Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:49

Ann99 schreef:
Nayomie schreef:
Ik heb het filmpje niet bekeken, maar een pup wordt ook gedwongen in bij de moeder weg te gaan, en naar een vreemde locatie. Dat levert toch ook stress op?
Ik wil het niet goedpraten, maar denk zeker dat zoiets 2 kanten van het verhaal heeft.

Edit: waar die kopje onder gaat wordt direct op gereageerd.


Het is het feit dat dit levensgevaarlijk was ( tenminste voor mij). De hond had met zijn kop tegen de rand kunnen slaan/ of onder water en dan was hij dood.


En het is gewoon zielig voor de hond.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:22

lifaya schreef:
ElineS, ook met trailer laden kan het grandioos fout gaan of een trailer rit zelf. Oud verzorgpaarden van mij brak haar been met laden en werd niet eens gedwongen. Situaties kunnen altijd verkeerd ingeschat worden. Ze zullen de hond echt niet het water in hebben gelaten met de intentie hem te verdrinken :+

Maar dat weet de hond niet. Die is bang en voelt zich in gevaar. Walgelijk dat hij dan toch gedwongen wordt, maar hé, alles voor het plezier van de mens natuurlijk.

KittyDylan

Berichten: 8905
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:32

En dan zich afvragen waarom de hond straks mensen begint te bijten...... "doe er maar een spuitje in" #) :r

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 01:03

Money , money, moneuy, must be funny is a big man's world ! Niet dus!

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 01:34

Verschrikkelijk.. :r
Op het einde ook te zien hoe die zowat verdrinkt, snel weggeklikt dat filmpje!!
Ook echt dat de mensen eromheen en de cameraman dit gewoon rustig staan toe te juichen, verschrikkelijk zeg!!

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 01:41

Rizette schreef:
Money , money, moneuy, must be funny is a big man's world ! Niet dus!


Money, money, money / Must be funny / In the rich man's world bedoel je. Een liedje dat gaat over het scoren van een sugardaddy.

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 01:42

Dieren die geschikt zijn voor dit werk zijn niet bepaald gratis. Er 1 verpesten is nu niet bepaald wat een trainer wil doen, die trekt niet zo even een vervanger uit het schap van de supermarkt. 60 jaar geleden kwam je weg met 10 bijna identieke beesten waarvan er 5 verongelukten zowel qua publieke opinie als qua kosten, nu zit er ipv trucage (struikeldraden om paarden te laten vallen bv) heel veel uren training in zo'n dier. Deels door de regels, maar ook omdat het meer mogelijk maakt. Dat er hier iets gebeurt is waar een buitenstaander niet blij mee is, is duidelijk, of het filmpje echter het hele verhaal toont is te betwijfelen. Hond die niet wil werken (en als die bang is zal die geen commando's meer volgen) valt niet te regisseren en dan loopt je hele script in het honderd.

Publiek is nog wel eens ernstig frustrerend bij spannende dingen, maar gegiechel, etc. is ook een stress uiting. Hoe het overkomt hoeft dus niet hetzelfde te zijn als wat die mensen denken.

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:15

Ze kunnen tegenwoordig toch alles met de computer levensecht maken? Waarom zou dat niet met zulke scènes kunnen? Dan hoef je geen dieren meer doodsangsten uit te laten staan.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:09

Ik vind het allemaal niet zo schokkend hoor. Gezien de reacties had ik veel erger verwacht. Deze hond reageert duidelijk vanuit stress, maar ik vind de paniek wel meevallen. Onze hond zou dit gedrag ook vertonen. Meneer heeft namelijk geleerd om niet in het water te springen, maar altijd te lopen (via strandje of lage wal). Hij zou dit ook heel spannend vinden en even dippen is dan wel een manier om te leren.

Hoe kort het kopje-onder shot plaatsvindt na het deel met het erin 'gegooid' worden (dat gooien gebeurt helemaal niet op deze shots), weten we allemaal niet. Daarnaast is men niet volledig in paniek; er wordt simpelweg om een medic geroepen terwijl men aan het zwemmen is. Ik durf te wedden dat de meeste mensen al zwemmend paniekerig klinken als je praat. Die medic zal in dit geval een dierenarts zijn en het is alleen maar goed dat die paraat staat en dat mensen roepen dat diegene in actie moet komen om de hond te checken.

Kijk, tuurlijk gun ik elk hond/paard/konijn/hamster een rustig leventje waarbij ze alleen hoeven te eten, poepen en plassen. maar zo is het gewoon niet. Wij 'vragen' ook nieuwe dingen van paarden, deze hond moest ook ff wat leren. Drama zag

grace1989
Berichten: 825
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:18

Ik vind het walgelijk. Arme dier is doodsbang en verzuipt bijna.
Allemaal voor menselijk plezier.
Heel goed, boycotten die film.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:37

IsaCalixa schreef:
Nou.. Zo schokkend vond ik het filmpje niet. Het is niet oké, natuurlijk niet, maar dit soort dingen gebeuren inderdaad al jarenlang.. Neem de film Homeward Bound, waar zelfs katten door het water stromen.. en toen had niemand er wat over te zeggen.

Wat ik probeer te zeggen is dat heel social media op eens ontploft wanneer er één zo'n filmpje is, mensen plaatsen een boze reactie en scrollen daarna weer vrolijk verder.. er gebeurt zo veel dierenleed maar wat er nou daadwerkelijk aan gedaan wordt? Iemand die dit echt een probleem had gevonden had al jaren geleden actie kunnen ondernemen, dit is niet de eerste keer dat dieren voor een film ergens toe worden gedwongen / verwond of zelfs gedood, daar was echt niet zo'n filmpje voor nodig om daar achter te komen.

Zal me niets verbazen als die zelfde mensen die een boze reactie plaatsen dezelfde dag nog een film kijken waarin dieren worden doodgeschoten oid..

(Sorry als ik hier iemand mee op de tenen trap maar ik probeer uit te leggen hoe ik het zie vanuit mijn standpunt)


Dit. Als iemand in een lollig kattenfilmpje een kat in bad doet die dat ook overduidelijk niet tof vind lachen we er met zijn allen om, in een filmpje als dit ineens weer de hele wereld over de flos. Sjiek is anders en wellicht had de hond eerst beter getraind of voorbereid kunnen worden, maar de reacties vind ik zwaar overtrokken

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:29

tmr001 schreef:
IsaCalixa schreef:
Nou.. Zo schokkend vond ik het filmpje niet. Het is niet oké, natuurlijk niet, maar dit soort dingen gebeuren inderdaad al jarenlang.. Neem de film Homeward Bound, waar zelfs katten door het water stromen.. en toen had niemand er wat over te zeggen.

Wat ik probeer te zeggen is dat heel social media op eens ontploft wanneer er één zo'n filmpje is, mensen plaatsen een boze reactie en scrollen daarna weer vrolijk verder.. er gebeurt zo veel dierenleed maar wat er nou daadwerkelijk aan gedaan wordt? Iemand die dit echt een probleem had gevonden had al jaren geleden actie kunnen ondernemen, dit is niet de eerste keer dat dieren voor een film ergens toe worden gedwongen / verwond of zelfs gedood, daar was echt niet zo'n filmpje voor nodig om daar achter te komen.

Zal me niets verbazen als die zelfde mensen die een boze reactie plaatsen dezelfde dag nog een film kijken waarin dieren worden doodgeschoten oid..

(Sorry als ik hier iemand mee op de tenen trap maar ik probeer uit te leggen hoe ik het zie vanuit mijn standpunt)


Dit. Als iemand in een lollig kattenfilmpje een kat in bad doet die dat ook overduidelijk niet tof vind lachen we er met zijn allen om, in een filmpje als dit ineens weer de hele wereld over de flos. Sjiek is anders en wellicht had de hond eerst beter getraind of voorbereid kunnen worden, maar de reacties vind ik zwaar overtrokken

Een kat die tegen zijn zin in bad wordt gestopt, vind ik anders ook helemaal niet grappig, maar misschien dat de anderen dat wel vinden die het sneu voor de hond vonden?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:37

Ik vind het heerlijk om beelden te kijken van katten die weer eens wat stoms doen en zo ergens afdonderen.

Maar nee de beelden van katten die met dwang gewassen worden vind ik niet leuk om te zien.