Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:56

Jolien87 schreef:
inochiyo schreef:
Ik toon geen begrip voor zn daden, maar ik begrijp zn frustratie. das een heel groot verschil, ik ben zelf ook al eens van de baan gereden en die is er toen ook vandoor gegaan waardoor ik duizenden euros kwijt was. eigenlijk bijna zoals in het filmpje, maar ik ben wel op een betonnen paal geknalt... ik wil hier gerust de foto posten als je me niet gelooft. De frustratie waar ze in het artikel over spreken is over feiten die zich vooraf afspelen, en dat is volgens mij dat het slachtoffer in dit geval te traag over het linkse vak reed en weigert in te voegen waardoor er niemand meer langs kon. Dat is irritant, en dat gevoel begrijp ik. Dat kom ik bijna dagelijks tegen, maar ik ga die vervolgens niet van de baan rijden hoor. Helemaal geen begrip dus voor de daden!


Wellicht moet je dan het filmpje nog eens goed bekijken want het slachtoffer komt nieteens in de buurt van de linkerbaan. Sterker nog: hij reed netjes rechts, de meeste rechtse baan was een baan voor een andere richting. Het slachtoffer valt in dit geval dus niets te verwijten.
Daarnaast, iemand die zich zo door zijn frustraties laat leiden heeft niets te zoeken achter het stuur.

nee het geen op het filmpje te zien is daar kun je idd het slachtoffer niets verwijten, de audi kon er gewoon langs, maar de frustratie die tot de actie van de audi geleid heeft zijn feiten die niet op camera staan. Ik ken de situatie daar ter plaatsen niet dus ik reageer ook enkel op de weinige info die in het artikel staat

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:57

Inochiyo, zie mijn eerste post hier met het filmpje van Omroep Brabant waar het slachtoffer zelf uitlegt wat er gebeurd is. Hij geeft aan dat er iemand met ongeveer 50 km/u wilde invoegen, hij ging die inhalen met de maximaal toegestane snelheid van 80 km/u en ineens zat die Audi achter hem, die hem rechts inhaalde zo gauw hij de kans kreeg.
Ik geloof hem wel. De weg die daar invoegt is een stuk waar je 70 mag en dat direct uit de stad komt, uit een stadsdeel waar veel oudere mensen wonen. Daar wordt vaak op lage snelheid ingevoegd en ook ik moet daar weleens iemand ontwijken die probeert met 50 in te voegen. Slachtoffer is een jonge knul die vlot praat, ik kom maar weinig van dat kaliber tegen die met 50 over de provinciale weg sukkelen.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:57

Ik heb gister nog daar gereden en zie nu dit. Jeetje zeg, en dat er dan ook nog mensen zijn die het 'begrijpen' of goed proberen te praten. Hou toch op zeg. Die vent in die audi moet zich niet aanstellen en eerder van huis vertrekken als ie zo'n haast heeft. Lekker voorbeeld ook voor dat jonge meisje die ernaast zat. Ook als die audi de andere auto had geraakt was dat meisje er niet meer geweest.

De slachtoffers hadden ook net zo goed dood kunnen zijn om zo'n actie.

En de maximum snelheid is gewoon 80 daar, slachtoffer deed dus niks fout.

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:58

Blue_Eyes schreef:
Ja, maar dat is dus niet waar, inochiyo. Hij reed 80, harder mag je daar niet, en hij haalde iemand in die aan het invoegen was.

Dat lees ik niet in het artikel dus dat kan ik niet weten he. dat ander filmpje bekijk ik straks thuis even, lukt niet op mn pc

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:00

inochiyo schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ja, maar dat is dus niet waar, inochiyo. Hij reed 80, harder mag je daar niet, en hij haalde iemand in die aan het invoegen was.

Dat lees ik niet in het artikel dus dat kan ik niet weten he


In plaats daarvan trek je dus een conclusie op basis van je eigen invulling. Niet slim he?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:00

Nee, daarom roep ik het ook pas 4x én voeg ik een extra artikel met meer informatie toe :roll:

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:03

inochiyo schreef:
mariekerocky schreef:
Ik vond het meest trieste nog dat er mensen op FB waren die het voor de bestuurder opnamen. 'Want als je met je lampen seint en zo'n gebaar naar je voorhoofd maak dan kan je verwachten dat iemand boos wordt'. Nee, gewoon nee. Die man moet zwaar gestraft worden, zijn rijbewijs kwijtraken en hem nooit meer terugkrijgen.

Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout


Om nog even terug te komen op je eerst bericht:
Het slachtoffer heeft de wet gevolgd en rechts aangehouden, de bestuurder van de Audi kon er dus gewoon voorbij rijden.
Het naar rechts dwingen van de auto van het slachtoffer is zonder reden want de auto reed al rechts. Het nog verder naar rechts gaan zou hem op de verkeerde baan laten rijden.
Tot slot: dan kun je nog zo gefrustreerd zijn achter het stuur, in het verkeer mag je nooit voor eigen rechter spelen en staat veiligheid voorop.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:08


inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:17

Jolien87 schreef:
inochiyo schreef:
Dat lees ik niet in het artikel dus dat kan ik niet weten he


In plaats daarvan trek je dus een conclusie op basis van je eigen invulling. Niet slim he?

moeten ze maar meer in het artikel plaatsen, hetgeen ik eerder beschreef kom ik dagelijks tegen, vandaar dat ik ook aannam dat dit ook vooraf ging aan de beelden.
Vorig jaar hebben we ook z'n wegpiraat gehad in belgie, toen was het slachtoffer wel zoals ik hier dacht, 100 rijden op het linkse vak waar je 120 mag.
Maar ik het de andere artikels ondertussen al gelezen, wat ik daar van uitmaak is idd dat het slachtoffer geen linksrijder was. Geen idee waar de frustratie van de audi dan vandaan komt...

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:21

Jolien87 schreef:
inochiyo schreef:
Dat lees ik niet in het artikel dus dat kan ik niet weten he


In plaats daarvan trek je dus een conclusie op basis van je eigen invulling. Niet slim he?

inochiyo schreef:
moeten ze maar meer in het artikel plaatsen, hetgeen ik eerder beschreef kom ik dagelijks tegen, vandaar dat ik ook aannam dat dit ook vooraf ging aan de beelden.
Vorig jaar hebben we ook z'n wegpiraat gehad in belgie, toen was het slachtoffer wel zoals ik hier dacht, 100 rijden op het linkse vak waar je 120 mag.
Maar ik het de andere artikels ondertussen al gelezen, wat ik daar van uitmaak is idd dat het slachtoffer geen linksrijder was. Geen idee waar de frustratie van de audi dan vandaan komt...


Ohja, lekker makkelijk. Is het de schuld van degene die het artikel heeft geschreven? Je had ook je mening achterwege kunnen laten. Over frustraties gesproken.

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:26

:x -:(- :r

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:33

Jolien87 schreef:
Jolien87 schreef:

In plaats daarvan trek je dus een conclusie op basis van je eigen invulling. Niet slim he?

inochiyo schreef:
moeten ze maar meer in het artikel plaatsen, hetgeen ik eerder beschreef kom ik dagelijks tegen, vandaar dat ik ook aannam dat dit ook vooraf ging aan de beelden.
Vorig jaar hebben we ook z'n wegpiraat gehad in belgie, toen was het slachtoffer wel zoals ik hier dacht, 100 rijden op het linkse vak waar je 120 mag.
Maar ik het de andere artikels ondertussen al gelezen, wat ik daar van uitmaak is idd dat het slachtoffer geen linksrijder was. Geen idee waar de frustratie van de audi dan vandaan komt...


Ohja, lekker makkelijk. Is het de schuld van degene die het artikel heeft geschreven? Je had ook je mening achterwege kunnen laten. Over frustraties gesproken.

als niemand meer zn mening mag geven dan kan dit forum wel zn deuren dicht doen :') misverstanden gebeuren, heeft niets met frustratie te maken

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:39

Hoe kun je nu je mening geven over iets wat je niet weet? :P

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:41

Ik heb ook een hekel aan onnodig links rijders. Maar soms is het niet anders. Kun je daar niet tegen beter de fiets pakken.

Paar jaar terug reed ik op de A67 ligt in een verlengde van deze weg.
Dat is een tweebaansweg met enorm veel vrachtverkeer.
Rechts een rij vrachtwagens.
Links was een andere vrachtwagen met 5 km verschil aan het inhalen. Over irritant gesproken.
Achter die vrachtwagen zaten 5 auto's en dan ik.

Komt er een BMW op mijn kont gevlogen die gaat seinen.
Echt wat voor idioot zit daar dan achter het stuur?
Wat denkt hij dat ik kan doen?
Rechts gaan tussen allemaal vrachtwagens in gaan zitten? Nooit.
En goed al deed ik dat wel wat dan?
Ook seinen bij de vijf andere auto's plus inhalende vrachtwagen?
Echt hoe zit zo'n persoon in elkaar?
Dat zou dus best een zelfde mafkees kunnen zijn als in dit filmpje.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:46

Dat is gewoon Duitse-auto eigen, of het nu een Mercedes is of een douwdie :+

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:57

gekvanfleur schreef:
Hoe kun je nu je mening geven over iets wat je niet weet? :P

Ik kan toch maar het artikel lezen, dan weet ik hetgeen daar instaat :p
@bruintje je hebt altijd van die assos die denken dat alles en iedereen van hen is

speurneusc

Berichten: 5393
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:07

is iemand aangehouden en auto is voor nader onderzoek in beslag genomen

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:12

Jolien87 schreef:
Jolien87 schreef:

In plaats daarvan trek je dus een conclusie op basis van je eigen invulling. Niet slim he?

inochiyo schreef:
moeten ze maar meer in het artikel plaatsen, hetgeen ik eerder beschreef kom ik dagelijks tegen, vandaar dat ik ook aannam dat dit ook vooraf ging aan de beelden.
Vorig jaar hebben we ook z'n wegpiraat gehad in belgie, toen was het slachtoffer wel zoals ik hier dacht, 100 rijden op het linkse vak waar je 120 mag.
Maar ik het de andere artikels ondertussen al gelezen, wat ik daar van uitmaak is idd dat het slachtoffer geen linksrijder was. Geen idee waar de frustratie van de audi dan vandaan komt...


Ohja, lekker makkelijk. Is het de schuld van degene die het artikel heeft geschreven? Je had ook je mening achterwege kunnen laten. Over frustraties gesproken.


inochiyo schreef:
als niemand meer zn mening mag geven dan kan dit forum wel zn deuren dicht doen :') misverstanden gebeuren, heeft niets met frustratie te maken


Je mening is hier welkom hoor, mits je hem op basis van feiten vormt en niet op basis van iets wat 'misschien wel zo is, omdat je niet direct kunt zien hoe het daadwerkelijk zit'.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:14

speurneusc schreef:
is iemand aangehouden en auto is voor nader onderzoek in beslag genomen

Dat kan ik nog niet terugvinden bij de mainstream media, waar staat dat?

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:32


Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:36


Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:43

Citaat:
Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout



Ik ben een snelheidsmaniak. Ik snap wel wat je zegt.

Ik rijdt doorgaans op de fiets en anders met de trein of in een diesel.

Maar iemand met deze frustraties hoort niet achter het stuur, punt.
De audi was al gepasseerd, dus de loupezuivere snelheidsmaniak was "gewoon" opgetrokken - dit was een aanval.

"Irritante middenvaksrijder"....?
Zet je auto aan de kant!
Er zijn allerlei mensen op de weg en du momente dat jij daar agressief van wordt is er maar 1 enkele goede reactie: gedraag je tot de eerste parkeergelegenheid, stap uit en kalmeer.

Het slachtoffer heeft niets, maar dan ook niets gedaan om dit te verdienen...

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:06

Ik ben iemand die echt van de autorij etiquette is en ik ben dan ook niet bang om daar wat van te zeggen met gebaren. :+ Moet ik daarom van de weg afgereden worden? Lijkt mij niet. Ik rij dagelijks over de A67 en man, dat is pas rot met die vrachtwagens daar. Er rijden er soms wel 10 achter elkaar op de rechter baan die elkaar dan om de beurt gaan inhalen. Soms zit je gewoon een half uur links achter vrachtwagens aan te rijden. Dat is pas frustrerend.

Vorig jaar ben ik bijna zo van de weg gereden door een vrachtwagen, omdat ik ruimte tussen mij en de voorganger liet vallen zodat de invoegende auto's en vrachtwagens er tussen konden. Dit op het stuk van de A67 waar ze vanuit de N2 komen. Super druk stuk in de spits, maar de vrachtwagen achter mij was er niet blij mee dat ik terwijl we langzaam reden deed ritsen. Toen hij kon inhalen probeerde hij mij van de weg te duwen.

Wat er ook gebeurd, laat elkaar alsjeblieft in leven, je gaat toch niet serieus zp agressief reageren omdat iemand te langzaam is naar je smaak.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:08

gekvanfleur schreef:
Wat een idioot. Hij had vermoedelijk dus ook nog een kind naast zich zitten. Groteautosyndroom heet dat hier. :P


Ik noem dat altijd kleinepiemelsyndroom :D

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 01:09

Ik hoor hier enkele mensen die zich ergeren aan het feit dat een andere weggebruiker langzamer wil rijden als dat ze dat zelf willen, en dat daardoor die langzamere automobilist irritant is en het misschien nog wel verdient om zo van de weg gedrukt te worden.
Zijn wij vergeten dat een maximum snelheid niet een verplichte snelheid is? Mag ik met mijn maximaal 110 rijdende autotje op een snelweg waar je 130 mag dan geen vrachtauto inhalen? Moet ik dan maar van de weg gedrukt worden omdat iemand anders meent dat ik maar voor hem of haar aan de kant moet gaan?
Betalen we niet allemaal wegenbelasting en hebben we daarom niet allemaal het recht om dan op onze eigen manier over die weg te rijden(mits binnen de wet uiteraard)
Je moet je uiteraard sociaal gedragen en opzij gaan voor iemand die erlangs wil...maar wel alleen als dat mogelijk is.