch wel juridisch matige standhouding niet vergelijkbaar met een officiele notarieel vastgelegde vereniging die aan eisen moet voldoen voor er veranderingen worden doorgevoerd germie.

Akishino, blijkbaar steekt het de meerderheid niet voldoende om tegen te stemmen.

liedje89
Berichten: 7158
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:58

secricible schreef:
Akishino, blijkbaar steekt het de meerderheid niet voldoende om tegen te stemmen.


Dat lijkt me eerlijk gezegd ook nogal kort door de bocht. Want meestal komen de leden die het meest betrokken zijn bij de vereniging natuurlijk naar de ALV. Voor die leden is het ook niet nadelig om voor maatregelen te stemmen die vrijwilligerswerk verplichten/niet deelnemen aan vrijwilligers werk duur maken want de meer betrokken leden nemen daar al aan deel. Of leden die niet zo heel erg betrokken zijn bij de vereniging echt gemotiveerd raken om zich in te zetten voor de vereniging of ze zich ergeren aan dergelijke regels en het voor dergelijke mensen reden is om hun lidmaatschap uiteindelijk op te zeggen/niet lid te worden is natuurlijk maar de vraag.
Bijna iedere vereniging heeft een kleine groep hele actieve leden die de meeste beslissingen maken en een grote groep minder actieve leden die de meeste contributie bij dragen volgens mij. Soms vergeet de club actieve leden volgens mij nog wel eens een beetje dat je de minder actieve leden ook gewoon nodig hebt. Dingen zeggen als "dan moeten ze naar de ALV komen" vind ik altijd een beetje raar. Deze leden heb je nodig, mensen die gewoon elke week hun kinderen naar de training brengen en niet direct behoefte hebben aan een heel verenigingsleven, zijn waarschijnlijk 80/90% van je jeugdafdeling. Het is heel dom om die mensen weg te jagen omdat ze niet naar de ALV komen :o?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 16-02-17 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:00

akishino schreef:
Om te voorkomen dat met name ouders van mening zijn dat hun kinderen dat niet hoeven te doen........Dit besluit houdt in dat indien ouders om hen moverende redenen vinden dat hun kinderen dit niet hoeven te doen, er een extra bijdrage van maximaal € 25 wordt opgelegd...


Dit stukje uit de tekst van bladella steekt mij dus echt. Zij gaan er in mijn ogen dus vanuit, dat iemand die geen 25 loten heeft verkocht, er niets voor heeft hoeven doen van zijn/haar ouders en dus verplicht wordt om zelf te betalen. Ik begrijp dat niet, wat als je wel je best hebt gedaan en alsnog "gestraft" wordt. Ik vind het denigrerend en autoritair overkomen.
En weer gaat het over te weinig vrijwilligers, en weer vraag ik me af wat de maatregel voor de senioren is om dit op te lossen?


Maar goed, ik denk dat mijn mening duidelijk is :D En ik ben blij dat mijn kinderen een dorpje verderop bij de voetbalvereniging zitten.
Ik hoop dat beide partijen rond de tafel willen om tot een oplossing te komen die het beste is voor de kinderen.


Geen idee hoe dat bij die vereniging zit maar de senioren moeten hier achter de bar en regelmatig de kantine schoonmaken :Y) de jeugd moet lootjes verkopen.

Mijn man is juist bij de tennisvereniging vertrokken omdat hij geen bardiensten wil doen. Als je niet kwam kreeg je een boete, maar je mocht die niet betalen als je gewoon geen zin in bardiensten had en ze zo afkopen := wel een paar keer iemand anders betaald om bardienst te doen maar dat mocht ook niet :')

verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:05

liedje89 schreef:
secricible schreef:
Akishino, blijkbaar steekt het de meerderheid niet voldoende om tegen te stemmen.


Dat lijkt me eerlijk gezegd ook nogal kort door de bocht. Want meestal komen de leden die het meest betrokken zijn bij de vereniging natuurlijk naar de ALV. Voor die leden is het ook niet nadelig om voor maatregelen te stemmen die vrijwilligerswerk verplichten/niet deelnemen aan vrijwilligers werk duur maken want de meer betrokken leden nemen daar al aan deel. Of leden die niet zo heel erg betrokken zijn bij de vereniging echt gemotiveerd raken om zich in te zetten voor de vereniging of ze zich ergeren aan dergelijke regels en het voor dergelijke mensen reden is om hun lidmaatschap uiteindelijk op te zeggen/niet lid te worden is natuurlijk maar de vraag.
Bijna iedere vereniging heeft een kleine groep hele actieve leden die de meeste beslissingen maken en een grote groep minder actieve leden die de meeste contributie bij dragen volgens mij. Soms vergeet de club actieve leden volgens mij een beetje dat je de minder actieve leden ook gewoon nodig hebt...


Maar dan vinden de minder actieve het blijkbaar ook niet belangrijk genoeg om naar de alv te komen die over het algemeen maar een avond per jaar is... iedereen mag namelijk zijn stem geven over beslissingen, en iedereen mag dingen op de alv aandragen, maar als je dat niet belangrijk genoeg vindt, is het toch logisch dat degenen die er wel voor kiezen mee te stemmen in de beslissingen die het meeste maken?

Als je het dan niet eens bent met de beslissingen waar je zelf ook voor of tegen mocht stemmen of andere ideeen mocht aandragen maar dat niet hebt gedaan, moet je imo ook niet piepen en zeuren maar gewoon je kind van de club halen of gewoon meegaan met de regels :)

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:11